Bestii za gor±co?...

Data: 2013-08-13 07:47:30
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...
Zawiesza się w trakcie odtwarzania zapisanego ¶ladu.
Mniemam, że wówczas przegrzewa się, gdyż w tym czasie
spada BARDZO szybko poziom naładowania akumulatora.

https://help.openstreetmap.org/questions/5264/best-android-app-for-recording-tracks

"Regardless of what program that you use, the battery will be used extensively because of gps logging. "

.... też szukam czego¶ sensownego do rejestracji trasy. MyTracks mi się wykrzacza. Domaga się usług google, które nie chc± się na moim tablecie (m723g) zainstalować.
.... swoj± drog± sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

Przy okazji temat/sugestia dla developerów aplikacji:
W samochodzie optymalnym miejscem dla tabletu jako DVR-a/nawigacji okazało się miejsce na lewo od kierownicy, u dołu szyby (auto: MB W124).   Zauważyłem, że rzucam okiem na display jakoby to było lusterko. No a przednia (tzn od strony displeja) kamera w tym czasie się opiernicza. Może zamiast się nudzić, mogłaby przekazywać obraz i robić za dodatkowe lusterko?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-13 09:53:50
Autor: J.F.
Bestii za gor±co?...
Dnia Tue, 13 Aug 2013 07:47:30 +0200, sqlwiel napisał(a):
... też szukam czego¶ sensownego do rejestracji trasy. MyTracks mi się wykrzacza. Domaga się usług google, które nie chc± się na moim tablecie (m723g) zainstalować.

Trekbuddy.

... swoj± drog± sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

A zrootowac sie da ?

[...]

Ma raczej kiepski widok z poziomu szyby.
Ale ... tylna kamera sie marnuje, a moglaby robic za rejestrator.

J.

Data: 2013-08-13 13:48:46
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-13 09:53, J.F. pisze:
[...]

To jaki¶ obrzynek/badziew. Mam tylko mapę ¶wiata i nic poza tym nie działa. Żadna rejestracja ¶cieżki, żadnych map, "brak profilu" itd. User manual ze strony twórcy nic nie wyja¶nia jak to ugryĽć, jak "get started".

Próbuję z GPSessentials. Jednak trudno mi co¶ potestować, bo nie chce mi się siedzieć na ławeczce pod krzakiem, a w budynku nie działa GPS.

... swoj± drog± sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price
ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

A zrootowac sie da ?
Nie próbowałem. Gwarancja.

[...]

Co prawda nie siedzę teraz w samochodzie, ale wydaje mi się, że oczko kamery jest sporo powyżej dolnej krawędzi bocznej szyby. O - znalazłem w sieci jakie¶ zdjęcie i dorysowałem gdzie u mnie ten tablet wisi (to czerwone nabazgrane):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/080fc270d0b3645e.html
Pole widzenia ma całkiem OK i może pokrywać martwe pole.
Ale ... tylna kamera sie marnuje, a moglaby robic za rejestrator.
No taż pisałem wyżej, że robi za DVR, czyli rejestrator jazdy (DailyRoads).
A ta przednia - ol¶niło mnie, że przecież wystarczy odpalić "aparat" i przeł±czyć na przedni± kamerę. Będzie wła¶nie "lusterko".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-13 14:58:32
Autor: J.F.
Bestii za gor±co?...
Dnia Tue, 13 Aug 2013 13:48:46 +0200, sqlwiel napisał(a):
W dniu 2013-08-13 09:53, J.F. pisze:
Trekbuddy.
To jaki¶ obrzynek/badziew. Mam tylko mapę ¶wiata i nic poza tym nie

Map faktycznie nie ma, trzeba sobie samemu przygotowac (lub skorzystac
z paru programow).

działa. Żadna rejestracja ¶cieżki, żadnych map, "brak profilu" itd. User

Dziala dziala, uzywam nagminnie.

Data: 2013-08-13 13:31:32
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-13 07:47, sqlwiel pisze:
teĹĽ szukam czegoĹ› sensownego do rejestracji trasy. MyTracks mi siÄ™
wykrzacza. Domaga się usług google, które nie chcą się na moim tablecie
(m723g) zainstalować.
... swojÄ… drogÄ… sam ten tablet(ofon) ma IMHO wysokie performance/price
ratio. GPS, Aero2, dualSIM, BT, 8GB+uSD i to wszystko za 500zł.

Jak na złość nie ma gdzie teraz tego tabletu kupić. Sklepy wycofują z oferty.
Na allegro dużo droższe, ale tam bym nie kupila. Naszukałam się teraz po sklepach internetowych i nic z tego.

--
animka

Data: 2013-08-14 21:12:48
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 13.08.2013 13:31, animka pisze:
[...]

O jaki tablet chodzi?

Data: 2013-08-14 22:39:07
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-14 21:12, Trybun pisze:
[...]

No ten, co wyĹĽej, tj. Goclaver m723g.

--
animka

Data: 2013-08-15 06:16:54
Autor: sqlwiel
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-14 22:39, animka pisze:

[...]

U producenta znany wcześniej jako OUMEI x5 :
http://51oumei.com/ProductView.aspx?id=13&view=139Nasz

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-15 08:58:19
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 14.08.2013 22:39, animka pisze:

O jaki tablet chodzi?

No ten, co wyĹĽej, tj. Goclaver m723g.

Niezłe sprzęcicho.. I jeszcze ta cena. Ale o ile się nie mylę to Ty jesteś z Warszawy, a ten sprzęt jest tam dostępny choćby w sklepie Komputronika.

Data: 2013-08-15 16:25:47
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-15 08:58, Trybun pisze:
[...]

Nie szukałam już w Komputroniku, bo nie wskazywał sklepu na Sadybie.
Ty mnie natchnąłeś i zamówiłam w Koputroniku ogólnym. Mogę odebrać w Złotych Tarasach, czy jakimś innym supermarkecie, ale jak na złość nie na Sadybie (muszę tam przy okazji zajrzeć, czy jeszcze istnieje), ale mi się nie chce specjalnie jechać i zamówiłam przez kuriera.
Mam w domu tablet "Tablet7-Pentagram". Pisałam już o tym tablecie, że ni diabla nie działa mi w nim Aero2 przez specjalnie dokupiony modem Play-a. Teraz chciałabym się pozbyć tego modemu, bo po co mi on. Tabletem będzie się bawił (oglądał bajki mój 4 letni wnuczek-jak będzie u mnie. Do domu mu nie dam, bo ma tam ode mnie laptopa z nauką literek, cyferek, grami i innymi aplikacjami).

--
animka

Data: 2013-08-19 21:57:57
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-15 16:25, animka pisze:

[...]

A nie zapomnij opisać jak się nowy sprzęt będzie sprawował:-)

Data: 2013-08-20 00:09:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"animka" kutvsb$dd$1@node1.news.atman.pl

już ma) jest tylko lodówka Ardo i już zaczynam o ni± drżeć.

Z zimna? ;)

Data: 2013-08-21 21:52:41
Autor: animka
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-19 22:40, animka pisze:
W dniu 2013-08-19 21:57, Trybun pisze:
[...]

Jak się okazało to i moje zamówienie (chociaż potwierdzone) na nic. Raptem okazalo się, że nie ma. Komputronik to świnia ( z całym szacunkiem dla Świń).

--
animka

Data: 2013-08-22 01:17:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"animka" kv35r5$blf$1@node1.news.atman.pl

Jak się okazało to i moje zamówienie (chociaż potwierdzone)
na nic. Raptem okazalo się, że nie ma. Komputronik to ¶winia
( z całym szacunkiem dla ¦wiń).

A dużo ta ¶winia daje %% na oszczędnym? ;)

Data: 2013-08-25 10:11:03
Autor: Trybun
Bestii za gorÄ…co?...
W dniu 2013-08-21 21:52, animka pisze:

[...]

Cały Komputronik - prowadzą sprzedaż jak żyd pietruszkę na bazarze.

Data: 2013-08-13 20:35:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"sqlwiel" 5209c873$0$1226$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Ale ponoć:

 -- ciemny (co potwierdzam)
 -- awaryjny
 -- ze złym serwisem
 -- ze słabym odbiornikiem GPS

Możesz jako¶ ustosunkować się do tych opisów?

Data: 2013-08-14 06:25:33
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...

[...]

Ciemny - tak czytałem. Porównać mogę tylko z iPadem (faktycznie, dużo słabszy) i ze wspomnianym gdzie¶ niemarkowym WonderMedia WM 8650, który kupiłem +2 lata temu za 300zł. Podobnie ciemny. Lub z telefonem SE k810i. Podobnie.
W słońcu, a nawet w cieniu w słoneczny dzień czytanie literek raczej bezskuteczne. Z trudem udaje się znaleĽć na ekranie ikonę "powrót".
Awaryjno¶ć i serwis - wymagałoby jakiej¶ statystyki, więc nie oczekujcie jej po jednostkowym użytkowniku. Serwis jest od Goclevera w Poznaniu, przez pierwszy rok D2D. Podobno mocno się poprawili.
Dorzucę poj..ne zarz±dzanie energi± i ładowaniem. Je¶li pracuje lub jest w standby, a podł±czony - to baterii mu nie ubywa ani nie przybywa. Doładowuje się jedynie je¶li jest całkowicie wył±czony, a i to bardzo rzadko do 100%. Wy¶wietlanie stanu baterii też jest całkiem przypadkowe. Np. wystarczy go wył-wł±czyć, aby wskazanie zmieniło się z 40% na 25%.
Odbiornik GPS - trudno mi ocenić, bo nie mam z czym porównać ani jak miarodajnie to zmierzyć. W budynku jeszcze nigdy nie udało mi się złapać GPS, nawet przy oknie. W samochodzie działa, nawet pod ¶rodkiem dachu (między przednimi fotelami). Od wyj¶cia z budynku do fixa upływa około minuty.

Oczko obiektywu (to w obudowie, a nie soczewka) jest plastikowe (!). S±dziłem, że robi się już tylko szklane albo i lepiej. Jest tak bardzo "na wierzchu", wręcz wystaje, że ulega porysowaniu i matowieniu. Nakleiłem sobie na to kawałek szkiełka mikroskopowego.

Radio FM - tylko z kablem.
BT - "w zasadzie działa". Dopiero zamówiłem w Chinach gło¶nik BT, to zobaczymy jak pójdzie z multimediami.
SIPDroid działa, nawet z Aero2.

Dla mnie miał być przede wszystkim narzędziem do netu i czytania tam, gdzie nie chciało mi się targać laptopa (ostatnio często pomieszkiwam w szpitalach) i w tym zakresie sprawdza się zgodnie z oczekiwaniami. Autem jeżdżę tak mało, że te funkcje GPS-owe raczej s± dla mnie tylko ciekawostk±.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 13:42:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"sqlwiel" 520b06be$0$1257$65785112@news.neostrada.pl

W słońcu, a nawet w cieniu w słoneczny dzień czytanie literek raczej bezskuteczne.

Monstera daje się czytać przy ponad 5 tysi±cach luków, w najsłoneczniejszy
dzień, w pełnym słońcu. Przy iPadach -- Monster jest ciemny.

Awaryjno¶ć i serwis - wymagałoby jakiej¶ statystyki, więc nie oczekujcie jej po jednostkowym użytkowniku. Serwis jest od Goclevera w Poznaniu, przez pierwszy rok D2D. Podobno mocno się poprawili.

Tobie ów GCm723G nie psuje się?

Dorzucę poj..ne zarz±dzanie energi± i ładowaniem. Je¶li pracuje lub jest w standby, a podł±czony - to baterii mu nie ubywa ani nie przybywa.

Fajne. ;)

Doładowuje się jedynie je¶li jest całkowicie wył±czony, a i to bardzo rzadko do 100%. Wy¶wietlanie stanu baterii też jest całkiem przypadkowe.

Czyli ten tablet to ro¶lina do pielęgancji.

[...]

Dlaczego 'nawet'?

[...]

Dzięki za informacje.

Data: 2013-08-14 07:00:23
Autor: Krzysztof 45
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-13 07:47, sqlwiel pisze:

... też szukam czego¶ sensownego do rejestracji trasy.

Przerabiałe¶ to?
NAVIME

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.navime.android
http://www.navime.pl/
--
Krzysiek

Data: 2013-08-14 07:29:13
Autor: sqlwiel
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-14 07:00, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Dzięki, sprawdzę :)
Ale nie nad±żam za sugestiami. Jeszcze jestem na etapie GPSEssentals :) Jak wspomniałem - rzadko wyci±gam mojego Me¶ka z garażu, więcej kulam się rowerem, a wtedy na ekranie nic nie widać, nawet nie próbuję. Tablet sobie spokojnie siedzi w torbie, owszem - z wł±czon± aplikacj± i GPS-em.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 19:06:49
Autor: Krzysztof 45
Bestii za gor±co?...
W dniu 2013-08-14 07:29, sqlwiel pisze:
[...]

Ja w te aplikacje cienki jestem, a navime ostatnio ¶ci±gn±łem i testowałem.
Jak dla mnie ok. Po skończeniu trasy zapisuje na fonie trasę i wysyła na www.
Tak go wygl±da na mniej więcej.
http://www.navime.pl/trasa/189734/Skalne+Miasto
--
Krzysiek

Data: 2013-08-15 00:26:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bestii za gor±co?...

"Krzysztof 45" kugdfe$ils$1@news.vectranet.pl

[...]

Wyjasniłem już, na czym polega problem z Monsterem. :)

Potrafi pokazać ¶lad na mapie.

  http://leszekc.w.tkb.pl/BestiaLstwo/Screenshot_2013-08-13-18-56-10.png

Powyżej masz nałożone na siebie dwa ¶lady -- z Moich tras i z Rmaps.
Poniżej masz to, czego smartfon nie potrafi:

  http://leszekc.w.tkb.pl/BestiaLstwo/Screenshot_2013-08-13-19-01-21.png

Nie potrafi odtworzyć ,,realistycznie'' w GE.

Potrafi też posłać innym.

  https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=200815400343944336303.0004e3c6fbb14f5349bcb&dg=feature

-=-

Na razie żadna inna (poza Google Earth) aplikacja nie zawiesiła mi ani Ace, ani Monstera.
Na Ace nigdy nie uruchomiłem Google Earth -- brak tam miejsca na tę aplikację.

Bestii za gor±co?...