Beyond a Reasonable Doubt 2009

Data: 2009-12-20 12:14:25
Autor: Skylla
Beyond a Reasonable Doubt 2009
Całkiem udany kryminał. Niezły scenariusz i nieĽle zagrany. Parę zarzutów możnaby poczynić, ale w natłoku płytkich i nielogicznych filmów - miła odmiana. Warto zobaczyć
http://www.filmweb.pl/f472951/Beyond+a+Reasonable+Doubt,2009
S.

Data: 2009-12-21 21:24:46
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
On 2009-12-20 12:14, Skylla wrote:
[...]

Jak ogladalem ten film, to mialem wrazenie, ze znowu mam 15 lat i ogladam jaki¶ film z lat 80tych...

--
A.L.C.H.E.M.I.K. kilobyte[at]tlen[dot]pl
:Artificial Lifelike Construct Hardwired

Data: 2009-12-22 09:49:06
Autor: revelator
Beyond a Reasonable Doubt 2009

Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hgl0ul$qge$1news.onet.pl...
[...]

Nie warto. Po stokroć nie warto.
Obejrzałem sobie ripa z netu i jako¶ nie czuję się "winny" :). Bo to zły film był.
Wcale nie ma niezłego scenariusza i wcale nie jest dobrze zagrany.
Pozostaje dla mnie zagadk± usatysfakcjonowanie Skylli tym obrazem.

Zarzuty:
1. Przewidywalno¶ć na poziomie bolesno¶ci. Po 15 minutach projekcji powiedziałem żonie, jak się to filmiszcze skończy, i się nie pomyliłem o jotę (nie chodzi o to, że to ja jestem genialny, tylko o to że taki matoł jak ja "przenikn±ł" "intrygę" w trymiga).
2. Aktorstwo i dobór charakterów na poziomie seriali typu "miami vice" z lat 80-tych. Naprawdę.
3. Rozwi±zania fabularne (realizacja zwrotów akcji) j.w.
4. I w ogóle. :)

Słowem: quasi-telewizyjna "konfekcja" i odgrzewany hamburger.

Już bardziej satysfakcjonuj±cy dla mnie był "Bad Lieutenant" z Cage'm w reżyserii Herzoga (!). Mimo, że film ewidentnie skopany w montażu i scenariuszu (najprawdopodobniej przez producentów), to i tak ciekawszy.

rev

Data: 2009-12-31 01:46:26
Autor: Amber
Beyond a Reasonable Doubt 2009
spojlerowe pytania poniżej, więc uwaga...
..
..
..
..
..

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
pomijam sprawę przewidywalności, bo tytanem intelektu nie jestem, i nie zgadłem "drugiego dna", chociaż pomyślałem sobie "to jeszcze nie wszystko".

natomiast parę szczegółów mnie zirytowało.

zastanawiam się, po co reporter powiedział koledze operatorowi w momencie, gdy ten go zbudził o 4 rano, że był do późna w łóżku z dziewczyną z prokuratury? jaki był cel tego stwierdzenia z punktu widzenia scenariusza? bo gdyby był, to ona byłaby jego alibi, i natychmiast powiedziałaby o tym na procesie. ale nie mówiła nic, czyli najwyraźniej jej tam nie było. więc co to miało być? jakiś fałszywy trop dla widza? w takim razie był wyjątkowo tanim wybiegiem. jeśli czegoś nie zrozumiałem, to sorry. :)

i druga sprawa to wątek DVD. jak widać, prokurator wcale nie obalił, że DVD istniało, a tylko wykazał, że reporter mógł sobie później kupić, i udokumentować, zakup drugiego kompletu akcesoriów. więc... całe to zabezpieczenie było bez sensu i spiskowcy musieliby to przewidzieć, przygotowując całą sprawę. (co innego zeznanie kolegi, tylko ono mogłoby być prawdziwym alibi, ale kolega akurat został wykończony w drodze z banku...
wĹ‚aĹ›nie: czemu nie przyniĂłsĹ‚ DVD od razu na salÄ™ rozpraw? miaĹ‚ siÄ™ z nim nie wychylać do  momentu przedstawienia faĹ‚szywych dowodĂłw, ale to przecieĹĽ nie oznacza, ĹĽe nie mĂłgĹ‚ mieć nawet kilku egzemplarzy w torbie przy sobie!

echhhh....

Data: 2009-12-31 01:13:25
Autor: Budzik
Beyond a Reasonable Doubt 2009
Osobnik posiadaj±cy mail ama@costam.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

i druga sprawa to w±tek DVD. jak widać, prokurator wcale nie obalił, że DVD istniało, a tylko wykazał, że reporter mógł sobie póĽniej kupić, i udokumentować, zakup drugiego kompletu akcesoriów. więc... całe to zabezpieczenie było bez sensu i spiskowcy musieliby to przewidzieć, przygotowuj±c cał± sprawę.

powstaje pytanie podstawowe - jak mieliby to przewidziec, skoro ... SPOILER -> drugie dno.

I jeszcze, dlaczego powiedział koledze o reportrce - moze wlasnie po to, zeby miec alibi w oczach kolegi, ale to juz przypuszczenie, bo nie pamietam dokładnie tego fragmentu.

Ale co do zabezpieczenia DVD - pełna zgoda - jedyne co moze tłumaczyc, to fakt niedocenienia prokuratora i policjanta.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2009-12-31 14:17:29
Autor: Amber
Beyond a Reasonable Doubt 2009
spojlery poniżej

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

powstaje pytanie podstawowe - jak mieliby to przewidziec, skoro ... SPOILER -> drugie dno.

ano tak, że morduj±c naprawdę TYM BARDZIEJ musiałby się zabezpieczyć, a więc wymy¶lić co¶ lepszego, niż płyta DVD trzymana w banku i w domu, a nieobecna na sali. trzymanie płyty ukrytej, ale w s±dzie byłoby na pewno bardziej pewne, niż konieczno¶ć przywiezienia jej z domu!

I jeszcze, dlaczego powiedział koledze o reportrce - moze wlasnie po to, zeby miec alibi w oczach kolegi, ale to juz przypuszczenie, bo nie pamietam dokładnie tego fragmentu.
gdyby powiedział, że spał, kolega nie miałby powodu, żeby go podejrzewać, a widz nie miałby wskazówek, że co¶ tu nie gra...

Ale co do zabezpieczenia DVD - pełna zgoda - jedyne co moze tłumaczyc, to fakt niedocenienia prokuratora i policjanta.
wła¶nie. :)

Data: 2009-12-31 13:43:27
Autor: Budzik
[...]

mam wrazenie ze taka plyte trzymałbym w 20 miejscach i dodatkowo u 10 notariuszy :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeste¶ tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Beyond a Reasonable Doubt 2009