Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Data: 2013-05-28 15:34:21
Autor: jr
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
 "W przypadku wprowadzenia wolnych niedziel te małe sklepy zyskaj±" - ocenił Telus.
http://www.rp.pl/artykul/17,1014134-Poslowie-- zakaz-handlu-w-niedziele-bedzie-z-korzyscia-dla-rodziny.html

Spoko spoko! Najpierw pozamykaja hipermarkety, a potem religijni dewoci wezma sie za mniejsze sklepiki i tyle beda mieli z tego zysku. Kto wiec zyska na zakazie handlu w niedziele?
Jesli pojawi sie w niedziele nieoczekiwany gosc, bedziemy biegac po polowke na mete. Meliny i rozlewnie trefnego spirytusu, zyskaja stalych odbiorcow. Pogratulowac polskiej prawicy - wraca PRL ze swoimi idiotycznymi zakazami.

Data: 2013-05-28 09:01:25
Autor: Kowalski
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik jr napisał:
  "W przypadku wprowadzenia wolnych niedziel te maĹ‚e sklepy zyskajÄ…" - oceniĹ‚
[...]

Bełkot ateistycznych świrów.

"Zakaz handlu w niedziele i święta – przepis, stosowany w niektórych krajach świata, zakazujący otwierania placówek handlowych w niedziele
i święta. Obowiązuje m.in. w Niemczech (także w krajach niemieckojęzycznych – Austria, Szwajcaria), gdzie nazywany jest Sonntagsruhe i jest częścią ogólniejszej grupy przepisów zwanych Ladenschlussgesetz (w wolnym tłumaczeniu "prawem zamykania sklepów"; czasem nazywa się je Ladenöffnungsgesetz – "prawem otwierania sklepów"), szczegółowo określających terminy, w jakich dozwolony jest handel w poszczególnych krajach związkowych."

Data: 2013-05-28 20:24:13
Autor: leszek niewiadomski
Am 28.05.2013 16:01, schrieb Kowalski:
Użytkownik jr napisał:
[...]

poszczegĂłlnych krajach zwiÄ…zkowych."

Powoli to sie rozluznia. Czasem sa niedziele handlowe, miejscowosci kuracyjne i centra turystyczne pozwalaja na otwieranie sklepow w niedziele i swieta. W niedziele i swieta sa czesto otwarte pawilony meblowe, salony samochodowe, ale nie moga wtedy prowadzic sprzedazy. Wiekszy luz jest poza Bawaria i Badenia-Wirtembergia i przybysze np. z Berlina czy Hamburga mysla, ze sa w obcym kraju.
Dziwacznych praw dotyczacych otwarcia sklepow nie znaja liczne niby katolickie kraje jak Hiszpania, Portugalia czy Luksemburg lub odlegly Ekwador. Pamietam jak przed wielu laty spedzalem Wielkanoc w Luksemburgu. Po niemieckiej stronie byly swieta, a po luksemburskiej kupowalo sie zarcie. Zreszta w tzw. opcjonalne swieta - w miastach i gminach z wiekszoscia katolicka lub ewangelicka - sa wielkie wycieczki na zakupy. Mieszkancy ze terenow swietujacych jada na zakupy do sasiadow innowiercow. A w Ekwadorze dziwili nas robotnicy budowlani oraz budujacy i remontujacy drogi. Przewodnik powiedzial, ze firmy maja kontrakty panstwowe i musza je wykonywac, a kosciol nie moze sie do tego wtracac.
A krotko do rzeczy: czytalem, ze pomysl zakazem handlu w niedziele i swieta byl juz przerabiany za rzadow PiS i skonczyl sie kompromisem bodajze 12 dni wolnych od handlu, choc wtedy gospodarka byla w rozkwicie. W kryzysie takie pomysly to samobojstwo. Jak w koncu bedzie to i tak bedzie na Tuska. Mnie to wisi...
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-05-28 15:12:03
Autor: Kowalski
Użytkownik jr napisał:
[...]

W Polsce, ateistyczne świry o tym nie wiedzą, dlatego przypominam, że za miedzą - gdzie ateista pogania ateistę - sklepy są zamknięte i Niemcy z tego powodu nie przymierają głodem. W czasach PRL zamknięte
sklepy komunistom-ateistom nie przeszkadzały, dzisiaj nie potrafią
zrobić zakupów przez sześć dni w tygodniu.

[...]

Ponad połowa polskiego społeczeństwa nie pracuje, dlatego czasu na zakupy w ciągu tygodnia nikomu nie brakuje, w niedzielę polskie
miasta wyglądają jak po epidemii dżumy, ludzie jadą do sklepów gdzieś na peryferie nie po to aby coś kupić, jadą aby sobie połazić, co czwarty Polak kupuje przez internet, w ubiegłym roku w ten sposób
Polacy zrobili zakupy na sumę 21 mld złotych, 20 największych sieci
handlowych w Polsce kaĹĽdego roku wyciÄ…ga z polskiej kieszeni ponad
150 mld zł, pieniądze wędrują do centrali za granicą, a w Polsce
pozostajÄ… jakieĹ› minimalne podatki, co dla rozwoju polskiej gospodarki
i skali bezrobocia, ma takie znaczenie, jak Michnik dla poziomu
oświaty.

Data: 2013-05-28 15:03:30
Autor: Leming Show
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
W Polsce, ateistyczne ¶wiry o tym nie wiedz±, dlatego przypominam, że za
miedz± - gdzie ateista pogania ateistę - sklepy s± zamknięte i Niemcy z
tego powodu nie przymieraj± głodem. W czasach PRL zamknięte
sklepy komunistom-ateistom nie przeszkadzały, dzisiaj nie potrafi±
zrobić zakupów przez sze¶ć dni w tygodniu.

Sa ludzie ktorzy potrafia organizowac sobie czas i tacy ktorzy tego
nie potrafia.  Niemcy potrafili ograniczyc uboj rytualny i daja
zezwolenia tylko tam gdzie to niezbedne. Potrafili ograniczyc handel w
niedziele. Wez pod uwage ze pejs nie kontroluje niemieckiego rzadu w
takim stoniu jak u nas.

Data: 2013-05-29 10:04:30
Autor: Kowalski
Użytkownik Leming Show napisał:
[...]

Jeżeli brać pod uwagę oficjalne statystyki, to okazuje się żydów za Odr± żyje dużo więcej niż w Polsce, a jednak nie s± obecni w polityce i żaden Niemiec nie kojarzy swojego poziomu intelektualnego z częstotliwo¶ci± czytania żydowskich gazet, w Polsce jest odwrotnie, to co jest "europejskie" zawsze jest lepsze i to motłoch tzw. "wykształconych" masowo chce powielać i na¶ladować, dlatego z tak± łatwo¶ci± można sterować zachowaniami wyborców.

Data: 2013-05-29 11:54:29
Autor: jr
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
[...]

-- -- -

Nie bardzo tu widze zwiazek z 'pejsami'. Do zamykania sklepow w niedziele
przynagla katolicki kler. Ja rozumiem, ze oni woleliby, zeby ludzie oddawali na
tace przynajmniej jakis procent tego, co zostawiaja w marketach. Rozumiem, ze
sprzedawcy nie musza kochac zycia w czterobrygadowce, jednak obawiam sie
postepujacej ortodoksji w zyciu publicznym. Juz raz byly proby wprowadzenia calkowitego zakazu handlu w niedziele, co moze miec w Polsce bardzo zle skutki.

Data: 2013-05-29 15:59:35
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
UĹĽytkownik "leszek niewiadomski"

W kryzysie takie pomysly to samobojstwo. Jak w koncu bedzie
to i tak bedzie na Tuska. Mnie to wisi...
ln.

Tumanie, jakie samobójstwo w kryzysie? Od kiedy to ludzie wydają więcej pieniędzy, niż je zarabiają? Czy w niedzielę, czy w poniedziałek, wydadzą je tyle samo w tygodniu....

boukun

Data: 2013-05-28 16:15:17
Autor: Trybun
W dniu 2013-05-28 15:34, jr pisze:
[...]

Jednak niezupełne szkodniki te posły - stanęli w obronie interesów polskiego kupca... ;-)

Data: 2013-05-28 16:44:29
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomo¶ci news:ko2e5m$27r$1node2.news.atman.pl...

| Jednak niezupełne szkodniki te posły - stanęli w obronie interesów
| polskiego kupca... ;-)

A pewnie komuchu! Ty bys pozamykal wszystkie hipermarkety jako miejsce 'wyzerania innym z misek', a sprzedaz piwa wprowadzil po 13.00

Data: 2013-05-31 20:32:04
Autor: Trybun
W dniu 2013-05-28 16:44, mi¶ z okienka pisze:

A pewnie komuchu! Ty bys pozamykal wszystkie hipermarkety jako miejsce
'wyzerania innym z misek', a sprzedaz piwa wprowadzil po 13.00

W sytuacji gdy 95% zatrudnionych tp pracownicy firm państwowych a zatrudnienie wynosiło nieomal 100% ludzi w wieku produkcyjnym, po prostu nie można było inaczej. No i ten zakaz nie dotyczył sprzedaży piwa.

Data: 2013-05-31 21:54:56
Autor: mi¶ z okienka

| W sytuacji gdy 95% zatrudnionych tp pracownicy firm państwowych a
| zatrudnienie wynosiło nieomal 100% ludzi w wieku produkcyjnym, po prostu
| nie można było inaczej.

 Wynocha na Marsa!

 No i ten zakaz nie dotyczył sprzedaży piwa.

no to niezla masz skleroze komuchu (a kto to byl Lenin pamietacie jeszcze
Trybunie?)

Data: 2013-05-28 19:11:14
Autor: Parvus
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko2bou$vhn$1node2.news.atman.pl...
[...]

My¶l trochę. Supermarkety w większo¶ci należ± do kapitału obcego, małe sklepiki do Polaków. Zakaz w handlu w niedzielę ma dotyczyć wył±cznie supermarketów. Wnioski wyci±gnij sam.

Bartek

Data: 2013-05-28 20:14:39
Autor: Bogdan Idzikowski
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "Parvus" <parvus.1992@prokonto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51a4e730$0$1214$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wyci±gn±łem. Na zło¶ć mamie odmróĽ sobie uszy.
Jest bezrobocie duże? Będzie większe, bo kapitalista zwolni ponad 25 tysięcy niepotrzebnych mu pracowników.

ubawiony katotalibanem
--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-28 21:30:11
Autor: the_foe
[...]

co to jakas nowa matematyka? Gdyby ludzie kupowali tylko w niedziele to "kapitalista" po prostu otworzyłby 7x wiecej sklepów by ten jednodniowy run po towar obsluzyc.
Zwolnienia nam nie groza, wrecz przeciwnie. Skutkiem ubocznym beda wyzsze ceny produktów bo im mniej dni handlowych tym wiecej sklepów tzreba otwierac a to jest realny koszt.
To jest taka sama sytuacja kiedy wprowadzano 8 godzinny czas pracy. Nie zmniejszyło to miejsc pracy, wrecz odwrotnie. Ale znacznie podwyzszyło narzut kosztu pracy na cene.
Istotne jest by takie przymuszenie było globalne wtedy wydajnosc spada u wszytkich jednakowo co oznacza pozostawienie bez zmian konkurencyjnosci.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-29 08:24:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko30k0$fm1$1news.dialog.net.pl...

[...]

Wyliczenie ilo¶ci pracowników zatrudnionych potrafi zrobić uczeń podstawówki.
Je¶li sklep otwarty 7 dni w tygodniu, a pracownik może pracować 6 dni, to jest oczywiste, że "kapitalista" musi zatrudnić o 1/7 więcej pracowników. Ale tego w kruchcie ko¶cielnej nie ucz±.

ubawiony

Data: 2013-05-29 13:09:50
Autor: jr
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51a59f09$0$1250$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| jest oczywiste, że "kapitalista" musi zatrudnić o 1/7 więcej pracowników.

na ogol sam zap...dala w dzien swiateczny.

Data: 2013-05-29 13:47:53
Autor: the_foe
[...]

Pan Bogdan w podstawówce na lekcjach matematyki nie uwazał, poprawna odpowiedza byłoby o "1/6".... :)
Ekonomii to zapewne nie miał, bo by wiedział, ze im mniejsza wydajnosc tym wiecej miejsc pracy. Niedzielny rynek przejma male sklepiki ktore beda zatrudniac na umowe zlecenie. Maja mniejsza wydajnosc handlowa, co za tym idzie musza zatrudniac wiecej ludzi niz markety (na ten sam obrót).Skutkiem ubocznym sa wyzsze ceny produktów. Jazeli, jednak, najwazniejsza jest dla nas wydajnosc, to czemu nie zastapic 8 godzinnego dnia pracy 12 godzinnym? I tu pytanie do Ciebie? Jak pracodawca za te same pieniadze bedzie mial pracownika nie przez 8 godzin przez 5 dni w tygodniu, a przez 12 godzin w 7 dni w tygodniu, to bedzie zatrudniał czy zwalniał?

--
@foe_pl

Data: 2013-05-29 14:50:20
Autor: Bogdan Idzikowski
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko4pt9$8na$1news.dialog.net.pl...

[...]

Zgoda! O 1/6, czyli chcecie zniszczyć więcej miejsc pracy. A takie krokodyle łzy płyn± wam z oczu na wie¶ci o zwiększajacym się bezrobociu.
Reszta to pieprzenie kotka przy pomocy młotka. Wydajno¶ć, to nie dłuższa praca, tylko wykonanie więcej w okre¶lonej jednostce czasu.
Jedn± prawdę wyłuskałem z tego bełkotu: wyższe ceny w osiedlowych sklepikach. A to podstawowy powód omijania osiedlowych sklepów. Wysokie ceny!

ubawiony

Data: 2013-05-29 17:38:34
Autor: the_foe
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Reszta to pieprzenie kotka przy pomocy młotka. Wydajno¶ć, to nie dłuższa
praca, tylko wykonanie więcej w okre¶lonej jednostce czasu.

Wydajnosc pracy tak, wydajnosc przedsiebiorstwa zas, to ile ono wytworzy dobr (uslug) na zuzyte zasoby. Praca jest zasobem którego zuzycie jest ograniczone ustawowo (8h dziennie 40h tygodniowo na pracownika). Handel jest działem gospodarki w którym koszt pracy jest bardzo wysoki wzgledem całej struktury kosztów. Dlatego było tyle afer z wykorzystywaniem pracowników w tych miejscach.

Inaczej niz w przemysle, handlu nie da sie w znaczacy sposob eksportowac i jest on prawie w calosci zalezny od wewnetrznego popytu. "Uciachanie" niedzieli marketom nie wplynie prawie w ogole na popyt wewnetrzny (mało kto ma blisko sklep za granica) ludzie dostosuja sie kupuj±c albo wczesniej albo w sklepach które sa w stanie nie korzystac z pracowników na umowe o pracę. W 1. przypadku markety mog± post±pić dwojako: albo "ludzi z niedzieli" przeniesc na opozostałe dni by obsluzyły zwiekszony o 1/6 ruch albo ich zwolnic godzac sie, zeby wkurzeni ludzie w kolejkach do kasy zaczeli korzystac z uslug konkurencji, która nie bedzie skapic na pracowników.
--
@foe_pl

Data: 2013-05-29 18:51:24
Autor: Bogdan Idzikowski
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko57dp$eip$1news.dialog.net.pl...
[...]

Już zwekslowałe¶ na bezpieczne dla ciebie tematy. Co z bezrobociem, je¶li trzeba będzie zwolnić 1/6 zatrudnionych w handlu w niedzielę?
Maj± wpierdalać szczaw i mirabelki?

ubawiony

Data: 2013-05-29 10:14:05
Autor: Leming Show
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Maj± wpierdalać szczaw i mirabelki?

Pijac mleko mozesz stac sie tylko wielki, jedzac szczaw i mirabelki
mozes byc politykiem:) Przyznaj sam ze to nie jest glupie.

Data: 2013-05-29 20:27:17
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51a63210$0$1248$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci

| Już zwekslowałe¶ na bezpieczne dla ciebie tematy. Co z bezrobociem, je¶li
| trzeba będzie zwolnić 1/6 zatrudnionych w handlu w niedzielę?

Zwolnic 1/7, zatrudnic z powrotem 1/6

Data: 2013-05-30 12:47:41
Autor: the_foe
W dniu 2013-05-29 20:27, mi¶ z okienka pisze:
Zwolnic 1/7, zatrudnic z powrotem 1/6

10/10

--
@foe_pl

Data: 2013-05-30 13:02:50
Autor: the_foe
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Co z bezrobociem, je¶li trzeba będzie zwolnić 1/6 zatrudnionych w handlu
w niedzielę?

widze, ze masz podstawowe braki w matematyce a wypowiadasz sie na temat w którym pełni ona istotn± rolę. Gdyby przyj±c Twoj±, uproszczona i z zadady błędn± teoryjkę za jedynie słuszn±, to trzeba będzie zwolnić 1/1 zatrudnionych w handlu w niedziele albo 1/7 zatrudnionych ogółem.
Prawda jest taka jak z wolnymi swietami, sklepy sie dostosuj±, np. otwierajac sklepy dluzej w sobote (moga to zrobic az do 6.00 dnia nastepnego, czyli w niedziele) albo zwiekszajac obsady pracownicze w sobote i w poniedziałek. Markety to nie tylko sprzedawcy, to takze zaopatrzenie, ochrona i utrzymanie. Ci pracy w niedziele nie strac± a wrecz przeciwnie, niedziele beda wykoprzystane chocby do poukladania towaru na półkach i uaktualnienie cen- sklepy pracujacy praktycznie w trybie ciaglym maja z tym dosc spore problemy.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-30 04:30:08
Autor: Leming Show
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
No wlasnie, dostosuja sie jedni jak i drudzy. Postawmy sprawe od dupy
strony, czy po zniesieniu PRLowego zakazu sprzedazy alkoholu przed 13h
czy14h, zapanowal ogolnokrajowy krach z przepicia w godzinach
porannych? Pytam bo nie wiem, maly bylem.

Data: 2013-05-30 14:54:31
Autor: mis z okienka
Bez handlu w niedziele? Projekt jednoczy poslów róznych partii

Uzytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisal w wiadomosci news:617c25ac-93b9-4605-bed1-3d699a51d544g9g2000vbl.googlegroups.com...
> [...]
| czy14h, zapanowal ogolnokrajowy krach z przepicia w godzinach
| porannych? Pytam bo nie wiem, maly bylem.

maluchom powinni byli sprzedawac od 10.30 (w czasie duzej przerwy)

Data: 2013-05-30 14:05:17
Autor: Bogdan Idzikowski
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko7bks$c9l$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ogryzaj rzucon± ci ko¶ć! Ogryzaj! Tylko się nie przejedz!

ubawiony

Data: 2013-05-29 15:46:09
Autor: jr
> [...]

| za tym idzie musza zatrudniac wiecej ludzi niz markety (na ten sam
| obrót).Skutkiem ubocznym sa wyzsze ceny produktów.

Hipermarkety przyczynily sie do znaczacego spadku cen. Wbrew pozorom najwiecej stracili nie sami sklepikarze, tylko kamienicznicy wynajmujacy lokale. Na poczatku lat 90 ulice polskich miast zaroily sie od drogich sklepow z pralkami, telewizorami, nawet meblami. Ceny wynajmu byly tak wysokie, ze sklepiki spozywcze lub ksiegarnie na glownych ulicach padaly jak muchy. Wyprowadzenie wielkiego handlu poza obreb miast mialo dla nich zbawienny wplyw.

Data: 2013-05-28 22:13:53
Autor: jr
> [...]

| Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomo¶ci

| My¶l trochę. Supermarkety w większo¶ci należ± do kapitału obcego

I co z tego? Obcy kapital jest gorszy od polskiego? (na przyklad ubeckiego?)
Kiedys wracajac noca z Wybrzeza odwiedzilismy kumpla w Warszawie. Ten zaprowadzil nas no nocnego hipermarketu, gdzie w kulturalny sposob zaopatrzylismy sie w co trzeba. Bardzo mi sie spodobal taki nocny hipermarket.
Moglbym zrozumiec motywy pracownikow, ze chcieliby miec wolna niedziele, zeby na przyklad isc do kosciola sie pomodlic. Obawiam sie jednak, ze to nie koniec. Po sklepach wielkopowierzchniowych katoliccy ortodoksi zaczna zamykac w niedziele wszystkie sklepy, nawet kioski z papierosami, a to w polskich warunkach prowadzi do szarej strefy, czyli kryminalizacji handlu. Polak nie ma natury Niemca, ktory kazdy zakup i kazda impreze planuje z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Data: 2013-05-29 15:16:42
Autor: xantiros
Bez handlu w niedziel�? Projekt jednocz y pos��w r��nych partii
W dniu 2013-05-28 19:11, Parvus pisze:

Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości
> [...]
"W przypadku wprowadzenia wolnych niedziel te małe sklepy zyskają" -
[...]

Myśl trochę. Supermarkety w większości należą do kapitału obcego, małe
sklepiki do Polaków. Zakaz w handlu w niedzielę ma dotyczyć wyłącznie
supermarketĂłw. Wnioski wyciÄ…gnij sam.

Bartek

jak mam zabulić w sklepiku za chleb 600g 4zł a w markecie 2,5zł to jak myslisz co wybiorę, tak jest podobnie z innymi artykułami (tymi samymi). Ten sam ser żółty w sklepiku paczka 9,50zł za 150g w markecie 6zł za 150gr - ser paczkowany z tej samej firmy. I tak z każdym artykułem, czy nawet głupią czekoladą czy colą.

nie widzę patriotyzmu w tym aby sklepikarz dorabiał sie na mnie majątku.

Data: 2013-05-29 15:52:50
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:ko4v3r$i5r$3node2.news.atman.pl...

> [...]
| nawet głupią czekoladą czy colą.
|
| nie widzę patriotyzmu w tym aby sklepikarz dorabiał sie na mnie majątku.

Dlaczego od razu na tobie? Kazdy orze ja moze. Moj kuzyn ma maly sklepik spozywczy na wlasnej posesji. Po zaopatrzenie jezdzi czasem do hipermarketu. Po prostu nie kazdy ma ochote jechac do hipermarketu po serek topiony czy butelke coli. On sie wpisuje w takie drobne potrzeby i na tym zarabia.

Data: 2013-05-29 16:38:37
Autor: xantiros
W dniu 2013-05-29 15:52, jr pisze:

> [...]

prostu nie kazdy ma ochote jechac do hipermarketu po serek topiony czy butelke
coli. On sie wpisuje w takie drobne potrzeby i na tym zarabia.

Ale ja nie kwestionuję tego ze małe sklepy są otwarte i sprzedają to co chcą i za ile. Problem dotyczy tego czy markety mają być otwarte w niedzielę.

Data: 2013-05-29 17:47:08
Autor: the_foe
W dniu 2013-05-29 16:38, xantiros pisze:
> [...]

| nawet głupią czekoladą czy colą.
|
| nie widzę patriotyzmu w tym aby sklepikarz dorabiał sie na mnie
majÄ…tku.

[...]

niedzielÄ™.

ale przeciez moga być otwarte, tego nikt nie jest w stanie im zabronic. Nawet jutro, kazdy market w Polsce moze byc otwarty. Jak zrobi to własciciel, franczyzer czy zatrudniony na umowe zlecenie.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-29 19:39:59
Autor: xantiros
W dniu 2013-05-29 17:47, the_foe pisze:
> [...]

Nawet jutro, kazdy market w Polsce moze byc otwarty. Jak zrobi to
własciciel, franczyzer czy zatrudniony na umowe zlecenie.

szczerze to mnie to wali, problem zacznie się jak market-y zaczną zwalniać ludzi, a za tym i wszystko co w około marketu (np:logistyka) zacznie też redukować.

Data: 2013-05-29 11:05:08
Autor: Leming Show
[...]

To jak oni zyli 20 lat temu bez tych marketow? Mysle ze zyli lepiej,
platnosc otrzymywali po dwu tygodniach a nie po pol roku. Polscy
przedsiebiorcy tak chetnie do marketow nie wala, bo sprzedawanie
towaru marketom jest na granicy oplacalnosci.

Data: 2013-05-29 20:40:23
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedziel ? Projekt jednoczy pos w r nych partii

Użytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:62a24a46-b8be-4385-b83d-de3bd23b23cefv8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Pewnie dlatego glosowali na Kwacha i SLD?

,
platnosc otrzymywali po dwu tygodniach a nie po pol roku. Polscy
przedsiebiorcy tak chetnie do marketow nie wala, bo sprzedawanie
towaru marketom jest na granicy oplacalnosci.
--
Male sklepy zaopatruja sie glownie w hurtowniach (albo w marketach), bo na wielki biznes z producentem rzadko kiedy ich stac. Markety i sklepy sieciowe czesto nawiazuja bezposrednie kontakty z producentami eliminujac w ten sposob hurtownikow.

Data: 2013-05-29 19:50:49
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:ko5ehh$325$2node2.news.atman.pl...
> [...]

szczerze to mnie to wali, problem zacznie się jak market-y zaczną zwalniać ludzi, a za tym i wszystko co w około marketu (np:logistyka) zacznie też redukować.

I to będzie oczywista wina Tuska!

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-29 19:59:58
Autor: u2
Bez handlu w niedziel�? Projekt jednocz y pos��w r��nych partii
W dniu 2013-05-29 19:39, xantiros pisze:
szczerze to mnie to wali, problem zacznie siÄ™ jak market-y zacznÄ…
zwalniać ludzi, a za tym i wszystko co w około marketu (np:logistyka)
zacznie też redukować.

problem bezrobocia to m.in. wlasnie wina supermarketow, ktore zabieraja prace drobnym sklepikarzom i handlowcom bazarowym. ja wole tysiac razy bazar od supermarketu.

btw supermarkety nigdy nie placa podatkow.

--
IstniejÄ… trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-05-29 20:33:22
Autor: miĹ› z okienka

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51a6421f$0$1247$65785112news.neostrada.pl...

| problem bezrobocia to m.in. wlasnie wina supermarketow, ktore zabieraja
| prace drobnym sklepikarzom i handlowcom bazarowym.

Policz no peerelczyku ile masz dzisiaj drobnych sklepikow, a ile ich miales w twoim zasranym peerelu?

 ja wole tysiac razy
| bazar od supermarketu.

Sa rzeczy, po ktore idzie sie na bazar i takie, ktore kupuje sie w hipermarkecie.

| btw supermarkety nigdy nie placa podatkow.

A to ich wina, czy rzadow, ktore za lapowy z tego podatku ich zwalniaja?

Data: 2013-05-29 15:13:46
Autor: xantiros
[...]

za tym pomysłem stoi lobby kupieckie, chc± zamknięcia marketów aby oni mogli handlować - o to tu chodzi, wyraĽnie wczoraj to powiedział ich przedstawiciel w TVN24,  religia jest tylko zasłon± dymn± dla nich.

Ewidentny przykład masz 1 listopada, jak kupcy szanuj± nie pracowanie w ¶więta.

Data: 2013-05-29 15:58:39
Autor: jr
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ko4uub$i5r$2node2.news.atman.pl...

| za tym pomysłem stoi lobby kupieckie, chc± zamknięcia marketów aby oni
| mogli handlować - o to tu chodzi, wyraĽnie wczoraj to powiedział ich
| przedstawiciel w TVN24,  religia jest tylko zasłon± dymn± dla nich.

:-]]]
Szanuj Dzien Swiety (a jak ci czego braknie, to przyjdz do mnie). Na tym faryzeizmie moga sie niezle przejechac, bo nastepnym krokiem bedzie zamkniecie wszystkich sklepow w niedziele. Jest tylko jeden problem - jak czlowiek placi za lokal, to z niedzieli nie zwolni go zaden biskup.

Data: 2013-05-29 17:48:15
Autor: the_foe
W dniu 2013-05-29 15:58, jr pisze:
Szanuj Dzien Swiety (a jak ci czego braknie, to przyjdz do mnie). Na tym
faryzeizmie moga sie niezle przejechac, bo nastepnym krokiem bedzie zamkniecie
wszystkich sklepow w niedziele.

zmiany dotycza KP a nie KH

--
@foe_pl

Data: 2013-05-29 21:25:06
Autor: jr
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko57vu$eqj$2news.dialog.net.pl...

a co to za skroty?

Data: 2013-05-29 15:56:42
Autor: boukun
[...]

Wszyscy zyskaj±, zyska cały zniewolony naród polski!

boukun

Data: 2013-05-29 16:33:01
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko521a$gff$1mx1.internetia.pl...
| Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomo¶ci

| Wszyscy zyskaj±, zyska cały zniewolony naród polski!

Czemus biedny? Bos glupi - znasz ta bajke?

Data: 2013-05-29 16:44:46
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko53it$ncv$1node2.news.atman.pl...

> [...]
|

| Wszyscy zyskaj±, zyska cały zniewolony naród polski!

Czemus biedny? Bos glupi - znasz ta bajke?

Biedny głupi naród...,

bo nie chce wyj¶ć na ulice i obalić tych ciemiężców...

boukun

Data: 2013-05-29 16:54:25
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko54rf$pg2$1mx1.internetia.pl...
| Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci

| > |
| > |
| > |

| Biedny głupi naród...,
|
| bo nie chce wyj¶ć na ulice i obalić tych ciemiężców...

Zastanowiles sie nad tym, kto wyjdzie ich obalac? Moze ci co ich wybrali?
Uwazaj przyglupie, bo ich jest akurat wiecej (i na ulice tez potrafia wyjsc..)

Data: 2013-05-29 16:57:41
Autor: u2
W dniu 2013-05-29 16:54, mi¶ z okienka pisze:
Zastanowiles sie nad tym, kto wyjdzie ich obalac? Moze ci co ich wybrali?
Uwazaj przyglupie, bo ich jest akurat wiecej (i na ulice tez potrafia wyjsc..)

Setek tysiecy manifestujacych w obronie TV Trwam nie zauwazyliscie towarzysze ? ...-;)

--
Istniej± trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,
potem spotyka się z gwałtownym oporem,
a na końcu jest traktowana jak oczywisto¶ć.

Data: 2013-05-29 17:05:24
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51a61765$0$26682$65785112news.neostrada.pl...

Ludowe Wojsko pamieta?
to   WYPAD!

Data: 2013-05-29 17:07:28
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko54r1$okk$1node2.news.atman.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci
> [...]
| > |
| > |
> [...]

Uwazaj przyglupie, bo ich jest akurat wiecej (i na ulice tez potrafia wyjsc..)

40% zbałamuconych głupców poszłodo urn, nie mieli żadnego wyboru, przyklepali podstawionych im ciemiężców...
a teraz też cierpi±...

Jak tak dalej będzie, to z 90% zniewolonego narodu wyjdzie na ulicę i obali tych ciemiężców...

boukun

Data: 2013-05-29 17:10:46
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko5661$trq$1mx1.internetia.pl...
| Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci

| > | > |
| > | > |
| > | > |

| > |
| > |
| > |
| > |

| 40% zbałamuconych głupców poszłodo urn

No to o co jeszcze chodzi?
Myslisz, ze pojda za toba obalac tych, ktorych wybrali?

Data: 2013-05-29 17:15:13
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko55pn$pkq$1node2.news.atman.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci
> [...]
| > | > |
| > | > |
| > | > |

| > |
| > |
| > |
| > |

| 40% zbałamuconych głupców poszłodo urn

No to o co jeszcze chodzi?
Myslisz, ze pojda za toba obalac tych, ktorych wybrali?

Czy ty chociaż czytasz, co się do ciebie pisze? Naród nie ma nic do wybierania i nic nie wybierał. Tępy naród tylko przyklepywał, a teraz wie, że został na całej linii oszukany i ponizony. Mafia się sama wybrała... rodziny mafiozów nie s± liczne...

boukun

Data: 2013-05-29 17:19:41
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko56ki$v8u$1mx1.internetia.pl...
| Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci

| > | > | > |
| > | > | > |
| > | > | > |

| > | > |
| > | > |
| > | > |
| > | > |

| > |
| > |

| Czy ty chociaż czytasz, co się do ciebie pisze? Naród nie ma nic do wybierania i
| nic nie wybierał.

Co cztery lata sa wybory do Sejmu i Senatu, co cztery lata do samorzadow. Udowodnij najpierw, ze wybory byly sfalszowane, a potem wyprowadzaj ludzi na ulice. Nie udowodnisz? To bujaj sie na galezi..

Data: 2013-05-30 01:23:03
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko56ad$q1a$1node2.news.atman.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci
> [...]
| > | > | > |
| > | > | > |
| > | > | > |

| > | > |
| > | > |
| > | > |
| > | > |

| > |
| > |

> [...]

Udowodnij najpierw, ze wybory byly sfalszowane, a potem wyprowadzaj ludzi na
ulice. Nie udowodnisz? To bujaj sie na galezi..

"Wybory" bez prawa wyboru...
Co mafia głupiemu narodowi podrzuci w listach, to tępy naród przyklepuje, na swoj± zgubę...

boukun

Data: 2013-05-30 14:39:31
Autor: jr
> [...]
|

| "Wybory" bez prawa wyboru...
| Co mafia głupiemu narodowi podrzuci w listach, to tępy naród przyklepuje, na

Zbierz liste podpisow pod wlasna kandydatura.
Nie potrafisz?

Data: 2013-05-31 00:00:49
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko7hc2$j37$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| swoj± zgubę...

Zbierz liste podpisow pod wlasna kandydatura.

Listę podpisów? Sk±d ci się to wzięło? Najpierw trzeba należeć do kartelu...

boukun

Data: 2013-05-30 14:56:47
Autor: mi¶ z okienka
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii

| > | > |
| > | > |

> [...]
|

| "Wybory" bez prawa wyboru...
| Co mafia głupiemu narodowi podrzuci w listach, to tępy naród przyklepuje, na

A ty chcesz ten 'glupi narod' prowadzic na barykady?
Bujaj sie prowoku...

Data: 2013-05-31 00:01:48
Autor: boukun
Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii
Użytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ko7ibg$k5a$2node1.news.atman.pl...

| > | > |
| > | > |

> [...]
| swoj± zgubę...

A ty chcesz ten 'glupi narod' prowadzic na barykady?

Wcze¶niej czy póĽniej pospolicie ruszy...

Jeszcze Tusku trochę POoszukuje i POgnębi i pierdutnie...

boukun

Bez handlu w niedzielę? Projekt jednoczy posłów różnych partii