Bez osłony łańcucha ani rusz!

Data: 2012-10-23 16:26:52
Autor: Michoo
Bez osłony łańcucha ani rusz!
On 23.10.2012 11:55, Wilk wrote:
http://tinyurl.com/9tecv7f
Smakowity kąsek dla osób kochających dyskusje o wysokości lampek ;))

Abstrahując od tego czy urząd powinien się zajmować takimi kwestiami (bo to kwestia polityczna) firma nie spełniła wymogów ustawy - mogli lobbować/komentować/protestować przy jej uchwalaniu a nie olewać ją i udawać, że jest ok. Urząd zrobił co do niego należało i nałożył karę, tak jak nakłada karę za lampki z odsłoniętymi stykami, czy przedłużacze z przewodami 0.3mm oznaczone jako 20A.

Btw: nie wiem jak ty, ale ja uważam, ze rower bez osłony przedniej zębatki nie dość, że brudzi to jeszcze JEST niebezpieczny i nie kupiłbym takiego.

Michoo

Data: 2012-10-23 07:44:37
Autor: tanill
Bez osłony łańcucha ani rusz!
W dniu wtorek, 23 października 2012 16:27:11 UTC+2 użytkownik Michoo napisał:

Btw: nie wiem jak ty, ale ja uwa�am, ze rower bez os�ony przedniej z�batki nie do��, �e brudzi to jeszcze JEST niebezpieczny i nie kupi�bym takiego.

W szosowym czy torowym rowerze mam mieć osłonę? Może jeszcze wprowadzą obowiązek wożenia apteczki gaśnicy i trójkąta ostrzegawczego.

Data: 2012-10-23 16:48:21
Autor: Michoo
On 23.10.2012 16:44, tanill wrote:

W szosowym czy torowym rowerze mam mieć osłonę?

Nie. Ale nie mówimy o rowerze szosowym albo torowym tylko o zwykłym "konsumenckim" góralu.

Michoo

Data: 2012-10-23 17:22:09
Autor: arturb
On 2012-10-23 16:44, tanill wrote:

W szosowym czy torowym rowerze mam mieć osłonę? Może jeszcze wprowadzą obowiązek wożenia apteczki gaśnicy i trójkąta ostrzegawczego.

W jednej z imprez na orientację w Wejherowie organizator wpisane miał do
regulaminu Kask, Apteczkę z niezbędnym wyposarzeniem w podstawowe leki,
mimo iż 2 punkty wcześniej regulamin przewidywał udział na własną
odpowiedzialność.

Na prośbę o skreślenie odpisali że słuszna uwaga ale moze za rok się
przyjrzą dopiero.

Bezmyślność pleni się jak zaraza.

Data: 2012-10-23 19:38:42
Autor: z
W dniu 2012-10-23 16:44, tanill pisze:
W szosowym czy torowym rowerze mam mieć osłonę? Może jeszcze wprowadzą obowiązek wożenia apteczki gaśnicy i trójkąta ostrzegawczego.

Myślę że najbezpieczniej byłoby dołożyć dodatkowe 2 małe kółka dla równowagi. Przecież rower to takie niebezpieczne urządzenie. Można się przewrócić, upaść na głowę... ;-)

I właśnie ktoś tu upadł na głowę.
Oto do czego prowadzi rozdmuchane państwo opiekuńcze.
Co tydzień kolejny absurd. LUDZIIIE!!!! Tak dalej być nie może!!!
Czy trzeba rewolucji żeby pogonić bandę urzędasów kombinujących ciągle jak nam zrobić dobrze?
Oczywiście w krótkich przerwach między kombinowaniem jak sobie zrobić dobrze :-)

Data: 2012-10-23 23:27:51
Autor: Krzysztof Olszak
Bez osłony łańcucha ani rusz!
W dniu 2012-10-23 16:44, tanill pisze:

W szosowym czy torowym rowerze mam mieć osłonę? Może jeszcze wprowadzą obowiązek wożenia apteczki gaśnicy i trójkąta ostrzegawczego.

Nic nie musisz, bo sprawa dotyczy producenta a nie użytkownika.
Najprawdopodobniej producent powinien wpisać do instrukcji ostrzeżenie w sprawie łańcucha.

Krzysztof

Data: 2012-10-23 14:32:15
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 23 października 2012 23:28:17 UTC+2 użytkownik Krzysztof Olszak napisał:
W dniu 2012-10-23 16:44, tanill pisze:

> W szosowym czy torowym rowerze mam mie� os�on�? Mo�e jeszcze wprowadz� obowi�zek wo�enia apteczki ga�nicy i tr�jk�ta ostrzegawczego.

Nic nie musisz, bo sprawa dotyczy producenta a nie u�ytkownika.
Najprawdopodobniej producent powinien wpisa� do instrukcji ostrze�enie w sprawie �a�cucha.

W zacytowanej Polskiej Normie stoi jak byk, że rockring wystarczy
do jej spełnienia.

Data: 2012-10-23 23:46:44
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2012-10-23 23:32, rmikke pisze:

W zacytowanej Polskiej Normie stoi jak byk, że rockring wystarczy
do jej spełnienia.

Bardzo możliwe. Jeżeli Amerykanie czuli na punkcie bezpieczeństwa, a raczej ewentualnych sankcji ze strony poszkodowanych jakoś sobie z tym radzą, to tym bardziej u nas sprawa powinna być do przejścia.

Krzysztof

Data: 2012-10-23 21:14:34
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k669ps$8rv$1@mx1.internetia.pl...
On 23.10.2012 11:55, Wilk wrote:
[...]

Kwestia może nie tyle polityczna, co unijno-europejska. Zanim weszliśmy do Unii przyjęliśmy "w ciemno" kilka dyrektyw na znak bezpieczeństwa "B" i się zaczęło. Przeżyłem kontrolę w firmie właśnie pod tym kątem. O ile pamiętam przekładnia łańcuchowa, a konkretnie komplet rozrządu do malucha,  wymagał znaku "B" mimo, że był montowany pod aluminiowym deklem. Nie ma się co dziwić, że łańcuch rowerowy jest traktowany jako przekładnia łańcuchowa i wymaga osłony, znaku "B" i innych unijnych "dupereli". Dobrze, że nie każą jeszcze tego malować i oznaczać wg obowiązujących wymogów.

Btw: nie wiem jak ty, ale ja uważam, ze rower bez osłony przedniej zębatki nie dość, że brudzi to jeszcze JEST niebezpieczny i nie kupiłbym takiego.
Osłona, przednia pełna jest OK, ale osłona typu daszek potrafi tak samo rozwalać nogawki jak i samo wkręcenie się ich w łańcuch. Nie mam żadnej osłony i nie specjalnie mnie to boli :).
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2012-10-25 13:56:03
Autor: J.F
Użytkownik "Michoo"  napisał w wiadomości grup
Abstrahując od tego czy urząd powinien się zajmować takimi kwestiami (bo to kwestia polityczna) firma nie spełniła wymogów ustawy - mogli

"Produkty niebezpieczne" leza w gestii Urzedu.

[...]

dziennikarska rzetelnosc jest ponizej zera, wiec cholera wie jak to tam bylo.
Olali bo uznali ze glupia, czy odwolywali sie od decyzji i ciagle byla nieprawomocna.

J.

Bez osłony łańcucha ani rusz!