Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bezkluczykowa smierc

Bezkluczykowa smierc

Data: 2018-05-14 04:08:22
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezkluczykowa smierc
https://tvn24bis.pl/moto,99/smiertelne-zniwo-bezkluczykowych-aut-niepokojace-dane,836898.html

trzeba siegnac do innych zrodel:
https://www.nytimes.com/2018/05/13/business/deadly-convenience-keyless-cars-and-their-carbon-monoxide-toll.html
i wychodzi szydlo z worka:

Toyota models, including Lexus, have figured in almost half of the carbon monoxide fatalities and injuries identified by The Times.

skad ta nadreprezentacja ? znow szyja japonczykom buty czy moze ktos tam zbyt wolno mysli ?

Ford's keyless vehicles now have a feature that automatically turns off the engine after 30 minutes of idling if the key fob is not in the vehicle, the company said recently.

It cost General Motors $5 per car to install the automatic shutoff in a 2015 recall, according to a G.M. report to the safety agency.

wiec albo gamonie albo japonczycy maja szkotow w zarzadzie i wydanie pare dolcow (na auto) przekracza ich mozliwosci ... konsekwencje ? najpierw pare pokazowych wyrokow z odszkodowaniami ala USA a pozniej dobrowolna lub przymusowa akcja serwisowa oraz utrata prestizu :-)

Data: 2018-05-14 13:31:42
Autor: Myjk
Bezkluczykowa smierc
Mon, 14 May 2018 04:08:22 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Toyota models, including Lexus, have figured in almost half of the carbon monoxide fatalities and injuries identified by The Times.

Dobrze, że się zdecydowałem kupić Mitsu OL PHEV -- ten co prawda też ma
keyless, ale na postoju sam gasi silnik (pod warunkiem że musi go w ogóle
uruchamiać). :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2018-05-14 04:54:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezkluczykowa smierc
Toyota nie uzywa systemow start & stop ? te fury dla dziadkow byly pewnie niezle wypasione

Data: 2018-05-15 09:12:24
Autor: kakmar
Bezkluczykowa smierc
On 2018-05-14, przemek.jedrzejczak@gmail.com <przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
Toyota nie uzywa systemow start & stop ? te fury dla dziadkow byly pewnie niezle wypasione

Temat jest dość stary i w Toyocie dotyczy hybryd, sam mam auto którego dotyczy ten problem.
Jak wjedziesz do garażu na elektryce i nie wyłączysz auta, bo cokolwiek, to tak zostanie,
włączone ale bez specjalnie widocznych objawów włączenia. Za jakiś czas uzna że trzeba podładować akumulator, bo np. pokęciło klimą i włączy silnik spalinowy. Jak jest w "ciepłym" garażu to po paru godzinach będzie pracowała klima na maksa i silnik.
I tyle. Niby wystarczy wyłączyć auto i problemy nie ma, ale jak widać bez kluczyka nie dla wszystkich jest to oczywiste.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2018-05-15 12:13:42
Autor: Myjk
Bezkluczykowa smierc
Tue, 15 May 2018 09:12:24 -0000 (UTC), kakmar
Temat jest dość stary i w Toyocie dotyczy hybryd, sam mam auto którego dotyczy ten problem.

I nie poprawili tego jakąś aktualizacją softu?

Mnie się wczoraj udało podpiąć smarkfonem do PHEVa. Ale jak to wszystko
topornie działa -- prawie tak samo jak samochód wygląda w środku. :P Nie
dosyć że system uruchamia swój punkt dostępowy WiFi (bo przecież w
samochodzie za 240 tys. produkowanym w 2015 roku zbyt skomplikowane było
zamontowanie modemu GSM by mieć dostęp do auta skądkolwiek) więc trzeba się
rozłączyć z siecią internetową żeby go obsłużyć, to jeszcze prędkość
aplikacji jest porównywalna z piecem 386 komunikującym się po LPT. Czasem
się nie daje połączyć i ch*j. :P Nie da się też sprawdzić temperatury w
samochodzie. Po prostu wstyd. O wyglądzie graficznym apki nie wspomnę. No ale mimo wszystko można załączyć grzanie kabiny na postoju, defrost
przedniej szyby i chłodzenie. Można także timery załączenia ustawić. I
wydajność klimy i grzania jest bardzo wysoka. Tak jak w Mazdzie miałem
webasto i pierwsze 5 minut się musiało rozgrzać żeby coś zaczęło dmuchać
ciepło, tak tutaj grzeje/chłodzi w mig. Fajny fjuczer -- ale ponownie
powtórzę, tę apkę to ktoś chyba za karę robił.

Niby wystarczy wyłączyć auto i problemy nie ma, ale jak widać bez kluczyka nie dla wszystkich jest to oczywiste.

Jak kluczyk "odejdzie" od auta to się auto samo nie wyłącza? Pytam, bo dopiero drugi dzień rozkminiam ten system. ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2018-05-15 16:52:08
Autor: kakmar
Bezkluczykowa smierc
On 2018-05-15, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

I nie poprawili tego jakąś aktualizacją softu?

Pika tylko jak się drzwi kierowcy otworzy gdy włączony.
Ale można wysiąść zamknąć i przestanie. Jak się wcześniej wygasi ekran
to w chyba da się wysiąść "przez nieuwagę".

Mnie się wczoraj udało podpiąć smarkfonem do PHEVa. Ale jak to wszystko
topornie działa -- prawie tak samo jak samochód wygląda w środku. :P Nie
dosyć że system uruchamia swój punkt dostępowy WiFi (bo przecież w
samochodzie za 240 tys. produkowanym w 2015 roku zbyt skomplikowane było
zamontowanie modemu GSM by mieć dostęp do auta skądkolwiek) więc trzeba się
rozłączyć z siecią internetową żeby go obsłużyć, to jeszcze prędkość
aplikacji jest porównywalna z piecem 386 komunikującym się po LPT. Czasem
się nie daje połączyć i ch*j. :P Nie da się też sprawdzić temperatury w
samochodzie. Po prostu wstyd. O wyglądzie graficznym apki nie wspomnę. ...
Gratuluję, ja robię przy embedded systems, więc prywanie staram sie tego nie dotykać ;)

Jak kluczyk "odejdzie" od auta to się auto samo nie wyłącza? Pytam, bo dopiero drugi dzień rozkminiam ten system. ;P

Wydaje mi się że jest potrzebny tylko do wejścia i włączenia, ale jakoś dogłębnie nie sprawdzałem.

--
kakmaratgnaildotcom

Data: 2018-05-15 19:56:43
Autor: Myjk
Bezkluczykowa smierc
Tue, 15 May 2018 16:52:08 -0000 (UTC), kakmar
Pika tylko jak się drzwi kierowcy otworzy gdy włączony.
Ale można wysiąść zamknąć i przestanie. Jak się wcześniej wygasi ekran
to w chyba da się wysiąść "przez nieuwagę".
Wydaje mi się że jest potrzebny tylko do wejścia i włączenia, ale jakoś dogłębnie nie sprawdzałem.

Nie miałem dzisiaj chwili, jutro sprawdzę jak to jest w MOL.

Gratuluję, ja robię przy embedded systems, więc prywanie staram sie tego nie dotykać ;)

Ale to nie moja apka, tylko "oryginalna" produkcji Mitsu. ;)
 --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-05-17 08:12:26
Autor: Myjk
Bezkluczykowa smierc
Tue, 15 May 2018 19:56:43 +0200, Myjk
Wydaje mi się że jest potrzebny tylko do wejścia i włączenia, ale jakoś dogłębnie nie sprawdzałem.

Rzeczywiście, w MOL jest tak samo. :/ Zresztą wygląda na to, że to samo zjawisko odpowiada za możliwość kradzieży
samochodu na walizkę. Co także tłumaczy test keyless protectora popełniony
przez Zachara kiedy to kluczyk spoczął już w samochodzie a samochód mógł
dalej być funkcjonalny -- choć teoretycznie zapewne kluczyk już miał
odciętą baterię.

Znajduję tu jedną przyczynę takiego rozwiązania -- oszczędność na baterii.
W przeciwnym razie pewnie trzeba by ją było wymieniać co miesiąc, jak nie
częściej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-05-23 21:45:21
Autor: jerzu.xyz
Bezkluczykowa smierc
On Tue, 15 May 2018 12:13:42 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Jak kluczyk "odejdzie" od auta to się auto samo nie wyłącza?
 Nie może. Bo nie pozwalają na to przepisy. Z tego samego powodu
zakazane jest stosowanie systemów antynapadowych w autach.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-05-23 23:17:56
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezkluczykowa smierc
-- Nie może. Bo nie pozwalają na to przepisy.

Kluczyk z funkcją zdalnego uruchomienia silnika
Jeśli masz kluczyk z funkcją zdalnego uruchomienia silnika (ERS), możesz używać go łącznie z aplikacją Volvo On Call. Możesz na przykład uruchomić samochód kluczykiem, a wyłączyć go za pomocą aplikacji.

https://support.volvocars.com/pl/Pages/article.aspx?article=2eb38430bc8cac8fc0a801517ab85585

bez problemu mozna wylaczyc paska b7 za pomoca vcds a byc moze potrafi to takze elm za 2 usd

Data: 2018-05-14 14:38:05
Autor: J.F.
Bezkluczykowa smierc
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:127a74a5-0efe-4f36-8bb5-2f4c9cf4bed2@googlegroups.com...
https://tvn24bis.pl/moto,99/smiertelne-zniwo-bezkluczykowych-aut-niepokojace-dane,836898.html
trzeba siegnac do innych zrodel:
https://www.nytimes.com/2018/05/13/business/deadly-convenience-keyless-cars-and-their-carbon-monoxide-toll.html
i wychodzi szydlo z worka:
Toyota models, including Lexus, have figured in almost half of the carbon monoxide fatalities and injuries identified by The Times.

skad ta nadreprezentacja ? znow szyja japonczykom buty czy moze ktos tam zbyt wolno mysli ?

Albo pierwsi wprowadzili ten system i maja najwiecej sprzedanych aut.

Ford's keyless vehicles now have a feature that automatically turns off the engine after 30 minutes of idling if the key fob is not in the vehicle, the company said recently.
It cost General Motors $5 per car to install the automatic shutoff in a 2015 recall, according to a G.M. report to the safety agency.

wiec albo gamonie albo japonczycy maja szkotow w zarzadzie i wydanie pare dolcow (na auto) przekracza ich mozliwosci ... konsekwencje ? najpierw pare pokazowych wyrokow z odszkodowaniami ala USA a pozniej dobrowolna lub przymusowa akcja serwisowa oraz utrata prestizu :-)

Albo calkiem inne powody ... np samochod czesto gasnie na autostradzie, bo system odczytu jest niepewny.
Albo jest tak pewny, ze odczytuje nie tylko w samochodzie, ale w promieniu 5 m ... i sypialni nad garazem tez.
Albo zatrzymujesz pod sklepem, gasisz ... ups, kluczyk byl w torbie, torba na dachu.

I wyjdzie, ze najlepiej byloby kluczyk zostawic, ale to takie nienowoczesne.

A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie emitowac CO ?
Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

J.

Data: 2018-05-14 06:00:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezkluczykowa smierc
-- A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie emitowac CO ? Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

wg tej tabelki decydujaca jest temperatura https://warsztat.pl/dzial/14-instalacje-gazowe/artykuly/zasilanie-silnika-benzynowego-lpg-a-emisja-spalin,64420

dziadek pedzi na chate stawia fure w garazu i zasypia, silnik stygnie zaczyna emitowac CO i dusi dziadka ... albo dziadek zamknal garaz niepelne spalanie i znow sie CO pojawia, LPG niby daje rade w kazdej temperaturze ale cudow nie ma, w zamknietym pomieszczeniu bym nie zaryzykowal :-)

Data: 2018-05-14 16:56:20
Autor: J.F.
Bezkluczykowa smierc
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:29b61b4c-2293-4708-aa2d-e30b15a07b9f@googlegroups.com...
-- A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie emitowac CO ? Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

wg tej tabelki decydujaca jest temperatura
https://warsztat.pl/dzial/14-instalacje-gazowe/artykuly/zasilanie-silnika-benzynowego-lpg-a-emisja-spalin,64420

dziadek pedzi na chate stawia fure w garazu i zasypia, silnik stygnie zaczyna emitowac CO i dusi dziadka

troche watpie, aby stygl. Raczej sie wentylator wlacza, bo chlodzenia nie ma.

No i troche mnie dziwi, ze przy 76C ... rozumiem ze przy -5 czy nawet +30 trzeba "ssanie wlaczyc", ale przy 76 to juz chyba nie.

A tu jeszcze ciekawostka - % tlenu w spalinach dosc duzy.

... albo dziadek zamknal garaz niepelne spalanie i znow sie CO pojawia,
LPG niby daje rade w kazdej temperaturze ale cudow nie ma, w zamknietym pomieszczeniu bym nie zaryzykowal :-)

Pytanie co dalej - silnik zgasnie, czy komputer skompensuje obroty podajac wiecej paliwa.
Czy przejdzie w tryb awaryjny, skoro odczyty nie maja sensu ...

J.

Data: 2018-05-14 15:03:17
Autor: Yogi\(n\)
Bezkluczykowa smierc

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5af9832e$0$31350$65785112news.neostrada.pl...

A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie emitowac CO ?
Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

Po zużyciu tlenu w zamkniętym garażu zaczyna przeważac spalanie niepełne, niezależnie od katalizatorów i innych takich.

Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po kolejnych dziesięciu, jeżeli ktoś nie dotknie pedałów czy nie wykona jakiejś innej czynności, powinno sie wyświetlać/piszczeć kolejne ostrzeżenie i po chwili silnik powinien gasnąć. Trudno mi sobie wyobrazić prawidłową sytuację, w której ktoś ma włączony silnik na jałowym biegu i nie siedzi na fotelu - poza ogrzewaniem na mrozie przy rozmrażaniu i drapaniu szyb, czy np. podczas doładowywania awaryjnego akumulatora na kempingu. No może jeszcze podczas konkursów audio na zlotach jakichś fanów techno. Ale w takich sytuacjach powinien być w pobliżu pojazdu i zareagować na ostrzeżenie. Przecież technicznie to nie powinno być skomplikowane ani specjalnie drogie.

--
Yogi(n)

Data: 2018-05-14 15:42:40
Autor: Adam
Bezkluczykowa smierc
W dniu 2018-05-14 o 15:03, Yogi(n) pisze:

(...)
Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po (...)

Do obsługi samochodu powinien być dopuszczany ktoś, kto ma w głowie przynajmniej kilka szarych komórek.
Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik pracuje.

Może to nie dotyczyć niektórych silników, np. z lat ok. 1930 z systemem zaworów suwliwych, które chodziły prawie bezgłośnie i bezwibracyjnie, ale takich już raczej nie ma.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-14 16:41:50
Autor: J.F.
Bezkluczykowa smierc
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdc3oe$th8$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-05-14 o 15:03, Yogi(n) pisze:
(...)
Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po (...)

Do obsługi samochodu powinien być dopuszczany ktoś, kto ma w głowie przynajmniej kilka szarych komórek.
Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik pracuje.

Te benzyniaki dobrze wyciszone sa.
A jak ktos ma jeszcze problemy ze sluchem, bo ma 70 lat ...

J.

Data: 2018-05-15 11:09:25
Autor: Adam
Bezkluczykowa smierc
W dniu 2018-05-14 o 16:41, J.F. pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdc3oe$th8$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-05-14 o 15:03, Yogi(n) pisze:
(...)
Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po (...)

Do obsługi samochodu powinien być dopuszczany ktoś, kto ma w głowie przynajmniej kilka szarych komórek.
Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik pracuje.

Te benzyniaki dobrze wyciszone sa.
A jak ktos ma jeszcze problemy ze sluchem, bo ma 70 lat ...


Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik, znam to.

Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest obrotomierz.
A kontrolki ciśnienia oleju i braku ładowania też są.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-15 14:23:08
Autor: RadoslawF
Bezkluczykowa smierc
W dniu 2018-05-15 o 11:09, Adam pisze:

Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po (...)

Do obsługi samochodu powinien być dopuszczany ktoś, kto ma w głowie przynajmniej kilka szarych komórek.
Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik pracuje.

Te benzyniaki dobrze wyciszone sa.
A jak ktos ma jeszcze problemy ze sluchem, bo ma 70 lat ...


Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik, znam to.

Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest obrotomierz.

Od wielu lat w najtańszych autach obrotomierza nie ma.

A kontrolki ciśnienia oleju i braku ładowania też są.

Na wskaźniki mało kto patrzy, przynajmniej do czasu kiedy
nie migają na czerwono czy żółto.

Jak to jest w autach z systemem start/stop? jak sobie gaśnie
na światłach (dla ekologii) to wyświetlacz straszy kierowcę
czerwonymi alarmami?


Pozdrawiam

Data: 2018-05-15 16:55:38
Autor: kakmar
Bezkluczykowa smierc
On 2018-05-15, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2018-05-15 o 11:09, Adam pisze:

Jak to jest w autach z systemem start/stop? jak sobie gaśnie
na światłach (dla ekologii) to wyświetlacz straszy kierowcę
czerwonymi alarmami?

W HSD nic, w zwykłych VAG też nic, tyle że w zwykłym czuć jak gaśnie i odapla a w HSD można nie zauważyć.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2018-05-16 07:34:13
Autor: Mirek Ptak
Bezkluczykowa smierc
W dniu 2018-05-15 o 14:23, RadoslawF pisze:
Jak to jest w autach z systemem start/stop? jak sobie gaśnie
na światłach (dla ekologii) to wyświetlacz straszy kierowcę
czerwonymi alarmami?

Nic nie ma, jedyna różnica między wyłączonym a włączonym samochodem to wskazówka obrotomierza nie opadająca do zera tylko na napis "Auto Stop".
Dodatkowym zabezpieczeniem (w Oplu) jest to, że otwarcie drzwi kierowcy w takim stanie natychmiast uruchamia silnik - nie da się zapomnieć :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2018-05-15 15:36:40
Autor: Michał Jankowski
Bezkluczykowa smierc
W dniu 15.05.2018 o 11:09, Adam pisze:
Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik, znam to.

Ach ten zgrzyt bendiksa... :)


Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest

....blokada rozrusznika.

   MJ

Data: 2018-05-16 10:58:52
Autor: J.F.
Bezkluczykowa smierc
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pde843$qbu$2$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2018-05-14 o 16:41, J.F. pisze:
Do obsługi samochodu powinien być dopuszczany ktoś, kto ma w głowie przynajmniej kilka szarych komórek.
Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik pracuje.

Te benzyniaki dobrze wyciszone sa.
A jak ktos ma jeszcze problemy ze sluchem, bo ma 70 lat ...

Zdarzyło mi się dawno temu na uruchomionym silniku włączyć rozrusznik, znam to.
Ale już od wielu lat standardem w najtańszych nawet autach jest obrotomierz.

W amerykanskich tez ? Z automatem :-)

A kontrolki ciśnienia oleju i braku ładowania też są.

Nie swieca sie jak silnik pracuje, nie swieca sie jak wylaczony, to jak chcesz je wykorzystac ?

Naciskasz przycisk wylaczania i wychodzisz ... i zaloze sie, ze jak wylaczasz kluczykiem, to tez nie patrzysz ani na kontrolki, ani na obrotomierz :-)

P.S. A takie pytanie - w twoim samochodzie po wylaczeniu silnika obrotomierz opada na zero, czy pozostaje na pozycji ?
A paliwowskaz ? Termometr ?
Bo to juz czesto nie jest miernik ze sprezyna, tylko jakis silnik krokowy.

Podobnie z predosciomierzem, ale raczej silnika nie gasisz w czasie jazdy, to skad masz wiedziec.

J.

Data: 2018-05-16 18:36:48
Autor: Zenek Kapelinder
Bezkluczykowa smierc
Jak ma 70 lat to sie juz nazyl i nie szkoda. Dodatkowo w ubezpieczalni na emeryturze i leczeniu oszczedza.

Data: 2018-05-16 23:14:31
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezkluczykowa smierc
-- Jak ma 70 lat to sie juz nazyl i nie szkoda. Dodatkowo w ubezpieczalni na emeryturze i leczeniu oszczedza.

a rodzina pewnie wyceni utrate dziadka na pare milionow USD i Toyota beknie za swoj bezsensowny upor ...

Data: 2018-05-14 16:49:38
Autor: J.F.
Bezkluczykowa smierc

Użytkownik "Yogi(n)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5af9894e$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie emitowac CO ?
Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

Po zużyciu tlenu w zamkniętym garażu zaczyna przeważac spalanie niepełne, niezależnie od katalizatorów i innych takich.

W zasadzie tak, ale sonda lambda nadal tlen mierzy.
Komputer stwierdzil, ze normalnie nie potrafi utrzymac obrotow, wiec przeszedl na tryb awaryjny ?

A nie bylo w garazu/domu wentylacji, ktora by niezbedne powietrze doprowadzila ?

Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony.

Moze zakladaja, ze kierowca pewne rzeczy widzi.
A tu kogo mialby poinformowac - wlasciciel sobie poszedl.
Klaksonem ?

Po kolejnych dziesięciu, jeżeli ktoś nie dotknie pedałów czy nie wykona jakiejś innej czynności, powinno sie wyświetlać/piszczeć kolejne ostrzeżenie i po chwili silnik powinien gasnąć.

Z tego co pisza, to jakos tak to jest. Ale nie we wszystkich samochodach.

Trudno mi sobie wyobrazić prawidłową sytuację, w której ktoś ma włączony silnik na jałowym biegu i nie siedzi na fotelu - poza ogrzewaniem na mrozie przy rozmrażaniu i drapaniu szyb, czy np. podczas doładowywania awaryjnego akumulatora na kempingu. No może jeszcze podczas konkursów audio na zlotach jakichś fanów techno. Ale w takich sytuacjach powinien być w pobliżu pojazdu i zareagować na ostrzeżenie. Przecież technicznie to nie powinno być skomplikowane ani specjalnie drogie.

Moze nawet "nic nie kosztuje", skoro to sprawa programu.

Ale trzeba na to wpasc, a to dopiero po pierwszym trupie.

A przeciez tak samo mozna zostawic wlaczony samochod z kluczykiem ...
nikt nie narzekal, ze sie nie wylaczy ...

J.

Bezkluczykowa smierc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona