Bezobsługowy akumulator Centra Futura - niski poziom elektrolitu

Data: 2009-03-20 17:01:15
Autor: Piotr Śmiech
Bezobsługowy akumulator Centra Futura - niski poziom elektrolitu
Witam,
Mam niski poziom elektrolitu w BEZOBSŁUGOWYM akumulatorze Centra Futura
(wygotowany akumulator). Akumulator jest dość nowy i wydaje się naprawdę
nierozbieralny (na pewno nie ma żadnych korków pod naklejką). Reklamacja
została odrzucona z powodu "złe parametry ładowania".
Czy można coś z tym zrobić?
Pozdrawiam,
PS

Data: 2009-03-20 19:18:52
Autor: ąćęłńóśźż
Bezobsługowy akumulator Centra Futura - niski poziom elektrolitu
Rzecznik Praw Konsumenta, sąd konsumencki, rzeczoznawca, sąd powszechny?
JaC

-- -- -

Czy można coś z tym zrobić?

Data: 2009-03-20 19:55:31
Autor: wowa
Użytkownik "Piotr Śmiech" <legend@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq0i4r$n8r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pojedź do normalnego zakładu zajmującego się akumulatorami. Sprawdzą co jest, może uratują tego.
Wojtek
--
Nie każde piwo to Żywiec!
..... Na szczęście :)

Data: 2009-03-20 20:07:19
Autor: Piotr
Piotr Śmiech pisze:
[...]

no to jak go nie otworzyłeś, to skąd wiesz że elektrolit się wygotował?
tak mie ma korków na każdą celkę osobno, tylko jest przez całą szerokość aku taki panel z korkami. spróbuj po bokach pod odpowietrznikami podważyć wkrętakiem i zejdzie całość

Data: 2009-03-20 19:27:32
Autor: szadok
Dnia 20.03.2009 Piotr <a@b.c> napisał/a:

[...]

Centra 'chwali' się, że jest tam systam mikrokanalików, które niby to
zabezpieczają przed wychlapaniem / wyparowaniem elektrolitu w czasie
pracy aku. No i twierdzą, że otwarcie tego dekielka powoduje uszkodzenie
aku i koniec, nawet jest naklejka ;). Na ile to prawda - nie wiem.
Miałem 'bezobsługowy' Exide ale tamten dało się otworzyć IMHO bez
straty, ale czy tu producent nie zrobił czegoś, żeby rzeczywiście
otwarcie uszkadzało AKU? Jesteś pewien, że da się otworzyć bez szkód?

pzdr,
szadok

--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-03-20 20:13:33
Autor: Piotr Śmiech
szadok <szadok375@terramail.pl> napisał(a):
> [...]

straty, ale czy tu producent nie zrobił czegoś, żeby rzeczywiście
otwarcie uszkadzało AKU? Jesteś pewien, że da się otworzyć bez szkód?

Próbowałem delikatnie podważyć pokrywę, ale wydaje mi się, że jest zgrzana z
resztą obudowy (tzn. nie jest wciśnięta na zatrzaski).
Niski stan elektrolitu sygnalizuje "magiczne oko" oraz serwis który odrzucił
żądanie wymiany na podstawie gwarancji. Pewnie tylko zważyli akumulator, bo
nie ma śladów otwierania.
Alternator wydaje się w porządku - miernik pokazuje około 14V.
Zastanawiam się, czy mimo wszystko nie zerwać tej pokrywy - myślałem, że może
ktoś już to przerabiał.
BTW. Gdzie w Warszawie jest jakiś serwis akumulatorów? W tych punktach, gdzie
miałem nadzieję coś zdziałać została już tylko sprzedaż...
Pozdrawiam,
PS

Data: 2009-03-20 20:35:58
Autor: szadok
Dnia 20.03.2009 Piotr Śmiech <legend.SKASUJ@gazeta.pl> napisał/a:
szadok <szadok375@terramail.pl> napisał(a): Niski stan elektrolitu sygnalizuje "magiczne oko" oraz serwis który odrzucił
żądanie wymiany na podstawie gwarancji. Pewnie tylko zważyli akumulator, bo
nie ma śladów otwierania.

Znaczy jaki ma kolor oczka? Biały?
Alternator wydaje się w porządku - miernik pokazuje około 14V.

Do 14.4V jest OK.

[...]

Tutaj:
http://www.akumulator.pl/pub/uploaddocs/pdf_akumulator.plnr2_styczen2007.pdf
piszą, że Futura jest jednak całkowicie bezobsługowa i wieczko jest
zgrzane.

Jeśli jesteś pewien, że altek jest OK, wal do federacji konsumenta. Oni
Ci powinni pomóc w sprawie uznania roszczeń gwarancyjnych. To, że producent odrzucił, nie znaczy, że masz sprawę już przegraną.

pzdr,
szadok

Data: 2009-03-20 21:22:46
Autor: Marcin J. Kowalczyk
szadok pisze:
Miałem 'bezobsługowy' Exide ale tamten dało się otworzyć IMHO bez
straty, ale czy tu producent nie zrobił czegoś, żeby rzeczywiście
otwarcie uszkadzało AKU?

Mojemu ojcu dzis w 307 (2.0HDi '2002, 210kkm) padl akumulator bezobslugowy. Od odpaleniu z kabli ojciec pojechal do elektryka i tam okazalo sie ze akumulator jest od nowosci ;) Od grudnia auto bylo odpalane raz na tydzien ... dwa....

Data: 2009-03-20 20:27:11
Autor: zeebo79

Użytkownik "Piotr" <a@b.c> napisał w wiadomości
Piotr Śmiech pisze:
[...]