Bezpieczeństwo oszczędności?

Data: 2015-06-12 18:37:45
Autor: Robot
Bezpieczeństwo oszczędności?
Mam spore (jak na mnie) oszczędności w postaci
lokat w różnych bankach.
Coraz częściej słyszy się o planach przewalutowania
kredytów we frankach i w konsekwencji załamania
siÄ™ systemu bankowego.
Co to może oznaczać dla takich osób jak ja i gdzie
umieścić oszczędności by zminimalizować ryzyko?

Pozdrowienia
Robot

Data: 2015-06-12 18:43:55
Autor: J.F.
Bezpieczeństwo oszczędności?
Użytkownik "Robot"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:557b0ad2$0$27522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie martw sie, nowy prezydent absolutnie nie chce bankow zalamac.
Co najwyzej odsetki od lokat spadna do zera a inflacja wzrosnie - ale to sie dzieje i bez tych czarnych wizji :-)

J.

Data: 2015-06-12 19:02:10
Autor: Robot

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:557b0c54$0$27521$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A to zależy od prezydenta?

Robot

Data: 2015-06-12 20:16:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczeñstwo oszczêdno¶ci?

"Robot" 557b108a$0$2195$65785112@news.neostrada.pl

Mam spore (jak na mnie) oszczêdno¶ci w postaci
lokat w ró¿nych bankach.
Coraz czê¶ciej s³yszy siê o planach przewalutowania
kredytów we frankach i w konsekwencji za³amania
siê systemu bankowego.
Co to mo¿e oznaczaæ dla takich osób jak ja i gdzie
umie¶ciæ oszczêdno¶ci by zminimalizowaæ ryzyko?

Dobre pytanie. :) Wielu chce poznaæ odpowied¼.

Nie martw sie, nowy prezydent absolutnie nie chce bankow zalamac.
Co najwyzej odsetki od lokat spadna do zera

Spadnie chêæ lokowania. Ludzie wybior± banki zagraniczne, co
jedynie przyspieszy masakrowanie niepolskich banków w Polsce.

a inflacja wzrosnie - ale to sie dzieje i bez tych czarnych wizji :-)

Inflacja ro¶nie? IMO:

 -- nie ma powodów do inflacji (bo wszystko tanieje)
 -- na razie nie obserwujemy w RP inflacji, chyba ¿e
    pazerno¶æ po³±czon± z g³upot± potulnych owiec
 nazwaæ inflacj± lokaln±; ;) akurat op³aty za lokale
 rosn±, a powodem jest odwieczne bredzenie cieciów:
  -- przecie¿ jest inflacja,
  -- wszystkie ceny rosn±...

A to zale¿y od prezydenta?

A kto wyznacza nastêpcê naszego dobrodzieja?

-=-

Ale m±drzy ludzie mówi±, ¿e lepiej mieæ oszczêdno¶ci ni¿ d³ugi.
Zw³aszcza w z³ych/niepewnych czasach.

Data: 2015-06-13 00:08:12
Autor: RobertS
W dniu 2015-06-12 o 19:02, Robot pisze:

[...]

nie, jak masz obawy to albo kasa do słoika i zakop w ogródku (najlepiej w innej walucie) albo umieść w banku, który nie udzielał kredytów walutowych

możesz też wszystko wydać, problem zniknie ;-)

RobertS

Data: 2015-06-13 00:41:39
Autor: Robot
Bezpieczeństwo oszczędności?
umieść w banku, który nie udzielał kredytów walutowych
Też mi to właśnie przyszło do głowy.
Ale jak sprawdzić, które banki udzielały kredytów w walucie,
w szczególności we frankach, a które nie?

Robot

Data: 2015-06-13 12:11:02
Autor: RobertS
W dniu 2015-06-13 o 00:41, Robot pisze:
[...]

tak na szybko
ING nie udzielało kredytów w walutach

najwięcej ich udzielił Getin I Millennium

RobertS

Data: 2015-06-13 13:28:59
Autor: Robot

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:mlgvjj$std$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Dzięki.
W TV była także wzmianka, w związku z zamiarem połączenia (?)
GetIn z BPH, że przeszkodą (?) miałoby być, że oba te banki udziały
kredytów we frankach.

Czy gdzieś taką zbiorczą informację można znaleźć w Internecie?

Pozdrowienia
Robot

Data: 2015-06-13 20:13:08
Autor: Arek
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:mlfl8a$po3$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Tylko jak głęboko można zakopać, bo
" Kodeks cywilny w artykule 143 stanowi, że własność gruntu rozciąga się na
przestrzeni, nad i pod jego powierzchnią, w granicach określonych przez
społeczno-gospodarcze jego przeznaczenie. Wynika z tego, że granice
przestrzenne nieruchomości sięgają do pewnej wysokości i głębokości,
w wyznaczonych przez społeczno-gospodarcze przeznaczenie gruntu"

Jakie "przeznaczenie społeczno-gospodarcze" ma ogródek? :)
Czy głębokość najdłuższych korzeni roślinek w ogródku wyznacza granicę
własności?
(wiem, to pytanie raczej na innÄ… grupÄ™...)

Arek

Data: 2015-06-13 20:25:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczeñstwo oszczêdno¶ci?

"Arek" 557c72b5$0$27520$65785112@news.neostrada.pl

Jakie "przeznaczenie spo³eczno-gospodarcze" ma ogródek? :)
Czy g³êboko¶æ najd³u¿szych korzeni ro¶linek w ogródku wyznacza granicê w³asno¶ci?
(wiem, to pytanie raczej na inn± grupê...)

IMO wiesz ¼le. ;)

-=-

Co wówczas, gdy zakopiemy cos w lesie? ;)
[proste? -- jeste¶my przestêpcami, gdy zakopali¶my
¶mieci, ale jeste¶my exw³a¶cicielami, gdy zakopali¶my
kosztowno¶ci?...]

Data: 2015-06-13 19:15:54
Autor: P03

Użytkownik "Robot" <robot@robot.pl> napisał w wiadomości news:557b0ad2$0$27522$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakiś czas temu trafiła mi się książka autorstwa Maxa Otte
http://www.dobreksiazki.pl/b12573-kiedy-nadchodzi-kryzys.htm
doradza on jako lokatę dla kapitału obrazy cennych mistrzów
jako że można naprawdę sporo zarobić (po latach) a na wypadek
konieczności nabycia np. kilku bochenków chleba czy innego
dobra to wyroby jubilerskie np. brylanty nawet dobrze spełniają
rolę uniwersalnego środka płatniczego, i w przeciwieństwie do
obrazów są łatwiejsze do przenoszenia i ukrycia.
Oni tam w RFN-ie pamiętają dobrze swoje gorsze momenty.
:-)
no i tradycyjnie tendencyjny link :
http://independenttrader.pl/221,polecane_lektury.html

--
P03

Data: 2015-06-14 08:05:41
Autor: Robot

Użytkownik "P03" <paskuda@bandits.invalid.org> napisał w wiadomości news:mlhodv$ae7$1dont-email.me...

[...]

Dziękuję za te podpowiedzi.
Co do inwestycji w obrazy i ewentualnie inne dzieła sztuki,
to trzeba się na tym znać i mieć miejsce na przechowanie.
Wyroby jubilerskie są łatwiejsze do przechowania, ale też
trzeba wiedzieć czy to co się kupuje jest warte ceny.
Może najłatwiej jest ze złotem.
Jako ucieczka od pieniÄ…dza, to sÄ… dobre rozwiÄ…zania i o to
mi głównie chodzi. Natomiast jako inwestycje z myślą o zysku,
to jednak trzeba tu rozpatrywać długi okres czasu. a o to mi
nie chodzi.
Najprostszym dla mnie sposobem, chociaż zdaję sobie sprawę,
że nie najbezpieczniejszym, byłyby lokaty w bankach, na których
konsekwensje przewalutowania franków mogą odbić się najmniej.
Zatem nadal szukam wiarygodnej informacji o tym, ktore z banków
nigdy nie udzielały kredytów w walutach obcych, w tym głównie
we frankach.

Eneuel Leszek Ciszewski napisał, że "ludzie wybiorą banki zagraniczne".
Czy pieniądze w takich bankach można lokować nie wyjeżdźając
z Polski? Jakie banki wchodziłyby tu w grę?

Pozdrowienia
Robot

Data: 2015-06-14 15:06:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczeñstwo oszczêdno¶ci?

"Robot" 557d19ad$0$8388$65785112@news.neostrada.pl

Eneuel Leszek Ciszewski napisa³, ¿e "ludzie wybior± banki zagraniczne".
Czy pieni±dze w takich bankach mo¿na lokowaæ nie wyje¿d¼aj±c
z Polski? Jakie banki wchodzi³yby tu w grê?

Co to znaczy -- 'mo¿na'?

() Czy jest to zgodne z prawem?
() Czy nie jest to zbyt trudne?

Nie znam prawa, ale ono ulega zmianom.

Co do trudno¶ci -- niektórzy Polacy mieszkaj± ca³kiem blisko Niemiec, S³owacji
czy choæby Czech. Czechy maj± swoj± walutê -- ale byæ mo¿e lepsz± od naszej.
Na Litwie jest euro -- na Litwê te¿ niektórzy ludzie z Polski maj± blisko.
Parê milionów Polaków mieszka na sta³e poza granicami RP.

Ponadto -- skoro mo¿liwe jest kupowanie w Polsce prosto z Chin...

-=-

Operowanie ¶rodkami ;) przez internet jest chyba ³atwe.

-=-

Nie od dzi¶ wiadomo, ¿e niektórzy wybieraj± nie tylko
zagraniczne banki, ale i zagraniczne ,,urzêdy skarbowe''.
Z tego w³a¶nie powodu USA nie mog± podnie¶æ podatków u siebie.

-=-

Zbyt mocne niszczenie zagranicznych banków w RP mo¿e nawet
doprowadziæ do cichej wojny bankowo-polskiej, której efektów
nie uda siê przewidzieæ.

-=-

W Donbasie ofensywa rebeliantów.
Na razie nie Polacy trac±, ale chyba warto pomy¶leæ o tym,
dlaczego na wschodzie Ukrainy jest wojna, której nikt nie
umie zagasiæ. IMO nie dlatego, ¿e Putin tak chce, ale dlatego,
¿e tê wojnê przygotowywano ,,prawem'' od dziesiêcioleci.

W RP co jaki¶ czas s³ychaæ o podpaleniach samochodów czy
pracowniczek ,,pomagaj±cych'' ubogim... Za jaki¶ czas
nagromadzona z³o¶æ (i nagromadzony ¿al) eksploduje,
o ile nie zostanie jako¶ inaczej roz³adowana(y)...

Bezpieczeństwo oszczędności?