Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.

Data: 2011-07-21 21:47:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.

Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości news:j09eud$6ug$1news.onet.pl...

A ten post niech będzie pewnego rodzaju ostrzeżeniem/skłonieniem do refleksji - plecak może i jest bardzo wygodny, ale gdy wypchany to relatywnie niebezpieczny, bo w razie upadku uniemożliwia stopniowe wytracenie energii.

Myślę, że miałeś niefart i tyle. Nie przychylam się do demonizowania plecaków :P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-21 14:32:55
Autor: Marek
Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.
kamil/Endurorider.pl:

Nie przychylam się do demonizowania
plecaków :P

.... chyba, że są to plecaki - monstra :).
Zdarzyło mi się już kiedyś przytopić podczas picia ze źródełka, gdy
wór transportowy bez pasa biodrowego przesunął się na łeb. A kumple
patrzyli i nie wiedzieli czemu tak głupio macham rękami :).
Na rowerze raczej się takich nie wozi, ale zdarzają się wyjątki.
Wiozłem kiedyś ponad 60 kg gliny z cegielni do pracowni. Z wieloma
przerwami :).Wypadku na szczęście nie było, ale dupa i tak to
odczuła.
Normalnie wożę do dziesięciu (jeśli z piwem) i jakoś przy rzadkich
glebach obywa się bez większych urazów. To w górach, bo w mieście
gleby się raczej nie trafiają.
Ale plecak ma wpływ na dynamikę ciała podczas upadku. Powoduje inny
rozkład masy i wpływa na geometrię takiej "ludzkoplecakowej" bryły.
Moim zdaniem jednak częściej pomaga niż szkodzi. Jak się źle upadnie,
to pech, a gnaty chroni.
Ostatnio glebowałem jesienią w Wielkiej Fatrze, na zjeździe z
Krzyżnej, z tym ładunkiem http://tiny.pl/h5ht5 (choć niestety już bez
piwa). Też nie wiem jak to się stało, choć wiem dlaczego. Jak widać
http://tiny.pl/h5ht1 , też uderzyłem barkiem, ale bez konsekwencji.
Możemy więc przyjąć, że w meczu ludzie - plecaki jest potwierdzone
1:1 :).
Michoo, nie napisałeś, jaki to plecak zrobił Ci krzywdę. Czy to był
dobrze wyregulowany plecak z zapiętym pasem piersiowym i biodrowym?
Ile na oko wiozłeś w środku?

--
Marek

Data: 2011-07-22 00:52:59
Autor: Michoo
Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.
W dniu 21.07.2011 23:32, Marek pisze:
kamil/Endurorider.pl:

Nie przychylam się do demonizowania
plecaków :P

... chyba, że są to plecaki - monstra :).
Ten był raczej niepozorny, ale mocno odstający.

Moim zdaniem jednak częściej pomaga niż szkodzi. Jak się źle upadnie,
to pech, a gnaty chroni.
Tak w sumie to które gnaty?

Jak widać
http://tiny.pl/h5ht1 , też uderzyłem barkiem, ale bez konsekwencji.
Możemy więc przyjąć, że w meczu ludzie - plecaki jest potwierdzone
1:1 :).
No moje poprzednie 3 gleby w tym roku skończyły się dobrze mimo, że zawsze lądowałem na barku i miałem plecak.

Michoo, nie napisałeś, jaki to plecak zrobił Ci krzywdę.
onund 30

Czy to był
dobrze wyregulowany plecak z zapiętym pasem piersiowym i biodrowym?
Pasa piersiowego niestety brak. Pas biodrowy wypada przy tak małych plecakach i moim wzroście na wysokości brzucha, więc nie stosuję. Szelki i "stelaż" wyregulowane tak, że leżał idealnie, nie przesuwał się.

Ile na oko wiozłeś w środku?
Laptop,zasilacz(~3kg), dętka, zestaw imbusów, multitool (0.7kg?), windstoper (~0.6kg) i on go niestety wypchał na dole (a sądząc po obtarciu to tam się oparł na asfalcie. No i paski były mocno ściągnięte tak, żeby był maksymalny dystans od pleców.

Michoo

Data: 2011-07-22 08:59:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.

Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości news:j0aakb$57n$1news.onet.pl...

Tak w sumie to które gnaty?

Przy OTB kręgosłup o ile właściciel plecaka mysli i nie ma w nim źle poukłdanych przedmiotów, którymi można sobie zrobić krzywdę.

Pasa piersiowego niestety brak. Pas biodrowy wypada przy tak małych plecakach i moim wzroście na wysokości brzucha, więc nie stosuję. Szelki i "stelaż" wyregulowane tak, że leżał idealnie, nie przesuwał się.

Pas pierwsiowy troszkę mniej, ale biodrowy to mus zawsze i wszędzie.

No i paski były mocno ściągnięte tak, żeby był maksymalny dystans od pleców.

Tego nie rozumiem. Pisałeś wcześniej że był idealnie wyregulowany a teraz, że maksymalnie odstawał od pleców?

Data: 2011-07-22 11:11:50
Autor: Michoo
W dniu 22.07.2011 08:59, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

OTB nie zaliczyłem od wielu lat, a przez bark kulałem się w tym roku wcześniej już 3 razy.

Pas pierwsiowy troszkę mniej, ale biodrowy to mus zawsze i wszędzie.
W większych plecakach - zgadza się. W tym mi się przydał tylko jak się toczyłem na pogotowie - trzymał plecak mniej-więcej na brzuchu ;)

No i paski były mocno ściągnięte tak, żeby był maksymalny dystans od
pleców.

Tego nie rozumiem. Pisałeś wcześniej że był idealnie wyregulowany a
teraz, że maksymalnie odstawał od pleców?
On ma taki fajny stelaż w formie plastikowej płyty[*] - jak się ściągnie na dole paski to płyta wygina się w łuk i zapewnia kilka cm dystansu między siatką leżącą na plecach a tylną ścianą plecaka.
http://prowizorka.da.ru/~michoo/smieci/plecak.JPG
Był mocniej wypchany ni z na zdjęciu, przetarcie jest na siatce bocznej kieszeni, pod paskiem - tam się oparł o asfalt.

[*] dzięki czemu da się do niego władować laptopa - pozostałe plecaki które oglądałem miały stelaż druciany w formie stożka - zapewniał on większy dystans, ale uniemożliwiał zapakowanie płaskich przedmiotów.

Michoo

Data: 2011-07-22 12:09:32
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości news:j0betb$q22$1news.onet.pl...

OTB nie zaliczyłem od wielu lat, a przez bark kulałem się w tym roku wcześniej już 3 razy.

Miałem wybity bark ponad 10 lat temu i do tej pory to odczuwam :/

[...]

Ja mam też taki system tyle, że wygiety stelaż plecaka nie odkształca się bez względy na długość pasków etc.

Data: 2011-07-22 08:57:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.

Użytkownik "Marek" <h.art@op.pl> napisał w wiadomości news:d78adecd-c389-449e-a12e-09fe160342f5q15g2000yqk.googlegroups.com...
kamil/Endurorider.pl:

[...]

A pas biodrowy to miał Pan zapięty? :) Dużo ludzi go olewa a on się naprawdę przydaje.

Michoo, nie napisałeś, jaki to plecak zrobił Ci krzywdę. Czy to był
dobrze wyregulowany plecak z zapiętym pasem piersiowym i biodrowym?
Ile na oko wiozłeś w środku?

Dokładnie o to się rozchodzi :)

Data: 2011-07-22 09:51:24
Autor: Mariusz Kruk
Bezpieczeństwo jazdy z plecakiem rowerowym.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil/Endurorider.pl"
wór transportowy bez pasa biodrowego przesunął się na łeb. A kumple
[...]
A pas biodrowy to miał Pan zapięty? :)

--
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171