Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty

Data: 2016-02-06 07:49:30
Autor: Bolko
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty
Mam kartę kredytową Citi z limitem 10 kzł.
Ukradną mi kartę i co wtedy?

Data: 2016-02-06 17:29:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-06 o 16:49, Bolko pisze:
Mam kartę kredytową Citi z limitem 10 kzł.
Ukradną mi kartę i co wtedy?

Ja sobie wyłączyłem pay passa. Wówczas nie ponabijają zakupów w sklepie,
co najwyżej pokupują coś w internecie, ale to już łatwiej odkręcić.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-06 13:18:00
Autor: Bolko
W dniu sobota, 6 lutego 2016 17:29:50 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Ja sobie wyłączyłem pay passa. Wówczas nie ponabijają zakupów w sklepie,
co najwyżej pokupują coś w internecie, ale to już łatwiej odkręcić.

Pay pass jest to ograniczenie do 50 zł.
Wiec jak się ktoś uprze to i z 2000 zł może nastukać w ciągu jednego dnia.
Będzie bolało to na pewno.
Ale jak ktoś kupi przez internety 3 iphony po 3000 zł to ataku serca dostane.
No i teraz pytanie co to znaczy łatwiej?
Kwestia jednego maila i 2 telefonów czy widzi mi się Banku?

Albo inaczej
co trzeba zrobić żeby to był tylko jeden mail.
I po 48h kasa wraca.
Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwesti.

ps
Najłatwiej byłoby trzymać w domu.
Ale czasami się przydaje.

Data: 2016-02-06 22:20:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-02-06 o 22:18, Bolko pisze:
[...]

Łatwiej chyba paypassem, bo przy płatnościach via net przychodzi mi
jeszcze sms autoryzacyjny.

--
Liwiusz

Data: 2016-02-07 11:41:08
Autor: Imka
Dnia Sat, 6 Feb 2016 13:18:00 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

[...]

Maksymalnie 1000 zł - wg Tabeli Limitów Transakcji dla citka dzienny
limit liczby transakcji Nośnikiem zbliżeniowym to 20. Wiem, też boli,
ale przynajmniej jest to liczba ograniczona.

Ale jak ktoś kupi przez internety 3 iphony po 3000 zł to ataku serca dostane.

Włączyć 3DSecure. Stosunkowo często płacę citkiem w necie. Poza Amazonem zawsze żąda ode
mnie potwierdzenia transakcji kodem z SMS-a.

A w ogóle dla mnie jest to najlepsza karta. Ze względu na elastyczność
(bałagan?! ;) w banku. Nie spłaciłam przez pomyłkę całego zadłużenia
karty i nie policzyli odsetek :)

--
Imka

Data: 2016-02-07 10:53:00
Autor: W
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty
Imka wystukał, co następuje:

[...]

Ano właśnie - często żąda, ale nie zawsze. Jak komuś "wpadnie przez przypadek" w ręce taka karta to pewnie będzie wiedział jak ją spieniężyć, tak żeby nie trzeba było bawić się z autoryzacją...

w.

Data: 2016-02-07 12:06:40
Autor: Imka
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty
Dnia 07 Feb 2016 10:53:00 GMT, W napisał(a):

Imka wystukał, co następuje:

[...]

Zamazać/wydrapać i zapamiętać CVV2, a jak się nie robi zakupów w necie
to nawet zapamiętanie jest niekonieczne.

Ktoś (znowu poza Amazonem) nie żąda CVV2 przy zakupach?

No i istnieje jeszcze zastrzeĹźenie skradzionej karty :)
Oczywiście, trzeba się zorientować że się zostało okradzionym i
poinformować o tym bank. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby mi to zabrało więcej czasu niż godzinę od
kradzieĹźy, a bank daje na to trzy dni ;->

<cit>
15. Jeśli szkody Klienta wynikające z utraty Karty poniesione w
ciągu 72 godzin przed Zastrzeżeniem są wyższe niż 100 polskich złotych
(PLN), Bank pokryje szkodę wczęści przekraczającej 100 polskich złotych
(PLN), chyba że do Transakcji doszło z winy Klienta/Użytkownika. </cit>

--
Imka

Data: 2016-02-07 12:18:17
Autor: W
[...]

Chyba ktoś kiedyś na grupie wspominał, że zamazanie/zdrapanie CVV2 to ingerencja w kartę, która rzekomo miałaby być zabroniona...

Ktoś (znowu poza Amazonem) nie żąda CVV2 przy zakupach?

A nie, CVV2 to już chyba wszyscy ;-)

No i istnieje jeszcze zastrzeżenie skradzionej karty :)
Oczywiście, trzeba się zorientować że się zostało okradzionym i
poinformować o tym bank. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby mi to zabrało więcej czasu niż godzinę
od kradzieży, a bank daje na to trzy dni ;->

To jest właśnie zabawne, bo (tylko ja?) nie sprawdzam na przykłąd co dzień czy mam kartę tylko najczęściej ortientujuę się, że na przykład nie mam portfela jak potrzebuję z niego skorzystać ;-)

Data: 2016-02-07 13:56:21
Autor: Imka
Dnia 07 Feb 2016 12:18:17 GMT, W napisał(a):

[...]

Możliwe. Ale gdyby bank strzelił focha że to zrobiłam, to
podziękowałabym za kartę. A na razie to bankom zależy abym tę kartę
jednak miała - vide ostatnia rozmowa z Mille:
<cit>
- A w ogóle to ja chcę zrezygnować z tej karty.
- Ojej, dlaczego?
- Denerwują mnie opłaty miesięczne.
- Ale to tylko pięć transakcji miesięcznie...
- Ale ja mam inną strukturę używania kart kredytowych.
- No to zwolnimy panią z tych opłat na rok.
</cit>
Już drugi raz ten numer przeszedł. Przy rocznych obrotach na karcie
rzędu kilku tysięcy, żadna milionerka ze mnie.

Ktoś (znowu poza Amazonem) nie żąda CVV2 przy zakupach?

A nie, CVV2 to juĹź chyba wszyscy ;-)

Sprawdziłam ponownie - Amazon nadal nie żąda CVV2 przy podpinaniu karty.

[...]

Tutaj każdy powinien mieć swoją sprawdzoną taktykę chronienia
kart/portfela ;)

Bo czasem ta taktyka wygląda tak ;->

http://forum.gazeta.pl/forum/w,643,160216907,160216907,znaleziono_karte_platnicza_mBank_metro_Imielin.html

--
Imka

Data: 2016-02-07 15:27:08
Autor: W
[...]

W sumie racja, a bezpieczeństwo jednak znacznie rośnie...

[...]

Po dwóch podobnych sytuacjach w Citi swietdziłem, że nie chce mi się do nich co rok dzwonić a wiem, że można być bezterminowo, bezwarunkowo zwolniony i tak chce albo rezygnuję... Po 15 minutach "namysłu" się łaskawie zgodzili ;-
)

Ktoś (znowu poza Amazonem) nie żąda CVV2 przy zakupach?

A nie, CVV2 to już chyba wszyscy ;-)

Sprawdziłam ponownie - Amazon nadal nie żąda CVV2 przy podpinaniu
karty.

Właściwie - sklepy są jakoś zobligowane do wymagania? Czy to tylko dupochron większy dla nich "bo my mieliśmy CVV2"?

[...]

A to akurat po płatnościach najczęściej sprawdzam jak już wrócę do auta bo zawsze mma wrażenie, że zapomniałem :DDD

Data: 2016-02-08 13:06:38
Autor: Imka
Dnia 07 Feb 2016 15:27:08 GMT, W napisał(a):
[...]

Sklepy jako takie nic nie wymagają (poza płatnością ;) - raczej się nie
bawią w samodzielną autoryzację kart kredytowych. Korzystają z usług
pośredników typu PayU, Dotpay, przelewy24 i tym podobnych, a oni już
dbają (a przynajmniej powinni) o bezpieczeństwo. Przynajmniej mnie
zawsze prosili o CVV2. I zawsze poprawnie działało mi 3D Secure (mille,
citi).

ZTCP nigdy nie trafiłam do sklepu, który w przypadku akceptacji kart
kredytowych nie korzystałby z usług pośrednika.

Mówię o polskich sklepach. Jak jest w przypadku zagranicznych - nie mam
pojęcia.

--
Imka

Data: 2016-02-19 00:20:03
Autor: Nika
W dniu 2016-02-07 o 13:18, W pisze:

To jest właśnie zabawne, bo (tylko ja?) nie sprawdzam na przykłąd co dzień
czy mam kartę tylko najczęściej ortientujuę się, że na przykład nie mam
portfela jak potrzebuję z niego skorzystać ;-)

Citi ma w karcie Simpliciti (nie wiem, czy w innych też) darmowe powiadomienia SMS i e-mail o każdym obciążeniu. Więc jeżeli złodziej zacznie nabijać nieautoryzowane transakcje, to się raczej szybko zorientuję (max po paru dniach w przypadku transakcji offline)

- -
Nika

Data: 2016-02-19 01:24:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty

"Nika" na5ji3$5od$1@node2.news.atman.pl

[...]

Tak oto już po paru dniach dowiesz się, że ktoś wydał w Twoim
imieniu, z Twego konta, nie trudząc Ciebie -- Twój szmal...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-19 00:30:27
Autor: em
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty
Do czasu zastrzeżenia za skradzioną kartę odpowiedzialność jest ograniczona do 150 EUR (Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych).

Natomiast dla płatności zbliżeniowych kwota ta jest ograniczona do 50 EUR (rekomendacja Rady do spraw Systemu Płatniczego przy NBP).

Takie też są zapisy w regulaminie kart kredytowych Citi.

Data: 2016-02-24 03:33:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty

"em" 66a32f0d-15ec-4cd8-8ff9-bac62abf5ff1@googlegroups.com

: Do czasu zastrzeżenia za skradzioną kartę odpowiedzialność
: jest ograniczona do 150 EUR (Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r.
: o usługach płatniczych).

Dzięki. Pisałem, ale nie znałem szczegółów:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n95ri8$upd$1@node2.news.atman.pl

Ale kto by to czytał. ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-19 01:25:45
Autor: Krystek
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Cit i i innego tego typu karty
W dniu 2016-02-07 13:18, W pisze:
Imka wystukał, co następuje:

[...]

Ja tam zakleiłem ten kod na karcie "na wszelki wypadek".

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2016-02-06 23:18:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty

"Bolko" 9cb49c67-5539-4ff3-ba93-df146aa6964e@googlegroups.com

: Mam kartę kredytową Citi z limitem 10 kzł.
: Ukradną mi kartę i co wtedy?

Kiedyś karty Citi miały ubezpieczenie -- karta ze zdjęciem
miała na 3 dni. Ponadto jest (lub choćby było) jakieś ustawowe
ubezpieczenie, ale dla sumy większej niż jakaś -- może 600 pln?...

Ogólnie w sklepach są kamery, więc nie każdy złodziej ma ochotę
na ryzyko.

Kod z tyłu karty można wydrapać.

Niektóre karty wymagają SMSa przy płaceniu via internet.

Niektóre transakcje można cofać.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Bezpieczeństwo kart kredytowych w Citi i innego tego typu karty