Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.

Data: 2019-03-15 02:07:33
Autor: Dawid Rutkowski
Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
W dniu czwartek, 14 marca 2019 21:55:52 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Jak takie rzeczy się załatwia w dzisiejszych czasach?

Ja tam noszę "przy sobie" 60, a czasem i 80k na kredytówkach i się nie niepokoję.
Już większą głupotą jest trzymanie kasy za nieruchomość na nieoprocentowanym ROR.
W mille obecnie do bodajże 200k masz 2,7% na koncie oszczędnościowym zakładanym od ręki (np. przez apkę), ale to niestety krótka oferta.

A jak chcesz tak bardzo oddzielić to trzeba założyć konto w innym banku i nie instalować jego apki ;)
Zaś na serio - mogę Cię np. polecić jako klienta citi gold, jest za to premia 2 tysiące, jeśli wpłacisz 330k i je w banku przez 3 miesiące utrzymasz - podzielimy się fifty-fifty, jak chcesz, to daj znać na priv.
Trzymając u nich te 300k unikniesz też opłaty za konto.
Nie musi być to w złotówkach (bo na tym stracisz), może być w euro czy dolarach (załatwisz za darmo via kantor aliora).
A jak masz 3 miliony, to premia będzie 7 tysięcy ;>

Data: 2019-03-15 04:37:05
Autor: Bolko
W dniu piątek, 15 marca 2019 10:07:35 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

W mille obecnie do bodajże 200k masz 2,7% na koncie oszczędnościowym zakładanym od ręki (np. przez apkę), ale to niestety krótka oferta.

nie no przelałem na konto oszczędnościowe
ale tak szczerze ktoś przykłada mi nuż do gardła i każe dać telefon i kciuk
i obie rzeczy może sobie wziąść
i co Ty na to?

[...]
oj tyle nie mam

Data: 2019-03-15 05:02:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 15 marca 2019 12:37:07 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

nie no przelałem na konto oszczędnościowe

To jak się skończy promo, to na kolejne 3 miesiące mogę zaproponować santander, 5*konto systematyczne, 2,7% do w sumie 100k (5*20k), do końca czerwca. A jak nie masz tam konta, to możemy jeszcze dostać premię za polecenie.

ale tak szczerze ktoś przykłada mi nuż do gardła i każe dać telefon i kciuk
i obie rzeczy może sobie wziąść
i co Ty na to?

Hmm, po pierwsze nie kupować wypasionych słuchawek z czytnikiem odcisków, bo sam się prosisz o kłopoty ;P
Ja to wiem, ale bandzior może nie wiedzieć, że zabranie Ci kciuka nic mu nie da, bo to nie jest czytnik linii papilarnych tylko układu naczynek włosowatych - i uciętego nie przyjmie.
Jeszcze gorzej mogło by być, jakbyś sobie zrobił lock na gębę - ale to każe mrugać oczami.
Więc to nie "limes inferior", gdzie byli zdziercy.
A tak to stracisz tylko telefon.
Zresztą i tak żeby okraść konto, musiałby Cię przez jakiś czas przetrzymać, bo przecież musi dość przelew (100k expresowym nie pośle) i słup musi pójść jakoś tą gotówkę wypłacić - inaczej dzwonisz do banku i przelew wstrzymają.
Więc w tym czasie równie dobrze może kazać Ci siąść do kompa i ten przelew zrobić, grożąc obcięciem 21. palca ;P (był taki film, że trzech bandziorów złapało młodego geniusza i kazali mu przelać 3 mln dolarów - on to wpisał jako "3.000 000" - i w banku tamci dostali po 1$ czy też 2,77DM - bo to był niemiecki film, ale jakoś strasznie tania ta marka).
Tutaj mamy dodatkową zaletę posiadania kilku kont - logujesz się wtedy na to, gdzie trzymasz 1000zł i mówisz, że resztę już przepuściłeś.
Chyba że bandzior ma dostęp do ognivo - wtedy jednak masz pecha.

> Trzymając u nich te 300k unikniesz też opłaty za konto.
oj tyle nie mam

Eeee, to co to za nieruchomość, nie ma się czym chwalić ;P

Data: 2019-03-15 22:45:00
Autor: MarcinF
W dniu 2019-03-15 o 12:37, Bolko pisze:

[...]

Wystarczy że poprosi Cię o przelew, a teraz zastanów się kto Cię może
zidentyfikować dzięki Twojej aktywności w sieci.

Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.