Bezpieczeństwo paralotni vs szybowca

Data: 2009-05-12 05:04:07
Autor: TM
Bezpieczeństwo paralotni vs szybowca

zaobserwował że statystyczny paralotniarz na jednym ze skoków ulega
wypadkowi co 100 lotnych dni. :-)
Treść była zupełnie inna.
Na stoku lotnym z 50 paralotniarzami był co 2 dni wypadek. To się
zupełnie nie przekłada. Bo na stoku w lotny dzień jest masa
początkujacych i najczęściej oni obrywali.

W szybowcach był taki rok że kilku kursantów zginęło w takiej samej
sytuacji. Przelecieli  zbyt wysoko nad lotniskiem (a zbyt nisko na
pełny krąg) i żeby się zmieścić robili zbyt ostry zakręt przy zbyt
małej prędkości. Ostatnio tych wypadków jest mniej.

Ja to widzę na poziomie: jazdy na koniu, żeglarstwie.
To kilka wypadków śmiertelnych rocznie (na 10 tys to nie jest dużo
choć każdy wypadek to o jeden za dużo)
Aby zminimalizować zagrożenie mimo że mam uprawnienia do latania to
ponieważ latam rzadko to jeżdżę na latania z grupa i instruktorem
który lepiej jest w stanie ocenić warunki i przestrzec przed
zagrożeniami.
To się sprawdza. A druga sprawa to sprawdzać i analizować.
Kiedyś miałem lęk jak leciałem wysoko i trzęsło. Teraz to jest
najlepsze - bo bezpiecznie i terma nosi.
Teraz to bardziej się lękam przed startem i jak jestem nisko i w
tłoku.
Życzę latania bezwypadkowego
TM

Bezpieczeństwo paralotni vs szybowca