Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bezpieczenstwo po holendersku

Bezpieczenstwo po holendersku

Data: 2010-01-19 17:17:11
Autor: Robert Rędziak
Bezpieczenstwo po holendersku
On Tue, 19 Jan 2010 15:52:52 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/91-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-i
http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/92-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-ii

 Wchodzę w to. Pod warunkiem, że zrobią to np. u mnie na wiosce,
 a nie na drogach tranzytowych. Oczywiście w naszym kraju
 wszystko stoi na głowie, więc nie spodziewałbym się poprawy
 ruchu tranzytowego.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-01-19 22:54:03
Autor: Tomasz Pyra
Bezpieczenstwo po holendersku
Robert Rędziak pisze:
On Tue, 19 Jan 2010 15:52:52 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/91-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-i
http://edroga.tv/drogi-i-mosty/inwestycje/92-holenderskie-bezpieczenstwo-po-polsku-cz-ii

 Wchodzę w to. Pod warunkiem, że zrobią to np. u mnie na wiosce,
 a nie na drogach tranzytowych. Oczywiście w naszym kraju
 wszystko stoi na głowie, więc nie spodziewałbym się poprawy
 ruchu tranzytowego.

Problem naszych dróg jest taki, że drogi tranzytowe przebiegają właśnie przez wioski, mieszkalne dzielnice miast itp.

Data: 2010-01-19 22:13:40
Autor: Robert Rędziak
Bezpieczenstwo po holendersku
On Tue, 19 Jan 2010 22:54:03 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Problem naszych dróg jest taki, że drogi tranzytowe przebiegają właśnie przez wioski, mieszkalne dzielnice miast itp.

 Problem naszych dróg jest taki, że sieć bazuje na tym, co
 powstało kilkaset lat temu, a potem było tylko utwardzane i
 poszerzane. Jednakowoż skoro nie da się np. wymusić zakazu
 budowy budynków bliżej niż np. 50m od drogi krajowej, to
 pozostaje budowa obwodnic. Czasami takowe powstają, aczkolwiek
 nie mam złudzeń. Budowa obwodnic nie jest najpopularniejszym
 zajęciem w naszym kraju...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-01-19 23:47:26
Autor: Tomasz Pyra
Bezpieczenstwo po holendersku
Robert Rędziak pisze:
On Tue, 19 Jan 2010 22:54:03 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Problem naszych dróg jest taki, że drogi tranzytowe przebiegają właśnie przez wioski, mieszkalne dzielnice miast itp.

 Problem naszych dróg jest taki, że sieć bazuje na tym, co
 powstało kilkaset lat temu, a potem było tylko utwardzane i
 poszerzane.

No nie bez przyczyny trasa przez cały czas jakoś tam lawiruje po to żeby kilka kilometrów przed miasteczkiem obrać kurs dokładnie na kościelną wieżę :)

 Jednakowoż skoro nie da się np. wymusić zakazu
 budowy budynków bliżej niż np. 50m od drogi krajowej, to
 pozostaje budowa obwodnic. Czasami takowe powstają, aczkolwiek
 nie mam złudzeń. Budowa obwodnic nie jest najpopularniejszym
 zajęciem w naszym kraju...

Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem.
Na większości tras przelotowych jest miasteczko za miasteczkiem - tam drogę trzeba od nowa puścić bokiem, bo robienie obwodnic pojedynczych miast, to będzie slalom.

Data: 2010-01-19 23:13:50
Autor: Robert Rędziak
Bezpieczenstwo po holendersku
On Tue, 19 Jan 2010 23:47:26 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem.
Na większości tras przelotowych jest miasteczko za miasteczkiem - tam drogę trzeba od nowa puścić bokiem, bo robienie obwodnic pojedynczych miast, to będzie slalom.

 Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra
 kilkanaście w skali kraju, a i to raczej za wiele lat (choć paru
 odcinków do tego mitycznego 2012 może doczekamy?). A jak będzie
 się trochę wić... Będzie ciekawiej :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-01-20 08:39:06
Autor: Tomasz Pyra
Bezpieczenstwo po holendersku
Robert Rędziak pisze:
On Tue, 19 Jan 2010 23:47:26 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem.
Na większości tras przelotowych jest miasteczko za miasteczkiem - tam drogę trzeba od nowa puścić bokiem, bo robienie obwodnic pojedynczych miast, to będzie slalom.

 Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra
 kilkanaście w skali kraju, a i to raczej za wiele lat (choć paru
 odcinków do tego mitycznego 2012 może doczekamy?). A jak będzie
 się trochę wić... Będzie ciekawiej :)

Ale ostatnio np. otwarto obwodnice Krośniewic na DK1, a był to jeden najbardziej korkujących się odcinków trasy.
Więc może nie jest aż tak źle :)

Data: 2010-01-20 16:26:09
Autor: Borys Pogoreło
Bezpieczenstwo po holendersku
Dnia Tue, 19 Jan 2010 23:13:50 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra
 kilkanaście w skali kraju, a i to raczej za wiele lat (choć paru
 odcinków do tego mitycznego 2012 może doczekamy?). A jak będzie
 się trochę wić... Będzie ciekawiej :)

 I więcej linii ciągłej, bo ekrany zasłaniają zakręt... :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-20 16:52:14
Autor: Robert Rędziak
Bezpieczenstwo po holendersku
On Wed, 20 Jan 2010 16:26:09 +0100, Borys Pogoreło
<borys@pl.edu.leszno> wrote:

 Owszem, tylko że takich nowych możemy się spodziewać kilka, góra
 kilkanaście w skali kraju, a i to raczej za wiele lat (choć paru
 odcinków do tego mitycznego 2012 może doczekamy?). A jak będzie
 się trochę wić... Będzie ciekawiej :)

 I więcej linii ciągłej, bo ekrany zasłaniają zakręt... :)

 Najbardziej podoba mi się obwodnica Rawy Mazowieckiej -- na
 środku krzyżówka ze światłami (bo w sumie obwodnica niestety
 dzieli miasto na części) i 50-ka. Ulubione miejsce lokalnych
 wąsaczy.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-01-20 12:38:24
Autor: J.F.
Bezpieczenstwo po holendersku
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>
Robert Rędziak pisze:
Problem naszych dróg jest taki, że drogi tranzytowe przebiegają właśnie przez wioski, mieszkalne dzielnice miast itp.

 Jednakowoż skoro nie da się np. wymusić zakazu
 budowy budynków bliżej niż np. 50m od drogi krajowej, to

Ale taki lub zblizony wymog chyba juz jest. Tylko ze blizsze domy juz stoja - wyburzyc ?

 pozostaje budowa obwodnic. Czasami takowe powstają, aczkolwiek
 nie mam złudzeń. Budowa obwodnic nie jest najpopularniejszym
 zajęciem w naszym kraju...

IMO to sie troche mylisz. Pare lat temu jak sie GD chwalila drogami, to tam sporo obwodnic bylo.

Pulawy okazuje sie ze obwodnice maja, czy moze beda mialy, bo wkrotce skoncza:
http://www.pulawymost.pl/main.php?txt=ogolne

Byc moze stad te holenderskie przebudowy na tranzycie :-)

albo oddzial Lubelski
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_lublin/inwestycje_drogowe/zrealizowane//index.php?id_item_tree=210415e5fe1f7d0ace24170f9faf102f
jak rozwiniesz poszczegolne drogi, to troche obwodnic jest. Juz zrobionych.

Obwodnice to w obecnym stadium leczenie syfa pudrem.
Na większości tras przelotowych jest miasteczko za miasteczkiem - tam drogę trzeba od nowa puścić bokiem, bo robienie obwodnic pojedynczych miast, to będzie slalom.

Miasteczka to mniejszy problem - jest ich mniej, nie sa zbyt czesto, wyburzac za duzo by trzeba, taka droga podzieli tez miejscowosc - nie ma sensu skoro mozna obejsc. Klopot z wioskami, ktore sa czesciej, rozlozone wzdluz drogi, a rolnikow nie mozna oddzielic od ich pol.
Co wszystko razem sugeruje zeby zrobic nowa droge z dala od starej. I najlepiej od razu autostrade, a przynajmniej bezkolizyjna ekspresowke.

J.

Data: 2010-01-20 13:19:07
Autor: Przemysław Bernat
Bezpieczenstwo po holendersku
Dnia Wed, 20 Jan 2010 12:38:24 +0100, J.F. napisał(a):

Miasteczka to mniejszy problem - jest ich mniej, nie sa zbyt czesto, wyburzac za duzo by trzeba, taka droga podzieli tez miejscowosc - nie ma sensu skoro mozna obejsc. Klopot z wioskami, ktore sa czesciej, rozlozone wzdluz drogi, a rolnikow nie mozna oddzielic od ich pol.
Co wszystko razem sugeruje zeby zrobic nowa droge z dala od starej. I najlepiej od razu autostrade, a przynajmniej bezkolizyjna ekspresowke.

Masz rację. Cały czas zachodzę w głowę jak udało się zrobić DK7
Grójec-Radom? Białobrzegi dostały obwodnicę, a resztę poszerzono do
standardu drogi ekspresowej. Tych wiosek może aż tak dużo nie było, ale
trafiały się. Wygląda to na wyjątek potwierdzający regułę, albo wyjątkowo
sprzyjające warunki do rozbudowy istniejącej drogi, zamiast zbudowania
całkiem nowej obok.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-01-20 20:33:44
Autor: Adam Płaszczyca
Bezpieczenstwo po holendersku
Dnia Wed, 20 Jan 2010 13:19:07 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

Masz rację. Cały czas zachodzę w głowę jak udało się zrobić DK7
Grójec-Radom? Białobrzegi dostały obwodnicę, a resztę poszerzono do
standardu drogi ekspresowej. Tych wiosek może aż tak dużo nie było, ale
trafiały się. Wygląda to na wyjątek potwierdzający regułę, albo wyjątkowo
sprzyjające warunki do rozbudowy istniejącej drogi, zamiast zbudowania
całkiem nowej obok.

Proste - tam już a Girka były plany i zarezerwowano pas terenu. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-01-21 13:54:29
Autor: Mirek Ptak
Bezpieczenstwo po holendersku
Dnia 2010-01-20 12:38,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Pulawy okazuje sie ze obwodnice maja, czy moze beda mialy, bo wkrotce
skoncza:
http://www.pulawymost.pl/main.php?txt=ogolne

Byc moze stad te holenderskie przebudowy na tranzycie :-)

Ta "holenderka" jest w kierunku północ-południe, a obwodnica (jeszcze nie skończona) wschód-zachód.
Od zawsze było tam na długim odcinku ograniczenie do 40, bo chałupy blisko :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Bezpieczenstwo po holendersku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona