Bezpieczeństwo samochodów SUV

Data: 2010-09-29 11:16:06
Autor: kamil
Bezpieczeństwo samochodów SUV
"Pawel" <l.krawiec@op.pl> wrote in message news:i7v3an$rpl$1news.onet.pl...
Witam

Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)

Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę sobie tak:
-w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni też.
-dziury mniej bolą,
-światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

Zalezy, w co przylozysz. Jesli w odksztalcalna stala przeszkode z predkoscia 64km/h i pod odpowiednim katem, okaze sie ze Panda moze byc bezpieczniejsza. Jesli tym 2-tonowym jeepem wjedziesz w Pande, nie bedzie z niej czego zbierac.

Pozdrawiam
Kamil

Bezpieczeństwo samochodów SUV