Bezpieczeństwo samochodów SUV

Data: 2010-09-29 14:51:03
Autor: KJ Siła Słów
Bezpieczeństwo samochodów SUV
Pawel pisze:
Witam

Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)

Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę sobie tak: -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni też.

zależy od napędu, nie wszystkie suvy mają stałe AWD, a RWD na śniegu to trza umieć jeździć.

-dziury mniej bolą,

Zależy od zawiasu, ale wysoka buda to zawsze będzie bardziej podatna na bujanie się, , a dziury to nie bolą jak sie ma hydro :-)

-światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
To akurat tak.

Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

Z definicji wcale  nie mają więcej gwiazdek, a niektóre wręcz fatalnie wychodzą w testach NCAP.

Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych światłach oślepiających.

A okulary dla kierowców z poprawą kontrastu i takimi innymi powłokami nie będa lepsze ?

Mi też to zjawisko przeszkadza, ale ja już mam korekcyjne i drugiej pary nie założę.

Koniecznie się przejedź z pół godziny po mieście suvem jaki chcesz kupić, duża szansa że jednak weźmiesz kombi.
:-)

KJ

Data: 2010-09-29 14:58:49
Autor: MadMan
Dnia Wed, 29 Sep 2010 14:51:03 +0200, KJ Siła Słów napisał(a):

Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych światłach oślepiających.

A okulary dla kierowców z poprawą kontrastu i takimi innymi powłokami nie będa lepsze ?

Przy mokrej drodze polecam z filtrem polaryzacyjnym. Sam noszę
korekcyjne, ale jako że wada niewielka - to jeśli po deszczu zacznie
mocno świecić słońce a akurat mam z filtrem polaryzacyjnym pod ręką to
zakładam. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-29 13:02:37
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 29.09.2010 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał/a:
[...]

Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-09-29 15:17:25
Autor: MadMan
Dnia 29 Sep 2010 13:02:37 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

[...]

Tak, ale zwykle w 1 płaszczyźnie :P
Z telefonu mogę normalnie korzystać. Z poprzedniego - tylko w układzie
pionowym. W poziomym (klawiatura QWERTY wysuwana z dołu) musiałem
zdejmować okulary. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-29 15:34:59
Autor: J.F.
Bezpieczeństwo samochodów SUV
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w
[...]

Sporo urzadzen ma plaszczyzne pod katem 45 stopni, niektore maja polaryzatory kolowe.

J.

Data: 2010-09-29 14:36:38
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:i7vf9p$22f$1news.onet.pl...
[...]

Wtracajac sie w temat - co ze szklami, ktore same sie przyciemniaja pod wplywem swiatla? Sprawdza sie to w okularach, czy w ostrym sloncu nie bedzie widac zadnych szczegolow w cieniach?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-29 16:27:44
Autor: J.F.
Bezpieczeństwo samochodów SUV
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w
Wtracajac sie w temat - co ze szklami, ktore same sie przyciemniaja pod wplywem swiatla? Sprawdza sie to w okularach, czy w ostrym sloncu nie bedzie widac zadnych szczegolow w cieniach?

Ogolnie sprawdza sie, w ostrym sloncu moga byc co najwyzej zbyt jasne, bo zakres sciemniania jest ograniczony.

Tylko uwazaj - w samochodzie sciemianie nie dziala. Przynajmniej "zwyklych fotochromow", bo np JZO ma w ofercie cos specjalnie dla kierowcow.

Za to z praktyki narciarskiej - pogodny grudzien, przychodzi godzina 16, wyciag zamkneli, sloneczko zaszlo, trzeba zjezdzac do samochodu .. a tu na nosie czarne okulary. Ktore wymagaja kilkunastu minut na rozjasnienie. Mozna sie zabic :-(

J.

Data: 2010-09-29 15:30:27
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:i7vicn$bkb$1news.onet.pl...
[...]

Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto ma dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem.. Tyle, ze polaryzacyjne tez niewiele dadza podczas jazdy pod slonce raczej?

[...]

Az tak dlugo to zajmuje? Dzieki za info..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-29 16:57:47
Autor: MadMan
Dnia Wed, 29 Sep 2010 15:30:27 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Zależy. Transitions reklamowane są jako bardzo szybkie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-29 17:39:45
Autor: J.F.
[...]

Slonca nie wygasza. Za to moga wygasic odbicia sloneczka od mokrej nawierzchni, czasem od suchej - w pewnych sytuacjach duzo pomagaja.

[...]

Jak ma byc szybko to okulary elektroniczne dla spawaczy a nie zwykle fotochromy :-)

J.

Data: 2010-09-30 14:39:55
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7vmjn$mp6$1news.onet.pl...
[...]

Ale fotochromy nie zaczerniają się na 100% tylko na 60-70. ;-) i najgorsze czyli starej daty fotochromy wymagają jakich 5 minut na rozjaśnienie (też nie całkowite). Można sprawdzić najnowsze transition ale cena to jakieś 600PLN za same szkła. :(

Data: 2010-09-30 14:57:36
Autor: Brzezi
czw, 30 wrz 2010 o 14:39 GMT, Jan Kowalski napisał(a):

[...]

ale przeciez słońce nie zachodzi nagle, nie robi sie nagle ciemno, tylko
dzieje sie to stopniowo, wiec w czym problem?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-09-30 14:00:22
Autor: masti
Bezpieczeństwo samochodów SUV
Dnia pięknego Thu, 30 Sep 2010 14:57:36 +0200 osobnik zwany Brzezi
wystukał:

ale przeciez słońce nie zachodzi nagle, nie robi sie nagle ciemno, tylko
dzieje sie to stopniowo, wiec w czym problem?

a tunel? :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-09-30 16:21:29
Autor: Sebastian Kaliszewski
Brzezi wrote:
[...]

No z tunelami jest problem :)

Wrażenie dzikie zwłąszcza w niesoświetlonym (czyli na prawdę ciemnym) -- lecisz w stronę światła i żadnych punktów odniesienia poza tym światłem na końcu.

pzdr
\SK

Data: 2010-09-30 16:29:19
Autor: Brzezi
czw, 30 wrz 2010 o 16:21 GMT, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

[...]

Czyli sytuacja jak z normalnymi okularami przeciwslonecznymi, nic
nadzwyczajnego

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-09-30 15:40:23
Autor: kamil

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.ia97lv.r58.brzezibrzezi.chello.pl...

[...]

Przeciwsloneczne mozna zdjac, ale nie chcialbys zeby ktos ze slabym wzrokiem zdejmowal okulary w kazdym tunelu i na parkingu podziemnym..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-30 17:35:40
Autor: Brzezi
czw, 30 wrz 2010 o 16:40 GMT, kamil napisał(a):

[...]

A tu przyznaje racje, nie pomyslalem o tym, nie uzywam okularow
korekcyjnych :)

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-09-30 16:37:58
Autor: kamil

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.ia9bic.r58.brzezibrzezi.chello.pl...
[...]

Mnie to niestety czeka i chcialbym dwie pieczenie od razu upiec, chyba ze soczewki jednak..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-29 19:48:25
Autor: Karol Y
[...]

Szkło ma tę własność, że nie przepuszcza promieni UV i nie trzeba tu żadnych filtrów.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2010-09-30 12:55:32
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 29 Sep 2010 15:30:27 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Faktycznie moze byc problem, jesli to reaguje na UV a chyba kazde auto ma dzisiaj filtr UV w szybach, nie pomyslalem..

 Coworker ma i potwierdza: filtr je unieszkodliwia.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-09-29 15:21:35
Autor: Seba
Bezpieczeństwo samochodów SUV
Dnia 29 Sep 2010 13:02:37 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

Szczególnie dobrze filtrują wyświetlacze lcd :)

E, tam - lekko łeb przestawisz i coś tam widać ;)
Sam nie używam (jeszcze?) okularów korekcyjnych - jednakże odkąd kupiłem
ładnych kilka lat temu przeciwsłoneczne ze szkłami z polaryzacją to już
innych nie chcę :)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.