Data: 2010-09-29 20:25:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bezpieczeństwo samochodów SUV | |
W dniu 2010-09-29 12:09, Pawel pisze:
Witam To jest akurat złudne. Napęd na cztery koła (a dołączany haldexem to już w ogóle) w normalnym ruchu drogowym daje Ci tylko lepszy napęd na śliskiej nawierzchni. Droga hamowania czy prędkość wypadnięcia z łuku będzie taka jak w ośce. A łatwość przyspieszania usypia czujność. -dziury mniej bolą, No chyba że sobie fundniesz jakieś niskoprofilowe opony na wielkich felgach :) -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej W ogóle jakoś tak fajniej w mieście się jeździ jak się siedzi wyżej. Co do świateł to na pewno też pomaga, ale jakiś gigantycznych zmian się nie spodziewaj. Jak ten z przeciwka wali światłami w niebo, to te kilkanaście-kilkadziesiąt centymetrów wyżej Ci niewiele pomoże. Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji. Przy zderzeniu jest bezpieczniej, bo raz że masz samochód o większej masie, dwa że jak ktoś wjedzie Ci osobówką w bok uderzy Cie na wysokości progu, a nie Twojej miednicy. Natomiast SUV szybciej się podeprze dachem niż osobówka. |
|