Bezpieczeństwo samochodów SUV

Data: 2010-09-29 20:25:20
Autor: Tomasz Pyra
Bezpieczeństwo samochodów SUV
W dniu 2010-09-29 12:09, Pawel pisze:
Witam

Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)

Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę sobie tak:
-w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni też.

To jest akurat złudne.
Napęd na cztery koła (a dołączany haldexem to już w ogóle) w normalnym ruchu drogowym daje Ci tylko lepszy napęd na śliskiej nawierzchni.
Droga hamowania czy prędkość wypadnięcia z łuku będzie taka jak w ośce.
A łatwość przyspieszania usypia czujność.

-dziury mniej bolą,

No chyba że sobie fundniesz jakieś niskoprofilowe opony na wielkich felgach :)

-światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej

W ogóle jakoś tak fajniej w mieście się jeździ jak się siedzi wyżej.
Co do świateł to na pewno też pomaga, ale jakiś gigantycznych zmian się nie spodziewaj.
Jak ten z przeciwka wali światłami w niebo, to te kilkanaście-kilkadziesiąt centymetrów wyżej Ci niewiele pomoże.

Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.

Przy zderzeniu jest bezpieczniej, bo raz że masz samochód o większej masie, dwa że jak ktoś wjedzie Ci osobówką w bok uderzy Cie na wysokości progu, a nie Twojej miednicy.
Natomiast SUV szybciej się podeprze dachem niż osobówka.

Bezpieczeństwo samochodów SUV