Data: 2010-09-30 16:39:16 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Bezpieczeństwo samochodów SUV | |
Pawel wrote:
Witam Raczej głównie podjechać pod śliską górkę albo zaparkować tam gdzie np. pług zrobił wał ze śniegu i osobówka nie ma szans wjechać. I to faktycznie jest bonus (jeśli SUV ma istotnie wyższe zawieszenia a nie jak niektóre tyle samo co osobówka). Jakbyś miał napęd dołączany "na sztywno" albo stałe 4x4 ze 100% blokadą centralnego deferencjału to wtedy faktycznie zyskuje się dodatkową kontrolę nad nad- i podsterownością pojazdu -- ale to trzeba *dobrze* przetrenować. -dziury mniej bolą, zawiecha jest odporniejsza, koła większe -- czyli trudniej uszkodzić, ale pojazd też bardziej buja. -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej różnicy wielkiej się nie spodziewaj, nno może trochę. Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji. Testy prawie nigdy nie uwzględniają wzajemnej wysokości zderzających się pojazdów. Niski samochód wali w wysoki niżej -- np. przy bocznych uderzeniach to ma znaczenie bo wbija się nie w drzwi i ludzi za nimi tylko w podłogę (która jest sztywniejsza) i poniżej tułowia ludzi w środku. Za to wysoki łatwiej przewrócić. Ale z drugiej storny pojazd z dużymi kołami i bardziej terenowym zawieszeniem łatwiej opanować, gdy np. jakiś debil wyprzedzi tobie na czołówkę i trzeba wiać na trawkę przy drodze.
Ogólnie co do wielkości wnętrza, to choć wielu twierdzi że jest mniej miejsca niż w kombiaku to czesto nie całkiem prawda -- po psortu wnętrze SUVa jest wyższe -- więcej się zmieści pionowo, więcej miejsca nad głową, itd. No i zaleta jeszcze jedna: do takiego samochodu się wsiada i się z niego wysiada a nie kładzie i wstaje ;) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|