Bezpieczna inwestycja?

Data: 2012-12-20 21:21:56
Autor: E.Z.
Bezpieczna inwestycja?
Jak najlepiej zainwestować obecnie kilkadziesi±t tysięcy zł
na okres około pół roku bez ryzyka lub z bardzo niewielkim
ryzykiem?
Będę wdzięczny za podpowiedĽ kogo¶ obeznanego.
Oczywi¶cie inwestycja będzie wył±cznie moj± decyzj±.

Pozdrawiam
E.Z.

Data: 2012-12-20 21:56:26
Autor: Maruda
Bezpieczna inwestycja?
W dniu 2012-12-20 21:21, E.Z. pisze:
Jak najlepiej zainwestować obecnie kilkadziesiąt tysięcy zł
na okres około pół roku bez ryzyka lub z bardzo niewielkim
ryzykiem?
Bez - nie da siÄ™.
OdpowiedĹş jest "liniowa". :)  Na lewym skraju jest "kupić fizyczne zĹ‚oto". Stracisz. Ale bÄ™dzie bardzo bezpiecznie, o ile CiÄ™ nie okradnÄ…. Nawet na 10 lat.
Potem są różne rzeczy mniej bezpieczne. Na pół roku, przy kwotach (powiedzmy) rzędu 100 - n x 100kPLN najwłaściwsze wydają się lokaty bankowe. Zarobisz trochę powyżej inflacji. Radziłbym to trochę rozśrodkować, bo 1)-dywersyfikacja, 2)-limity.
Trzymaj się z dala od funduszy inwestycyjnych, polisolokat itp. Ani nie zarobisz, ani bezpieczne. Za to dasz zarobić wyrwigroszom.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2012-12-20 13:06:20
Autor: Piotr Hołda
Bezpieczna inwestycja?
W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 21:56:26 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:
Trzymaj się z dala od funduszy inwestycyjnych, polisolokat itp. Ani nie zarobisz, ani bezpieczne. Za to dasz zarobić wyrwigroszom.

No co Ty powiesz? Co masz do funduszy np. rynku pieniężnego?

Data: 2012-12-20 22:09:07
Autor: Maruda
Bezpieczna inwestycja?
W dniu 2012-12-20 22:06, Piotr Hołda pisze:
W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 21:56:26 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:
Trzymaj siÄ™ z dala od funduszy inwestycyjnych, polisolokat itp. Ani nie
zarobisz, ani bezpieczne. Za to dasz zarobić wyrwigroszom.

No co Ty powiesz? Co masz do funduszy np. rynku pieniężnego?

Obejrzyj co zrobił obligacyjny SEB-2 w październiku 2008.

(jakieĹ› -20% w ciÄ…gu chyba tygodnia)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2012-12-20 22:10:17
Autor: Przemek
Bezpieczna inwestycja?

Użytkownik "Piotr Hołda" <pholda@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:eb05ea15-1e68-4d2e-9bc7-ade559c17e69googlegroups.com...
[...]

No tylko to że jak masz wsadzac kase do funduszy pienieznych to lepiej wsadzic samemu na lokaty bez zadnej prowizji, lub samemu kupic obligacje bez prowizji funduszy.

Data: 2012-12-20 22:10:24
Autor: Kamil Jońca
Bezpieczna inwestycja?
Piotr Hołda <pholda@gmail.com> writes:

[...]

Np. to (nie chce mi się szukać Ľródeł)
http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/22/ryzykowne-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-blad/

Tak, wiem rynku pieniężnego <> pieniężne.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
The following statement is not true.  The previous statement is true.

Data: 2012-12-20 14:03:42
Autor: Piotr Hołda
Bezpieczna inwestycja?
W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 22:10:24 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]

Tak, wiem rynku pieniężnego <> pieniężne.

No wła¶nie. Przytaczaj±c takie przykłady mylisz pojęcia.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20041461546 Art. 178.

Nie twierdzę, że ryzyka nie ma. Ryzyko jest zawsze. W przypadku lokat bankowych też. BFG gwarantuje do 100 tys Euro? A gdzie s± te pieni±dze? Jak padnie np. PKO BP to ile tys lat zajmie spłacanie depozytów?

Data: 2012-12-20 23:17:50
Autor: Kamil Jońca
Bezpieczna inwestycja?
> [...]

Tak, wiem rynku pieniężnego <> pieniężne.

No wła¶nie. Przytaczaj±c takie przykłady mylisz pojęcia.

Ile masz funduszy rynku pieniężnego w pl? (Serio pytam)
I jaki % społeczeństwa to rozróżnia?

I wreszcie jaki jet sens inwestować w te fundusze?
KJ

Why is it called a funny bone when it hurts so much?

Data: 2012-12-20 16:42:36
Autor: Piotr Hołda
Bezpieczna inwestycja?
W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 23:17:50 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Piotr Hołda <pholda@gmail.com> writes:

> No wła¶nie. Przytaczaj±c takie przykłady mylisz pojęcia.

> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20041461546 Art. 178.

Ile masz funduszy rynku pieniężnego w pl?

Nie wiem. Ja się zadowalam mniej bezpiecznymi :)

(Serio pytam)

I jaki % społeczeństwa to rozróżnia?

Nie wiem. Nie mój problem.

I wreszcie jaki jet sens inwestować w te fundusze?

Powód pierwszy: Mam opracowany automatyczny system inwestycyjny, który zakłada szybk± realizację zleceń nabycia i zbycia jednostek agresywnego funduszu (max 1-2 dni). Najlepsz± metod± uzyskania takiej szybko¶ci jest konwersja w ramach tego samego towarzystwa do jakiego¶ "bezpiecznego" funduszu. Jak napisałem wyżej, ja się zadowalam funduszem skarbowym lub w ostateczno¶ci nawet obligacyjnym. Jeżeli ten mi zacznie szaleć to z niego wyskoczę. Mam to ryzyko wliczone w cał± zabawę. Zabawiam się tak od wielu lat i wyniki mam niezłe.

Powód drugi: Ustawowo ¶rodki klientów s± na oddzielnym koncie i nawet upadło¶ć towarzystwa nie powinna ich ruszyć. Nie jestem specjalist± od prawa bankowego ale historia upadło¶ci, które już nast±piły wskazuje, że w przypadku baków tak nie jest.

Data: 2012-12-23 22:23:04
Autor: vvvvvv
Bezpieczna inwestycja?
Użytkownik "Piotr Hołda" <pholda@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:f3b51c69-bdc3-48da-8b5f-5d600f11994fgooglegroups.com...
[...]

doprecyzowuj±co: towarzystwa oraz banku - aktywa funduszy nie s± wł±czane w masę upadło¶ciow± banku ustawowo (depozyty funduszy s± często większe niż 100 tys eur, więć BFG pokryłyby tylko czę¶ć straty)

Data: 2012-12-21 06:45:18
Autor: E.Z.
Bezpieczna inwestycja?

 Na pół roku, przy kwotach
(powiedzmy) rzędu 100 - n x 100kPLN najwłaściwsze wydają się lokaty bankowe. Zarobisz trochę powyżej inflacji.
ZacznÄ™ od rozwaĹĽenia lokat.
KtĂłre teraz wydajÄ… siÄ™ najlepsze?

Dziękuję i pozdrawiam
E.Z.

Data: 2012-12-21 08:40:34
Autor: E.Z.
Bezpieczna inwestycja?
[...]

Dodam jeszcze, że preferowałbym lokaty przy których nie trzeba
zakładać konta.

Pozdrawiam
E.Z.

Data: 2012-12-21 03:50:50
Autor: dat100
Bezpieczna inwestycja?
Je¶li chodzi o złoto, to osi±gnelo kilkunastomiesięczne minima, (w PLN) być może więc dobry moment na zakup.

Data: 2012-12-21 13:43:40
Autor: Maruda
Bezpieczna inwestycja?
W dniu 2012-12-21 12:50, dat100@interia.eu pisze:
Jeśli chodzi o złoto, to osiągnelo kilkunastomiesięczne minima, (w PLN) być może więc dobry moment na zakup.

A jaki jest spread na złocie?

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2012-12-21 22:12:18
Autor: Jarek Andrzejewski
Bezpieczna inwestycja?

W PL? Około 15% NBP http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/bielik.ascx i
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/zloto.html

Mennica: http://inwestycje.mennica.com.pl/uslugi/gwarancja-odkupienia/

Data: 2012-12-22 02:46:42
Autor: dat100
Bezpieczna inwestycja?
W przypadku monet 1 uncjowych wyniesie ok 8 -9 % http://www.ceny-zlota.pl/

Data: 2012-12-21 11:25:21
Autor: PatronX.pl
Bezpieczna inwestycja?
[...]

Jak się nie wie jak inwestować w fundusze i akcje, to bezpieczne pozostaj± tylko lokaty bankowe.

Tu porównywarka:
http://patbank.pl/lokaty/porownanie-ofert/

Bezpieczna inwestycja?