Bezpieczna karta, jak?

Data: 2011-06-16 21:26:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Bezpieczna karta, jak?
Witam,

muszę zapłacić przez internet w miejscu, któremu niekoniecznie ufam. Czy
jakiś bank oferuje kartę, którą można doładować określoną kwotą i nie ma
szans, żeby ktoś ściągnął więcej niż doładowane?

mBank miał kiedyś doładowywalne eKarty, ale o ile pamiętam, krążyła
opinia, że pomimo to da się z takiej karty ściągnąć więcej niż w nią się
naładuje.

Znacie jakÄ…Ĺ› ofertÄ™ na rynku, ktĂłra zabezpiecza przed tym, ĹĽe podany w
jakimĹ› Dzikim Kraju numer nie narazi na straty i np. kilkukrotne
pobieranie kwot? Czy to moĹĽliwe w ogĂłle?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-16 14:33:45
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/16/2011 2:26 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

swego czasu paypal oferował numery generowane do jednorazowej transakcji.
potem też to jeszcze gdzieś widziałem w którymś banku. możliwe, ze citi.

poszukaj coś w googlach właśnie pod tym kątem.

Data: 2011-06-16 21:32:18
Autor: mvoicem
Bezpieczna karta, jak?
(16.06.2011 21:26), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Tak w ogólności, to chyba nie jest możliwe. Ale możnaby się zabezpieczyć za pomocą jakichś kart pre-paidowych. Chyba BZWBK i ING jakieś sprzedają, ale nie wiem czy da się taką kupić zupełnie anonimowo.

p. m.

Data: 2011-06-16 23:23:29
Autor: Bogdan B.
Bezpieczna karta, jak?
[...]

- zamówić kartę debetową w mBanku
- zapłacić
- zastrzec kartÄ™

wyjdzie taniej niĹĽ eKarta.

Data: 2011-06-16 23:29:45
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bezpieczna karta, jak?
Bogdan B. pisze:

[...]

Ale nie zabezpieczy przed pobraniem więcej niż zezwolił właściciel...

Naprawdę bezpiecznym rozwiązaniem jest jedynie anonimowa karta przedpłacona, ale trzeba będzie znaleźć taką, która działa w internecie.

--
MiCHA

Data: 2011-06-16 23:35:14
Autor: marfi
Bezpieczna karta, jak?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:itdlcf$lbh$1news.onet.pl...

mBank miał kiedyś doładowywalne eKarty, ale o ile pamiętam, krążyła
opinia, że pomimo to da się z takiej karty ściągnąć więcej niż w nią się
naładuje.

  Niby jak?

--
marfi

Data: 2011-06-17 00:05:57
Autor: Borys Pogoreło
Bezpieczna karta, jak?
Dnia Thu, 16 Jun 2011 23:35:14 +0200, marfi napisał(a):

mBank miał kiedy¶ doładowywalne eKarty, ale o ile pamiętam, kr±żyła
opinia, że pomimo to da się z takiej karty ¶ci±gn±ć więcej niż w ni± się
naładuje.

  Niby jak?

http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2e2730751ace73c6

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-17 00:20:51
Autor: marfi
Bezpieczna karta, jak?
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomo¶ci news:dwtvnjukc107.c0286nyk2egr.dlg40tude.net...
[...]

  To ma jaki¶ zwi±zek z "wirtualn±" kart± mBanku pozbawion± ¶rodków?
  I które z w/w płatnosci można skutecznie dokonać z kwot± na karcie wynosz±c± 0000.00.00 złotych ?

--
marfi

Data: 2011-06-16 17:49:25
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/16/2011 5:20 PM, marfi wrote:
[...]

1. a czym sie rozni wirtualna karta od niewirtualnej po za faktem, ze nie dostales plastiku do ręki?

2. nie ma czego¶ takiego jak karta ze srodkami lub bez srodkow.
to jest tylko takie marketingowe gadanie, zeby lepiej sie sprzedawało.
technicznie jest to po prostu blokada na koncie, z której potem rozliczane s± transakje kartowe.
brak blokady nie przeszkadza w rozliczeniu transakcji, po prostu pojdzie bezposrednio z konta.

I które z w/w płatnosci można skutecznie dokonać z kwot± na karcie
wynosz±c± 0000.00.00 złotych ?

przy zerze trochę trudniej bo nie przejdzie autoryzacja na poczatek, przy niskim limicie, ale niezerowym wszystkie.

przy czym wszystkie one sa legalne.
jak ktos bedzie chciał zrobić przekręt to i zero mu wystarczy.

Data: 2011-06-17 00:23:04
Autor: Borys Pogoreło
Bezpieczna karta, jak?
Dnia Fri, 17 Jun 2011 00:20:51 +0200, marfi napisał(a):

http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2e2730751ace73c6

  To ma jaki¶ zwi±zek z "wirtualn±" kart± mBanku pozbawion± ¶rodków?

 A ta karta nie jest aby powi±zana z nazwiskiem? Je¶li jest, to pewnie masz
debet na 17% i spłacaj.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-17 05:52:06
Autor: Michal Tyrala
Bezpieczna karta, jak?
On Fri, 17 Jun 2011 00:20:51 +0200, marfi wrote:

> http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2e2730751ace73c6

   To ma jaki¶ zwi±zek z "wirtualn±" kart± mBanku pozbawion± ¶rodków?

Punkt d) na pewno. (Zwyzka kursu waluty pomiedzy chwila autoryzacji a
chwila rozliczenia).

   I które z w/w płatnosci można skutecznie dokonać z kwot± na karcie  wynosz±c± 0000.00.00 złotych ?
             ^^^^^^^^^^
Dziwny format jak na walute ;)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-06-17 10:00:39
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 17.06.2011 07:52, Michal Tyrala pisze:
Punkt d) na pewno. (Zwyzka kursu waluty pomiedzy chwila autoryzacji a
chwila rozliczenia).

To tam jest detal... Mnie martwi np. to, że podam w jakim¶ Dzikim
Sklepie Zagranicznym numer karty raz, a oni se po¶ci±gaj± np. 20 razy
co¶ albo inne kwoty.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-06-17 10:28:47
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/17/2011 3:00 AM, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
[...]

możliwe.
dlatego nalezy korzystać z kart kredytowych.
wowczas sci±gaj± bankowe, a nie twoje, a tobie bedzie zwisało, czy reklamację rozpatruj± dzien, miesiac czy rok.

karty debetowe to do wypłaty z bankomatu sie nadaja, a i to nie za często.

Data: 2011-06-17 18:57:43
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 17.06.2011 17:28, witek pisze:
[...]

No to mam kredytow±, ale co mi to da, jak np. się pojawi nagle na
rachunku wpis ,,Gor±ce Cipuszki Taiwan, abonament roczny $300''. Co
zareklamuję? Bank uzna, że klikn±łem gdzie¶ w Gor±c± Cipuszkę na
Taiwańskiej stronie i już.

Data: 2011-06-17 13:27:51
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/17/2011 11:57 AM, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
[...]

transakcję.

Bank uzna, że klikn±łem gdzie¶ w Gor±c± Cipuszkę na
Taiwańskiej stronie i już.

najpierw musiałby ci to udowodnić.
Do czasu rozstrzygnięcia sporu kwota nie jest do spłaty, wiec sobie wisi. Ale to nie twoja kasa wisi tylko banku, w przeciwieństwie do karty debetowej.

Data: 2011-06-17 22:37:51
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 17.06.2011 20:27, witek pisze:
On 6/17/2011 11:57 AM, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Bank uzna, że klikn±łem gdzie¶ w Gor±c± Cipuszkę na
Taiwańskiej stronie i już.
najpierw musiałby ci to udowodnić.

Czyli mogę się obkupić po uszy, a potem zareklamować i już?

Do czasu rozstrzygnięcia sporu kwota nie jest do spłaty, wiec sobie
wisi. Ale to nie twoja kasa wisi tylko banku, w przeciwieństwie do karty
debetowej.

No i jak to Bank uzgadnia z Taiwańskim Producentem Cipuszek?

Data: 2011-06-17 16:35:55
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/17/2011 3:37 PM, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
[...]

jak w poprzednim po¶cie.
mozesz. najwyzej bedziesz siedział.

[...]

poprzez vise lub mastercard.
nie martw sie poradza sobie.

Data: 2011-06-18 00:03:48
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 17.06.2011 23:35, witek pisze:
On 6/17/2011 3:37 PM, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Czyli mogę się obkupić po uszy, a potem zareklamować i już?
jak w poprzednim po¶cie.
mozesz. najwyzej bedziesz siedział.

Czyli twoje rozwi±zanie jest Do Dupy. To już lepiej zapłacić $300 za
abonamencik.

Data: 2011-06-17 23:49:28
Autor: mvoicem
Bezpieczna karta, jak?
(17.06.2011 20:27), witek wrote:

Bank uzna, że klikn±łem gdzie¶ w Gor±c± Cipuszkę na
Taiwańskiej stronie i już.

najpierw musiałby ci to udowodnić.
Do czasu rozstrzygnięcia sporu kwota nie jest do spłaty, wiec sobie wisi.

Czy na pewno? Bo z tego co słyszałem to u nas tylko w Citi, a i to nie zawsze.

p. m.

Data: 2011-06-17 18:33:08
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/17/2011 4:49 PM, mvoicem wrote:
(17.06.2011 20:27), witek wrote:

[...]

na pewno, ale bez s±du raczej sie nie obędzie.

Data: 2011-06-18 03:06:16
Autor: mvoicem
Bezpieczna karta, jak?
(17.06.2011 20:27), witek wrote:

[...]

Chodziło mi o warunkowe uznanie reklamowanej kwoty. Bo piszesz tak jakby to była reguła, a ja słyszałem że to raczej wyj±tek.

p. m.

Data: 2011-06-17 21:17:43
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
(17.06.2011 20:27), witek wrote:

[...]

nie zagladam do wszystkich regulaminow, ale zdaje sie, ze kwota sporna nie podlega spłacie do czasu wyjasnienia

nawet wydaje mi sie, ze to gdzies jest odgornie zapisane

Data: 2011-06-18 09:16:16
Autor: mvoicem
Bezpieczna karta, jak?
(17.06.2011 20:27), witek wrote:

[...]

[...]

nie zagladam do wszystkich regulaminow, ale zdaje sie, ze kwota sporna
nie podlega spłacie do czasu wyjasnienia

nawet wydaje mi sie, ze to gdzies jest odgornie zapisane

Z lektury grupy odnoszę wrażenie wręcz odwrotne.

Ty,  popraw mnie jeżeli się mylę, jeste¶ za Wielk± Wod±, więc możesz być skażony tamt± kultur± bankowo¶ci i ich podej¶ciem do komsumenta. Tutaj mamy inaczej.

p. m.

Data: 2011-06-19 20:20:59
Autor: Rafał
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-17 23:49, mvoicem pisze:
najpierw musiałby ci to udowodnić.
Do czasu rozstrzygnięcia sporu kwota nie jest do spłaty, wiec sobie wisi.

Czy na pewno? Bo z tego co słyszałem to u nas tylko w Citi, a i to nie
zawsze.

mBank też zawiesza. Znane z autopsji.

--
Raf

Data: 2011-06-17 19:20:02
Autor: Maruda
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-17 18:57, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

[...]

Może ja niedzisiejszy jezdem, ale wydaje mi się, że to bank musi Ci wtedy udowodnić, że to Ty klikn±łe¶ _i podałe¶ swój nr karty_.
Hm?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-17 22:28:41
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 17.06.2011 19:20, Maruda pisze:
[...]

No po to się podaje numer i ten kod Ccostam. Bo jak inaczej? Znaczy
mówisz, że mam i¶ć teraz reklamować swoje transakcje wszystkie
internetowe i dostanę zwrot kasy w ciemno?

Data: 2011-06-17 16:34:32
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/17/2011 3:28 PM, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
[...]

możesz spróbować
jak ci sie nie uda bedziesz miał w papierach na 10 lat próbę wyłudzenia.

Data: 2011-06-18 00:02:20
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 17.06.2011 23:34, witek pisze:

możesz spróbować
jak ci sie nie uda bedziesz miał w papierach na 10 lat próbę wyłudzenia.

Czyli jak bank uzna argumenty Gor±cej Cipuni TW, to mogę się pożegnać
nie tylko z kas±, ale i z prac±... No to zaiste genialne rozwi±zanie.

Data: 2011-06-18 09:26:57
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 18.06.2011 01:33, witek pisze:
[...]

Czyli wracamy do punktu wyj¶cia, czyli poszukiwania narzędzia zapłaty,
które nie niesie ryzyka tego rodzaju.

Data: 2011-06-18 12:54:10
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczna karta, jak?
On 17.06.2011 17:28, witek wrote:
[...]

Przynajmniej tak mowi teoria, bo z praktyka roznie bywa.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-06-18 15:15:08
Autor: cef
Bezpieczna karta, jak?
witek wrote:

[...]

Pewnie chodzi o to, że nie jest reguł± dla kart kredytowych
niespłacanie kwoty spornej.

Data: 2011-06-18 15:19:53
Autor: Maruda
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-18 15:15, cef pisze:

Pewnie chodzi o to, że nie jest reguł± dla kart kredytowych
niespłacanie kwoty spornej.

Dlatego trzeba mieć rozs±dnie ustawiony limit zadłużenia, aby w razie czego dało się mimo wszystko to spłacić, a potem nap...ć się z bankiem.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-18 15:49:09
Autor: cef
Bezpieczna karta, jak?
Maruda wrote:

[...]

Ale wtedy nie widać róznicy
 w stosunku do reklamacji transakcji z debetowej.

Data: 2011-06-18 16:01:39
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/18/2011 8:15 AM, cef wrote:
witek wrote:

[...]

to należy znależć kartę, dla której to jest reguł±.

Data: 2011-06-19 08:59:56
Autor: cef
Bezpieczna karta, jak?
witek wrote:

Pewnie chodzi o to, że nie jest reguł± dla kart kredytowych
niespłacanie kwoty spornej.

to należy znależć kartę, dla której to jest reguł±.

To może być trudne, bo nawet je¶li w ogóle wspomina się o uznaniu
rachunku karty kwot± sporn± z reklamacji, to i tak jest to warunkowe.
Czyli "bank może" ale nie musi i w sumie sprawa wygl±da tak samo jak z debetowymi.
W zasadzie można powiedzieć, że to co na tej grupie podawane
 jest za jedn± z zalet kart kredytowych (płacenie pieniędzmi banku to i owszem
następuje, ale już z tym niepłaceniem kwot spornych, to nie jest tak słodko)

Zajrzałem do kilku regulaminów:

Citi- Bank może niezwłocznie po przyjęciu zgłoszenia reklamacji podj±ć
decyzję o uznaniu Rachunku Karty kwot± będ±c± jej przedmiotem

Pekao -w przypadku nieuzasadnionej reklamacji, jeżeli uprzednio
Bank warunkowo uznał limit kredytowy kwot± reklamowanej
operacji, Bank ma prawo do ponownego obci±żenia limitu
 kredytowego, reklamowan± kwot±.

PKO BP-Po wstępnym rozpatrzeniu reklamacji, PKO BP SA
może tymczasowo uznać rachunek kwot± reklamacji

Alior -Jeżeli rachunek karty został warunkowo
 uznany kwot± będ±c± przedmiotem reklamacji

BZWBK- Niezależnie od złożonej reklamacji spłata
zadłużenia musi być zgodna z kwot± oraz dat± wymagalno¶ci
wykazan± w Zestawieniu operacji

Milenium-Złożenie reklamacji nie zwalnia Posiadacza karty głównej
z obowi±zku terminowego regulowania zobowi±zań
wobec Banku.

Mam pytanie:
czy użytkownicy tych kart (lub innych gdzie zawieszenie spłaty też jest warunkowe)
znaj± jakie¶ miejsce w regulaminach
czy umowach gdzie opisane sa warunki kiedy bank MOŻE uznać rachunek karty
kwot± sporn± przed rozpatrzeniem reklamacji ( niespłacanie kwoty spornej)
a kiedy MUSI.
I czy jest bank, który ma zwieszenie spłaty kwoty spornej automatycznie po złożeniu reklamacji?

Data: 2011-06-19 09:05:16
Autor: cef
Bezpieczna karta, jak?
cef wrote:

I czy jest bank, który ma zwieszenie spłaty kwoty spornej
automatycznie po złożeniu reklamacji?

Chodzi o konkretn± kartę.

Data: 2011-06-18 15:26:14
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczna karta, jak?
On 18.06.2011 14:51, witek wrote:
[...]

To znaczy to, ze jak bank nie uzna twojego roszczenia, to wcale nie jest "tobie bedzie zwisalo, czy reklamacje rozpatruja dzien, miesiac, czy rok".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-06-18 16:03:58
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/18/2011 8:26 AM, Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

to potem jest s±d i kwota dalej jest sporna.

Data: 2011-06-18 23:58:12
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczna karta, jak?
On 18.06.2011 23:03, witek wrote:

[...]

To podobnie jak w przypadku karty debetowej.

Bo tak juz jest, ze wiekszosc ludzi jednak nie trzyma karty kredytowej w zupelnie innym banku niz reszty pieniedzy - jest to zwyczajnie niewygodne.

A jak ma sie karte kredytowa w tym samym banku, co jakies inne srodki - bank juz zadba o swoja "kwote sporna".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-06-18 18:51:43
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/18/2011 4:58 PM, Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

Nieprawda.
je¶li to nie jest karta w jaki¶ sposób podpięta do konta, to bank nie ma nic do gadania i nie może sobie ¶ci±gn±ć pieniędzy z konta.

Data: 2011-06-19 08:16:22
Autor: Bogdan B.
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-19 01:51, witek pisze:

[...]

jeśli to nie jest karta w jakiś sposób podpięta do konta, to bank nie ma
nic do gadania i nie może sobie ściągnąć pieniędzy z konta.

Jak nie jak tak? Z regulaminu kart Citi:
<https://www.citibankonline.pl/retail/files/citiblue/karty/Regulamin_Kart_Kredytowych.pdf?prID=10003014>

"Bank ma prawo do potrącenia swoich wymagalnych wierzytelności
z tytułu Zadłużenia z wymagalnych wierzytelności Klienta wobec
Banku, niezaleĹĽnie od waluty, w jakiej sÄ… wyraĹĽone wynikajÄ…cych
z wszystkich umĂłw rachunkĂłw bankowych posiadanych przez Klienta
w Banku, w tym rachunkĂłw lokat terminowych."

Tak, oczywiście, jeżeli to zrobi to pójdziemy do sądu.
Tylko jeżeli fraud będzie na 100 zł - to mnóstwo
chodzenia za jednÄ… stĂłwÄ™.

Data: 2011-06-19 08:54:26
Autor: witrak()
Bezpieczna karta, jak?
Bogdan B. wrote:
[...]

"Bank ma prawo do potr±cenia swoich wymagalnych wierzytelno¶ci
z tytułu Zadłużenia z wymagalnych wierzytelno¶ci Klienta wobec
Banku, niezależnie od waluty, w jakiej s± wyrażone wynikaj±cych
z wszystkich umów rachunków bankowych posiadanych przez Klienta
w Banku, w tym rachunków lokat terminowych."

Tak, oczywi¶cie, jeżeli to zrobi to pójdziemy do s±du.
Tylko jeżeli fraud będzie na 100 zł - to mnóstwo
chodzenia za jedn± stówę.

Obawiam się, że witek ma rację :-)
Hint: "wymagalnych" <> "spornych".

witrak()

Data: 2011-06-19 09:20:00
Autor: Bogdan B.
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-19 08:54, witrak() pisze:
Bogdan B. wrote:
[...]

Obawiam siÄ™, ĹĽe witek ma racjÄ™ :-)
Hint: "wymagalnych"<>  "spornych".

Czyli miałoby to działać tak: bank uruchamia BTE, sędzia przystawia
pieczÄ…tkÄ™ zamieniajÄ…c sporne na wymagalne.
(a my oczywiście bank powództwem przeciwegzekucyjnym, co jednak samo
z siebie niczego nie wstrzymuje, ale daje mam zajęcie :-) )

I ten zapis w regulaminie miałby być po to, żeby komornik mógł zająć
konto klienta? Komornikowi IMHO taki zapis jest do niczego niepotrzebny.

Data: 2011-06-19 10:31:12
Autor: witrak()
Bezpieczna karta, jak?
Bogdan B. wrote:
[...]

piecz±tkę zamieniaj±c sporne na wymagalne.
(a my oczywi¶cie bank powództwem przeciwegzekucyjnym, co jednak samo
z siebie niczego nie wstrzymuje, ale daje mam zajęcie :-) )

I ten zapis w regulaminie miałby być po to, żeby komornik mógł zaj±ć
konto klienta? Komornikowi IMHO taki zapis jest do niczego
niepotrzebny.

Pytanie tylko, czy bankowi *wolno* wystawić BTE w takiej sytuacji?
Bo że *może* to oczywisto¶ć, jako że każdy, kto _jest w stanie_
co¶ zrobić, _może_ to zrobić, niezależnie od tego czy to _zgodne_
z prawem, czy nie...

witrak()

Data: 2011-06-19 11:39:51
Autor: Bogdan B.
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-19 10:31, witrak() pisze:
[...]

Bo że *może* to oczywistość, jako że każdy, kto _jest w stanie_
coś zrobić, _może_ to zrobić, niezależnie od tego czy to _zgodne_
z prawem, czy nie...

Jeszcze waĹĽniejsze pytanie *czy* wystawi w takiej sytuacji.
A uważam że *wystawi*. A posiadacz karty oczywiście do sądu itd, itp.

Podsumowałbym to tak - w mojej opinii jeżeli bank uzna że ma
wierzytelność (nieważne sporną czy wymagalną) użyje takich środków
do jej ściągnięcia, jakie sobie zapewnił.

Data: 2011-06-19 12:00:04
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczna karta, jak?
On 19.06.2011 11:39, Bogdan B. wrote:

[...]

I tak to wyglada w przypadku "dziwnych operacji" na koncie, moze poza tymi najbardziej oczywistymi, gdzie bank jest pewnien, ze nie straci.

A jak bank jest pewien, ze straci - to skonczy sie najprawdopodobniej czyms w stylu:

"Rozumiemy Pana sytuacje, ale z naszego punktu widzenia
dopelnilismy wszelkiej starannosci i wedlug naszego dzialu
prawnego powinien Pan dochodzic swoich naleznosci w sadzie
wlasciwym dla strony, ktora obciazyla Pana karte, tj. w Mexico
City".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-06-17 00:50:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-17 00:05, Borys Pogoreło pisze:
[...]

z tym rzyganiem to mi się spodobało ... masz gifa ?

--
Jak ja kurwa nienawidzÄ™ PH (DH) z parametrem PAR niĹĽszym niĹĽ 50 %
KURWA !!!

Data: 2011-06-16 17:50:47
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/16/2011 5:50 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
[...]

siÄ™
naładuje.

Niby jak?

http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/2e2730751ace73c6

z tym rzyganiem to mi się spodobało ... masz gifa ?

a bo to było w czasie, kiedy niejaką Paris H. obciążyli za obrzygany pokój w hotelu.

Data: 2011-06-17 12:47:47
Autor: Kamil
Bezpieczna karta, jak?
Dnia Thu, 16 Jun 2011 21:26:06 +0200, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

muszę zapłacić przez internet w miejscu, któremu niekoniecznie ufam. Czy
jaki¶ bank oferuje kartę, któr± można doładować okre¶lon± kwot± i nie ma
szans, żeby kto¶ ¶ci±gn±ł więcej niż doładowane?

A takie:
http://prepaid.bzwbk.pl/

Data: 2011-06-17 13:07:08
Autor: Maruda
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-17 12:47, Kamil pisze:

A takie:
http://prepaid.bzwbk.pl/

A działa w MO/TO ?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-17 13:15:44
Autor: Maruda
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-17 13:07, Maruda pisze:
W dniu 2011-06-17 12:47, Kamil pisze:

A takie:
http://prepaid.bzwbk.pl/

A działa w MO/TO ?

Sam doczytałem:
* Kart± Upominkow± możesz płacić tylko na terenie Polski.

, czyli kicha.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-17 13:40:48
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
Bezpieczna karta, jak?
W dniu 2011-06-17 13:15, Maruda pisze:
W dniu 2011-06-17 13:07, Maruda pisze:
A działa w MO/TO ?

Sam doczytałem:
* Kart± Upominkow± możesz płacić tylko na terenie Polski.
, czyli kicha.

A może wybierz "kartę z doładowaniem", zamiast "upominkowej".

Data: 2011-06-17 16:07:50
Autor: Rysiek
Bezpieczna karta, jak?
-poszukaj banku który oferuje możliwość zdefiniowania subkonta.
-do tego subkonta zamawiasz kartÄ™
-zasilasz subkonto odpowiedniÄ… kwotÄ…
-realizujesz transakcjÄ™ kartÄ…
-kartÄ™ chowasz do szuflady
-czekasz na rozliczenie transakcji
-w zależności od planów na przyszłość likwidujesz kartę lub trzymasz ją do następnej okazji

Data: 2011-06-17 10:29:35
Autor: witek
Bezpieczna karta, jak?
On 6/17/2011 9:07 AM, Rysiek wrote:
[...]

taka sama wada jak kazdej innej karty dopiętej do twoich własnych pieniedzy.

Data: 2011-06-20 14:05:06
Autor: Rysiek
Bezpieczna karta, jak?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:itfs3v$5l3$12inews.gazeta.pl...
[...]

dopięta tylko do pieniędzy które akurat zamierza wydać

Data: 2011-06-17 17:45:51
Autor: SĹ‚awek
Bezpieczna karta, jak?
UĹĽytkownik "PrzemysĹ‚aw Adam Ĺšmiejek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:itdlcf$lbh$1@news.onet.pl...

muszę zapłacić przez internet w miejscu, któremu niekoniecznie ufam.

Tylko ci siÄ™ tak wydaje.
Nie musisz.

-- SĹ‚awek

Bezpieczna karta, jak?