Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)

Data: 2010-06-19 06:00:05
Autor: MK
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

Skarbówka prześwietliła SKOK-i. Niepokojące wyniki kontroli
 Wojciech Czuchnowski, Maciej Samcik 2010-06-19, ostatnia aktualizacja
2010-06-18 21:39:58.0

Zaległości we wpłatach na fundusze zapewniające bezpieczeństwo
pieniędzy klientów i zbyt niski poziom własnych kapitałów w stosunku
do depozytów zarzuciła SKOK-om kontrola skarbowa

"Może istnieć ryzyko, że zgromadzone środki nie zapewniają w
wystarczającym stopniu bezpieczeństwa zgromadzonych w SKOK-ach
oszczędności członków"; "sprawozdania finansowe SKOK-ów nie prezentują
ich faktycznej sytuacji majątkowej i finansowej"; "nie spełniono norm
ustalonych przez Zarząd Kasy Krajowej, co może nie zapewniać stabilnej
działalności" - to zarzuty służb skarbowych z protokołu po kontroli
SKOK-ów w 2009 r.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8035199,Skarbowka_przeswietlila_SKOK_i__Niepokojace_wyniki.html

Data: 2010-06-19 15:24:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)

"MK" 02b90fa9-a701-4743-8e0b-b27b0d7db8fb@y4g2000yqy.googlegroups.com

: Skarbówka prześwietliła SKOK-i. Niepokojące wyniki kontroli

A ja właśnie staję przed wyborami depozytowymi i myślałem już o SKOK Nike...

  http://www.skoknike.pl/lokaty_zmienne_opr.php

  lokata zakładana na okres 3, 6 lub 12 miesięcy
  oprocentowanie lokaty dla 3 miesięcy wynosi 7,00% w skali roku
  oprocentowanie lokaty dla 6 miesięcy wynosi 7,20% w skali roku
  oprocentowanie lokaty dla 12 miesięcy wynosi 7,25% w skali roku

Więc jak? -- zignorować tę Nike?

Data: 2010-06-19 15:53:25
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 19.06.2010 15:00, MK wrote:
Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

(...)

Tak z ciekawosci - w co inwestuja SKOKi z uzyskanych depozytow, i jak sie to procentowo rozklada?

Gra na gieldzie? Inne, jeszcze bardziej ryzykowne papiery? Kredyty dla duzych przedsiebiorstw? Kredyty dla malych przedsiebiorstw?
Kredyty hipoteczne? Kredyty i pozyczki na male kwoty?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-06-19 07:20:12
Autor: BK
On 19 Cze, 15:53, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
Am 19.06.2010 15:00, MK wrote:

> [...]

duzych przedsiebiorstw? Kredyty dla malych przedsiebiorstw?
Kredyty hipoteczne? Kredyty i pozyczki na male kwoty?

Glownie kredyty i pozyczki dla swoich czlonkow (konsumenci puls MSP).
Bez hipotek, bez korporacji, bez ryzykownych papierow.

SKOK'i nie sa raczej zagrozone przez ew. nieudana dzialalnosc
inwestycyjna bo zasadniczo w to sie nie bawia. Jedyne co im ew. grozi
to namoczenie na nieumiejetnym zarzadzaniu (np. ryzykiem kredytowym).

Data: 2010-06-19 17:17:49
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

(...)

[...]

Czyli "w teorii", poziom kapitalow wlasnych w stosunku do depozytow klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego / nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w bankach.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-06-19 08:28:10
Autor: MK
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
On 19 Cze, 17:17, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

(...)

> [...]

klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w

Skad wyciagacie takie wnisoki skoro ciezko dotrzec do dokumentow
finansowych komukolwiek z zewnatrz? To co wyszlo przy kontroli
skarbowej i to co przecieklo do prasy to wnioski jednej z pierwszych
niezaleznych kontroli w SKOKach.

MK

Data: 2010-06-19 17:34:25
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 19.06.2010 17:28, MK wrote:

[...]

Powyzszy wniosek mozna wysnuc bez zadnych wynikow jakiejkolwiek kontroli czy dokumentow finansowych...

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-06-19 08:45:14
Autor: BK
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
On 19 Cze, 17:17, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

(...)

> [...]

klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w

Tak dokladnie. Porownywanie SKOK i bankow komercyjnych to jest pewna
nieprawidlowosc merytoryczna bo podmioty te maja inna zasade
dzialania. SKOK'i zdecydowanie nalezy porownywac z bankami
spoldzielczymi - maja podobne wady i zalety oraz ograniczenia.

Trzeba jednak przyznac, ze SKOK'i skutecznie pracuja na to
porownywanie do bankow komercyjnych bo po prostu zajmuja ich segment
rynku - zamiast prowadzic dzialanosc do jakiej sa powolane (jak np.
banki spoldzielcze) wyplywaja na szerokie wody bankowosci komercyjnej
i zajmuja sie masowym klientem konsumpcyjnym.

Data: 2010-06-19 08:58:48
Autor: MK
On 19 Cze, 17:45, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

dzialania. SKOK'i zdecydowanie nalezy porownywac z bankami
spoldzielczymi - maja podobne wady i zalety oraz ograniczenia.

A czy BSow nie dotyczy utrzymanie wspolczynnika Cooka na okreslonym
poziomie? Bazylea II miala zapewnic wieksze bezpieczenstwo 'instytucji
kredytowych', a przedmiot dzialalnosci SKOKow napewno do takich je
kwalifikuje, ale jak widac w srodku Europy moga instytucje, ktore przy
udziale politykow stwarzaja wrazenie, ze sa instytucjami zaufania
publicznego, a zadnych standardow nie przestrzegaja. Bezkarnie tez
pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan
taki kram :).

MK

Data: 2010-06-19 09:18:10
Autor: BK
On 19 Cze, 17:58, MK <ma...@interia.pl> wrote:

> [...]

pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan

Dotyczy dotyczy ale akurat nie w tym kontekscie ;) BS maja jednak deko
inne regulacje niz banki komercyjne - z drugiej strony maja przedmiot
dzialanosci taki sam jak SKOK. Nie rozumiem czemu SKOK nie moze zostac
po prostu przeksztalcony w BS (np. kasa krajowa w bank zrzeszajacy, a
poszczegolne kasy w banki spoldzielcze). Zalatwi to problem BFG i
nadzoru KNF. Uwzgledni jednoczesnie specyfike spoldzielczosci.

Data: 2010-06-19 09:19:22
Autor: BK
[...]

Tak mi sie jeszcze w temacie przypomnialo - ze klienci SKOK nie sa
konsumentami, nie pomoze im UOKIK, SOKIK czy rzecznicy praw
konsumentow. O tym sie zapomina a IMO to wazniejsze np. jak gwarancje
BFG przy takim codziennym korzystaniu z uslug SKOK.

Data: 2010-06-19 10:34:46
Autor: Zibby
[...]

nie mart sie tak bardzo o klientow, nie rób z nich idiotów! daj im
prawo wyboru! tak jak napisalem sprawa podłoże czysto polityczne, Po
chce połozyć łapę na skokach wsjo!

Data: 2010-06-19 11:06:45
Autor: BK
On 19 Cze, 19:34, Zibby <zbyszek...@op.pl> wrote:
> [...]

nie mart sie tak bardzo o klientow, nie rób z nich idiotów! daj im
prawo wyboru! tak jak napisalem sprawa podłoże czysto polityczne, Po

martiwe sie bo place podatki a klienci maja to do siebie, ze chca miec
mozliwosc wyboru jedynie zyskow - straty to juz wszyscy chca
nacjonalizowac

sprawa miala podloze czysto polityczne kiedy utworzono taki, a nie
inny system SKOK - czyli bankow spoldzielczych, ktore tylko formalnie
nie sa bankami spoldzielczymi (SKOK to bank spoldzielczy, ktory nie
podlega pod BFG i nadzor panstwa)

to mnozenie bytow ponad potrzebe i jako takie jest nieracjonalne,
nielogiczne i jedynym rozwiazaniem jest eliminacja problemow czyli
przeksztalcenie SKOK w BS - nic sie nie zmieni jesli chodzi o wladze
czy wlascicieli, a zostanie przywrocony logiczny porzadek

Data: 2010-06-20 21:21:44
Autor: Przemek
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)

Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:4219127c-a050-4b1b-9177-a51a59fab38a5g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

A czy byles kiedys w jakims SKOKU?
Ja na razie tam trzymam kase dlatego ze jak widze iz przychodza tam ludzie pozyczyc 2-5 tys to spie spokojnie bo z takich ludzi SKOKi zawsze wszystko zedra co im sie nalezy bo zabezpieczenia zawsze wymagaja.

Data: 2010-06-19 16:51:40
Autor: brum
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

od kiedy raporty z kontroli sa jawne ?

Data: 2010-06-19 08:12:46
Autor: Zibby
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
to tylko po prostu tylko była propaganda "wyborczej"  znany wróg
skoków, istnieje ryzyko że po wygranej wyborach prezydenckich faworyta
PO, skoki jako obywatelski niezależny bank, będzie musial kaputnąć,
nowy prezydent nie będzie mial skrupułów w podpisaniu POwskiej ustawy

Data: 2010-06-19 08:29:19
Autor: MK
On 19 Cze, 17:12, Zibby <zbyszek...@op.pl> wrote:
[...]

Przeciez propagande latwo utracic... wystarczy opublikowach raporty
finansowe i poddac sie niezaleznemu audytowi :).

MK

Data: 2010-06-19 17:55:37
Autor: Kris

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:ba74f7d6-7390-43d9-a140-a66d11413604j4g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Ale przecięż sprawozdania finansowe skokow sa jawne i ogólnodostepne.
A cytat z artykuly wybrales akurat ten a równie wiarygodna jest przeciez wypowiedź gościa z ABW.
Ale tego juz nie zacytowałeś

Kris

Data: 2010-06-19 09:10:23
Autor: MK
On 19 Cze, 17:55, "Kris" <kszysztofcWY...@wp.pl> wrote:

Ale przecięż sprawozdania finansowe skokow sa jawne i ogólnodostepne.
A cytat z artykuly wybrales akurat ten a równie wiarygodna jest przeciez
wypowiedź gościa z ABW.
Ale tego juz nie zacytowałeś

Tak i dalszych kilkudziesieciu zdan... link nie wystarczyl? BTW po co
przeslali ten raport do prokuratury?
Podrzuc mi sprawozdanie finansowe takiego SKOK Stefczyka, z ciekawosci
bym sie z nim zapoznal :).

MK

Data: 2010-06-19 23:24:33
Autor: Kris

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f1e5c6d-0fd3-4348-bec6-9aa93d207e58x21g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

I wybrales akurat to jedno zdanie?
link nie wystarczyl?

Link by wystarczył, każdy zainteresowany by przeczyrtał. Ale ty jeszcze wyybiórczy(wyborcza;)) cytat dodałeś
BTW po co
przeslali ten raport do prokuratury?
"A ta sprawę umorzyła".
 Ale tego nie doczytałeś

Podrzuc mi sprawozdanie finansowe takiego SKOK Stefczyka, z ciekawosci
bym sie z nim zapoznal :).

Jakbys wiedział o czym piszesz to nie miałbyś problemu z uzyskaniem takiego sprawozdania.
Pytałeś o nie u zrodła?
Pewno masz w swojej miejscowości oddział Stefczyka. idż i sprawozdanie dostaniesz od ręki.

Kris

MK

Data: 2010-06-19 08:42:08
Autor: BK
[...]

to akurat sluszne bo nie rozumiem na czym ma polegac racjonalnosc
roznicy miedzy skok a bankiem spoledzielczym w dziedzinie nadzoru  BFG
czy KNF

Data: 2010-06-22 09:26:50
Autor: Kris
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:02b90fa9-a701-4743-8e0b-b27b0d7db8fby4g2000yqy.googlegroups.com...

Pan Samcik na swoim blogu sam przyznał że raport skarbówki nie jest wolny od błędów i zawiera "rysy".

;))

Krzysiek

Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)