Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)

Data: 2010-06-19 15:53:25
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
Am 19.06.2010 15:00, MK wrote:
Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

(...)

Tak z ciekawosci - w co inwestuja SKOKi z uzyskanych depozytow, i jak sie to procentowo rozklada?

Gra na gieldzie? Inne, jeszcze bardziej ryzykowne papiery? Kredyty dla duzych przedsiebiorstw? Kredyty dla malych przedsiebiorstw?
Kredyty hipoteczne? Kredyty i pozyczki na male kwoty?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-06-19 07:20:12
Autor: BK
On 19 Cze, 15:53, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
Am 19.06.2010 15:00, MK wrote:

> [...]

duzych przedsiebiorstw? Kredyty dla malych przedsiebiorstw?
Kredyty hipoteczne? Kredyty i pozyczki na male kwoty?

Glownie kredyty i pozyczki dla swoich czlonkow (konsumenci puls MSP).
Bez hipotek, bez korporacji, bez ryzykownych papierow.

SKOK'i nie sa raczej zagrozone przez ew. nieudana dzialalnosc
inwestycyjna bo zasadniczo w to sie nie bawia. Jedyne co im ew. grozi
to namoczenie na nieumiejetnym zarzadzaniu (np. ryzykiem kredytowym).

Data: 2010-06-19 17:17:49
Autor: Tomasz Chmielewski
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

(...)

[...]

Czyli "w teorii", poziom kapitalow wlasnych w stosunku do depozytow klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego / nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w bankach.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-06-19 08:28:10
Autor: MK
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
On 19 Cze, 17:17, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

(...)

> [...]

klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w

Skad wyciagacie takie wnisoki skoro ciezko dotrzec do dokumentow
finansowych komukolwiek z zewnatrz? To co wyszlo przy kontroli
skarbowej i to co przecieklo do prasy to wnioski jednej z pierwszych
niezaleznych kontroli w SKOKach.

MK

Data: 2010-06-19 17:34:25
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 19.06.2010 17:28, MK wrote:

[...]

Powyzszy wniosek mozna wysnuc bez zadnych wynikow jakiejkolwiek kontroli czy dokumentow finansowych...

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-06-19 08:45:14
Autor: BK
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
On 19 Cze, 17:17, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:
Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

(...)

> [...]

klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w

Tak dokladnie. Porownywanie SKOK i bankow komercyjnych to jest pewna
nieprawidlowosc merytoryczna bo podmioty te maja inna zasade
dzialania. SKOK'i zdecydowanie nalezy porownywac z bankami
spoldzielczymi - maja podobne wady i zalety oraz ograniczenia.

Trzeba jednak przyznac, ze SKOK'i skutecznie pracuja na to
porownywanie do bankow komercyjnych bo po prostu zajmuja ich segment
rynku - zamiast prowadzic dzialanosc do jakiej sa powolane (jak np.
banki spoldzielcze) wyplywaja na szerokie wody bankowosci komercyjnej
i zajmuja sie masowym klientem konsumpcyjnym.

Data: 2010-06-19 08:58:48
Autor: MK
On 19 Cze, 17:45, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

dzialania. SKOK'i zdecydowanie nalezy porownywac z bankami
spoldzielczymi - maja podobne wady i zalety oraz ograniczenia.

A czy BSow nie dotyczy utrzymanie wspolczynnika Cooka na okreslonym
poziomie? Bazylea II miala zapewnic wieksze bezpieczenstwo 'instytucji
kredytowych', a przedmiot dzialalnosci SKOKow napewno do takich je
kwalifikuje, ale jak widac w srodku Europy moga instytucje, ktore przy
udziale politykow stwarzaja wrazenie, ze sa instytucjami zaufania
publicznego, a zadnych standardow nie przestrzegaja. Bezkarnie tez
pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan
taki kram :).

MK

Data: 2010-06-19 09:18:10
Autor: BK
On 19 Cze, 17:58, MK <ma...@interia.pl> wrote:

> [...]

pisza o funduszu gwarantujacym depozyty, a jak sie okazuje nie
odprowadzaja do niego srodkow. No, ale jak to sie mowi... jaki pan

Dotyczy dotyczy ale akurat nie w tym kontekscie ;) BS maja jednak deko
inne regulacje niz banki komercyjne - z drugiej strony maja przedmiot
dzialanosci taki sam jak SKOK. Nie rozumiem czemu SKOK nie moze zostac
po prostu przeksztalcony w BS (np. kasa krajowa w bank zrzeszajacy, a
poszczegolne kasy w banki spoldzielcze). Zalatwi to problem BFG i
nadzoru KNF. Uwzgledni jednoczesnie specyfike spoldzielczosci.

Data: 2010-06-19 09:19:22
Autor: BK
[...]

Tak mi sie jeszcze w temacie przypomnialo - ze klienci SKOK nie sa
konsumentami, nie pomoze im UOKIK, SOKIK czy rzecznicy praw
konsumentow. O tym sie zapomina a IMO to wazniejsze np. jak gwarancje
BFG przy takim codziennym korzystaniu z uslug SKOK.

Data: 2010-06-19 10:34:46
Autor: Zibby
[...]

nie mart sie tak bardzo o klientow, nie rób z nich idiotów! daj im
prawo wyboru! tak jak napisalem sprawa podłoże czysto polityczne, Po
chce połozyć łapę na skokach wsjo!

Data: 2010-06-19 11:06:45
Autor: BK
On 19 Cze, 19:34, Zibby <zbyszek...@op.pl> wrote:
> [...]

nie mart sie tak bardzo o klientow, nie rób z nich idiotów! daj im
prawo wyboru! tak jak napisalem sprawa podłoże czysto polityczne, Po

martiwe sie bo place podatki a klienci maja to do siebie, ze chca miec
mozliwosc wyboru jedynie zyskow - straty to juz wszyscy chca
nacjonalizowac

sprawa miala podloze czysto polityczne kiedy utworzono taki, a nie
inny system SKOK - czyli bankow spoldzielczych, ktore tylko formalnie
nie sa bankami spoldzielczymi (SKOK to bank spoldzielczy, ktory nie
podlega pod BFG i nadzor panstwa)

to mnozenie bytow ponad potrzebe i jako takie jest nieracjonalne,
nielogiczne i jedynym rozwiazaniem jest eliminacja problemow czyli
przeksztalcenie SKOK w BS - nic sie nie zmieni jesli chodzi o wladze
czy wlascicieli, a zostanie przywrocony logiczny porzadek

Data: 2010-06-20 21:21:44
Autor: Przemek
Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)

Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:4219127c-a050-4b1b-9177-a51a59fab38a5g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

A czy byles kiedys w jakims SKOKU?
Ja na razie tam trzymam kase dlatego ze jak widze iz przychodza tam ludzie pozyczyc 2-5 tys to spie spokojnie bo z takich ludzi SKOKi zawsze wszystko zedra co im sie nalezy bo zabezpieczenia zawsze wymagaja.

Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)