Bezpieczne pieniądze, bezpieczny najem pokoju

Data: 2009-04-08 06:01:26
Autor: maxknowledge
Bezpieczne pieniądze, bezpieczny najem pokoju
Witam,

Jest taka sytuacja: mam osobno podpisaną umowę w dwóch egzemplarzach,
wraz z osobą, z którą dzielę lokum. Zapłaciłem czynsz i rachunki za
poprzedni miesiąc i wczoraj czynsz za obecny miesiąc. Właściciel prosi
o zapłacenie kaucji zwrotnej, która w umowie wynosi 420zł. Problem w
tym, że nie chce mi dać żadnego potwierdzenia, ani swojego bankowego
nr konta. Pieniądze chce w łapę. Tak samo jak pieniądze za czynsz. Nie
ufam mu i odwlekam zapłatę kaucji zwrotnej. Co mogę zrobić, żeby być
zabezpieczony finansowo? Nie chcę po wygaśnięciu umowy prosić i czekać
na pieniądze za kaucje zwrotną. Właściciel argumentuje sytuację tym,
że w umowie jest potwierdzone zapłacenie kaucji zwrotnej i ze to on
jest w gorszej sytuacji. Skoro tak można przyjąć, to dlaczego nie chce
podpisać żadnego potwierdzenia cy podać numeru konta? Podatek
ryczałtowy... ale to nie moja sprawa. Ja chciałbym mieć klarowną
sytuację, jestem osobą nieufną i nerwową.

Mogę zrobić skan umowy, ale na logikę, umowa może dotyczyć zapłaty za
wprowadzenie się, a nie dalsze miesiące, prawda? Potwierdzenie, to
potwierdzenie?

Pozdrawiam

Data: 2009-04-08 08:20:01
Autor: witek
maxknowledge wrote:
[...]

Daj mu czek,
wyślij przekazem pocztowym,
wystaw mu weksel.

Data: 2009-04-08 07:15:28
Autor: przypadek
On 8 Kwi, 15:20, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
maxknowledge wrote:
> [...]

> zabezpieczony finansowo? Nie chc po wyga ni ciu umowy prosi i czeka
> na pieni dze za kaucje zwrotn . W a ciciel argumentuje sytuacj tym,
> e w umowie jest potwierdzone zap acenie kaucji zwrotnej i ze to on
> jest w gorszej sytuacji. Skoro tak mo na przyj , to dlaczego nie chce
> podpisa adnego potwierdzenia cy poda numeru konta? Podatek
> rycza towy... ale to nie moja sprawa. Ja chcia bym mie klarown
> sytuacj , jestem osob nieufn i nerwow .

> Mog zrobi skan umowy, ale na logik , umowa mo e dotyczy zap aty za
> wprowadzenie si , a nie dalsze miesi ce, prawda? Potwierdzenie, to

Daj mu czek,
wy lij przekazem pocztowym,
wystaw mu weksel.

rady z d., to wszystko nie będzie spełnieniem świadczenia jeśli tak
jest ono określone w umowie (płatność do ręki). Nawet przekaz - na
poczcie może go odebrać inna osoba, a roszczenie dalej jest do
najemcy. Rada właściwa jest w kodeksie cywilnym:

Art. 462.
§ 1. Dłużnik, spełniając świadczenie, może żądać od wierzyciela
pokwitowania.
§ 2. Dłużnik może żądać pokwitowania w szczególnej formie, jeżeli ma w
tym interes.
§ 3. Koszty pokwitowania ponosi dłużnik, chyba że umówiono się
inaczej.
Art. 463.
Jeżeli wierzyciel odmawia pokwitowania, dłużnik może powstrzymać się
ze spełnieniem
świadczenia albo złożyć przedmiot świadczenia do depozytu sądowego.

Rada praktyczna: zapewnić sobie świadka przy tej czynności (że
właściciel odmawia pokwitowania i następnie my odmawiamy spełnienia
świadczenia).

Data: 2009-04-08 10:10:38
Autor: witek
maxknowledge wrote:
[...]

Mówimy o kaucji, nie o miesięcznym czynszu.

Data: 2009-04-08 11:24:32
Autor: przypadek
Bezpieczne pieniądze, bezpieczny najem pokoju
On 8 Kwi, 17:10, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

M wimy o kaucji, nie o miesi cznym czynszu.

Świadczenie jak każde inne.

Data: 2009-04-08 13:28:04
Autor: witek
przypadek wrote:
On 8 Kwi, 17:10, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

M wimy o kaucji, nie o miesi cznym czynszu.

Świadczenie jak każde inne.

To wiec o jakim dłuniku i wierzycielu mowa?

Data: 2009-04-08 21:05:03
Autor: Piotr [trzykoty]
Bezpieczne pieniądze, bezpieczny najem pokoju

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote
To wiec o jakim dłuniku i wierzycielu mowa?

IMHO O takim, jak każdy inny: zobowiązanie (kaucja) wynika z umowy, więc mamy dłużnika i wierzyciela.

Data: 2009-04-09 20:33:36
Autor: gargamel
[...]

skoro w umowie jest czynsz i kaucja (bez znaczenia czy na konto czy w łapę) to każdą wpłątę musisz mieć potwierdzoną, najprostrza jest wpłąta na kont, a jk w łapę to koniecznie żądaj pisemnego potwierdzenia zapłacenia kaucji/czynszu!!!!!

bo jak będziesz płaciłw łapę i nie dostanesz powiadczeia to zgodie z umwą włściciel moze ci scignąć że czynszu nie płacisz, bo nie ma na to dowodów, jak gość ni chce dać potwierdzenia to znaczy że ie che załat, roste

jak na mnie gość kantuje i tle, jak nie dał ci potwierdzeń za czynsz to idz do US, pokaż umowę i zgłoś podejrzenie nie płcenia podtków od najmu i po sprwie:O)

Data: 2009-04-08 22:57:20
Autor: leon
Dnia 08-04-2009 o 16:15:28 przypadek <przypadek@gazeta.pl> napisał(a):

Rada praktyczna: zapewnić sobie świadka przy tej czynności (że
właściciel odmawia pokwitowania i następnie my odmawiamy spełnienia
świadczenia).

dodatkowo mozna uzyc kamery jako dodatek - chociazby w komorce czy  zamontowanej przy kompie

leon

Bezpieczne pieniądze, bezpieczny najem pokoju