Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Bezpiecznik? :-)

Bezpiecznik? :-)

Data: 2018-01-10 21:06:01
Autor: Robert Wańkowski
Bezpiecznik? :-)
Data: 2018-01-10 21:13:48
Autor: Czarek
Bezpiecznik? :-)
Data: 2018-01-10 21:15:39
Autor: Robert Tomasik
Bezpiecznik? :-)
W dniu 10-01-18 o 21:06, Robert Wańkowski pisze:
http://fakty.interia.pl/polska/news-awaryjne-ladowanie-na-warszawskim-lotnisku-im-chopina,nId,2506685
A co to za maszyna? Nie napisali.

Bombardier Dash Q400. Na stronach jest nawet numer rejestracyjny.

Data: 2018-01-10 21:43:53
Autor: Robert Wańkowski
Bezpiecznik? :-)
W dniu 2018-01-10 o 21:15, Robert Tomasik pisze:
Bombardier Dash Q400
To jakiś jego słaby punkt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Dash_8_landing_gear_incidents

Robert

Data: 2018-01-10 21:57:58
Autor: Robert Tomasik
Bezpiecznik? :-)
W dniu 10-01-18 o 21:43, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-01-10 o 21:15, Robert Tomasik pisze:
Bombardier Dash Q400
To jakiś jego słaby punkt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Dash_8_landing_gear_incidents

Najwyraźniej. Ale aż dziwne, że coś koło tego nie kombinują, bo
faktycznie to trochę dziwnie wygląda.

Data: 2018-01-11 15:31:30
Autor: J.F.
Bezpiecznik? :-)
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a567e5a$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 10-01-18 o 21:43, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-01-10 o 21:15, Robert Tomasik pisze:
Bombardier Dash Q400
To jakiś jego słaby punkt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Dash_8_landing_gear_incidents

Najwyraźniej. Ale aż dziwne, że coś koło tego nie kombinują, bo
faktycznie to trochę dziwnie wygląda.

Moze nie bardzo wiadomo co robic ... no bo wszystko dobrze zrobione :-)

Lista jest troche za dluga, ale chyba nie tak bardzo jak na 1000+ latajacych samolotow.
W dodatku kilka pozycji mozna z listy skreslic, bo z innych powodow.

Chyba ze lista niepelna - trzy wypadki LOT to ktos rozpedem wpisal, wczesniej tez byly ?

Czy wczesniej nie bylo ... to sugeruje jakies klopoty z serwisem ?

J.

Data: 2018-01-12 16:35:46
Autor: tck
Bezpiecznik? :-)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a577543$0$15206$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a567e5a$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 10-01-18 o 21:43, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-01-10 o 21:15, Robert Tomasik pisze:
Bombardier Dash Q400
To jakiś jego słaby punkt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Dash_8_landing_gear_incidents

Najwyraźniej. Ale aż dziwne, że coś koło tego nie kombinują, bo
faktycznie to trochę dziwnie wygląda.

Moze nie bardzo wiadomo co robic ... no bo wszystko dobrze zrobione :-)

Lista jest troche za dluga, ale chyba nie tak bardzo jak na 1000+ latajacych samolotow.
W dodatku kilka pozycji mozna z listy skreslic, bo z innych powodow.

Chyba ze lista niepelna - trzy wypadki LOT to ktos rozpedem wpisal, wczesniej tez byly ?

Czy wczesniej nie bylo ... to sugeruje jakies klopoty z serwisem ?

J.


w rmf słyszałem, że znaleźli uszkodzony sworzeń, ale teraz mają badać czy uszkodzenie było wcześniej czy powstało podczas lądowania



--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-01-13 23:41:18
Autor: PiteR
Bezpiecznik? :-)
tck pisze tak:

w rmf słyszałem, że znaleźli uszkodzony sworzeń, ale teraz mają
badać czy uszkodzenie było wcześniej czy powstało podczas
lądowania

Czy mi się wydaje czy jakaś cisza medialna padła na ten incydent?


--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-01-14 22:34:32
Autor: Robert Tomasik
Bezpiecznik? :-)
W dniu 14-01-18 o 00:41, PiteR pisze:
tck pisze tak:

w rmf słyszałem, że znaleźli uszkodzony sworzeń, ale teraz mają
badać czy uszkodzenie było wcześniej czy powstało podczas
lądowania

Czy mi się wydaje czy jakaś cisza medialna padła na ten incydent?

No bo o czym tu gadać? Popsuł się element samolotu. Reszta zadziałała
prawidłowo.

Data: 2018-01-15 19:28:54
Autor: J.F.
Bezpiecznik? :-)
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA869F0F8D17BDPanElektronik@localhost.net...
tck pisze tak:
w rmf słyszałem, że znaleźli uszkodzony sworzeń, ale teraz mają
badać czy uszkodzenie było wcześniej czy powstało podczas
lądowania

Czy mi się wydaje czy jakaś cisza medialna padła na ten incydent?

trupow nie bylo, to o czym tu mowic :-)

Prawde zna pewnie PKBWL, a moze jeszcze nie zna, moze sie domysla, ale woli w spokoju sprawdzic wszystko ... wstepny raport za pol roku, koncowy za 5 lat :-(

Poza tym komisja obraduje obradami, to nie mozna powiedziec czegos, czego komisja nie zatwierdzila :-)

J.

Data: 2018-01-15 20:57:00
Autor: PiteR
Bezpiecznik? :-)
J.F. pisze tak:

Czy mi się wydaje czy jakaś cisza medialna padła na ten incydent?

trupow nie bylo, to o czym tu mowic :-)

Gdyby pani Jadzia z firmy sprzątającej nie rzuciła skórki od banana mogło być nieciekawie.



Prawde zna pewnie PKBWL, a moze jeszcze nie zna, moze sie domysla,
ale woli w spokoju sprawdzic wszystko ... wstepny raport za pol
roku, koncowy za 5 lat :-(

Poza tym komisja obraduje obradami, to nie mozna powiedziec
czegos, czego komisja nie zatwierdzila :-)

Faktem jest, że zarył w pas. W nocy było info na onecie rano się zmyło.
A potem ta parodia, że Lufthansa też miewa awarie a na końcu, że nie miewa ;)


--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-01-17 13:39:51
Autor: J.F.
Bezpiecznik? :-)
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA86BD51D6B14CPanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
Czy mi się wydaje czy jakaś cisza medialna padła na ten incydent?

Prawde zna pewnie PKBWL, a moze jeszcze nie zna, moze sie domysla,
ale woli w spokoju sprawdzic wszystko ... wstepny raport za pol
roku, koncowy za 5 lat :-(

Poza tym komisja obraduje obradami, to nie mozna powiedziec
czegos, czego komisja nie zatwierdzila :-)

Faktem jest, że zarył w pas. W nocy było info na onecie rano się zmyło.

Pierwotny link z watku ciagle dziala

http://fakty.interia.pl/polska/news-awaryjne-ladowanie-na-warszawskim-lotnisku-im-chopina,nId,2506685

A teraz - samolot schowany, komisja "bada przyczyny", to  o czym tu pisac :-)

J.

Data: 2018-01-17 16:20:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Bezpiecznik? :-)
Pan J.F. napisał:

A teraz - samolot schowany, komisja "bada przyczyny", to o czym
tu pisac :-)

Czy ja dobrze kojarzę, że i w tej komisji ostatnimi czasy zaszły
daleko idące zmiany personalne? Wprawdzie została ona zasilona
w wybitnych fachowców, ale są to specjaliści od jednego tylko
typu samolotu i od jednego rodzaju zama^H^H^H^Hwypadków. Będzie
miał kto zbadać taką drobnostkę?

--
Jarek

Data: 2018-01-17 17:02:22
Autor: Robert Tomasik
Bezpiecznik? :-)
W dniu 17-01-18 o 16:20, Jarosław Sokołowski pisze:
Pan J.F. napisał:

A teraz - samolot schowany, komisja "bada przyczyny", to o czym
tu pisac :-)

Czy ja dobrze kojarzę, że i w tej komisji ostatnimi czasy zaszły
daleko idące zmiany personalne? Wprawdzie została ona zasilona
w wybitnych fachowców, ale są to specjaliści od jednego tylko
typu samolotu i od jednego rodzaju zama^H^H^H^Hwypadków. Będzie
miał kto zbadać taką drobnostkę?

To chyba nie ta sama komisja bada.

Data: 2018-01-17 17:19:09
Autor: Jarosław Sokołowski
Bezpiecznik? :-)
Pan Robert Tomasik napisał:

A teraz - samolot schowany, komisja "bada przyczyny", to o czym
tu pisac :-)

Czy ja dobrze kojarzę, że i w tej komisji ostatnimi czasy zaszły
daleko idące zmiany personalne? Wprawdzie została ona zasilona
w wybitnych fachowców, ale są to specjaliści od jednego tylko
typu samolotu i od jednego rodzaju zama^H^H^H^Hwypadków. Będzie
miał kto zbadać taką drobnostkę?

To chyba nie ta sama komisja bada.

Tu by bardziej pasowała liczba mnoga. W szczególnych przypadkach jedna
komisja nie wystarczy, by Dojść Do Prawdy. Ale ta jedna (do ogólnych
przypadków) też już w jakimś stopniu została odzyskana.

--
Jarek

Data: 2018-01-18 11:47:04
Autor: J.F.
Bezpiecznik? :-)
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5f7394$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 17-01-18 o 16:20, Jarosław Sokołowski pisze:
Pan J.F. napisał:
A teraz - samolot schowany, komisja "bada przyczyny", to o czym
tu pisac :-)

Czy ja dobrze kojarzę, że i w tej komisji ostatnimi czasy zaszły
daleko idące zmiany personalne? Wprawdzie została ona zasilona
w wybitnych fachowców, ale są to specjaliści od jednego tylko
typu samolotu i od jednego rodzaju zama^H^H^H^Hwypadków. Będzie
miał kto zbadać taką drobnostkę?

To chyba nie ta sama komisja bada.

Tak w ogole to mamy dwie - PKBWL i  KBWLLP - Lotnictwa Panstwowego.
Tutka podlega pod KBWLLP, a eurolot ... tylko pod PKBWL, choc przeciez LOT panstwowy :-)

Przy czym  KBWLLP to minister powoluje w razie potrzeby, wiec duzo ich bylo, a chyba kilka obecnie jest - zakladajac, ze komisja od roku do kilku lat trwa zanim sprawe zamknie.

W samym PKBWL tez chyba powoluja jakis komitet/podkomisje do jednego przypadku, bo trudno, zeby wszyscy sie zajmowali kazdym glupstwem.

Ludzie akurat sie mieszaja, bo taki np Klich byl szefem PKBWL i przewodniczacym KBWLLP "Smolensk 1" :-)

J.

Data: 2018-02-09 06:59:53
Autor: Bruno
Bezpiecznik? :-)
W dniu środa, 10 stycznia 2018 21:05:59 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
http://fakty.interia.pl/polska/news-awaryjne-ladowanie-na-warszawskim-lotnisku-im-chopina,nId,2506685

A co to za maszyna? Nie napisali.

Pojawił się wstępny raport: http://mib.gov.pl/files/0/1798280/67.pdf


--
Bruno

Data: 2018-02-09 19:31:08
Autor: tck
Bezpiecznik? :-)

Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:ace93b01-a2e2-44db-8d17-390412ce904cgooglegroups.com...
W dniu środa, 10 stycznia 2018 21:05:59 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
http://fakty.interia.pl/polska/news-awaryjne-ladowanie-na-warszawskim-lotnisku-im-chopina,nId,2506685

A co to za maszyna? Nie napisali.

Pojawił się wstępny raport: http://mib.gov.pl/files/0/1798280/67.pdf



no i już wiadomo dlaczego pozostałe zostały uziemione i poszły na serwis...


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-02-11 15:39:28
Autor: J.F.
Bezpiecznik? :-)
Dnia Fri, 9 Feb 2018 19:31:08 +0100, tck napisał(a):
Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:ace93b01-a2e2-44db-8d17-390412ce904cgooglegroups.com...
W dniu środa, 10 stycznia 2018 21:05:59 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
http://fakty.interia.pl/polska/news-awaryjne-ladowanie-na-warszawskim-lotnisku-im-chopina,nId,2506685

A co to za maszyna? Nie napisali.

Pojawił się wstępny raport: http://mib.gov.pl/files/0/1798280/67.pdf

no i już wiadomo dlaczego pozostałe zostały uziemione i poszły na serwis...

Ale jakos niewiele zrozumialem.

Producent pisal o "zwiekszonych luzach", a na zdjeciach widac urwany
sworzen ... i urwany element 140 ?. Jedno z drugim sie wiaze ?

Czy to raczej skutek tego uderzenia podczas holowania ?
Po tym uderzeniu mechanik dokonal sprawdzenia podwozia, musialby chyba
zauwazyc znaczace uszkodzenia sworznia ?

biuletyn producent wydal 22 wrzesnia. Naprawa byla oficjalnie nie
zatwierdzona. Zatwierdzono w Kanadzie 15 stycznia ... akurat w dniu
wypadku. I w pozostaly 9 samolotach element "nie spelnialy warunkow
technicznych" ? Wczesniej tego nie zauwazono, czy doszedl jakis dodatkowy pomiar ?

Przeciez one mialy juz troche lat.

P.S. dyrektywa byla z 10 stycznia czy z 15 ... na skutek naszego
wypadku ?
http://avherald.com/h?article=4b377c21


J.

Data: 2018-02-12 11:53:49
Autor: tck
Bezpiecznik? :-)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1nu1uuls1k138$.t469qur0ce2p$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 9 Feb 2018 19:31:08 +0100, tck napisał(a):
Użytkownik "Bruno" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ace93b01-a2e2-44db-8d17-390412ce904cgooglegroups.com...
W dniu środa, 10 stycznia 2018 21:05:59 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
napisał:
http://fakty.interia.pl/polska/news-awaryjne-ladowanie-na-warszawskim-lotnisku-im-chopina,nId,2506685

A co to za maszyna? Nie napisali.

Pojawił się wstępny raport: http://mib.gov.pl/files/0/1798280/67.pdf

no i już wiadomo dlaczego pozostałe zostały uziemione i poszły na serwis...

Ale jakos niewiele zrozumialem.

Producent pisal o "zwiekszonych luzach", a na zdjeciach widac urwany
sworzen ... i urwany element 140 ?. Jedno z drugim sie wiaze ?

Czy to raczej skutek tego uderzenia podczas holowania ?
Po tym uderzeniu mechanik dokonal sprawdzenia podwozia, musialby chyba
zauwazyc znaczace uszkodzenia sworznia ?

biuletyn producent wydal 22 wrzesnia. Naprawa byla oficjalnie nie
zatwierdzona. Zatwierdzono w Kanadzie 15 stycznia ... akurat w dniu
wypadku. I w pozostaly 9 samolotach element "nie spelnialy warunkow
technicznych" ?
Wczesniej tego nie zauwazono, czy doszedl jakis dodatkowy pomiar ?

Przeciez one mialy juz troche lat.

P.S. dyrektywa byla z 10 stycznia czy z 15 ... na skutek naszego
wypadku ?
http://avherald.com/h?article=4b377c21


J.

napisali, że mogą występować luzy, luzy powodują uszkodzenia uszczelnień i pojawienie się korozji- a wiadome jest, że jak coś nie spasowane to przy przeciążeniach może 'stukać' co powoduje udar i większe prawdopodobieństwo uszkodzenia.
A czy to uderzenie podczas holowania miało jakiś wpływ- jeśli pojawiło się wcześniej pęknięcie to będzie to widać.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Bezpiecznik? :-)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona