Bezpieczny komputer

Data: 2013-03-31 20:46:52
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Szukam, komputera, ktĂłry:
- raczej AMD, bo chyba cena niższa za taką samą wydajność
- nie trusting komputer, - chyba na razie wszystkie procesory
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a żaden wirus nie mógł
- ustawianie zworkowe prędkości taktowania, aby wirus nie mógł ustawić za dużej i przegrzać procesora
Czy są takie płyty?

Data: 2013-03-31 22:11:09
Autor: marfi
Bezpieczny komputer
W dniu 2013-03-31 20:46, Borneq pisze:
Szukam, komputera, który:
- raczej AMD, bo chyba cena niższa za tak± sam± wydajno¶ć
- nie trusting komputer, - chyba na razie wszystkie procesory
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a
żaden wirus nie mógł
- ustawianie zworkowe prędko¶ci taktowania, aby wirus nie mógł ustawić
za dużej i przegrzać procesora
Czy s± takie płyty?

   Zapomniałe¶ o zworkach do karty sieciowej, USB, HDD i monitora...

--
marfi

Data: 2013-03-31 22:41:10
Autor: Jawi
Bezpieczny komputer
W dniu 2013-03-31 22:11, marfi pisze:

   Zapomniałe¶ o zworkach do karty sieciowej, USB, HDD i monitora...
  z zamkiem szyfrowym do obudowy komputera (zamek zworkowy) ;)

Data: 2013-04-01 15:16:54
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik <marfi> napisał w wiadomo¶ci news:51589863$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
  Zapomniałe¶ o zworkach do karty sieciowej, USB, HDD i monitora...

Rozumiem że zworki s± niepostepowe i niemodne w tym sezonie

Data: 2013-03-31 23:48:49
Autor: mappl
Bezpieczny komputer
- ustawianie zworkowe prędkości taktowania, aby wirus nie mógł ustawić za dużej i przegrzać procesora
Czy są takie płyty?

Są, nawet gdzieś mam taką, chipset VIA MVP3 pod K6-2. Tylko... co zrobisz, jak wirus się zorientuje, że masz taką płytę i zaatakuje w zamian komputery w elektrowni, zwiększając prąd w gniazdku i mimo ustawienia zworek paląc Ci komputer?

Data: 2013-04-03 10:25:47
Autor: Robson
Bezpieczny komputer

S±, nawet gdzie¶ mam tak±, chipset VIA MVP3 pod K6-2. Tylko... co
zrobisz, jak wirus się zorientuje, że masz tak± płytę i zaatakuje w
zamian komputery w elektrowni, zwiększaj±c pr±d w gniazdku i mimo
ustawienia zworek pal±c Ci komputer?

Odpowiednio ustawiona zworka ogranicznika napięcia zasilaj±cego obroni przed tym. ;)

Data: 2013-04-01 00:56:56
Autor: Lisciasty
Bezpieczny komputer
On 31 Mar, 20:46, "Borneq" <bor...@antyspam.hidden.pl> wrote:
- ustawianie zworkowe prędko¶ci taktowania, aby wirus nie mógł ustawić za
dużej i przegrzać procesora
Czy s± takie płyty?

Był tu taki go¶ć, co się doktoryzował z wył±czania kamery w laptopie,
zamiast wydłubać j± ¶rubokrętem albo zakleić ta¶m±. Czy to może kto¶ z
Twojej rodziny? :P

L.

Data: 2013-04-01 12:47:30
Autor: Q
Bezpieczny komputer
Myslisz, ze tak skrajne bieguny moglby istniec w jednej puli genetycznej?

Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:924c1b78-9177-4010-84c1-0eed11bdc695h1g2000vbx.googlegroups.com...

Data: 2013-04-01 04:04:53
Autor: Szymon von Ulezalka
Bezpieczny komputer
Był tu taki go¶ć, co się doktoryzował z wył±czania kamery w laptopie,
zamiast wydłubać j± ¶rubokrętem albo zakleić ta¶m±. Czy to może kto¶ z
Twojej rodziny? :P

akurat niemoznosc wylaczenia kamery w biosie /tak coby system
operacyjny nie mogl jej wlaczyc/ jest jak najbardziej wada- wiesz, nie
wszystkie kamery swieca LED gdy sa wlaczone (a jak wykazuje praktyka,
szpiegowanie przez kamerke jest jak najbardziej mozliwe).

szymon

Data: 2013-04-01 16:05:18
Autor: Czarek
Bezpieczny komputer
W dniu 2013-04-01 13:04, Szymon von Ulezalka napisał/a:
[...]

A co będzie jak napisze kto¶ program do sterowania prac± tej diody LED?  ;-)

--
Czarek

Data: 2013-04-01 16:46:02
Autor: Przemek
Bezpieczny komputer
wszystkie kamery swieca LED gdy sa wlaczone (a jak wykazuje praktyka,
szpiegowanie przez kamerke jest jak najbardziej mozliwe).
A co będzie jak napisze kto¶ program do sterowania prac± tej diody LED?

No ale chyba własnie to napisał kolega Szymon, nie ważne jak, soft kamerki/driver czy soft wirus, może być tak, że diodka nie ¶wieci, zatem...
Przem

Data: 2013-04-01 10:25:12
Autor: qwerty
Bezpieczny komputer
UĹĽytkownik "Borneq"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kja0au$nnr$1@node1.news.atman.pl...
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a żaden wirus nie mógł

Jeszcze takie siÄ™ pisze?

Data: 2013-04-01 15:13:51
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kjbg9a$s5d$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Twierdzisz ĹĽe juĹĽ nie pisze siÄ™ wirusĂłw?

Data: 2013-04-01 21:09:31
Autor: qwerty
Bezpieczny komputer
UĹĽytkownik "Borneq"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kjc16h$lgp$1@node2.news.atman.pl...
Twierdzisz ĹĽe juĹĽ nie pisze siÄ™ wirusĂłw?

Twierdzę, że nie pisze się, które atakują zawartość EEPROM.

Data: 2013-04-01 21:12:04
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kjcm1h$7nl$1usenet.news.interia.pl...
Twierdzisz ĹĽe juĹĽ nie pisze siÄ™ wirusĂłw?

Twierdzę, że nie pisze się, które atakują zawartość EEPROM.

A co przeszkadza takiego napisać?

Data: 2013-04-01 21:13:05
Autor: qwerty
Bezpieczny komputer
UĹĽytkownik "Borneq"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kjcm65$b3m$1@node2.news.atman.pl...
A co przeszkadza takiego napisać?

To pisz na laptopa z ktĂłrego piszÄ™ - RF511-S04PL.

Data: 2013-04-01 21:18:59
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Bezpieczny komputer
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Borneq naskrobał(a):

A co przeszkadza takiego napisać?

Brak zysków z takiego pisania.
--
....::: WISKOLER :::...
Przemęczony prac± wywiadowcz± Stirlitz miał koszmary senne. ¦niło mu

Data: 2013-04-01 21:54:44
Autor: RadoslawF
Bezpieczny komputer
Dnia 2013-04-01 21:18, Użytkownik  ...:::WISKOLER:::... napisał:
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Borneq naskrobał(a):

A co przeszkadza takiego napisać?

Brak zysków z takiego pisania.

Chyba jednak większo¶ć nie jest pisana dla zysku a dla pokazania się
że potrafi i jak dobrze potrafi.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-02 15:12:18
Autor: Michoo
Bezpieczny komputer
On 01.04.2013 21:54, RadoslawF wrote:
[...]

Już nie. Mamy 21 wiek i większo¶ć malware pisze się dla zysku.

Poza tym przegrzanie dzisiejszego procesora jest skrajnie trudne z powodu wbudowanych zabezpieczeń w sam układ.

Michoo

Data: 2013-04-02 15:57:46
Autor: RadoslawF
Bezpieczny komputer
Dnia 2013-04-02 15:12, Użytkownik Michoo napisał:

[...]

Mowa była o wirusach a nie malware.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-03 03:26:24
Autor: Michoo
Bezpieczny komputer
On 02.04.2013 15:57, RadoslawF wrote:
[...]

Wirusy to jeden z rodzajów malware.

Ile widziałe¶ dobrej klasy wirusów, pisanych przez artystów w ostatnich czasach? (flame się nie liczy - on nie był pisany dla "szpanu") Kilka lat temu czytałem o tym jak to twórcy antywirów znaleĽli nowe, poważne zagrożenie sprowadzaj±ce się do znanego od lat kodu polimorficznego...

Michoo

Data: 2013-04-03 13:03:15
Autor: RadoslawF
Bezpieczny komputer
Dnia 2013-04-03 03:26, Użytkownik Michoo napisał:

[...]

To nie zmienia faktu że mowa o wirusach a nie o np. głupio napisanych
programach.

[...]

Dobrej klasy wirusów ? Kolejny z klubu pisz±cych ?
Wirus ma spełnić swoje zadanie i nie musi przy tym być
perełk± my¶li programistycznej.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-01 12:46:04
Autor: Q
Bezpieczny komputer
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a żaden wirus nie mógł
- ustawianie zworkowe prędkości taktowania, aby wirus nie mógł ustawić za dużej i przegrzać procesora

Ale zes sie uparl...

Wpadles w fobie polaczona z histeria, bo komputer zrobil baaa?
Przeciez to nie musial byc wirus -
- byc moze Bog tak chcial i ma w tym jakis plan.

Data: 2013-04-01 15:13:01
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:kja0au$nnr$1node1.news.atman.pl...
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a żaden wirus nie mógł

Nie otrzymałem żadnej rozsądnej odpowiedzi, mimo że wydawało się że to rozsądna grupa a nie np, pręgierz. Czy to takie dziwne, że chcę aby żaden złośliwy kod nie miał fizycznej możliwości grzebania w biosie? Ale jedyny słuszny postęp to umożliwienie zapisu biosu programowo. Cóż pozostanie czekać aż minie ta głupia moda.

Data: 2013-04-01 15:17:45
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:kjc14v$lgb$1node2.news.atman.pl...
złośliwy kod nie miał fizycznej możliwości grzebania w biosie? Ale jedyny

Z dwojga złego, wolałbym aby bios się wcale nie programował

Data: 2013-04-01 15:33:05
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:kja0au$nnr$1node1.news.atman.pl...
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a żaden wirus nie mógł

Oto co jest napisane w słowniku:
http://slownikkomputerowy.pl/hasla/p/plyta-bezzworkowa.aspx
"Większość płyt głównych pozwala ustawiać wiele parametrów, takich jak wielkość napięcia płynącego do procesora czy częstotliwość taktowania procesora za pomocą zworek. Na płytach bezzworkowych konfigurację taką wykonuje się, używając specjalnego programu zawartego w BIOS-ie. Rozwiązanie takie jest bardziej eleganckie i znacznie wygodniejsze dla użytkownika, który nie musi otwierać obudowy komputera i wertować instrukcji z opisem zworek na płycie głównej, by zmienić jej ustawienia"

Więc dowiadujemy się że rozwiązanie takie jest jelegantsze, a czemu?
Czy wygodniejsze? A czemu po złożeniu kompa zmieniać parametry? A skoro program może zmienić ustawienia to może zrobić to każdy wirus spalająć komputer.

Data: 2013-04-02 15:17:47
Autor: Michoo
Bezpieczny komputer
On 01.04.2013 15:33, Borneq wrote:
Więc dowiadujemy się że rozwiązanie takie jest jelegantsze, a czemu?

Bo użytkownik widzi co ustawia. Nie ma ryzyka, że nie trafi w któryś kołek i usmaży procesor. Bo nie trzeba wertować instrukcji i liczyć pinów. Bo nie ryzykuje się zwarcia na płycie za pomocą zegarka. Bo soft pilnuje, żeby użytkownik nie zepsuł. etc.

Czy wygodniejsze? A czemu po złożeniu kompa zmieniać parametry? A skoro
program może zmienić ustawienia to może zrobić to każdy wirus spalająć
komputer.

Widzę, że jesteś specjalistą. Tylko po kiego chuja zadajesz pytania w takim razie skoro masz taką rozległą wiedzę?

Słyszałeś kiedykolwiek o "spalonym komputerze" gdzie indziej niż w bajce?

Michoo

Data: 2013-04-02 15:42:26
Autor: h.w.d.p.
Bezpieczny komputer
Tylko po kiego chuja zadajesz pytania w
takim razie skoro masz taką rozległą wiedzę?

a wez sprawdz o co on zapytal w pierwszym poscie.

Data: 2013-04-03 03:24:04
Autor: Michoo
Bezpieczny komputer
On 02.04.2013 15:42, h.w.d.p. wrote:
Tylko po kiego chuja zadajesz pytania w
takim razie skoro masz taką rozległą wiedzę?

a wez sprawdz o co on zapytal w pierwszym poscie.

Między innymi:
- płyta zworkowa, aby zapis do biosu był tylko gdy ustawię ręcznie, a żaden wirus nie mógł
- ustawianie zworkowe prędkości taktowania, aby wirus nie mógł ustawić za dużej i przegrzać procesora

co świadczy o tym, że nie ma w ogóle pojęcia jak działa komputer, ale ma bardzo szczególne wymagania co do sposobu jego działania.

Nawet w kompach "zworkowych" nie licząc tych naprawdę starych (gdzie zworki konfigurowały bezpośrednio PLL czy sprzężenie stabilizatora co było dość groźne dla sprzętu w razie pomyłki) zworki były odczytywane przez soft w biosie i działały na tym samym poziomie co dane z EEPROM. Zmieniając BIOS można było te zworki całkowicie zignorować. Ich istnienie było podyktowane chyba tym, że "ryzykowne" operacje wymagały otwarcia obudowy. W nowym sprzęcie są umieszczone zabezpieczenia, tak, że właściwie nie da się go popsuć inaczej niż uniemożliwiając uruchomienie (a na to wystarczy wymiana biosu), bo:
- przegrzejesz - zwolni, albo siÄ™ w ogĂłle zatrzyma
- dasz za duże napięcie - stanie, a płyta nie jest w stanie dać napięcia niebezpiecznego dla dedykowanych typów procesorów, jedynie powodujące niestabilną pracę
- przetaktujesz - zawiesi siÄ™
etc

Michoo

Data: 2013-04-03 03:51:24
Autor: h.w.d.p.
Bezpieczny komputer
<cut pierdoly>

nie o to mi chodzilo, no ale juz niewazne. chlop zadal pytanie, a nie napisal ze na czyms sie zna.

Data: 2013-04-03 04:25:04
Autor: Michoo
Bezpieczny komputer
On 03.04.2013 03:51, h.w.d.p. wrote:
<cut pierdoly>

nie o to mi chodzilo, no ale juz niewazne. chlop zadal pytanie, a nie
napisal ze na czyms sie zna.

Chłop zadał pytanie o "X, aby Y", "Z aby Ź", gdzie zarówno Y jak i Ź to kompletne bzdury. Do tego oczekiwanie X i Z to nieuzasadniona bzdura. Natomiast Y i Ź mają sugerować, że "zna się, bo zna poważne zagrożenia". Jeszcze pyta "co za problem napisać".

Ergo albo trolling albo lamerstwo czystej wody.

Michoo

Data: 2013-04-03 09:20:36
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości news:kjg0rk$mo0$1mx1.internetia.pl...
że właściwie nie da się go popsuć inaczej niż uniemożliwiając uruchomienie (a na to wystarczy wymiana biosu), bo:

To całe szczęście, ale gdyby były zworki, zapisu do biosu, to i wymiana biosu byłaby niepotrzebna. Zresztą, czy tak często bios się programuje? Jeśli już ktoś chce programować, to mógłby otworzyć obudowę.

Data: 2013-04-03 22:45:08
Autor: JoteR
Bezpieczny komputer
"Borneq" napisał:

Zresztą, czy tak często bios się programuje?

W DELL-ach i owszem. Jest to standardowa (zalecana przez producenta, wypuszczającego taśmowo nowe BIOS-y) metoda leczenia rozmaitych bolączek niespotykanych w zwykłych składakach ;->

Jeśli już ktoś chce programować, to mógłby otworzyć obudowę.

I tak we wszystkich kilkudziesięciu czy kilkuset komputerach w we firmie ;->

JoteR

Data: 2013-04-04 00:57:04
Autor: RadoslawF
Bezpieczny komputer
Dnia 2013-04-03 22:45, Użytkownik JoteR napisał:

Zreszt±, czy tak często bios się programuje?

W DELL-ach i owszem. Jest to standardowa (zalecana przez producenta, wypuszczaj±cego ta¶mowo nowe BIOS-y) metoda leczenia rozmaitych bol±czek niespotykanych w zwykłych składakach ;->

Je¶li już kto¶ chce programować, to mógłby otworzyć obudowę.

I tak we wszystkich kilkudziesięciu czy kilkuset komputerach w we firmie ;->

Co to za firma i co za komputery że trzeba we wszystkich BIOS
podmieniać.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-04 08:20:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Bezpieczny komputer
Dnia 2013-04-04, o godz. 00:57:04
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> [...]
> firmie ;->

Co to za firma i co za komputery że trzeba we wszystkich BIOS

Różna - bo okazuje się że kupiło się kilkaset desktopów a one maj± wadę
ujawniaj±ca się po pewnym czasie któr± aktualizacja BIOS-a usuwa.
Miałem kiedy¶ partię Delli (nie pomnę niestety modelu) które
miały spierniczone porty USB 3.0 które losowo działały albo i nie. Porty
nie działały z większymi pendrive-ami. Podł±czenie takowego
powodowało że port mógł ładować urz±dzenie ale komunikacja na nim
umierała. Nie była to wada na poziomie OS-a czy sterownika. Aktualizacja
BIOS pomogła na to. Inna sprawa że robił to technik Della w ramach
gwarancji.

Zdrówko

Data: 2013-04-05 06:00:04
Autor: Borneq
Bezpieczny komputer
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:20130404082054.2e540cfebabcia-workstation...
Miałem kiedy¶ partię Delli (nie pomnę niestety modelu) które
miały spierniczone porty USB 3.0 które losowo działały albo i nie. Porty

Zaczynam rozumieć dlaczego programowanie biosu bezzworkowo może być lepsze

Data: 2013-04-02 16:55:37
Autor: tad
Bezpieczny komputer
Borneq wrote:

A skoro program może zmienić ustawienia to może zrobić
to każdy wirus spalająć komputer.

Powiedz jeszcze ile takich przypadkow miales lub o ilu takich
slyszales, ze naprawde sie wydarzyly.

--
tad

Bezpieczny komputer