Bezpieczny telefon

Data: 2020-03-27 18:12:41
Autor: Robert Wańkowski
Bezpieczny telefon
Tak myślę nad rozwiązaniem minimalizujące ryzyko włamania na konto bankowe.
Mieć tylko telefon do operacji w banku. Używać tylko w tym celu.
Można zainstalować aplikację banku na innym telefonie niż ten podany w banku?
Chyba nie.
Czyli pomysł upada?
I chyba z innego powodu też, mała klawiatura.

A to samo jak wyżej, tylko np. laptop, tylko i wyłącznie do tego celu?
Komputer ta osoba posiada i w miarę dobrze ma opanowany, ale z tego co widziałem bezpieczny on nie jest. Np. ja prawie osoba obca mogłem bez nadzoru korzystać.

Zanim zaproponuję takie rozwiązanie chcę rozeznać się czy to ma sens?

Rozwiązanie dla starszej osoby, dla której sama wycieczka do banku to problem. A tylko tak funkcjonuje. Idzie do banku po kasę, potem na pocztę płacić rachunki, lub daje komuś, aby zapłacił.

Robert

Data: 2020-03-27 18:37:16
Autor: J.F.
Bezpieczny telefon
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7e3404$0$557$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mozna, chyba wiekszosc dopuszcza kilka smartfonow.
telefon zreszta nie zna swojego numeru, aczkolwiek moglby probowac odebrac SMS.

A to samo jak wyżej, tylko np. laptop, tylko i wyłącznie do tego celu?

Juz nie. Musi byc tez telefon.
No chyba, ze uzywany tylko do odbierania sms.

Chyba moze byc laptop z Androidem ... a moze i z symulatorem Androida ?

W dodatku niektore banki upierdliwie kaza autoryzowac komputer po kazdym update Firefoxa.

[...]

Niewatpliwie wydzielony sprzet do zarzadzania kontem ma sens, na ktorym nie instalujesz roznych smieci, i pozostaje w miare bezpieczny.

Rozwiązanie dla starszej osoby, dla której sama wycieczka do banku to problem. A tylko tak funkcjonuje. Idzie do banku po kasę, potem na pocztę płacić rachunki, lub daje komuś, aby zapłacił.

Samą aplikacją telefoniczna nie zawsze da sie wszytkie funkcje obsluzyc.

Z kolei zwykly pecet z przegladarka tez juz nie jest wystarczajacy - bo kody przychodza SMS lub na aplikacje telef.

Ogolnie jest to dosc bezpieczne, ale widac jakie sa metody ataku:
-falszywa strona,
-linki do falszywych stron,
-wirus co podmienia nr kont w schowku,
-i pewnie sie jeszcze da przegladarke zhakowac, zeby pokazywal co innego niz bank jej wyslal.

Trzeba czytac te SMS lub dane w apce.

Stary telefon tylko do odbioru SMS IMO ma sens - tam sie nie tak latwo wlamac.

gorzej jak ukradna.

J.

Data: 2020-03-27 19:28:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczny telefon

"J.F." 5e7e39cd$0$17364$65785112@news.neostrada.pl

telefon zreszta nie zna swojego numeru,

Z aplikacją iPKO nie było łatwo -- trudności
pozbawiły mnie aż 20 pln... Chlip, chlip...
Bank dzwonił z czasochłonną weryfikacją,
która w efekcie doprowadziła do tych straszliwych
strat... (smartfon był mój i miał w sobie SIMki
z moimi nrami tel., zaś konto było matki i było
przypięte do jej nru tel.)

W dodatku niektore banki upierdliwie kaza
autoryzowac komputer po kazdym update Firefoxa.

Nawet bez updatu.

Stary telefon tylko do odbioru SMS IMO ma sens - tam sie nie tak latwo wlamac.

Można ukraść SIMkę -- zgłosić u operatora uszkodzenie
SIMki, podszywając się pod jej właściciela...

-=-

Można mieć tajny numer tel. (teraz to łatwe) i osobny
telefon zdatny do odbioru SMS a używany tylko w bankach,
by zminimalizować obawy, ale co wówczas, gdy bank puści
farbę?...

IMO banki mogą jakoś ;) umiejętnie weryfikować grube
przelewy wychodzące na NOWE/ŚWIEŻE konta bankowe, na
które wcześniej nie słano grubego szmalu... [i zapewne
tak czynią]

Mało prawdopodobny scenariusz:
 - kradzież loginu i hasła
   (hasło może ulec zmianie, więc trzeba śpieszyć się)
 - kradzież SIMki
   (kradzież może zostać szybko
   wykryta, więc trzeba śpieszyć się)
 - założenie nowego Odbiorcy obcego
   właścicielowi konta
   (założenie może zostać szybko
   wykryta, więc trzeba śpieszyć się)
 - gruby przelew na to nowe konto
   (na dodatek być może zrywający
   lokatę lub kolejny/płatny w danym miesiącu)

Trzeba szybko wszystko kraść i trzeba wiedzieć,
gdzie właśnie teraz jest szmal, który zazwyczaj
periodycznie wędruje pomiędzy kontami, by zachować
wieczne dzieciństwo warunkujące wysokie ;) procenty...)

IMO ww. scenariusz jest trudny w urealnieniu, póki
banki i operatorzy telefoniczni nie będą zatrudniały
imbecyli czy złodziei...

Można by dorzucić kolejny próg:
 - do grubych przelewów co najmniej 2 SMSy
   2 różnych numerów tel. obsługiwanych przez
   2 różnych operatorów GSM

SIMki **ktoś** odbierze osobiście (w salonach
są kamery?) lub gdzieś (raczej nie do paczkomatu
czy skrzynki na poczcie) zostaną wysłane...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.      .......................       .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'     :  eneuel@@gmail.com  :      '.O_'

Data: 2020-03-27 20:55:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczny telefon

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e7e45f4$0$520$65785112@news.neostrada.pl

IMO ww. scenariusz jest trudny w urealnieniu, póki
banki i operatorzy telefoniczni nie będą zatrudniały
imbecyli czy złodziei...

IMO bank może zadzwonić w razie czego i podpytać: imię
matki, imię ojca, ustalone hasło telefoniczne itp...

Nawet wtedy, gdy weryfikacja przejdzie pomyślnie wbrew
nadziejom banku, zostanie ślad w postaci logu u OPa GSM,
który może pomóc w lokalizacji sprawcy... Ponadto będzie
też log u OPa internetowego...

Takoż z OPem GSM -- IMO sprawdzi, czy SIMka jest martwa,
zanim wyśle kolejną. Zadzwoni, wyśle SMS -- i zaczeka
trochę, ;) zanim wyśle. Być może też ów OP wie, gdzie
przebywała SIMka, zanim (rzekomo czy naprawdę) zdechła...

Gdy poprosiłem o duplikat, Faktyczny obsługant Play
sprawdził wadliwość SIMki )choć IMO wszystko wskazywało
na mą prawdomówność) a cały proces trochę ;) trwał...

Problemem jest kradzież telefonu z SIMką czy samej SIMki?
Owszem, ale telefon jest stale potrzebny (choćby do
logowania z niezaufanego ;) czy sięgania do Historii)
więc niełatwo stracić go z oczu niepostrzeżenie...

Zatem złodziej musiałby śpieszyć się!
W nocy Eliksiry nie fruwają a błyskawice
chyba nie ślą majątków... W dzień zwykle
telefon jest używany do zadań różnych,
zwłaszcza smartfon, więc zgubienie może
być szybko wykryte...

-=-

Całkiem niedaleko jest wątek inwigilacyjny. ;)
IMO mamy alternatywę, albo albo:
 - albo brak inwigilacji i mniejsze bezpieczeństwo
 - albo inwigilacja i większe bezpieczeństwo

Mnie inwigilacja nie przeszkadza zbyt mocno
i nie mam zbyt wiele do ukrycia.

Trybun nie lubi inwigilacji? -- ale lubi ;) Yanosika...
**Ponoć** Yanosik jest cwany -- nawet wyłączenie w telefonie
GPS, WiFi i GSM nie pomaga, gdy jest włączony BT... BT ma
nikły zasięg? -- BT śle info do pobliskich samochodów, które
zwykle znają swe położenie i ślą (za sprawą 3G/4G) info dalej
o tym, co ,,widzą'' dookoła siebie...

Któż wyłącza net czy GSM podczas jazdy?

SIMki są rejestrowane osobowo, wszystko (także to, gdzie, do
jakiego IMEI, była wkładana SIMka) jest logowane/zapisywane...

Dzwonisz na 112 dla hecy bez SIMki? Jesteś incognito? Ale
za jakiś czas włożysz SIMkę -- wówczas wiadomo będzie,
gdzie szukać osoby dzwoniącej wcześniej incognito...

Kiedyś (około 2011 r.) zadzwoniłem na Policję -- nawet
nie zapytano mnie wtedy, gdzie jestem, gdy obsługiwano
mnie, lecz zadając mi pytanie, zdradzono, iż znana jest
ma pozycja z niesamowitą dokładnością, choć nie miałem
przy sobie lokalizatora GNSS...

Uliczny monitoring (system kamer ślących info) zaś
pomaga rozpoznać tego, kto dzwonił incognito z ulicy...

-=-

IMO kradzież szmalu jest dziś trudna do ukrycia...

Nawet chamskie pobranie surowców wtórnych w marmurze
dzięki podrobionemu dowodowi osobistemu -- wszędzie
są kamery śledzące, które mogą pokazać, dokąd udał
się złodziej...

-=-

Cieszę ;) się nowym nabytkiem -- MaxCom MM136.
Czas **bez synchronizacji** ze słupami BTS...
Każde wyjęcie akumulatora (zmiana SIMki chociażby)
zeruje czas pokładowy... Nie potrafię ustawić
indywidualnych dzwonków -- nie słyszę, kto do
mnie dzwoni... Widzę słabo -- duży ekran jest
marnowany bzdetami miast infami użytecznymi...

Matce qpiłem chyba MaxCom MM428 -- z synchronizacją
czasu OK, ale z indywidualizacją dzwonków też źle...

W obu nie potrafię ustawić domyślnej SIMki wychodnym...

Może warto było na przeczekanie qpić sobie Nokię 2.3 za ~470 pln?...
Docelowo chcę smartfon z:
 - Gorilla Glass co najmniej 4
 - SnaP Dragonem co najmniej 845
 - co najmniej 6 GiB RAMek
 - co najmniej 64 GB dysku
 - oLEDem co najmniej 6"
 - akumulatorem co najmniej 4 Ah

Slot na mikroSD mile widziany.
BT co najmniej 5 także mile widziany.
5 G chyba ;) na razie nie potrzebuję...
(choć kto wie -- może tym razem smartfon
żyłby dostatecznie długo, przez co dożyłby
powszechnego w Polsce 5 G?...)

Ale IMO teraz jest zły czas na qpowanie takiego czegoś...
(po co mi dokładna geolokalizacja, skoro nie mogę
jeździć a nawet daleko chadzać?)

-=-

MaxCom 136 nagrywa rozmowy!
MaxCom matki chyba też, ale nie sprawdziłem
jeszcze, bo trzeba wstawić SD, by nagrywać...

Nagrywanie rozmów to IMO wielka zaleta!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.      .......................       .-.

Data: 2020-03-27 22:20:23
Autor: Animka
Bezpieczny telefon
W dniu 2020-03-27 o 18:37, J.F. pisze:
Stary telefon tylko do odbioru SMS IMO ma sens - tam sie nie tak latwo wlamac.

Za kartę sim trzeba płacić, za doładowywania.

--
animka

Data: 2020-03-27 23:03:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczny telefon

"Animka" r5lrb5$6b9$1@news.icm.edu.pl

Stary telefon tylko do odbioru SMS IMO ma sens - tam sie nie tak latwo wlamac.

Za kartę sim trzeba płacić, za doładowywania.

Niezupełnie tak jest -- niby trzeba płacić, ale OPy
nie płacą wprost, lecz dają gratisy jako zapłatę...
(minuty, złotówki, gigabajty, wszystko po trochu...)

Mam kilkanaście SIMek -- nie wiem, ile dokładnie,
bo nie potrafię tego policzyć. [nie jestem tak
mocny w rachunkach, by zliczać powyżej 16...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-03-28 10:00:29
Autor: z
Bezpieczny telefon
Mam kilkanaście SIMek -- nie wiem, ile dokładnie,
bo nie potrafię tego policzyć. [nie jestem tak
mocny w rachunkach, by zliczać powyżej 16...]

Brawo TY ;-)

Domyślam się że każda jest na Twoje Nazwisko zgodnie z prawem.

Nie boisz się że którąś zgubisz i ktoś wykorzysta w niecnych celach ;-)

Data: 2020-03-28 14:26:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczny telefon

"z" 5e7f122c$0$17351$65785112@news.neostrada.pl

Brawo TY ;-)

Tam nie mam -- nie szukam guza.

Domyślam się że każda jest na Twoje Nazwisko zgodnie z prawem.

Prawie każda -- każda poza jedną, która jest
własnością matki firmy, której jestem pracownikiem.

Nie boisz się

Boję się dwa razy dziennie -- rano i wieczorem!!!

że którąś zgubisz

Niedawno zgubiłem jedną -- ale odnalazłem w tablecie, gdzie
teoretycznie zapewnia mi zapasowy/awaryjny dostęp do netu.
W marcu br. co najmniej 2 razy ,,stacjonarny'' dostawca
usług internetowych skapitulował, więc mam dostęp awaryjny,
który uruchomiłem po pierwszej w tym miesiącu awarii...

Tablet jest w złym stanie -- słabe to rozwiązanie, ale
IMO lepsze takie niż żadne.

Zgubiłem SIMkę -- czyli zauważyłem brak SIMki, zanim
przypomniałem sobie, gdzie tę SIMkę włożyłem.

Dostawcy usług dbają o bezpieczeństwo -- co jakiś czas
trzeba nie tylko skontrolować stan swych kart, ale nawet
zgłosić potwierdzenie przeprowadzonej takowej kontroli
SMSem... Brak potwierdzenia przeprowadzenia okresowej
kontroli SIMek może być (i zazwyczaj) jest surowo karany
przez OPa... Kary (u OPów świadczących mi usługi) sięgają
aż 5 pln! Warunkowo/wyjątkowo OP odstępuje od wymierzania
tej drakońskiej kary... Nieapłacenie kary może skutkować
utratą numeru... (nieodpowiedzialne osobniki pozbawiane
są zabawek, nad którymi nie panują!)

Warunki (jak widać) są rygory_styczne!

Kontrolowanie jest czasochłonne i pracochłonne -- trzeba
zalogować, by zobaczyć stan kart... Częściej niż raz do roku...

i ktoś

Kto?!

wykorzysta w niecnych celach ;-)

Przecież to amoralne!!!

-=-

Wolę mieć:
 - zbyt wiele numerów niż zbyt mało
 - zbyt wiele telefonów niż zbyt mało
   (ratują: finanse, zdrowie, życie...)
 - zbyt wiele butów niż zbyt mało
   (chronią przed zanieczyszczeniami i zimnem)
 - zbyt wiele majtek niż zbyt mało
   (chronią przed zimnem)
 - zbyt wiele dróg dostępu do internetu niż zbyt mało
   (dostęp do internetu ratuje: finanse, zdrowie, życie...)

Jesienią ubr. moja matka trafiła do szpitala -- wymieniono jej biodro.
(kilkanaście lat męczyła się, zanim zdecydowała się a decyzję podjęła
dopiero wtedy, gdy niemal nie mogła już chodzić) Razem z nią na sali
,,leżała'' kobieta, której przytrafiło się nieszczęście podczas kąpieli
w wannie -- do telefonu miała kilka metrów... Kilka dni leżała w tej
wannie, zanim nadeszła pomoc, która mogła nie nadejść na czas...

Znam tez inne przypadki, gdy obecność komórki była **co najmniej** pożądana!

Telefony komórkowe mogą ratować zdrowie i życie...

Właśnie dlatego qpiłem niedawno dwa ,,zwykłe'' telefony, choć
mam pod ręką 4 staruszki -- których kres może nastąpić szybko
i niespodziewanie... (jeden ma ~23 lat, drugi -- ~18 lat; dwa
pozostałe mają w sumie ~25 lat i są wyeksploatowane) Mam też
dużo ładowarek i przewodów do tychże ładowarek...

-=-

Wprawdzie obecność SIMki w telefonie nie jest konieczna do wezwania
pomocy, ale lepiej SIMkę mieć niż jej nie mieć, gdyż niekoniecznie
trzeba wzywać od razu pogotowie ratunkowe, straż pożarną policję...

-=-

Jestem bardzo zadowolony usługami świadczonymi mi przez Orange i Play!

Nowe nabytki sprzętowe (dwa niedawno qpione telefony MaxCom) pozostawiają
to i owo do życzenia, ale funkcje swe na razie pełnią doskonale... Są
głośne, dźwięk w słuchawce jest wyraźny, ładują się via USB, nagrywają
rozmowy -- mój dobrze nagrywa a matki jest dopiero testowany pod tym
kątem... Nowe kosztują bardzo dużo (po ~70 pln za sztukę) ale można
trafić na ,,odnowiony'' znacznie tańszy... To ,,odnowienie'' być może
jest efektem ,,odstąpień od umowy'' a być może jest efektem zdjęcia ze
sklepowej półki, gdzie telefon był: macany, bity, gryziony, kaleczony...

Najtańszy MaxCom można znaleźć za 30 pln -- ale nie oferuje on
,,szybkiego wybierania'' jednym klawiszem, na którym zależy
mojej matce...

-=-

Niskie ceny, egalitaryzm, powszechność, łatwa dostępność, wysoka
funkcjonalność -- moje postulaty przedkładane Bogu przeze mnie
kilkadziesiąt lat temu... Do tego wymiana ludzkich pracowników
przytaśmowych na roboty/automagi...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.      .......................       .-.

Data: 2020-03-30 18:28:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczny telefon

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e7f521e$0$499$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Właśnie dziś, podczas zlecania przeze mnie przelewu
padł Dunaj -- tablet spełnił swą funkcję poprawnie.

Tablet jest w złym stanie -- słabe to rozwiązanie, ale IMO lepsze takie niż żadne.

- zbyt wiele dróg dostępu do internetu niż zbyt mało
  (dostęp do internetu ratuje: finanse, zdrowie, życie...)

IMO fajnie by było, gdyby ,,zwykłe'' komórki oferowały HoTSpoty.
Wstawienie używanej karty oferującej dostęp do netu 3G do tego
laptopa to koszt kilku pln... Być może dałoby się taką wstawić,
która by miała w sobie BT rozsądnej wersji... Karta taka by
niestety zabrała wolny słot mSATA bodajże, który być może
dałby się wykorzystać do wstawienia dysku SSD.

W połowie sierpnia br. minie 12 lat od qpna tego laptopa a niedawno
minęło 11 lat korzystania z tegoż laptopa -- około pół roku laptop
nie był używany z różnych celów -- niekoniecznie zabierałem go ze
sobą podczas wyjazdów i przez jakiś czas czekał na naprawienie...

Jestem bardzo zadowolony usługami świadczonymi mi przez Orange i Play!
(co chyba oczywiste)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.      .......................       .-.

Data: 2020-03-27 18:58:44
Autor: Cavallino
Bezpieczny telefon
[...]

To niech sobie założy konto na poczcie (bank pocztowy) i załatwia to za jednym zamachem.
No chyba że chcesz ją bankowości elektronicznej uczyć.

Jak dla mnie - wersja na kompie jest bezpieczniejsza niż na telefonie.
Ale fakt - musi być odpowiednio skonfigurowany i używany.
Inaczej jednak wersja nielektroniczna bezpieczniejsza.

Data: 2020-03-27 19:24:54
Autor: Alf/red/
Bezpieczny telefon
Można zainstalować aplikację banku na innym telefonie niż ten podany w banku?

Można zainstalować aplikację na telefonie bez karty SIM.
Ba, w niektórych bankach można mieć kilka aplikacji naraz. Ale autoryzacje już tylko na jednym.

Rób rachunki tej osobie zdalnie. Nie ufaj. Jeśli pytasz, to to się nie uda.

--
Alf/red/

Data: 2020-03-27 19:52:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezpieczny telefon

"Alf/red/" r5lgdk$rpf$1@gioia.aioe.org

Ba, w niektórych bankach można mieć kilka aplikacji naraz.

Citi i Synecek -- mogłem jedną apką logować się
do 3 różnych kont należących do 3 różnych osób.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.      .......................       .-.

Data: 2020-03-27 20:33:08
Autor: z
Bezpieczny telefon
Android - BANK

W życiu...

Na telefonie sprawdzam tylko ile jest na koncie ;-)

Data: 2020-03-28 11:18:14
Autor: xxx
Bezpieczny telefon
After serious thinking Robert Wańkowski wrote :
[...]

Moim zdaniem to głupi pomysł.
Lepiej zainstalować jakiegoś linuxa na kompie jako drugi system który będzie używany tylko do przelewów bankowych czy do logowania na konto w banku i tyle.
W telefonie z andkiem też się zdarzają apki które mogą wykraść login/hasło bo tak naprawdę nie ma się żadnej kontroli nad tym co robi telefon z andkiem.

Data: 2020-03-28 13:50:58
Autor: kk
Bezpieczny telefon
On 2020-03-28 11:18, xxx wrote:
[...]

a na linuxie nie? Ale pierdoły.

Data: 2020-03-28 15:29:24
Autor: Gurbangulu Berdumuchamedow
NIEbezpieczny telefon
kk wrote...
telefon z andkiem a na linuxie nie? Ale pierdoły.

Dewoty już na Marsie wylądowały; tak
daleko posrały się od *SEDNA* tematu!

Tylko czekać jak dewoty zaczną używane
podpiczniki przeżuwać!

Idźcie do katechy, wkupcie modlitewniki i
klęczcie na grochu przebierając paciorki
różanca!.

Piłsudski wstawaj z grobu i wytęp tą plagę
bo 'corona' tego MOTŁOCHu sama nie
unicestwi!

--
Gurbangulu Berdumuchamedow

Jeśli ludzie nie zniszczą
eu-ABSURDistan, to tenże
ZNISZCZY ich z pewnością!

Oto jak kalifat germanistan z
łatwością kolonizuje i ograbia kraj... http://bit.ly/2HnecAD

Data: 2020-03-29 09:22:36
Autor: ToMasz
Bezpieczny telefon

W telefonie z andkiem też się zdarzają apki które mogą wykraść login/hasło bo tak naprawdę nie ma się żadnej kontroli nad tym co robi telefon z andkiem.

a na linuxie nie? Ale pierdoły.
to wskaż taki przypadek.

Data: 2020-03-29 19:49:30
Autor: kk
Bezpieczny telefon
On 2020-03-29 09:22, ToMasz wrote:

[...]

su root

Data: 2020-03-29 07:47:50
Autor: Kris
Bezpieczny telefon
Tak myślę nad rozwiązaniem minimalizujące ryzyko włamania na konto bankowe.

Statystycznie sp?jrz.
I załóż konto w banku gdzie Wam pasuje i używajcie
Ps
Dwa konta ma mam
Jedno w mBanku od ponad 20 lat.
Albo i dłuzej- w ubiegłym chyba roku mi wino przyslali na xxlecie..
Ciągle to samo haslo, i działa Hajery mnie omijają. Statystycznie.
Drugie moje konto już też pełnoletnie(z 19lat?) i też od początku to samo hasło. I też działa a kasa nie ginie..

Data: 2020-03-30 10:44:22
Autor: J.F.
Bezpieczny telefon
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ef86d0f4-a2fb-4ac4-86f7-30aebb2d66b2@googlegroups.com...
[...]

Statystycznie, bo patrzac po ilosci ostrzezen, to mBank byl jednym z bardziej atakowanych bankow.

J.

Bezpieczny telefon