Bezpieczny telefon

Data: 2020-03-27 18:58:44
Autor: Cavallino
Bezpieczny telefon
Tak myślę nad rozwiązaniem minimalizujące ryzyko włamania na konto bankowe.
Mieć tylko telefon do operacji w banku. Używać tylko w tym celu.
Można zainstalować aplikację banku na innym telefonie niż ten podany w banku?
Chyba nie.
Czyli pomysł upada?
I chyba z innego powodu też, mała klawiatura.

A to samo jak wyżej, tylko np. laptop, tylko i wyłącznie do tego celu?
Komputer ta osoba posiada i w miarę dobrze ma opanowany, ale z tego co widziałem bezpieczny on nie jest. Np. ja prawie osoba obca mogłem bez nadzoru korzystać.

Zanim zaproponuję takie rozwiązanie chcę rozeznać się czy to ma sens?

Rozwiązanie dla starszej osoby, dla której sama wycieczka do banku to problem. A tylko tak funkcjonuje. Idzie do banku po kasę, potem na pocztę płacić rachunki, lub daje komuś, aby zapłacił.

To niech sobie założy konto na poczcie (bank pocztowy) i załatwia to za jednym zamachem.
No chyba że chcesz ją bankowości elektronicznej uczyć.

Jak dla mnie - wersja na kompie jest bezpieczniejsza niż na telefonie.
Ale fakt - musi być odpowiednio skonfigurowany i używany.
Inaczej jednak wersja nielektroniczna bezpieczniejsza.

Bezpieczny telefon