Bezpłatna kredytówka (nie KiS)

Data: 2014-04-02 16:39:58
Autor: radekp@konto.pl
Bezpłatna kredytówka (nie KiS)
Nie KiS, bo już mam.

Będę się żegnał z Polbankiem (mimo że sami z siebie zwiększyli mi limit 3x...),
i na razie tylko kredytówkę z Eurobanku widzę jako następcę -- bezpłatna pod
warunkiem 3 transakcji w miesiącu.

Ale chciałbym MC.
Możecie polecić coś podobnego z MC albo ostatecznie z Visą?

Data: 2014-04-02 08:43:53
Autor: bob.jusel
Bezpłatna kredytówka (nie KiS)
Moja propozycja IQ World MasterCard Deutsche Banku

Data: 2014-04-02 16:58:32
Autor: cef
Bezpłatna kredytówka (nie KiS)
W dniu 2014-04-02 16:39, radekp@konto.pl pisze:

Ale chciałbym MC.

Z jakiegoś konkretnego powodu MC czy tak sobie?

Data: 2014-04-04 08:59:58
Autor: radekp@konto.pl
Bezpłatna kredytówka (nie KiS)
Wed, 02 Apr 2014 16:58:32 +0200, w
<533c2597$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>, cef <cezfar@interia.pl>
napisał(-a):

W dniu 2014-04-02 16:39, radekp@konto.pl pisze:

> Ale chciałbym MC.

Z jakiegoś konkretnego powodu MC czy tak sobie?

Podobno lepsze kursy zagraniczne...

Data: 2014-04-04 12:19:44
Autor: cef
W dniu 2014-04-04 08:59, radekp@konto.pl pisze:

Ale chciałbym MC.

Z jakiegoś konkretnego powodu MC czy tak sobie?

Podobno lepsze kursy zagraniczne...

Kurczę, do czego Wy używacie tych kart, że wciąż pojawiają
  się tu pytania pod tym kątem, że ma być  karta tylko do transakcji w walucie tej czy innej czy na wyjazd wakacyjny? Tak statystycznie wychodzi mi, że mógłbym ugrać
150zł rocznie wydając rząd 1000 EUR i szacując różnice na rząd 10-15gr.
I jeszcze przed każdą transakcją myśleć jaki mają regulamin i wg jakich zasad się rozlicza,
żeby przypadkiem nie zapłacić z jakąś debilną opłatą czy pięć razy przewalutowania i stracić
w jednym ruchu cały ten zaoszczędzony grosz.
No chyba, że chodzi o nieprzeciętnego Kowalskiego co kartą wyrabia
kilka tysięcy  euro miesięcznie, albo te różnice kursów  są rzędu 20%?

Data: 2014-04-04 17:23:59
Autor: xbartx
W dniu 04.04.2014 12:19, cef pisze:
[...]

Chodzi chyba o to, że jak już masz mieć kartę to od razu taką która ma też dobry przelicznik, wtedy taką kartą płacisz wszędzie i się nie musisz zastanawiać co i jak. Do tej pory kk Polbank Tmobile była pod tym względem jedną z najlepszych, miała 1% zwrotu z transakcji, łatwe warunki zwolnienia i dobre przeliczniki - praktycznie ideał.

Xenocide

Data: 2014-04-04 20:11:16
Autor: cef
W dniu 2014-04-04 17:23, xbartx pisze:

[...]

Wydaje mi się, że te wszystkie drobiazgi są niczym wobec najważniejszej
sprawy dla KK czyli sposobu załatwiania reklamacji.

Data: 2014-04-05 09:53:36
Autor: xbartx
W dniu 04.04.2014 20:11, cef pisze:

Wydaje mi się, że te wszystkie drobiazgi są niczym wobec najważniejszej
sprawy dla KK czyli sposobu załatwiania reklamacji.

No ale to są też takie obiegowe mity, ten sposób załatwiania reklamacji, bo nawet w najlepszym banku możesz trafić tak, że załatwienie reklamacji to będzie koszmar. Sprawa druga to ta, że dla Ciebie, być może, reklamację są najważniejsze i w miarę dużo ich składasz (chociaż szczerze wątpię) ale ktoś kto jeszcze nigdy tego nie robił - po prostu to pomija, bo to zbędny gadżet. Mimo, że dużo płaciłem kk (bo teraz coraz mniej) i zaliczyłem te kilkanaście reklamacji, to nie uważam żeby sposób rozpatrywania reklamacji był jakiś szczególnie kluczowy - zdecydowanie wolę darmową kartę i dobre przeliczniki - no ale o gustach się nie dyskutuje ;)

Xenocide

Data: 2014-04-05 13:24:52
Autor: cef
W dniu 2014-04-05 09:53, xbartx pisze:
[...]

Może nieszczęśliwie się wyraziłem, bo sposób załatwienia faktycznie może się trafić różny.
Miałem na myśli bardziej tryb czyli to, co jest istotą KK. Miałem raptem trzy reklamacje kartowe w ciągu ostatnich kilkunastu lat, a robię kilkadziesiąt transakcji miesięcznie więc nie mam jakichś doświadczeń, które by mnie skłaniały do szczególnego zwracania uwagi własnie na tę cechę karty. I powiem szczerze, że przy jednej reklamacji wypadło to tak, że te kilkadziesiąt złotych musiałem normalnie spłacić zanim sprawa się wyjaśniła.
Oczywiście dopóki nie trafi się jakiś superfraud na moje konto, to jest to tylko
jak piszesz zbędny gadżet, ale ja po prostu wolę, żeby do czasu rozpatrzenia reklamacji
sporna kwota nie musiała być spłacana - także dlatego, że zazwyczaj jest to jakaś transakcja z odległego kraju i wyjaśnianie trwa.
Na dzień dzisiejszy tylko żubrzyk miał to gwarantowane w regulaminie,
ale karty w tym banku na razie nie mogę wziąć ze względów ideologicznych :-)
I masz jakąś tam rację, że nie zwraca się na coś tam uwagi bo obecnie używam karty Millennium, która ani nie gwarantuje uznania rachunku karty kwotą sporną, ani nie jest tania (bo zwolnienie znikło) - ale jest ładna.

Data: 2014-04-06 05:50:41
Autor: Krzysiek
W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 12:19:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:
Tak statystycznie wychodzi mi, że mógłbym ugrać

150zł rocznie wydając rząd 1000 EUR i szacując różnice na rząd 10-15gr.

I jeszcze przed każdą transakcją myśleć jaki mają regulamin i wg jakich

ma sie jedną kartą która ma dobre kursy za granicą i nie trzeba już nic więcej mysleć.
Zaleznie od karty może to być więcej niż 10-15% np. mBank dolicza bodaj 6% więc przy 1000EUR rocznie jest się ok. 250zł do tyłu.

Data: 2014-04-06 15:59:29
Autor: cef
W dniu 2014-04-06 14:50, Krzysiek pisze:
[...]

Zakładam, że popełniam jakieś tam błędy typu płatności w nietypowych walutach albo w ten czy w inny sposób finansuję podwójne przewalutowanie ale dokonam tych błędów każdą kartą tyle samo, to jakie są konkretnie te różnice kursów? Zakładając EUR po 4 zł, to naprawdę różnice przekraczają 40 groszy? Nie chce mi się wierzyć.
A te 6% mbankowe, to kuriozum - nie rozpatrujmy tego.

Data: 2014-04-02 19:12:21
Autor: xbartx
W dniu 02.04.2014 16:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jeżeli nie chcesz mieć jej do płatności w walutach innych niż PLN, to ja bym się przyczaił na jakieś promo w Citi i przeniósł tam kartę z Polbanku. Na początek dostaniesz kartę gratis pewnie na rok a później też można zwolnienie jakoś wytargować na kolejne lata albo dożywotnio ;)

Xenocide

Data: 2014-04-02 21:47:42
Autor: RobertS
[...]

dokładnie, jak płatności głównie w PLN to bierz citka, mam takiego z Paybackiem czyli za płatności naliczają się jakieś tam punkty (1 punkt = 1 grosz w realu)
bez problemu możesz dostać kartę bez żadnych opłat i w pierwszym roku i zawsze

do tego masz darmowe przelewy z rachunku KK (tylko dot. wybranych płatności)

RobertS

Data: 2014-04-04 09:06:31
Autor: radekp@konto.pl
Bezpłatna kredytówka (nie KiS)
Wed, 02 Apr 2014 21:47:42 +0200, w <lhhpgr$mcl$1@sunflower.man.poznan.pl>,
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(-a):

> [...]

do tego masz darmowe przelewy z rachunku KK (tylko dot. wybranych płatności)

Citka nie chcę, bo będzie też używana zagranicą.

Data: 2014-04-06 05:55:34
Autor: Krzysiek
W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 09:06:31 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Citka nie chcę, bo będzie też używana zagranicą.
nie taki citek straszny za granica, ostatnie testy na grupie wykazały, że lepszy od Mille. Oczywiscie do Polbanku sie nie umywa. Mam wlasnie KK citi dozywotnio gratis, ale wlasnie przeliczniki z Polbanku mnie trzymaja...bo to zawsze plus. Mam tez dobre doswiadczenie z rozpatrywaniem reklamacji w Polbanku. (moze szczescie, ale bylo ich kilka).
KK citi za granica zaplacilem...raz;)
 ale teraz nie wiem co zrobie z KK Polbanku bo trzymanie jej wylacznie dla przelicznikow gdy chca tak zdzierac zaczyna byc bez sensu. Do tego ten limit 4 transakcji miesiecznie ktory jak sie raz nie wykona to doliczaja z 5 PLN wkurza, zwlaszcza jesli miesiac wczesniej bylo 25 transakcji. i jeszcze ubezpieczenie 0,18% mozna z niego zrezygnowac? jesli nie to chyba jest to jedna z najdrozszych kart (nie liczac jakis z gornej polki).

Data: 2014-04-06 16:49:10
Autor: Akarm
W dniu 2014-04-06 14:55, Krzysiek pisze:
(nie liczac jakis z gornej polki).

Co to za karty jakis? Pytam, bo w google nic na ten temat nie znalazłem.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-04-06 21:13:39
Autor: Nika
[...]

Z ubezpieczenia nie można zrezygnować. Dzwoniłam na retencję, pani bardzo chciała mi załatwić zwolnienie z opłaty rocznej, ale z ubezpieczenia nie mogła. Póki jeszcze był moneyback (marny bo marny, ale zawsze), to je pokrywał, ale teraz i to zabrali.

- -

Nika

Bezpłatna kredytówka (nie KiS)