Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów

Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów

Data: 2013-05-06 11:31:07
Autor: kogutek444
Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 19:30:51 UTC+2 użytkownik etmu...@gmail.com napisał:
Witam



Czy bieg o bezpośrednim przełożeniu w skrzyni biegów ma zawsze przełożenie 1:1 czy może to być np. 1:1,003 albo 1:0,994 czyli blisko 1 ale nie równe 1.



Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?





Pozdrawiam

Ma 1:1 i wynika to z oszczędności. Bezpośrednie sprzęgnięcie dwóch walków kosztuje mniej niż sprzęgnięcie ich poprzez parę kół zębatych. Jeśli konstruktorowi by wyszło z obliczeń że potrzebuje 1:1,1 to zmieni przełożenie przekładni głównej.

Data: 2013-05-06 22:42:12
Autor: J.F.
Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
Dnia Mon, 6 May 2013 11:31:07 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 19:30:51 UTC+2 użytkownik etmu...@gmail.com napisał:
Druga sprawa czy w nowoczesnych skrzyniach manualnych, zwłaszcza tych 6-cio biegowych to rozwiązanie jest dalej stosowane czy tylko w starych to było?
Ma 1:1 i wynika to z oszczędności. Bezpośrednie sprzęgnięcie dwóch
walków kosztuje mniej niż sprzęgnięcie ich poprzez parę kół
zębatych. Jeśli konstruktorowi by wyszło z obliczeń że potrzebuje
1:1,1 to zmieni przełożenie przekładni głównej.

Jak spojrzysz na rysunek takiej skrzyni, to sie okaze ze kol zebatych
ma tyle samo. Wiec jedyna oszczednosc to na zuzyciu kol zebatych.

Natomiast jak spojrzysz na inne skrzynie, w FWD, to sie tam
bezposredniego biegu zrobic nie da, bo naped wychodzi w innej osi niz
wchodzi.

J.

Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona