Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Bezprawne (?) żądania PLAY

Bezprawne (?) żądania PLAY

Data: 2013-04-06 23:55:32
Autor: p47
Bezprawne (?) żądania PLAY
Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na świadczenie usług telekomunikacyjnych.  PoniewaĹź okres ten  kończy się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania obecnej umowy twierdząc, że:
1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest ona wciąż obowiązująca.
2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia obecnej umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.

Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?

Data: 2013-04-06 22:24:10
Autor: Budzik
Bezprawne (?) żądania PLAY
Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na świadczenie usług telekomunikacyjnych.  Ponieważ okres ten  kończy się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania obecnej umowy twierdząc, że:
1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest ona wciąż obowiązująca.

Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach umowa automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 miesiącach wygasa.
Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?

Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć starą?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
braku władzy."   Niels Bohr

Data: 2013-04-07 01:47:34
Autor: p47
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 2013-04-07 00:24, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
świadczenie usług telekomunikacyjnych.  Ponieważ okres ten  kończy się
obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
obecnej umowy twierdząc, że:
1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
ona wciąż obowiązująca.

Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach umowa
automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36 miesiącach
wygasa.
Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?

Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r. r umowa na tzw. abonament MIX.
Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano, zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się, aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta konsekwencji).

Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja jednoznacznie i to jeszcze  przed upływem terminu pierwszej umowy zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie na jakim przeciez OBIE strony  przy podpisywaniu zgodziły się!.

Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć starą?


Po prostu inne warunki lepiej odpowiadają moim potrzebom, zresztą to nie ma wpływu na  kwestię tu omawianą.

Data: 2013-04-07 00:58:12
Autor: Budzik
Bezprawne (?) żądania PLAY
Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy")
na świadczenie usług telekomunikacyjnych.  Ponieważ okres ten kończy się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu
tej firmy aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej
odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego
numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa
ta miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu
trwania obecnej umowy. Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a
potem pisemnie, bez podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył
o 1 miesiąc czas trwania obecnej umowy twierdząc, że:
1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię
jest ona wciąż obowiązująca.

Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach
umowa automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36
miesiącach wygasa.
Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?

Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w
2010r. r umowa na tzw. abonament MIX.
Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano, zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły
się, aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze
została zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się
od umowy zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu
pierwszych 36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych
dla abonenta konsekwencji).

Nie wierzę, że nie ma takiego zapisu.
Ale jeżeli nie ma i umowa jest zawarta do dnia i koniec a play mimo to świadczyłby usułgi dalej będąc głuchym na Twoje argumenty - pozostaje ci sąd.

A to, czy umowa na czas określony nie różniłaby się niczym [ciach] to nie wiem co masz na myśli. I co z tego, że by się nie różniła?

Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja jednoznacznie i to jeszcze  przed upływem terminu pierwszej umowy zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie
na starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie
na jakim przeciez OBIE strony  przy podpisywaniu zgodziły się!.

Powiadomiłeś przed upływem terminu pierwszej umowy. Ok.
Jeżeli w umowie nie ma tego automatycznego przedłużenia to nawet nie musiałes wypowiadać.

Ale jak znam życie - czegoś nie doczytałeś.

Co na to play? Jest ci w stanie pokazać, na jakiej podstawie umowa się przedłużyła?

Przy okazji, dlaczego chcesz podpisać nową umowę a nie przedłużyć
starą?
Po prostu inne warunki lepiej odpowiadają moim potrzebom, zresztą to
nie ma wpływu na  kwestię tu omawianą.

Pytam z ciekawości.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

Data: 2013-04-07 01:59:33
Autor: p47
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 2013-04-07 01:47, p47 pisze:
W dniu 2013-04-07 00:24, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail karolakowie1@wp.pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
świadczenie usług telekomunikacyjnych.  Ponieważ okres ten  kończy się
obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
obecnej umowy twierdząc, że:
1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
ona wciąż obowiązująca.

Być może mało w życiu widziałem, ale takiej umowy to jeszcze nigdy.
Albowiem zawsze w takich umowach jest punkt, ze po tych 36 miesiącach
umowa
automatycznie przedłuża się na czas nieokreślony a nie że po 36
miesiącach
wygasa.
Napewno w Twojej umowie nie ma takiego zapisu?

Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
r umowa na tzw. abonament MIX.
Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano,
zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się,
aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została
zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy
zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych
36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta
konsekwencji).

Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta
umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawartą na czas
nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja
jednoznacznie i to jeszcze  przed upływem terminu pierwszej umowy
zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na
starych warunkach), tj. że chcę, aby ta umowa wygasła po terminie na
jakim przeciez OBIE strony  przy podpisywaniu zgodziły się!.



Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej wypowiedzenia.  Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca! "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

Data: 2013-04-07 06:00:47
Autor: animka
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 2013-04-07 01:59, p47 pisze:

Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
wypowiedzenia.  JednakĹźe to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
"Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
Czyli Ĺźadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

Pisz na Play24 (w swoim koncie) reklamację.


--
animka

Data: 2013-04-07 11:55:22
Autor: Piotrek
Bezprawne (?) żądania PLAY
On 2013-04-07 01:59, p47 wrote:
Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
wypowiedzenia.  Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
"Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

Ale Ty prawdopodobnie zawarłeś dwie umowy (być może na jednej kartce papieru):
- umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych (prepaid, na czas nieokreślony)
- umowę o zasilanie konta kwotą nie mniejszą niż x przez y miesięcy w zamian za umożliwienie zakupu telefonu w promocji

Druga umowa wygaśnie Ci automatycznie. Tymczasem pierwszą musisz (ewentualnie) wypowiedzieć. Oczywiście jak już ta druga umowa wygaśnie to możesz sobie przenieść numer do ofert abonamentowej, albo zrobić z nim cokolwiek innego.

Piotrek

Data: 2013-04-07 02:01:46
Autor: Andrzej Lawa
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 07.04.2013 01:47, p47 pisze:

Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
r umowa na tzw. abonament MIX.

Nawet drobnym druczkiem? ;)

Skoro umowa, tak jak to przy jej podpisywaniu jednoznacznie zapisano,
zawarta była na 36 miesięcy to po tym okresie, zgodnie z ustawą Kodeks
Cywilny, przecież "sama z siebie" wygasa! -bo obie strony zgodziły się,
aby trwała te 36 miesięcy! Gdyby było inaczej umowa ta, mimo ze została

Sprawdź dokładnie i jeśli faktycznie nie ma tej klauzuli o automatycznym przekształceniu na bezterminową, to pokaż tę umowę personelowi, bo pewnie znają tylko umowy z tą klauzulą (z mojego doświadczenia ta klauzula jest normą).

zawarta na czas określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy
zawartej na czas nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych
36 miesięcy nie można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych dla abonenta
konsekwencji).

No i z reguły właśnie na tym polega różnica między terminową a bezterminową umową na usługi - założenie jest takie, że nawet jak klient ma sklerozę, to nie chce żeby usługa którą od 3 ma lat nagle zniknęła bo zapomniał podpisać nową umowę ;)

Data: 2013-04-07 11:43:59
Autor: Piotrek
Bezprawne (?) żądania PLAY
On 2013-04-07 01:47, p47 wrote:
[...] Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta w 2010r.
r umowa na tzw. abonament MIX. [...]

No ale przecież ZTCP umowa MIX w Play polegała na tym, że w zamian za zakup telefonu w cenie promocyjnej zobowiązywałeś się zasilać konto *prepaidowe*, kwotą nie mniejszą niż x, przez y miesięcy.

Po zakończeniu okresu zastrzeżonego konto dalej było kontem *prepaidowym* i mogłeś z nim zrobić cokolwiek. Na przykład przenieść do oferty abonamentowej.

Czy Twoja umowa MIX działa inaczej?

Piotrek

Data: 2013-04-08 02:54:54
Autor: p47
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 2013-04-07 11:43, Piotrek pisze:
On 2013-04-07 01:47, p47 wrote:
[...] Na pewno w mojej umowie nie ma takiego zapisu,- jest to zawarta
w 2010r.
r umowa na tzw. abonament MIX. [...]

No ale przecież ZTCP umowa MIX w Play polegała na tym, że w zamian za
zakup telefonu w cenie promocyjnej zobowiązywałeś się zasilać konto
*prepaidowe*, kwotą nie mniejszą niż x, przez y miesięcy.

Po zakończeniu okresu zastrzeżonego konto dalej było kontem
*prepaidowym* i mogłeś z nim zrobić cokolwiek. Na przykład przenieść do
oferty abonamentowej.

Czy Twoja umowa MIX działa inaczej?

Rozumujesz dokładnie tak jak ja. Tymczasem Play, mimo że w/w umowa wygasa po upłynięciu tego okresu  (u mnie 36) miesięcy żąda ode mnie dalszego jej zasilania przez 1 miesiąc twierdzac iż tak bo tak;-))

Data: 2013-04-08 08:57:25
Autor: Piotrek
Bezprawne (?) żądania PLAY
On 2013-04-08 02:54, p47 wrote:
Rozumujesz dokładnie tak jak ja. Tymczasem Play, mimo że w/w umowa
wygasa po upłynięciu tego okresu  (u mnie 36) miesięcy żąda ode mnie
dalszego jej zasilania przez 1 miesiąc twierdzac iż tak bo tak;-))

Sprawdź czy zawsze zasilałeś na czas. ZTCP w umowie był jakiś myk polegający na przedłużeniu okresu zastrzeżonego o czas wynikający z opóźnień w doładowaniu.

A tak w ogóle to w play24 masz datę końca okresu zastrzeżonego. Jeśli się nie zgadza z datą na umowie to zrób im ticket w systemie i zobaczysz co Ci odpowiedzą.

Piotrek

Data: 2013-04-08 11:03:30
Autor: p47
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 2013-04-08 08:57, Piotrek pisze:
On 2013-04-08 02:54, p47 wrote:
Rozumujesz dokładnie tak jak ja. Tymczasem Play, mimo że w/w umowa
wygasa po upłynięciu tego okresu  (u mnie 36) miesięcy żąda ode mnie
dalszego jej zasilania przez 1 miesiąc twierdzac iż tak bo tak;-))

Sprawdź czy zawsze zasilałeś na czas. ZTCP w umowie był jakiś myk
polegający na przedłużeniu okresu zastrzeżonego o czas wynikający z
opóźnień w doładowaniu.


Wiem o tych uwarunkowaniach i uwzględniłem to przed rozmowami z Play.

A tak w ogóle to w play24 masz datę końca okresu zastrzeżonego. Jeśli
się nie zgadza z datą na umowie to zrób im ticket w systemie i zobaczysz
co Ci odpowiedzą.

Wiem także i o tym, - właśnie z Play24 wziąłem aktualną date zakończenia obecnej umowy (potwierdzona zreszta na wszelki wypadek w salonie).

Data: 2013-04-07 00:06:11
Autor: Andrzej Lawa
Bezprawne (?) żądania PLAY
W dniu 06.04.2013 23:55, p47 pisze:
Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
świadczenie usług telekomunikacyjnych.  Ponieważ okres ten  kończy się

A nie masz w umowie czasem napisane, że po 36 miesiącach umowa automatycznie zmienia się na umowę na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia o ile jej nie wypowiedziano co najmniej miesiąc przed zakończeniem? W swojej kiedyś chyba taki myk widziałem...

Bezprawne (?) żądania PLAY

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona