Bezprawne umieszcznie wyroku na stronie

Data: 2013-12-18 13:32:55
Autor: Stokrotka
Bezprawne umieszcznie wyroku na stronie

Użytkownik "Markos" <marciunkusnospam@onet.eu> napisał w wiadomości news:l8rti7$v5k$2node1.news.atman.pl...
Jak zmusić osobę do usunięcia bezprawnego umieszczenia wyroku nakazowego na stronie.(dane są umieszczone)
Sad nie wydał zgody na zamieszczenie wyroku. Zrobił to bezprawnie
Czy pisać do niego o usunięcie ? Ale jak na razie się z tym nie kwapi żeby usunąc, czy od razu zgłosić sprawe do prokuratury ??

Jak strona prywatna to nic nie zrobisz, to tak jak by pokazał wyrok sąsiadowi, a to jest dozwolone. A sądy powinny zawsze publikować wyroki, tak było u shyłku komuny, w prasie było mnustwo ogłoszeń typu "X ukradł i sąd zasądził grzywnę runą y dniuwek aresztu."

Jak wyrok sprawiedliwy, to będzie wiadomo kto rozrabia,
a jak niesprawiedliwy to będzie widać kto jest psześladowany.

--
(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)

Data: 2013-12-18 15:26:46
Autor: Markos
W dniu 2013-12-18 13:32, Stokrotka pisze:

Użytkownik "Markos" <marciunkusnospam@onet.eu> napisał w wiadomości
Jak zmusić osobę do usunięcia bezprawnego umieszczenia wyroku
nakazowego na stronie.(dane sÄ… umieszczone)
[...]

Jest to strona firmowa - konkurecja. Chce mnie w ten sposob zniszczyc. ALe zglaszam sprawe do prokuratury.
To jest wyrok nakazowy bez odbycia sprawy ( nie mogłem się odwołać bo mnie nie było w Polsce ) I chodzi o wykroczenie, nie o kk.

Data: 2013-12-18 16:59:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Markos" <marciunkusnospam@onet.eu> napisał w wiadomości news:l8sbb7$r71$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeśli Cie nie było w Polsce, to nie odebrałeś nakazu i terminy nie biegną. Co do publikacji w sieci, to niestety moim zdaniem zabronić się nie da. Kara dodatkowa publikacji jest związana z kosztami "na koszt skazanego", a nie stanowi ograniczenia w publikacji. Przynajmniej nie spotkałem się z przestępstwem / wykroczeniem które możnaby przypisać sprawcy.

Data: 2013-12-18 17:07:08
Autor: z
W dniu 2013-12-18 15:26, Markos pisze:

[...]

Ale co? napisał Nieprawdę?

A ja z drugiej strony kija :-)
Trzeba było płacić, wywi±zywać się itd. ...
Jak nie przemawia to wyobraĽ sobie kilkuletnie dziecko którego tatu¶ od roku nie dostaje zaległych dwóch wypłat bo "firma ma trudn± sytuację".
Bo taki rynek? Bo żeby przetrwać trzeba oszukiwać i kra¶ć? Guuu... prawda.
Możesz co najwyżej m±drzej wybierać przy urnie a teraz płakać i płacić.

Znam te teksty. :-)
"Ale jak to i¶ć na etat? To by była degradacja. Zreszt± nikt mnie teraz nie zatrudni bo oszukiwałem muszę być dalej "przedsiębiorc±"."

Data: 2013-12-18 17:26:08
Autor: Markos
Bezprawne umieszcznie wyroku na stronie
Jednak jest inaczej jak mówicie :)

Naruszenie dóbr osobistych przez samowolne podanie wyroku do publicznej wiadomo¶ci

Pytanie: Czy podanie do publicznej wiadomo¶ci wyroku skazuj±cego może stanowić naruszenie dóbr osobistych?

OdpowiedĽ: Naruszenie dóbr osobistych przejawiałoby się w ujawnieniu danych osobowych zawartych w wyroku. Przepis chroni±cy dobra osobiste znajduje się w kodeksie cywilnym:
Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególno¶ci zdrowie, wolno¶ć, cze¶ć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalno¶ć mieszkania, twórczo¶ć naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostaj± pod ochron± prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach.
Art. 24. § 1. Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może ż±dać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W razie dokonanego naruszenia może on także ż±dać, ażeby osoba, która dopu¶ciła się naruszenia, dopełniła czynno¶ci potrzebnych do usunięcia jego skutków, w szczególno¶ci ażeby złożyła o¶wiadczenie odpowiedniej tre¶ci i w odpowiedniej formie. Na zasadach przewidzianych w kodeksie może on również ż±dać zado¶ćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.
§ 2. Jeżeli wskutek naruszenia dobra osobistego została wyrz±dzona szkoda maj±tkowa, poszkodowany może ż±dać jej naprawienia na zasadach ogólnych.
§ 3. Przepisy powyższe nie uchybiaj± uprawnieniom przewidzianym w innych przepisach, w szczególno¶ci w prawie autorskim oraz w prawie wynalazczym

e-prawnik.pl

Data: 2013-12-18 17:35:48
Autor: Markos
Bezprawne umieszcznie wyroku na stronie
Jedynie s±d może zastosować czy można umie¶cic wyrok na stronie
np

http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=182

czyli osoba która zamie¶ciła taki wyrok na stronie naruszyła dobra osobiste i umie¶ciła bezprawnie.

Data: 2013-12-18 17:47:43
Autor: t-1
[...]

Tu masz szerokie omówienie:
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9498

Data: 2013-12-18 17:58:28
Autor: Markos
W dniu 2013-12-18 17:47, t-1 pisze:

[...]

Czyli osoba naruszyła prawo i bezprawnie umie¶ciła wyrok nakazowy ( sprawa się nawet nie odbyła )i na dodatek naruszyła moje dobra osobiste.
Jutro sprawa idzie do prokuratury
Dzięki

Data: 2013-12-18 19:09:59
Autor: hikikomorisan
On 18.12.2013 17:58, Markos wrote:
W dniu 2013-12-18 17:47, t-1 pisze:

Użytkownik "Markos" <marciunkusnospam@onet.eu> napisał

Jedynie sąd może zastosować czy można umieścic wyrok na stronie
np

http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=182

czyli osoba która zamieściła taki wyrok na stronie naruszyła dobra
osobiste i umieściła bezprawnie.

Tu masz szerokie omĂłwienie:
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9498

Czyli osoba naruszyła prawo i bezprawnie umieściła wyrok nakazowy (
sprawa się nawet nie odbyła )i na dodatek naruszyła moje dobra osobiste.
Jutro sprawa idzie do prokuratury

I za dziesiec lat... przeczytasz sprostowanie w prasie w kartonie pod mostem...

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-starosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz Ĺ›mieci!  Gdy ty ciężko pracujÄ…c

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-12-18 19:08:25
Autor: hikikomorisan
On 18.12.2013 17:35, Markos wrote:
[...]

A ja zapytam - bo moze to istotne - wyrok jest "na osobe" czy "na firme".

?

Data: 2013-12-18 19:33:02
Autor: Markos
W dniu 2013-12-18 19:08, hikikomorisan pisze:
[...]

Firma, tamta osoba tez

Data: 2013-12-19 00:10:40
Autor: hikikomorisan
On 18.12.2013 19:33, Markos wrote:
[...]

No to bedzie IMHO ciekawie, spor osob prawnych.