Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bezproblemowy diesel

Bezproblemowy diesel

Data: 2015-10-06 22:25:20
Autor: ToMasz
Bezproblemowy diesel
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz 10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)RHY
i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o wskazanie
dziękuję

ToMasz

Data: 2015-10-06 22:34:58
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat.

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Data: 2015-10-07 01:59:27
Autor: Scobowski
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-06 o 22:34, Cavallino pisze:
W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat.

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Mam zupełnie odmienne doświadczenia z 2-litrowym crdi :)

Data: 2015-10-07 08:13:41
Autor: Myjk
Bezproblemowy diesel
Wed, 7 Oct 2015 01:59:27 +0200, Scobowski
Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.
Mam zupełnie odmienne doświadczenia z 2-litrowym crdi :)

Odmienne od Twoich doświadczenia mam z 2-litrowym CiTD. :> 7 lat paliwo
leję i jeżdżę. Olej wymienię też czasem. :P DPF zdrowy. --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-10-07 11:25:58
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 07.10.2015 o 01:59, Scobowski pisze:
W dniu 2015-10-06 o 22:34, Cavallino pisze:
W dniu 06.10.2015 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat.

Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dziś żałuję że ją sprzedałem.

Mam zupełnie odmienne doświadczenia z 2-litrowym crdi :)

Zgadza się - 2 litrowy to zupełnie inna bajka.
Tylko 1.6/1.7 wchodzi w rachubę.

Data: 2015-10-07 08:46:22
Autor: J.F.
Bezproblemowy diesel
Dnia Tue, 6 Oct 2015 22:34:58 +0200, Cavallino napisa(a):
Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dzi auj e j sprzedaem.

Ale co tu zalowac - nadal robia.

J.

Data: 2015-10-07 11:29:41
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 07.10.2015 o 08:46, J.F. pisze:
Dnia Tue, 6 Oct 2015 22:34:58 +0200, Cavallino napisa(a):
Bez konkurencji - Kia Ceed 1.6 crdi
6 lat lania paliwa i do dzi auj e j sprzedaem.

Ale co tu zalowac - nadal robia.

auj, bo 1,5 roku pniej syn poszukujc czego podobnego kupi Hultaja i30 , z tym samym silnikiem, ale w sabszej wersji.
Stan bardzo dobry (jak na poflotowe auto), ale duy przebieg, nieco modszy, ale i tak lepiej gdyby jedzi moim ceedem.

e nowe robi to wiem, ale s rwnie nisko zawieszone co je dyskwalifikuje jak dla mnie, w Sportage nie cz 4x4 z 1.6 crdi, wic te odpado w swojej cenie, a Soul ktrego miaem zamiar kupi (i nie kupiem bo ni byo w wybranym kolorze), zrobi si po zmianie modelu tak drogi, e rwnie bezsensowny.
Podroa lekko liczc o jakie 10 tys.

Data: 2015-10-07 08:34:01
Autor: abn140
Bezproblemowy diesel

ToMasz

Po co koniecznie takie 'nowe'
np
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-c4-i5714150361.html
cena zwala z nog przecietnego amatora - janusza, ale.....
bedzie i tak taniej niz to co szukasz....
moze po silnikach trzeba szukac?
jtd? hdi?
mam kumpla ktory odbiera fimowe skody w tych latach i cenach.
przebiegi potezne, ma wglad w historie serwisowe. zazwyczaj puste.
nic sie tam nie dzialo....
motory na pompowtryskach jeszcze...., wiem. trudno dostac uczciwy przebieg w skodzie....

Data: 2015-10-07 01:18:35
Autor: Bolko
Bezproblemowy diesel
W dniu roda, 7 padziernika 2015 08:34:05 UTC+2 uytkownik abn140 napisa:
> ToMasz

Po co koniecznie takie 'nowe'

Bo auto to nie tylko silnik?
Ale rdzewiejca karoseria, zniszczone zawieszenie, trzeszczce plastiki itd...

Kiedys kupiem takie auto za 5 tys.
Wymieniem w nim wszystko po koleji A i tak si psuo i byo stare i trzeszczao.

Kurcze te si zastanawiam nad kupnem auta ale czekam na okazje.
Pytanie co to znaczy.

Data: 2015-10-07 14:19:20
Autor: Maciek
Bezproblemowy diesel
Dnia Tue, 06 Oct 2015 22:25:20 +0200, ToMasz napisa(a):

(...)

2-litrowy, 90-konny, 8-zaworowy diesel o mocy 90 KM montowany w Xsarze
Picasso zbiera dobre opinie.
Moze to po prostu tez sam silnik jest ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-10-07 14:25:43
Autor: Kamil 'Model'
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-07 o 14:19, Maciek pisze:
Dnia Tue, 06 Oct 2015 22:25:20 +0200, ToMasz napisa(a):

(...)

2-litrowy, 90-konny, 8-zaworowy diesel o mocy 90 KM montowany w Xsarze
Picasso zbiera dobre opinie.
Moze to po prostu tez sam silnik jest ;)

to ten sam silnik, ale po 2005 ciko go ustrzeli w XP bo przewanie wsadzali nieszczsne 1,6HDI...

Data: 2015-10-07 14:27:22
Autor: Kamil 'Model'
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz
10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)RHY
i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o
wskazanie
dziękuję

ToMasz


Jak na Twoim miejscu szukałbym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawdą fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trwały motor. Jak znajdziesz niezajeżdżony egzemplarz to pośmigasz długo...

Data: 2015-10-07 07:01:08
Autor: Bolko
Bezproblemowy diesel

Jak na Twoim miejscu szukabym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawd fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trway motor. Jak znajdziesz niezajedony egzemplarz to pomigasz dugo...

Albo le patrz albo najmodszy to 2008 r.

http://allegro.pl/peugeot-307-12622?buyUsed=1&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=2000&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=2000&a_enum%5B16%5D%5B2%5D=2

Data: 2015-10-08 09:52:20
Autor: Kamil 'Model'
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-07 o 16:01, Bolko pisze:

Jak na Twoim miejscu szukabym P307SW ale 2,0HDI 136KM. Ma co prawd
fapa, dwumas i VGT, ale to nadal bardzo trway motor. Jak znajdziesz
niezajedony egzemplarz to pomigasz dugo...

Albo le patrz albo najmodszy to 2008 r.

http://allegro.pl/peugeot-307-12622?buyUsed=1&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=2000&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=2000&a_enum%5B16%5D%5B2%5D=2


No 307 robili do 2008 roku... Pniej wesza 308'ka

Data: 2015-10-08 01:12:40
Autor: Bolko
Bezproblemowy diesel
No 307 robili do 2008 roku... Pniej wesza 308'ka

No chyba faktycznie nieze auto bo na allegro:
308 kombi z 2 litra 136 KM sztuk 10
a na OLX sztuk 8

Data: 2015-10-08 12:46:48
Autor: Kamil 'Model'
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-08 o 10:12, Bolko pisze:
No 307 robili do 2008 roku... Pniej wesza 308'ka

No chyba faktycznie nieze auto
bo na allegro:
308 kombi z 2 litra 136 KM sztuk 10
a na OLX sztuk 8

Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miaem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem zego sowa. auj, e
przesiadem si na Zafir B 1,9CDTI... Nastpne auto jakie bdzie to albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Data: 2015-10-08 10:33:02
Autor: Bolko
Bezproblemowy diesel
Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miaem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem zego sowa. auj, e
przesiadem si na Zafir B 1,9CDTI... Nastpne auto jakie bdzie to albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Ja nie potrzebuje a tak duego auta, moe kiedy.
Te silniki s spotykane jeszcze w jaki mniejszych modelach?
Najbardziej przeraa mnie to e to francuzy.
Kiedy opiekowaem si flot 20 renwek.
Wszystko byo dobrze dopki byy na gwarancji.
Jak si skoczya to ja pi....e
Co tydzie jakie auto w serwisie zwaszcza w zimie zwaszcza elektryka.
Jak powiedzia go w serwisie auta dobrze skonfigurowane :)

Data: 2015-10-08 19:55:09
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 08.10.2015 o 19:33, Bolko pisze:
Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miaem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem zego sowa. auj, e
przesiadem si na Zafir B 1,9CDTI... Nastpne auto jakie bdzie to
albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Ja nie potrzebuje a tak duego auta, moe kiedy.
Te silniki s spotykane jeszcze w jaki mniejszych modelach?
Najbardziej przeraa mnie to e to francuzy.
Kiedy opiekowaem si flot 20 renwek.
Wszystko byo dobrze dopki byy na gwarancji.
Jak si skoczya to ja pi....e
Co tydzie jakie auto w serwisie

I nic si nie zmienio, trzymaj si od tego z daleka.
Jak tego nie chcesz to tylko co z Dalekiego Wschodu.

Data: 2015-10-08 19:57:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Bezproblemowy diesel
W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"  bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto..
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) - oszczędne,  bezawaryjne, tanie w serwisie.
Jeśli rozważasz jakieś kombi - lepiej wg mnie kupić C4P (krótka wersja) -  jeśli C4GP jest za duży.

TG

Data: 2015-10-08 20:07:13
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.

Oczywiście.
Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do stanu używalności.
Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili przez rok nie powinno nigdy wyjść z fabryki.

Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3, podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii aut z silnikami K4M.

Data: 2015-10-08 20:13:59
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Bezproblemowy diesel
W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.

Oczywiście.
Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do  stanu używalności.
Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili  przez rok nie powinno nigdy wyjść z fabryki.

Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3,  podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii aut  z silnikami K4M.


Dacia to nie francuz :-) - ZNOWU?, naprawdę współczuję..

Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb  dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad. Mam w rodzinie (oprócz  mojego) jeszcze 2 auta z tym silnikiem - wszystkie zachowują się bez  zarzutu. U siebie mam już prawie 200kkm (od nowości), zero problemów, NULL.
Silnik nigdy nie naprawiany, pracuje tak jak po wyjściu z fabryki.

TG

Data: 2015-10-08 21:37:44
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 08.10.2015 o 20:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 20:07 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 08.10.2015 o 19:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 19:33 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.

Oczywiście.
Tylko że calutki rok zajął ASO Renault doprowadzenie NOWEGO auta do
stanu używalności.
Całe szczęście że od tego momentu jakoś działa, ale to co wymienili
przez rok nie powinno nigdy wyjść z fabryki.

Z drugim problemem (klima) nic nie są w stanie zrobić przez lat 3,
podobnie jak do pozbawienia czkawki na wolnych obrotach całej serii
aut z silnikami K4M.


Dacia to nie francuz :-)

Na tej samej zasadzie Megane również nie, bo moja była produkowana w Turcji.


  - ZNOWU?, naprawdę współczuję..

Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku)

Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był problem.
Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

Data: 2015-10-09 18:55:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Bezproblemowy diesel
W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był  problem.
Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele  bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w  każdej marce.
Wrzucanie do jednego worka laguny II 1.9 dci i c4/c4gp to nieporozumienie.
Francuzy to nie tylko renault. To tak jakby na podstawie bolączek pasata  2.0 TDI mówić, że każdy niemieć to złom.
Tym bardziej, że teraz w każdej marce masz osprzęt, elektronikę   Boscha/Valeo/denso itp i tak naprawdę to do końca nie wiadomo, czy ten  francuz jest taki zły "bo to francuz" - czy też np. do Bosch dał ciała,  jak było w przypadku laguny.
Od paru lat nie mam styczności z Renault, mam za to do czynienia z PSA. Na  kilka rożnych aut tego koncernu nie ma w moim otoczeniu żadnego  niezadowolonego użytkownika w przeciwieństwie do np. Toyoty.

TG

Data: 2015-10-09 19:03:55
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 09.10.2015 o 18:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 21:37 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Ale on pisał o francuskich ogólnie, a Ty zaprzeczyłeś żeby to był
problem.
Niestety - to jest problem, od którego zdarzają się wyjątki.
Nawet jak silnik jest ok, a ponoć jest, to reszta już francuska.

No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
każdej marce.

Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

Data: 2015-10-09 19:09:05
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Bezproblemowy diesel
W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
każdej marce.

Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej  megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

Pozostanę przy swoim zadaniu o francuzach.
Przymierzam się powoli do nowego auta - "francuza" zamienię na kolejnego  "francuza" :-)

TG

Data: 2015-10-09 19:23:41
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 09.10.2015 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 19:03 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No właśnie chodzi mi o te "francuzy ogólnie". Zgoda, że były, są modele
bardziej awaryjne od innych - ale to pojedyncze przypadki i występują w
każdej marce.

Ale przy francuskich, te pojedyncze przypadki to są wyjątki od całej
megaawaryjnej reszty, a reguła jest odwrotna.

Pozostanę przy swoim zadaniu o francuzach.
Przymierzam się powoli do nowego auta - "francuza" zamienię na kolejnego
"francuza" :-)

Nie radzę - mówiłeś że do tej pory nie było z nimi źle u Cieb ie, więc zapewne już limit fuksa wyczerpałeś.
A teraz jak wdepniesz to od razu głęboko..... ;-)

Data: 2015-10-09 18:29:28
Autor: ToMasz
Bezproblemowy diesel

Ja piszę o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki był w wątku) - to jest bdb
dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad.
a ja konkretnie pytam o silnik RHY. Dlaczego? bo w silniku bez wad, będzie trzeba wymienić dwumasę turbo typu "Variable".... A wtedy auto będzie miało 14 lat i będzie kosztować tyle samo co kwota do zapłaty w serwisie. To właśnie spotkało agilę mojej mamy. co z tego że auto jest fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2 tysiaki? Dlatego chętnie kupię teraz albo za parę lat, najmłodsze auto z silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmłodsze...

ToMasz

PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostępna modyfikacja wywalająca fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da się zamontować standardowe koło zamachowe.

Data: 2015-10-12 15:00:44
Autor: Kamil 'Model'
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-09 o 18:29, ToMasz pisze:

Ja pisz o aucie z silnikiem 2.0 hdi (taki by w wtku) - to jest bdb
dopracowana konstrukcja. Praktycznie bez wad.
a ja konkretnie pytam o silnik RHY. Dlaczego? bo w silniku bez wad,
bdzie trzeba wymieni dwumas turbo typu "Variable".... A wtedy auto
bdzie miao 14 lat i bdzie kosztowa tyle samo co kwota do zapaty w
serwisie. To wanie spotkao agil mojej mamy. co z tego e auto jest
fajne i bezawaryjne, jak normalny element eksploatacyjny kosztuje 2
tysiaki? Dlatego chtnie kupi teraz albo za par lat, najmodsze auto z
silnikiem hdi 2 litry 90 koni. Pytam jakie najmodsze...

ToMasz

PS chyba ze do peugeota 307/308 jest dostpna modyfikacja wywalajca
fap, dfp czy co tam trzeba i zamiast dwumasy da si zamontowa
standardowe koo zamachowe.

Tak FAP'a wywalisz bez najmniejszego problemu...
Natomiast co do dwumasy to z tego co pamitam nie ma zamiennika jednomasowego. Ale przy odpowiednim traktowaniu dwumasy prdzej sprzedasz auto ni wymienisz dwumas.
A silnik RHY to do 2005 jeszcze stosunkowo atwo znale. Powyej to niestety szukanie igy w stogu siana.
Sam miaem 2 auta z RHY (P206 i P307SW). Super silnik z serii pancernej

Data: 2015-10-09 17:28:20
Autor: Czesław Wiśniak
Bezproblemowy diesel
:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn" bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) - oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Data: 2015-10-09 19:04:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Bezproblemowy diesel
W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak <paszol@won.pl> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"  bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -  oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też  nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie "Niemcy"  to złomy?

TG

Data: 2015-10-09 19:06:15
Autor: Cavallino
Bezproblemowy diesel
W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak <paszol@won.pl> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -
oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
"Niemcy" to złomy?

Na pewno żeby unikać, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów.
Głównie dlatego, że absulutnie nie są warte swojej ceny - tutaj wyjątków nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys).
Ja od 20 lat unikam i nie żałuję.

Data: 2015-10-09 19:14:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Bezproblemowy diesel
W dniu .10.2015 o 19:06 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
"Niemcy" to złomy?

Na pewno żeby unikać, tak ogólnie, nie tylko z w/w powodów.
Głównie dlatego, że absulutnie nie są warte swojej ceny - tutaj wyjątków  nie ma (no może poza Fordem Ka za 25 tys).
Ja od 20 lat unikam i nie żałuję.


Ja też unikam jak ognia, właśnie ze względu na stosunek ceny do  jakości/wyposażenia ale nigdy by mi nie przyszło do głowy na podstawie  wadliwych silników/modeli wypisywać takie uogólnienia.

TG

Data: 2015-10-13 08:17:01
Autor: dddddddd
Bezproblemowy diesel
W dniu 09.10.2015 o 19:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .10.2015 o 17:28 Czesław Wiśniak <paszol@won.pl> pisze:


Najbardziej przeraża mnie to że to francuzy.

W obecnych czasach to zaleta. Czasy Laguny II "laweta edyszyn"
bezpowrotnie minęły.
C4GP 2.0 hdi oprócz wersji ze skrzynią MCP to bezawaryjne auto.
Silniki jedne z lepszych wśród diesli (jeśli nie najlepsze) -
oszczędne, bezawaryjne, tanie w serwisie.

Na pewno nie 2.2 DCi :)

Czy na podstawie problemów z 2.0 TDI (PD), 2.5 V6 TDI, 2.0d BMW czy też
nowszych wydaniach 2.1 CDI (Mercedes) można napisać, że wszystkie
"Niemcy" to złomy?

TG

a co jest nie tak z 2.0d BMW?

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-10-09 11:52:55
Autor: Kamil 'Model'
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-08 o 19:33, Bolko pisze:
Bo to jest bardzo dobre auto z bardzo dobrym silnikiem diesla...
Miaem 307SW 2,0HDI przez 3 lata i nie powiem zego sowa. auj, e
przesiadem si na Zafir B 1,9CDTI... Nastpne auto jakie bdzie to
albo Cytryna C4GP 2,0HDI albo Peugeot 5008 2,0HDI

Ja nie potrzebuje a tak duego auta, moe kiedy.
Te silniki s spotykane jeszcze w jaki mniejszych modelach?
Najbardziej przeraa mnie to e to francuzy.
Kiedy opiekowaem si flot 20 renwek.
Wszystko byo dobrze dopki byy na gwarancji.
Jak si skoczya to ja pi....e
Co tydzie jakie auto w serwisie
zwaszcza w zimie
zwaszcza elektryka.
Jak powiedzia go w serwisie auta dobrze skonfigurowane :)



Mniejsze modele: P308, P508, C4, C5, Ford Focus, Mondeo (od 2006?? w gr). No i jakie nowe auta od PSA i Forda.
Od Renwki to ja te bym si trzyma z daleka...

A ja Francuza si nie boj tym bardziej czego z koncernu PSA

Data: 2015-10-10 10:13:37
Autor: Trybun
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-06 o 22:25, ToMasz pisze:
witam
szukam auta, taniego, z bezproblemowym silnikiem diesla, młodszego niz 10 lat. Do tej pory jeździłem citroenami z silnikiem:
2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)RHY
i jeśli znacie auta wyprodukowane po 2005 z tym silnikiem to proszę o wskazanie
dziękuję

ToMasz


Pewnie nie ma nic takiego, problemy wcześniej czy później pojawią się w każdym silniku. Ja odpowiedzialnie polecam Hyundai Matrixa 1.5 CRDI. 2 lata użytkowania i tylko zimą niewielkie problemy z odpaleniem CIEPŁEGO silnika. No i z wad to stosunkowo wysokie spalanie. A poza tym do rany przyłóż. Lać i jeździć.  Do tego stopnia ze gdy było trochę zimniej to zaciągałem nie tylko Peugeota 307 HDI sąsiada, ale także benzyniaka.
No i oczywiście nie sposób pominąć najważniejszego atutu - niskiej ceny zakupu tego auta.

Data: 2015-10-12 17:27:22
Autor: J.F.
Bezproblemowy diesel
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvghdq$6jb$1@speranza.aioe.org...
polecam oplowskie 1.7 DTI lub ewentualnie CDTI.
Uzytkowane jedno i drugie. Przebiegi ponad 200kkm i silniki ok.

A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

J.

Data: 2015-10-13 07:33:09
Autor: Marek
Bezproblemowy diesel
A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

J.

CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI.
W DTI na razie tylko czujnik polozenia walu.
CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z zaniedbania i braku wskaznika temperatury na desce.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-10-13 09:30:36
Autor: Trybun
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-13 o 07:33, Marek pisze:
A kolektor w CDTI juz wymieniales ?
Jak nie, to nie wiesz jeszcze co to znaczy "problemowy diesel" :-)

J.

CDTI napisalem jako ewentualnie. Generalnie mial wiecej usterek niz DTI.
W DTI na razie tylko czujnik polozenia walu.
CDTI pompa oleju i uszczelka pod glowica, ale to bardziej z zaniedbania i braku wskaznika temperatury na desce.


A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople (zafiry) jakie znam z tym silnikiem.

Data: 2015-10-13 10:02:15
Autor: Marek
Bezproblemowy diesel

A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się
wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople
(zafiry) jakie znam z tym silnikiem.
na razie odpalaja za dotknieciem

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-10-13 13:29:18
Autor: Trybun
Bezproblemowy diesel
W dniu 2015-10-13 o 10:02, Marek pisze:

A świece żarowe? Osobiście znam dwa przypadki w których nie dały się
wymienić w normalnym warsztacie, dodam jeszcze że są to jedyne ople
(zafiry) jakie znam z tym silnikiem.
na razie odpalaja za dotknieciem


W takim razie poczekamy do wymiany. I nie jestem tu całkowicie przekonany że taka wymiana to słaby punkt tych silników. Przecie do problemów z wymianą  świec poza specjalistycznymi warsztatami, niewiele trzeba, i to w praktycznie silniku każdej marki. Wystarczy za mocno dokręcić, czy nie dać smaru i już jest problem z ich wykręceniem..

Bezproblemowy diesel

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona