Bezrobotni 50+ bez pomocy

Data: 2014-02-05 07:36:53
Autor: u2
Bezrobotni 50+ bez pomocy
Polacy dla Tuska przeszkadzaj膮 w spokojnym paleniu cygar w Dolomitach :

http://niezalezna.pl/51475-bezrobotni-50-bez-pomocy

Bezrobotni po uko艅czeniu 50. roku 偶ycia nie otrzymuj膮 skutecznej pomocy w znalezieniu trwa艂ego zatrudnienia - alarmuje NIK i wskazuje, 偶e efekty realizowanych przez urz臋dy pracy program贸w aktywizacji zawodowej os贸b w tym wieku s膮 kr贸tkotrwa艂e i nieskuteczne.

Rzecznik Najwy偶szej Izby Kontroli Pawe艂 Biedziak poinformowa艂, 偶e kontrolerzy NIK sprawdzali, jak Ministerstwo Pracy i Polityki Spo艂ecznej oraz 24 powiatowe urz臋dy pracy realizuj膮 programy aktywizacji zawodowej tej grupy bezrobotnych. Badany by艂 okres od 2010 do 2012 r.

"Bezrobotni Polacy po uko艅czeniu 50. roku 偶ycia nie otrzymuj膮 skutecznej pomocy w znalezieniu trwa艂ego zatrudnienia. Dla wi臋kszo艣ci bezrobotnych w wieku 50+ efekty program贸w aktywizacji zawodowej i 艂agodzenia skutk贸w bezrobocia, realizowanych przez powiatowe urz臋dy pracy, s膮 kr贸tkotrwa艂e i nieskuteczne" - napisano w raporcie po kontroli.

NIK zwr贸ci艂a uwag臋 na to, 偶e pracodawcy, kt贸rzy bior膮 udzia艂 w programach skierowanych do tej grupy, uzyskuj膮 dodatkow膮 si艂臋 robocz膮, nie ponosz膮c przy tym 偶adnych koszt贸w.
"Nie przed艂u偶aj膮 jednak um贸w zatrudnionym, a urz臋dy pracy nie maj膮 odpowiednich instrument贸w prawnych, kt贸re pozwoli艂yby na wyegzekwowanie od pracodawc贸w przed艂u偶enia umowy. Wska藕niki efektywno艣ci zatrudnienia, na podstawie kt贸rych MPiPS ocenia sytuacj臋, s膮 zbyt optymistyczne i nie oddaj膮 prawdziwej skali problemu" - zaznaczyli kontrolerzy.

Z raportu wynika te偶, 偶e osoby powy偶ej 50. roku 偶ycia stanowi膮 ponad jedn膮 pi膮t膮 og贸艂u bezrobotnych zarejestrowanych w urz臋dach. "W badanym okresie liczba bezrobotnych, w grupie 50+, systematycznie wzrasta艂a. O ile og贸lna liczba bezrobotnych w grupie os贸b poni偶ej 50. roku 偶ycia wzros艂a o 7,6 proc., o tyle w艣r贸d os贸b powy偶ej 50. roku 偶ycia odsetek ten wzr贸s艂 o 15,4 proc. Osoby w wieku 50+ o dwa miesi膮ce d艂u偶ej poszukiwa艂y pracy ni偶 m艂odsi bezrobotni. W tej grupie by艂o te偶 najwi臋cej os贸b dotkni臋tych bezrobociem d艂ugotrwa艂ym - powy偶ej jednego rok" - alarmuje NIK.

Kontrola pokaza艂a te偶 niewielk膮 skuteczno艣膰 dzia艂a艅 aktywizuj膮cych. "Najgorzej w tym zestawieniu wypadaj膮 r贸偶nego rodzaju sta偶e. Zatrudnienia nie znalaz艂a ponad po艂owa ich uczestnik贸w - 55 proc. Pozostali zostali zatrudnieni na podstawie um贸w kr贸tkoterminowych. Wi臋kszo艣膰 z nich - 75 proc. po wyga艣ni臋ciu um贸w musia艂a ponownie zarejestrowa膰 si臋 jako osoby bezrobotne w urz臋dach pracy. Podobnie nieprzydatne okaza艂y si臋 szkolenia. Na 691 os贸b obj臋tych r贸偶nego rodzaju szkoleniami 鈥 poza osobami, kt贸re podj臋艂y dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 鈥 zaledwie 40 znalaz艂o zatrudnienie, kt贸re mo偶na powi膮za膰 z jego tematyk膮" - zaznaczono w raporcie.

--
"呕yd贸w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 偶e s膮 narodem wybranym. Czuj膮 si臋 oni upowa偶nieni do interpretowania wszystkiego, tak偶e doktryny katolickiej. Cokolwiek by艣my zrobili, i tak b臋dzie poddane ich krytyce - za ma艂o, 偶e 藕le, 偶e zbyt ma艂o ofiarnie. W moim najg艂臋bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 呕ydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt贸rzy u偶ywaj膮 s艂贸w 'antysemita', 'antysemicki', nale偶y traktowa膰 jak ludzi niegodnych debaty, kt贸rzy usi艂uj膮 niszczy膰 innych, gdy brakuje argument贸w merytorycznych. To oni tworz膮 mow臋 nienawi艣ci".

Data: 2014-02-05 08:28:15
Autor: Marek Czaplicki
Bezrobotni 50+ bez pomocy
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu 秗oda, 5 lutego 2014 07:36:

Polacy dla Tuska przeszkadzaj w spokojnym paleniu cygar w Dolomitach :

http://niezalezna.pl/51475-bezrobotni-50-bez-pomocy

Bezrobotni po uko馽zeniu 50. roku 縴cia nie otrzymuj skutecznej pomocy
w znalezieniu trwa砮go zatrudnienia - alarmuje NIK i wskazuje, 縠 efekty
realizowanych przez urz阣y pracy program體 aktywizacji zawodowej os骲 w
tym wieku s kr髏kotrwa砮 i nieskuteczne.

Rzecznik Najwy縮zej Izby Kontroli Pawe Biedziak poinformowa, 縠
kontrolerzy NIK sprawdzali, jak Ministerstwo Pracy i Polityki Spo砮cznej
oraz 24 powiatowe urz阣y pracy realizuj programy aktywizacji zawodowej
tej grupy bezrobotnych. Badany by okres od 2010 do 2012 r.

A kto kurcz w dzisiejszych czasach szuka zatrudnienia poprzez pa駍twowe instytucje? One nie s od tego. Zarejestrowa si i owszem, 縠by mie ubezpieczenie zdrowotne, jakie kursy 縠by pokaza 縠 aktywny i to wszystko. No i zasi砮k, te troch pieni阣zy. :-)

Data: 2014-02-05 08:39:21
Autor: u2
Bezrobotni 50+ bez pomocy
[...]

czyli odwalic swoje "szkolenie", a 50+ niech sie sami martwia, ze zyja w raju tusska.

--
"痽d體 gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 縠 s narodem wybranym. Czuj si oni upowa縩ieni do interpretowania wszystkiego, tak縠 doktryny katolickiej. Cokolwiek by秏y zrobili, i tak b阣zie poddane ich krytyce - za ma硂, 縠 糽e, 縠 zbyt ma硂 ofiarnie. W moim najg酬bszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 痽dami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt髍zy u縴waj s丑w 'antysemita', 'antysemicki', nale縴 traktowa jak ludzi niegodnych debaty, kt髍zy usi硊j niszczy innych, gdy brakuje argument體 merytorycznych. To oni tworz mow nienawi禼i".

Data: 2014-02-05 08:46:58
Autor: Marek Czaplicki
Bezrobotni 50+ bez pomocy
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu 秗oda, 5 lutego 2014 08:39:

[...]

Ja od czasu nowego, to w miar normaln prac znajdowa砮m poza pa駍twowymi instytucjami powo砤nymi do tego aby j znajdywa ludziom.

Data: 2014-02-05 16:35:21
Autor: u2
Bezrobotni 50+ bez pomocy
czyli odwalic swoje "szkolenie", a 50+ niech sie sami martwia, ze zyja w
raju tusska.

Ja od czasu nowego, to w miar臋 normaln膮 prac臋 znajdowa艂em poza pa艅stwowymi
instytucjami powo艂anymi do tego aby j膮 znajdywa膰 ludziom.

niecg zgadne mieszkasz w stolycy ...-;)

Data: 2014-02-05 13:56:38
Autor: stevep
Bezrobotni 50+ bez pomocy
W dniu .02.2014 o 08:39 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Poskar si kretynie mamusi niech ci pog砤szcze po g丑wce, we糾ie za  r眂zk zaprowadzi, gdzie trzeba i za砤twi co trzeba, aby niepotrzebowa  wyci眊a r眐 spod dupy.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-05 16:37:58
Autor: u2
Bezrobotni 50+ bez pomocy
W dniu 2014-02-05 13:56, stevep pisze:
[...]

ty prymitywie na ubeckiej emce, na szczescie i na ciebie przyjdzie czas ....-;)

Data: 2014-02-05 17:10:56
Autor: stevep
Bezrobotni 50+ bez pomocy
W dniu .02.2014 o 16:37 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

A ty kretynie b阣ziesz nie秏iertelny?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-05 17:16:25
Autor: u2
Bezrobotni 50+ bez pomocy
W dniu 2014-02-05 17:10, stevep pisze:
ty prymitywie na ubeckiej emce, na szczescie i na ciebie przyjdzie
czas ...-;)

A ty kretynie b阣ziesz nie秏iertelny?

na pewno ciebie prymitywie przezyje, i wtedy beda strzelaly u mnie korki od szampana ...-;)

Data: 2014-02-06 02:57:18
Autor: stevep
Bezrobotni 50+ bez pomocy
W dniu .02.2014 o 17:16 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Jeszcze si rozczarujesz kretynie, albo potwierdzisz teze, 縠 wszy s  d硊gowieczne.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-05 09:19:01
Autor: Stokrotka
Bezrobotni 50+ bez pomocy
Ty si臋 nie rozczulaj nad 50+, ja mam 40+, wy偶sze, i te偶nie mam zatrudnienia, ani 偶adnej pomocy w tym kierunku. A trwa艂ego zatrudnienia to ju偶 30+ nie maj膮.

Pierwsz膮 pszyczyn膮 jest praktyczna likwidacja prawna umuw na czas nieokre艣lony, a za komuny by艂a to umowa prawie jedyna dost臋pna - i s艂usznie.

Mamy pszecie偶 KAPITALIZM - KONKURENCJ臉.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zak艂adce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a

Data: 2014-02-05 10:53:48
Autor: boukun
Bezrobotni 50+ bez pomocy
U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52f1dc06$0$2373$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mnie nikt nawet nie pr贸buje aktywizowa膰, tydzie艅 temu  odfajkowa艂em list臋 i mam nast臋pny termin na kwiecie艅, a mam ju偶 52+...

I jak tu 偶y膰, jak tu 偶y膰 w tym dziadolandzie Tuska...

boukun

Data: 2014-02-05 12:28:17
Autor: Stokrotka
Bezrobotni 50+ bez pomocy
Mnie nikt nawet nie pr贸buje aktywizowa膰, tydzie艅 temu  odfajkowa艂em list臋 i mam nast臋pny termin na kwiecie艅, a mam ju偶 52+...

I jak tu 偶y膰, jak tu 偶y膰 w tym dziadolandzie Tuska...

Umowy na czas nieokre艣lony by艂y dobre spo艂ecznie.
Zmusza艂y bowiem pracodawc臋 do organizacji pracy zgodnie z zasobami spo艂ecznymi w sensie ludzi.
A w szczegule:
1.Obecnie Polcy s膮 wyrobnikami, bo takie by艂y za艂o偶enia reform '89.
Obcym agentom uda艂o si臋 doprowadzi膰 Polsk臋 do poziomu tszeciego 艣wiata, ma艂puj膮cego obce tehno.
Rodzimym NIC nie wolno, s膮 niszczeni w zarodku, ___pozosta艂a wi臋c praca fizyczna.___
2. W pracy fizycznej wydajny, a wi臋c kapitalistycznie konkurencyjny jest cz艂owiek m艂ody.
3. Wypracuje na umowie na czas okre艣lony du偶e pieni膮dze, a potem  do 艣mieci (cz艂owiek i umowa).
4. Dla reszty nie ma pracy, maj膮 pa艣膰 z g艂odu.

1.Gdyby za艣 by艂a umowa na czas nieokre艣lony, m艂ody by si臋 zesta偶a艂, i pracadowca musia艂by mu da膰 robot臋 inn膮 cz臋sto bardziej my艣l膮c膮 mniej fizyczn膮 dostosowan膮 do wieku.
2. Za my艣lenie si臋 p艂aci, m艂ody delikatnie sterowany pszez starego by艂by te偶 bardziej wydajny , bo robi艂by mniej b艂臋duw, a te s膮 zwykle najdro偶sze.
Zarobki by艂y by bardziej ruwnomiernie roz艂ozone, by艂a by urawni艂owka, ale i w podziale pracy i pieni臋dzy.

Data: 2014-02-05 13:58:46
Autor: stevep
Bezrobotni 50+ bez pomocy
W dniu .02.2014 o 10:53 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i  news:52f1dc06$0$2373$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mnie nikt nawet nie pr骲uje aktywizowa, tydzie temu  odfajkowa砮m  list i mam nast阷ny termin na kwiecie, a mam ju 52+...

I jak tu 縴, jak tu 縴 w tym dziadolandzie Tuska...

boukun

To dlaczego jeszcze zanieczyszczasz powietrze swoim b糳zinami.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-02-05 14:54:38
Autor: Wilt
Bezrobotni 50+ bez pomocy
U偶ytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisa艂 w

Mnie nikt nawet nie pr贸buje aktywizowa膰, tydzie艅 temu  odfajkowa艂em list臋 i mam nast臋pny termin na kwiecie艅, a mam ju偶 52+...

I jak tu 偶y膰, jak tu 偶y膰 w tym dziadolandzie Tuska...

A do kt贸rego PUP-u chadzasz?

Ja te偶 odfajkowuje. Ju偶 6 rok. Ostatnio by艂em w listopadzie. A termin mam na kwiecie艅.

艁a偶e zawsze rano 偶eby nie sta膰 w kolejce. 5 minut, podpisuje i sprawa za艂atwona.
Go艣膰 w po艣redniku udaje, 偶e szuka mi roboty (po raz 15 proponuje mi robot臋 kierowcy -
i tak od 3 lat ta sama fucha!) a ja zapisuje na karteczce i udaje 偶e jestem zainteresowany.

I BIZNES SI臉 KR臉CI  ! :-))))))))))))))))

A jeszcze co艣 czasem wpadnie za to do kieszeni.

Data: 2014-02-05 15:47:12
Autor: boukun
Bezrobotni 50+ bez pomocy
U偶ytkownik "Wilt" <wilt@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lctfsc$9oi$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

W 艢widnicy oczywi艣cie... U mnie go艣膰 udawa艂, 偶e dzwoni艂 do kolegi w miejscu i pyta艂 si臋, czy nie ma pracy dla kogo艣 z bieg艂膮 znajomo艣ci膮 j臋zyka niemieckiego. Potem powiedzia艂, 偶e niestety nie maj膮 takich ofert...

boukun

Data: 2014-02-05 17:01:46
Autor: MarkWoydak
Bezrobotni 50+ bez pomocy

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52f1dc06$0$2373$65785112news.neostrada.pl...
Polacy dla Tuska przeszkadzaj膮 w spokojnym paleniu cygar w Dolomitach :

W czym przeszkadzaj膮 ci? W mydleniu fiuta?

MW

Bezrobotni 50+ bez pomocy