Bezsens obowiązku kasków

Data: 2010-02-15 14:26:23
Autor: Mikolaj Rydzewski
Bezsens obowiązku kasków
Witam,

Podczas sobotniej wizyty w podkrakowskich Podstolicach zauważyłem ciekawy sposób zakładania kasku: na głowie gruba czapka, na nią wciśnięty byle jak (i z reguły zbyt mały) kask, osłaniający w zasadzie tylko... potylicę :-) Widziałem też małe dzieci z kaskami tak założonymi (czapka odsuwa kask do góry i do tyłu), że zapięcie od kaska trzymało sie pod... nosem.

Ja wiem, że biorąc sprzęt z wypożyczalni na stoku bierze się to co jest. Tylko, że znowu miało być dobrze, a wyszło jak zawsze...

Data: 2010-02-15 14:39:32
Autor: bans
Bezsens obowiązku kasków
W dniu 2010-02-15 14:26, Mikolaj Rydzewski pisze:

[...]

http://pics.nase-bohren.de/helmet_fail.jpg

A jak tak czytam temat twojego posta, to też mi się wydaje, że nakładanie jakichkolwiek obowiązków na kaski jest bez sensu, kask z góry olewa wszelkie nakazy administracyjne. Nawet go nie można zamknąć, ani grzywny nałożyć na niego...

--
bans

Data: 2010-02-15 06:17:17
Autor: blackone
Bezsens obowiązku kasków
On 15 Feb, 14:39, bans <g...@o2.pl> wrote:

http://pics.nase-bohren.de/helmet_fail.jpg

Zastrzeliles mnie tym zdjeciem, nie moge przestac sie smiac:-DDD
ROTFL :-))))

pozdrowcia
Gosia

Data: 2010-02-15 14:42:36
Autor: Mikolaj Rydzewski
Bezsens obowiązku kasków
bans wrote:
A jak tak czytam temat twojego posta

A załączony obrazek świetnie oddaje istotę problemu.

Data: 2010-02-16 00:01:49
Autor: Chris
Bezsens obowiązku kasków
Dnia Mon, 15 Feb 2010 14:39:32 +0100, bans napisał(a):

http://pics.nase-bohren.de/helmet_fail.jpg

A cóż to za dziwny serwer?

Address lookup
lookup failed pics.nase-bohren.de
  Could not find an IP address for this domain name.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-02-15 17:19:41
Autor: (pj)
Bezsens obowiązku kasków
W dniu 2010-02-15 14:26, Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

Ja wiem, że biorąc sprzęt z wypożyczalni na stoku bierze się to co jest.
Tylko, że znowu miało być dobrze, a wyszło jak zawsze...

chodzi, o to żeby nałożyć na prawnych opiekunów odpowiedzialność w razie wypadku, a skoro ci są na tyle [piiiip] żeby mieć bezpieczeństwo, najczęściej własnego, dziecka głęboko z tyłu - cóż... ich sprawa i pieniądze (albo ich ubezpieczyciela)

to nie jest wina ustawodawcy

--
pozdr
pj

Data: 2010-02-16 07:58:40
Autor: nuroslaw
Bezsens obowiązkukasków
> [...]

chodzi, o to żeby nałożyć na prawnych opiekunów odpowiedzialność w razie wypadku, a skoro ci są na tyle [piiiip] żeby mieć bezpieczeństwo, najczęściej własnego, dziecka głęboko z tyłu - cóż... ich sprawa i pieniądze (albo ich ubezpieczyciela)

po co? Odpowiedzialny pewnie i tak o tym pomyślał, a tak zamiast leczyć dziecko, będą karać jego rodziców....

Data: 2010-02-16 16:39:40
Autor: (pj)
Bezsens obowiązkukasków
W dniu 2010-02-16 07:58, nuroslaw@poczta.fm pisze:

po co? Odpowiedzialny pewnie i tak o tym pomyślał, a tak zamiast leczyć
dziecko, będą karać jego rodziców....

byłbyś łaskaw rozwinąć?

--
pozdr
pj

Data: 2010-02-21 10:10:20
Autor: MichałG
Bezsens obowiązku kasków
(pj) pisze:
[...]

nie szukaj winy - raczej braku elementarnego pomyślunku.... (tak dobrze
myślisz- ustawodawcy!)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-02-15 23:49:18
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Bezsens obowiązku kasków

Podczas sobotniej wizyty w podkrakowskich Podstolicach zauważyłem

Warto tam?

[...]

Bo ci tępi nie wiedzą, że jest coś takiego jak kominiarka.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-16 09:14:24
Autor: Mikolaj Rydzewski
Bezsens obowiązku kasków
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Podczas sobotniej wizyty w podkrakowskich Podstolicach zauważyłem

Warto tam?

Najbliższa ośla łączka do nauki dziecka.
Poza tym, nie warto.

Data: 2010-02-18 13:02:44
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Bezsens obowiązku kasków

Podczas sobotniej wizyty w podkrakowskich Podstolicach zauważyłem

Warto tam?

Najbliższa ośla łączka do nauki dziecka.

Tak i dla początkującego. Ja chyba dziś zdecyduję się, stanąć pierwszy raz w życiu na desce.

Poza tym, nie warto.

Czemu?

Przecież nie ma tam górki 1000m, więc wiadomo, czego się spodziewać.
Byłem wczoraj.

Podstolice są zdecydowanie lepsze od Sieprawia. Obsługa bardzo miła. Zdecydowanie polecam, to tylko 15 minut samochodem spod Tesco przy Wielickiej.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-18 16:42:52
Autor: Mikolaj Rydzewski
Bezsens obowiązku kasków
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

Myślałem, że jasno to wyraziłem: jeśli ktoś szuka czegoś więcej niż stoku do nauki dziecka (bądź wogóle do nauki), to nie warto tam jechać.
Zgadzam się też, że stok jest lepszy niż w Sieprawiu - i parking też.

Data: 2010-02-20 11:49:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Bezsens obowiązku kasków

[...]

Do nauki i 30 minut od domu, to jest bardzo dobry wybór.
Tylko te tory orczykowe... poddałem się raz wjeżdżając na desce i 3/4 stoku wlazłem na górę pieszo.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-23 11:12:58
Autor: Pszemol
Bezsens obowiązku kasków
"Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> wrote in message news:hlbi1v$pjm$1news2.ipartners.pl...
[...]

A czy zamiast wymogu kasków nie lepiej jest zabezpieczyć słupy/drzewa?

Jeździłem w niedzielę (uczę się, byłem drugi dzień w życiu na nartach)
w Wilmot Mountain na granicy Wisconsin/Illinois i tam widziałem
wszystkie słupy dla latarni i wyciągu krzesełkowego obłożone pustymi
beczkami plastikowymi obwiązanymi sznurem dookoła każdego słupa.
Przywalenie głową bez kasku w taką plastikową beczkę chyba nie
skończy się źle dla narciarza? :-) A i szansa przywalenia w słup/drzewo
innymi częściami ciała niż głową nie skończy się zbyt boleśnie...
Kask przed przywaleniem biodrem w słup nie zabezpieczy :-(

Bezsens obowiązku kasków