Bezsens obowiązku kasków

Data: 2010-02-23 11:12:58
Autor: Pszemol
Bezsens obowiązku kasków
"Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> wrote in message news:hlbi1v$pjm$1news2.ipartners.pl...
Podczas sobotniej wizyty w podkrakowskich Podstolicach zauważyłem ciekawy sposób zakładania kasku: na głowie gruba czapka, na nią wciśnięty byle jak (i z reguły zbyt mały) kask, osłaniający w zasadzie tylko... potylicę :-) Widziałem też małe dzieci z kaskami tak założonymi (czapka odsuwa kask do góry i do tyłu), że zapięcie od kaska trzymało sie pod... nosem.

Ja wiem, że biorąc sprzęt z wypożyczalni na stoku bierze się to co jest. Tylko, że znowu miało być dobrze, a wyszło jak zawsze...

A czy zamiast wymogu kasków nie lepiej jest zabezpieczyć słupy/drzewa?

Jeździłem w niedzielę (uczę się, byłem drugi dzień w życiu na nartach)
w Wilmot Mountain na granicy Wisconsin/Illinois i tam widziałem
wszystkie słupy dla latarni i wyciągu krzesełkowego obłożone pustymi
beczkami plastikowymi obwiązanymi sznurem dookoła każdego słupa.
Przywalenie głową bez kasku w taką plastikową beczkę chyba nie
skończy się źle dla narciarza? :-) A i szansa przywalenia w słup/drzewo
innymi częściami ciała niż głową nie skończy się zbyt boleśnie...
Kask przed przywaleniem biodrem w słup nie zabezpieczy :-(

Bezsens obowiązku kasków