Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu

Data: 2011-04-26 09:52:48
Autor: Kunio
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
Wynajmuje lokal na podstawie umowy najmu na czas nieokreslony.
Na umowie jest miesieczny okres wypowiedznia. tymczasem art 688 kc mowi ze musi to byc min 3 mies.
Dostalem wypowiedzenie z terminem miesiecznym. Co w takim wypadku zrobic, wyprowadzic sie?

Data: 2011-04-26 08:45:01
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:52:48 +0200, Kunio napisał(a):

[...]

Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-04-26 09:38:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-26, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

[...]

[...]

Przepis "dzia³a" tylko wówczas, je¶li umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa mówi inaczej, wiêc "dzia³a" postanowienie umowne.

Z niedawnej dyskusji wynika³o, ¿e jednak termin jest minimum 3-miesiêczny.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-26 09:41:15
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:38:32 +0000, Wojciech Bancer napisał(a):

Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja
umowa mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

Z niedawnej dyskusji wynikało, że jednak termin jest minimum
3-miesięczny.

Si, najem okazjonalny nie może być na czas nieokreślony.

Data: 2011-04-27 13:53:21
Autor: Kunio
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
W dniu 2011-04-26 11:41, Olgierd pisze:

Si, najem okazjonalny nie mo¿e byæ na czas nieokre¶lony.

No i ok. Ale pytanie brzmialo co w takim wypadku zrobic - wyprowadzic sie czy siedziec i czekac kiedy wpadnie wlasciciel z karkami i mnie wyniesie? ;)

Data: 2011-04-27 14:16:55
Autor: Kunio
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
W dniu 2011-04-27 14:07, Olgierd pisze:

Czekaj :)

nie no serio pytam ;)
jak nalezy postepowac w takim wypadku?  Skierowac sprawe do sadu o ustalenie bezskutecznosci wypowiedzenia? Po terminie wypowiedzenia wlasciciel moze usunac mnie sila z lokalu? Wolalbym uniknac takiej sytuacji...

Data: 2011-04-27 12:17:56
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 Apr 2011 14:16:55 +0200, Kunio napisał(a):

jak nalezy postepowac w takim wypadku?  Skierowac sprawe do sadu o
ustalenie bezskutecznosci wypowiedzenia? Po terminie wypowiedzenia
wlasciciel moze usunac mnie sila z lokalu?

No nie, przecież opróżnienie lokalu w takim przypadku następuje po eksmisji, do tej zaś potrzeba orzeczenia sądowego -- na tym etapie będziesz mógł przedstawiać swoje stanowisko :)

Data: 2011-04-27 14:24:02
Autor: Kunio
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
W dniu 2011-04-27 14:17, Olgierd pisze:

No nie, przecie¿ opró¿nienie lokalu w takim przypadku nastêpuje po
eksmisji, do tej za¶ potrzeba orzeczenia s±dowego -- na tym etapie
bêdziesz móg³ przedstawiaæ swoje stanowisko :)

no ale zalozmy ze dzien po terminie wypowiedzenia wpada wlasciciel z karkami i mnie wynosi z lokalu, albo zmienia zamki (a wiem ze jest do tego zdolny)
Wiadomo tez ze nie bede prowadzil sklepu jesli ktos mnie bedzie nachodzil
Dostalem wypowiedznie i w sumie najlepszym rozwiazaniem jest wyprowadzenie sie i ew sprawa o odszkodowanie

Data: 2011-04-27 22:27:55
Autor: animka
W dniu 2011-04-27 13:53, Kunio pisze:
[...]

Mieć trochę godności i wyprowadzić się, nie oglądając się za siebie.

--
animka

Data: 2011-04-28 08:59:50
Autor: KK
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
W dniu 2011-04-27 22:27, animka pisze:

Mieæ trochê godno¶ci i wyprowadziæ siê, nie ogl±daj±c siê za siebie.

przeciez to sa straty dla mnie - brak przychodow ze sklepu, koszty reklamy itp

Data: 2011-05-02 11:22:17
Autor: ±æê³ñ
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
To nastêpnym razem podpisz umowê z terminem tygodniowym, skoro miesi±c Ci nie odpowiada.
Przyjecha³ prostak ze wsi nawo¿±c s³omy i sobie my¶li "napiszemy miesi±c, bo jak mi sklep nie pójdzie, to siê szybko wyprowadzê".
No to masz miesi±c.

-- -- -

Data: 2011-05-02 14:29:04
Autor: Kunio
W dniu 2011-05-02 13:22,  ±æê³ñ pisze:
[...]

znasz sie trolu troche na prawie czy wypisywanie glupot sprawie ci radoche?

Data: 2011-04-26 10:46:19
Autor: Kunio
W dniu 2011-04-26 10:45, Olgierd pisze:

Przepis "dzia³a" tylko wówczas, je¶li umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa
mówi inaczej, wiêc "dzia³a" postanowienie umowne.

przepis jest bezwzgledny - slabo poinformowany jestes

Data: 2011-04-26 10:48:08
Autor: Kunio
Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu
W dniu 2011-04-26 10:45, Olgierd pisze:

Przepis "dzia³a" tylko wówczas, je¶li umowa nie mówi inaczej. Twoja umowa
mówi inaczej, wiêc "dzia³a" postanowienie umowne.

wyrok SN II CKN 264/00 mówi±cy ¿e Przepisy art. 673 KC i 688 KC maj± charakter bezwzglêdnie obowi±zuj±cy.

Data: 2011-04-26 09:20:46
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 26 Apr 2011 10:48:08 +0200, Kunio napisał(a):

Przepis "działa" tylko wówczas, jeśli umowa nie mówi inaczej. Twoja
umowa mówi inaczej, więc "działa" postanowienie umowne.

wyrok SN II CKN 264/00 mówiący że Przepisy art. 673 KC i 688 KC mają
charakter bezwzględnie obowiązujący.

U mnie ten wyrok jest o czymś innym :) Art. 673 kc nie może mieć charakteru bezwzględnie obowiązującego, bo sam w sobie mówi o umowie :)

A co więcej: przyjmuje się, że art. 688 kc dotyczy tylko najemcy. A wynajmującego obowiązują przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów. Czyli -- w przypadku najmu okazjonalnego -- art. 19d ustawy o ochronie praw lokatorów.

Data: 2011-04-26 09:40:44
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 26 Apr 2011 09:20:46 +0000, Olgierd napisał(a):

Czyli
-- w przypadku najmu okazjonalnego -- art. 19d ustawy o ochronie praw
lokatorów.

OK, masz umowę na czas nieokreślony -- czyli niedasię.

Data: 2011-04-28 23:36:54
Autor: taki sobie ktos
[...]

mozna prosic tak bardziej po ludzku? ;)

jesli mam umowe na czas nieokreslony i wzialem w wynajem mieszkanie od kogos, to moge wypowiedziec ja z 1-miesiecznym okresem wypowiedzenia (zakladajac, ze taki mam w umowie)?

natomiast wlasciciel mieszkania musi stosowac 3-mc okres, tak?

Bezskuteczne wypowiedzenie umowy najmu