Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub

Data: 2010-08-22 19:22:39
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
Witam,

Musze przedluzyc kabel VGA o doslownie 2 metry, ale nie moze byc straty
sygnalu a dokladniej jakosci wyswietlanego obrazu.

Widzialem jakies cuda za 600+ zł ale nie bede eksperymentowal. Czy znacie jakis konkretny dobry kabel ? Moze byc z dodatkowym zasilaniem,
cokolwiek, byleby tylko jakosc obrazu byla taka sama jak bez przedluzacza.
Rozdzielczosc to 1024x768 85 Hz

....chyba nie jestem pierwszym ktory o to pyta ? :)

Dzieki.

Data: 2010-08-22 19:27:34
Autor: konieczko
W dniu 2010-08-22 19:22, vissim pisze:
[...]

Ile metrow ma miec ten "kabel", swqego czasu mialem na stanie 10 metrowe extra sztuki i dzialaly.

Data: 2010-08-22 19:41:45
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
Ile metrow ma miec ten "kabel", swqego czasu mialem na stanie 10 metrowe extra sztuki i dzialaly.

Nie wiecej niz 2 lub 3 metry. Nieduzo bo zalezy mi na jakosci a w scianie
30 cm moge tylko dziure zrobic :)

Zastnawialem sie jeszcze naj innym rozwiazaniem, bo jesli moja karta
(radeon 46xx) ma wyjscie DVI, na nia nakladam przejsciowke DVI-DSUB a
doopiero na ta koncowke kabel od monitora, to moze lepiej byloby kupic nie
przedluzacz dsub a DVI...? No ale znow pytanie - czy faktycznie lepszy i
jaki konkretnie model - moze byc do 100 zl nawet.

Data: 2010-08-22 20:43:51
Autor: W.P.
Użytkownik vissim napisał:
Ile metrow ma miec ten "kabel", swqego czasu mialem na stanie 10 metrowe extra sztuki i dzialaly.

Nie wiecej niz 2 lub 3 metry. Nieduzo bo zalezy mi na jakosci a w scianie
30 cm moge tylko dziure zrobic :)

POJEDYNCZE kilka m to VGA można przedłużyć. Najważniejsze, żeby kabel
był dobrej jakości - nie będzie na pewno najtańszy - prawdopodobnie
będzie dosyć gruby: 9-10mm (takich używałem).

doradzałbym zakup w "realnym" sklepie.

[...]

tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

W.P.

Data: 2010-08-22 21:03:09
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
POJEDYNCZE kilka m to VGA można przedłużyć. Najważniejsze, żeby kabel
był dobrej jako¶ci - nie będzie na pewno najtańszy - prawdopodobnie
będzie dosyć gruby: 9-10mm (takich używałem).

mialem kiedys taki gruby i pojawialy sie przeklamania (widac bylo drugi
obraz w tle) choc to bylo na innej karcie graficznej.
Monitor to stary Samsung 753

doradzałbym zakup w "realnym" sklepie.

tym czerwonym na rogu ? :)

tu (chyba) pro¶ciej: DVI to zł±cze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
SprawdĽ w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

szkoda ze nie macie konkretnych modeli :(

Data: 2010-08-22 22:58:46
Autor: Przemek
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
W.P. nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

W USA kiedyś widziałem przejściówkę pasywną: DVI<>ethernet, może czegoś takiego poszukaj?
IMHO DVI będzie na 100% lepsze niż jakiekolwiek VGA, nawet 10cm.
Przem

Data: 2010-08-22 23:12:35
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
W USA kiedy¶ widziałem przej¶ciówkę pasywn±: DVI<>ethernet, może czego¶ takiego poszukaj?
IMHO DVI będzie na 100% lepsze niż jakiekolwiek VGA, nawet 10cm.

To moze ja cos zasugeruje sam sobie :)

http://allegro.pl/item1192236481_przedluzacz_dvi_dvi_d_profigold_pgm1532_2m.html
Przedłużacz DVI (DVI-D) Dual Link Profigold PGM1532 - 2m

Cena wysoka bo prawie 200 zł (firma płaci) i opisany jako DVI-D a moja
przesjciowka jest tylko DVI-A, ale chyba be bedzie problemu ? Fizycznie
przejsciowka Gigabyte DVI-SUB bedzie pasowala z tym kablem i wyjsciem z
karty graficznej. Zakladam ze reszta i tez ? :)

Data: 2010-08-22 23:51:42
Autor: GLaF
Dnia Sun, 22 Aug 2010 23:12:35 +0200, vissim napisał(a):

[...]

Nie będzie pasować. Ten kabel nie przenosi sygnału analogowego, brakuje mu
pinów. Je¶li monitor ma wej¶cie cyfrowe DVI, to kup odpowiednio długi kabel
DVI (wersja D lub I). Je¶li monitor ma tylko wej¶cie analogowe, to kup
odpowiednio długi kabel VGA je¶li chcesz podł±czyć do wyj¶cia VGA karty,
lub kabel DVI - VGA, je¶li chcesz podł±czyć do wyj¶cia DVI-I (lub A).
Raczej nie baw się w przedłużanie i przej¶ciówki - im mniej zł±cz po drodze
tym lepiej.

--
GLaF

Data: 2010-08-23 03:00:09
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
Nie będzie pasować. Ten kabel nie przenosi sygnału analogowego, brakuje mu
pinów.

Dlaczego mowisz ze nie bedzie dzialac ? Z karty wychodza mi wszystkie piny
(24 czy 26). Dokladam ten kabel ktory jak mozesz zauwazyc na zdjeciu z
poprzedniego  postu ma wszystkie piny po obu koncach wiec wychodze z karty
graficznej ze wszystkimi, kabel przenosi sygnal wszystkimi i dopiero na
przejsciowce Gigabytowej jest zaledwie 14,czy 16 pinow (DVI-A) i z niej
wychodzi kabel D-SUB prosto do monitora.

Chyba ze mowiac nie bedzie dzialac masz na mysli to ze kabel o ktorym
wspomnialem ma 24 styki ale tylko na zlaczkach, bo jak napisales, cyt. "Ten
kabel nie przenosi sygnalu analogowego, brakuje mu pinow". Btw, Moge sie mylic wiec poprawcie mnie prosze.

Data: 2010-08-24 00:48:29
Autor: GLaF
Dnia Mon, 23 Aug 2010 03:00:09 +0200, vissim napisał(a):

[...]

No wła¶nie nie wszystkie - brakuje "analogowych". Zdjęcie na samym dole
aukcji, po prawej stronie wtyczki jest podłużny rowek na podłużny pin (a w
zasadzie blaszkę). Naokoło tego rowka powinny być jeszcze 4 dziurki na
piny, które jak s±dzę, Twoja przej¶ciówka posiada.

--
GLaF

Data: 2010-08-22 23:44:49
Autor: wuwuzela
Użytkownik W.P. napisał:

tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

ja mialem chyba 10 metrowy i dzialalo.

Data: 2010-08-23 12:49:58
Autor: BartekK
[...]
Przy tej rozdzielczości, to każdy sensowny kabel (tzn nie-sznurówka chińska o grubości 3mm) będzie dobry, nie powinien zepsuć sygnału na tyle byś mógł to zauważyć.
Jeśli obraz jest zły, to pytanie tylko co psuje:
- z skąd bierzesz sygnał? (doczytałem że karta graficzna + przejśćiówka dvi-a > VGA, często marne przejściówki DVI-A > VGA potrafią robić odbicia i rozmazanie!)
- co podłączasz na końcu tego kabla (monitor? rzutnik?), i czy to coś ma inne wejścia niż VGA (może DVI-D czyli cyfrowe, hdmi?)
- co cię ogranicza po drodze (np otwór w ścianie fi 3cm)?

Jeśli musisz mieć na wyjściu sygnał VGA - to nie ma rady, musisz użyć kabla VGA, jakoś wtyczki VGA przecisnąć przez dziurę i tyle.
Kable/przedłużacze DVI, nawet DVI-I czyli zawierające DVI-Analog, są gorsze niż zwykłe przedłużacze VGA, bo zawierają oprócz lini analogowych też te cyfrowe, czyli drutów dużo, a średnica kabla ograniczona, więc te linie analogowe które w zwykłym VGA mogą być grubsze i lepiej ekranowane - tu są cienkie.

Jeśli na wyjśću masz np rzutnik który ma DVI/HDMI (ale DVI-D czyli cyfrowe!)- to użyj tego. Jak wtyczki ci DVI za duże, to możesz po obu stronach stosować przejściówki DVI-HDMI i użyć kabla z wtyczkami HDMI. Od strony elektrycznej nic to nie zmieni, a jakość w DVI "jest" albo "obrazu w ogóle nie ma", jeśli nie dajesz 15m kabla i rozdzielczość 1080p - to musi działać.

Data: 2010-09-19 13:40:19
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.08.2010 19:22, vissim pisze:
Musze przedluzyc kabel VGA o doslownie 2 metry, ale nie moze byc straty
sygnalu a dokladniej jakosci wyswietlanego obrazu.

Zawsze będzie ;)

Czy znacie jakis konkretny dobry kabel ? Moze byc z dodatkowym zasilaniem,

Kabel z zasilaniem? :)

cokolwiek, byleby tylko jakosc obrazu byla taka sama jak bez przedluzacza.
Rozdzielczosc to 1024x768 85 Hz

Możesz po prostu kupić *dobry* kabel. Gruby, sztywny, z fer-
rytami. Przy takich parametrach obrazu powinien wystarczyć.

Alternatywnie możesz kupić aktywny wzmacniacz sygnału VGA.
Kosztuje to koło 100 zł o ile pamiętam i pozwala przesłać
obraz nawet na 20 metrów, przy założeniu przyzwoitej jako-
¶ci przewodu.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub