Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub

Data: 2010-08-22 19:27:34
Autor: konieczko
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
W dniu 2010-08-22 19:22, vissim pisze:
Witam,

Musze przedluzyc kabel VGA o doslownie 2 metry, ale nie moze byc straty
sygnalu a dokladniej jakosci wyswietlanego obrazu.

Widzialem jakies cuda za 600+ zł ale nie bede eksperymentowal.

Czy znacie jakis konkretny dobry kabel ? Moze byc z dodatkowym zasilaniem,
cokolwiek, byleby tylko jakosc obrazu byla taka sama jak bez przedluzacza.
Rozdzielczosc to 1024x768 85 Hz

...chyba nie jestem pierwszym ktory o to pyta ? :)

Dzieki.

Ile metrow ma miec ten "kabel", swqego czasu mialem na stanie 10 metrowe extra sztuki i dzialaly.

Data: 2010-08-22 19:41:45
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
Ile metrow ma miec ten "kabel", swqego czasu mialem na stanie 10 metrowe extra sztuki i dzialaly.

Nie wiecej niz 2 lub 3 metry. Nieduzo bo zalezy mi na jakosci a w scianie
30 cm moge tylko dziure zrobic :)

Zastnawialem sie jeszcze naj innym rozwiazaniem, bo jesli moja karta
(radeon 46xx) ma wyjscie DVI, na nia nakladam przejsciowke DVI-DSUB a
doopiero na ta koncowke kabel od monitora, to moze lepiej byloby kupic nie
przedluzacz dsub a DVI...? No ale znow pytanie - czy faktycznie lepszy i
jaki konkretnie model - moze byc do 100 zl nawet.

Data: 2010-08-22 20:43:51
Autor: W.P.
Użytkownik vissim napisał:
Ile metrow ma miec ten "kabel", swqego czasu mialem na stanie 10 metrowe extra sztuki i dzialaly.

Nie wiecej niz 2 lub 3 metry. Nieduzo bo zalezy mi na jakosci a w scianie
30 cm moge tylko dziure zrobic :)

POJEDYNCZE kilka m to VGA można przedłużyć. Najważniejsze, żeby kabel
był dobrej jakości - nie będzie na pewno najtańszy - prawdopodobnie
będzie dosyć gruby: 9-10mm (takich używałem).

doradzałbym zakup w "realnym" sklepie.

[...]

tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

W.P.

Data: 2010-08-22 21:03:09
Autor: vissim
[...]

mialem kiedys taki gruby i pojawialy sie przeklamania (widac bylo drugi
obraz w tle) choc to bylo na innej karcie graficznej.
Monitor to stary Samsung 753

doradzałbym zakup w "realnym" sklepie.

tym czerwonym na rogu ? :)

tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

szkoda ze nie macie konkretnych modeli :(

Data: 2010-08-22 22:58:46
Autor: Przemek
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
W.P. nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

W USA kiedyś widziałem przejściówkę pasywną: DVI<>ethernet, może czegoś takiego poszukaj?
IMHO DVI będzie na 100% lepsze niż jakiekolwiek VGA, nawet 10cm.
Przem

Data: 2010-08-22 23:12:35
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
W USA kiedyś widziałem przejściówkę pasywną: DVI<>ethernet, może czegoś takiego poszukaj?
IMHO DVI będzie na 100% lepsze niż jakiekolwiek VGA, nawet 10cm.

To moze ja cos zasugeruje sam sobie :)

http://allegro.pl/item1192236481_przedluzacz_dvi_dvi_d_profigold_pgm1532_2m.html
Przedłużacz DVI (DVI-D) Dual Link Profigold PGM1532 - 2m

Cena wysoka bo prawie 200 zł (firma płaci) i opisany jako DVI-D a moja
przesjciowka jest tylko DVI-A, ale chyba be bedzie problemu ? Fizycznie
przejsciowka Gigabyte DVI-SUB bedzie pasowala z tym kablem i wyjsciem z
karty graficznej. Zakladam ze reszta i tez ? :)

Data: 2010-08-22 23:51:42
Autor: GLaF
Dnia Sun, 22 Aug 2010 23:12:35 +0200, vissim napisał(a):

[...]

Nie będzie pasować. Ten kabel nie przenosi sygnału analogowego, brakuje mu
pinów. Jeśli monitor ma wejście cyfrowe DVI, to kup odpowiednio długi kabel
DVI (wersja D lub I). Jeśli monitor ma tylko wejście analogowe, to kup
odpowiednio długi kabel VGA jeśli chcesz podłączyć do wyjścia VGA karty,
lub kabel DVI - VGA, jeśli chcesz podłączyć do wyjścia DVI-I (lub A).
Raczej nie baw się w przedłużanie i przejściówki - im mniej złącz po drodze
tym lepiej.

--
GLaF

Data: 2010-08-23 03:00:09
Autor: vissim
Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub
Nie będzie pasować. Ten kabel nie przenosi sygnału analogowego, brakuje mu
pinów.

Dlaczego mowisz ze nie bedzie dzialac ? Z karty wychodza mi wszystkie piny
(24 czy 26). Dokladam ten kabel ktory jak mozesz zauwazyc na zdjeciu z
poprzedniego  postu ma wszystkie piny po obu koncach wiec wychodze z karty
graficznej ze wszystkimi, kabel przenosi sygnal wszystkimi i dopiero na
przejsciowce Gigabytowej jest zaledwie 14,czy 16 pinow (DVI-A) i z niej
wychodzi kabel D-SUB prosto do monitora.

Chyba ze mowiac nie bedzie dzialac masz na mysli to ze kabel o ktorym
wspomnialem ma 24 styki ale tylko na zlaczkach, bo jak napisales, cyt. "Ten
kabel nie przenosi sygnalu analogowego, brakuje mu pinow". Btw, Moge sie mylic wiec poprawcie mnie prosze.

Data: 2010-08-24 00:48:29
Autor: GLaF
Dnia Mon, 23 Aug 2010 03:00:09 +0200, vissim napisał(a):

[...]

No właśnie nie wszystkie - brakuje "analogowych". Zdjęcie na samym dole
aukcji, po prawej stronie wtyczki jest podłużny rowek na podłużny pin (a w
zasadzie blaszkę). Naokoło tego rowka powinny być jeszcze 4 dziurki na
piny, które jak sądzę, Twoja przejściówka posiada.

--
GLaF

Data: 2010-08-22 23:44:49
Autor: wuwuzela
Użytkownik W.P. napisał:

tu (chyba) prościej: DVI to złącze cyfrowe, albo zadziała albo nie.
Sprawdź w specyfikacji ile może mieć kabel DVI.

ja mialem chyba 10 metrowy i dzialalo.

Bezstratny repeater lub przedluzacz VGA D-Sub