Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?

Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?

Data: 2019-03-31 22:46:40
Autor: Marcin
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Witam,

Do tej pory mi sie wydawalo, ze zakup uzywanego pojazdu to jest loteria. Bo mozna sie wpakowac na niezla mine wiec jak sam kupowalem to przeglad w Aso przed zakupem obowiazkowo, sprawdzanie na policji czy nie kradziony bo jak cos bedzie nie tak to strace pieniadze i nerwy a tu prosze jaki wyrok sadu:
https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/sprzedal-auto-z-wada-i-teraz-zaplaci-odszkodowanie-ponad-30-tys-zl/w6pm1yj

Dla nieklikajacych. Czlowiek kupil uzywane auto od innego prywatnego czlowieka i auto sie zepsulo. Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow napraw w kwocie wiekszej niz cena auta! Nie ma przy tym znaczenia, ze sprzedajacy nie byl swiadomy ze z autem jest cos nie tak.
Takie prawo chroni zawsze prywatnego kupujacego od komisu czy innej firmy (kupujacy nie moze sie go zrzec) a w przypadku kupujacego od prywatnego uzytkownika mozna kores rekojmi skrocic nawet do 0, ale trzeba to jawnie zapisac w umowie.

Z drugiej strony skoro prawo jest i sady takie laskawe dla kupujacych to dlaczego dziala tyle "podejrzanych" komisow z przekreconymi, klepanymi autami?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-03-31 23:30:55
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
-- Z drugiej strony skoro prawo jest i sady takie laskawe dla kupujacych to dlaczego dziala tyle "podejrzanych" komisow z przekreconymi, klepanymi autami?

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Data: 2019-04-01 22:25:29
Autor: Marcin
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Witam

W dniu 2019-04-01 o 08:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto to musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi", czy tez po prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa. Przyznaje sie, ze nie wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam auto uzywane. A dzieki takim wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-04-01 22:37:31
Autor: kk
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
On 2019-04-01 22:25, Marcin wrote:
Witam

W dniu 2019-04-01 o 08:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto to musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi", czy tez po prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa. Przyznaje sie, ze nie wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam auto uzywane. A dzieki takim wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

Data: 2019-04-02 01:40:08
Autor: RadoslawF
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-01 o 22:37, kk pisze:

W dniu 2019-04-01 o 08:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto to musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi", czy tez po prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa. Przyznaje sie, ze nie wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam auto uzywane. A dzieki takim wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

Sugerujesz ze on będzie sprzedawał nie swoje stare tylko jakiegoś
szrota przywiezionego na lawecie z niemiec jako rozbitka?
Bo tylko w tym przypadku powinien się bać.


Pozdrawiam

Data: 2019-04-01 22:48:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
-- Sugerujesz ze on będzie sprzedawał nie swoje stare tylko jakiegoś szrota przywiezionego na lawecie z niemiec jako rozbitka?

takich bezczelnych typow dobrze ze wylapuja :-)

-- Bo tylko w tym przypadku powinien się bać.

z artykulu wynikalo cos dokladnie przeciwnego i muchy juz lecialy do komisow po sztrucle aby pozniej rozlozyc niedobrego handlarza w sadzie na lopatki :-)

ps nie ma szans aby komis w Bolandzie na jakims zadupiu mial rodzynka sciaganego zza granicy, po drodze jest tylu chetnych ze to co zostaje to ochlapy :-)

Data: 2019-04-02 08:13:42
Autor: ToMasz
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 02.04.2019 o 01:40, RadoslawF pisze:
W dniu 2019-04-01 o 22:37, kk pisze:

W dniu 2019-04-01 o 08:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto to musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi", czy tez po prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa. Przyznaje sie, ze nie wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam auto uzywane. A dzieki takim wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

Sugerujesz ze on będzie sprzedawał nie swoje stare tylko jakiegoś
szrota przywiezionego na lawecie z niemiec jako rozbitka?
Bo tylko w tym przypadku powinien się bać.

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu. Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

ToMasz

Data: 2019-04-02 07:59:55
Autor: Budzik
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto
to musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi",
czy tez po prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa.
Przyznaje sie, ze nie wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam
auto uzywane. A dzieki takim wyrokom i artykulom o nich ludzie
zostana zacheceni do dochodzenia swoich praw i moze bedzie wiecej
podobnych wyrokow.

To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

Sugerujesz ze on będzie sprzedawał nie swoje stare tylko jakiegoś
szrota przywiezionego na lawecie z niemiec jako rozbitka?
Bo tylko w tym przypadku powinien się bać.

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu. Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że
coś tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży
będzie informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

Rozciagasz jakis promil przypadkó na cały rynek oszustów sprzedajacych samochody? hmm... Mozna wyciagnac jakies wnioski z historii o twojej mamie na cały rynek aut?


Czy jeżeli twoja mam sprzedaje samochod który jest niesprawny ale ona o tym nie wie to znaczy ze odzegnuje sie od odpowiedzialnosci?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
No i proszę!

Data: 2019-04-02 02:15:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
-- Czy jeżeli twoja mam sprzedaje samochod który jest niesprawny ale ona o tym nie wie to znaczy ze odzegnuje sie od odpowiedzialnosci?

oczywiscie, przecietny ludek nie ma wiedzy technicznej zeby ogarnac wspolczesne auto wiec jesli nie zataila wypadkowosci (jak ten ptys z wyroku) serwisowala auto i zgodzila sie na przeglad przedsprzedazny to moze spac spokojnie

Data: 2019-04-02 11:56:57
Autor: wchpikus
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Dlatego kupować auto tylko od firm (komisów) na fakturę i od razu zaznaczać, że jeśli pojawi się problem, skorzystasz z praw tobie przysługujących.
w 99% przypadków handlarz wycofuje się ze sprzedania auta.

Data: 2019-04-02 15:33:59
Autor: RadoslawF
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:
W dniu 02.04.2019 o 01:40, RadoslawF pisze:
W dniu 2019-04-01 o 22:37, kk pisze:

W dniu 2019-04-01 o 08:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto to musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi", czy tez po prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa. Przyznaje sie, ze nie wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam auto uzywane. A dzieki takim wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

Sugerujesz ze on będzie sprzedawał nie swoje stare tylko jakiegoś
szrota przywiezionego na lawecie z niemiec jako rozbitka?
Bo tylko w tym przypadku powinien się bać.

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu. Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

Sam nie masz racji.
Jakby twoja mama się zarzekała że jechała 150km/h i nie telepało
to była by oszustka jak ten komisant który auto przywiózł
a opowiadał że samo przyjechało.


Pozdrawiam

Data: 2019-04-02 21:54:05
Autor: Marcin
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Witam

W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan
techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu.
Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś
tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie
informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

I o ile dobrze zrozumialem, to mama (jako osoba fizyczna) sprzedajac auto bedzie mogla taki zapis dodac do umowy i bedzie on wazny. A komis takiego zapisu nie moze dodac a nawet jak doda to i tak nie ma to znaczenia. Pytanie jak to jest gdy sprzedajacym jest osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czy wtedy jest rekojmia przy sprzedazy rzeczy uzywanej czy nie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-04-02 22:20:22
Autor: kk
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
On 2019-04-02 21:54, Marcin wrote:
Witam

W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan
techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu.
Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś
tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie
informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

I o ile dobrze zrozumialem, to mama (jako osoba fizyczna) sprzedajac auto bedzie mogla taki zapis dodac do umowy i bedzie on wazny. A komis takiego zapisu nie moze dodac a nawet jak doda to i tak nie ma to znaczenia. Pytanie jak to jest gdy sprzedajacym jest osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czy wtedy jest rekojmia przy sprzedazy rzeczy uzywanej czy nie.

Moim zdaniem będzie tak, jak z najmem "okazjonalnym"

Data: 2019-04-02 23:58:39
Autor: Liwiusz
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-02 o 22:20, kk pisze:
On 2019-04-02 21:54, Marcin wrote:
Witam

W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan
techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu.
Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś
tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie
informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

I o ile dobrze zrozumialem, to mama (jako osoba fizyczna) sprzedajac auto bedzie mogla taki zapis dodac do umowy i bedzie on wazny. A komis takiego zapisu nie moze dodac a nawet jak doda to i tak nie ma to znaczenia. Pytanie jak to jest gdy sprzedajacym jest osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czy wtedy jest rekojmia przy sprzedazy rzeczy uzywanej czy nie.

Moim zdaniem będzie tak, jak z najmem "okazjonalnym"


Czyli jak?

--
Liwiusz

Data: 2019-04-03 16:42:18
Autor: kk
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
On 2019-04-02 23:58, Liwiusz wrote:
W dniu 2019-04-02 o 22:20, kk pisze:
On 2019-04-02 21:54, Marcin wrote:
Witam

W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan
techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu.
Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś
tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie
informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

I o ile dobrze zrozumialem, to mama (jako osoba fizyczna) sprzedajac auto bedzie mogla taki zapis dodac do umowy i bedzie on wazny. A komis takiego zapisu nie moze dodac a nawet jak doda to i tak nie ma to znaczenia. Pytanie jak to jest gdy sprzedajacym jest osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czy wtedy jest rekojmia przy sprzedazy rzeczy uzywanej czy nie.

Moim zdaniem będzie tak, jak z najmem "okazjonalnym"


Czyli jak?


Że nie uda się tego zastrzeżenia wpisać w umowę zwykłemu ludzikowi bo jak kupujący to zobaczy to pójdzie do komisu.

Data: 2019-04-04 09:51:10
Autor: Liwiusz
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-03 o 16:42, kk pisze:
On 2019-04-02 23:58, Liwiusz wrote:
W dniu 2019-04-02 o 22:20, kk pisze:
On 2019-04-02 21:54, Marcin wrote:
Witam

W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan
techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu.
Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś
tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie
informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

I o ile dobrze zrozumialem, to mama (jako osoba fizyczna) sprzedajac auto bedzie mogla taki zapis dodac do umowy i bedzie on wazny. A komis takiego zapisu nie moze dodac a nawet jak doda to i tak nie ma to znaczenia. Pytanie jak to jest gdy sprzedajacym jest osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czy wtedy jest rekojmia przy sprzedazy rzeczy uzywanej czy nie.

Moim zdaniem będzie tak, jak z najmem "okazjonalnym"


Czyli jak?


Że nie uda się tego zastrzeżenia wpisać w umowę zwykłemu ludzikowi bo jak kupujący to zobaczy to pójdzie do komisu.

Nie rozumiem. Najem okazjonalny ostatnimi czasy jest dość popularny.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-04 17:04:14
Autor: kk
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
On 2019-04-04 09:51, Liwiusz wrote:
W dniu 2019-04-03 o 16:42, kk pisze:
On 2019-04-02 23:58, Liwiusz wrote:
W dniu 2019-04-02 o 22:20, kk pisze:
On 2019-04-02 21:54, Marcin wrote:
Witam

W dniu 2019-04-02 o 08:13, ToMasz pisze:

nie masz racji. moja mama ma 70 lat, o aucie nic nie wie, stan
techniczny sprawdza diagnosta, auto jeździ maks 60km/h do marketu.
Sprzeda auto i... powinna wiedzieć że nim telepie przy 120km/h? że coś
tam czekało tylko że się urwie? Teraz na umowie kupna sprzedaży będzie
informacja że kupujący rezygnuje z rękojmi.

I o ile dobrze zrozumialem, to mama (jako osoba fizyczna) sprzedajac auto bedzie mogla taki zapis dodac do umowy i bedzie on wazny. A komis takiego zapisu nie moze dodac a nawet jak doda to i tak nie ma to znaczenia. Pytanie jak to jest gdy sprzedajacym jest osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza. Czy wtedy jest rekojmia przy sprzedazy rzeczy uzywanej czy nie.

Moim zdaniem będzie tak, jak z najmem "okazjonalnym"


Czyli jak?


Że nie uda się tego zastrzeżenia wpisać w umowę zwykłemu ludzikowi bo jak kupujący to zobaczy to pójdzie do komisu.

Nie rozumiem. Najem okazjonalny ostatnimi czasy jest dość popularny.


Z pewnej perspektywy to loty kosmiczne też są dość popularne.

Data: 2019-04-09 10:55:19
Autor: Liwiusz
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-04 o 17:04, kk pisze:

Nie rozumiem. Najem okazjonalny ostatnimi czasy jest dość popularny.


Z pewnej perspektywy to loty kosmiczne też są dość popularne.

A coś na temat? Wynajmowałem mieszkanie 5 lat temu, obserwowałem wynajmowanie sprzed roku - i o ile 5 lat temu prawie nikt nie ogłaszał się, że wynajmie mieszkanie na umowę najmu okazjonalnego, tak w zeszłym roku takich ogłoszeń jest dużo, i (co gorsze) wynajmujący rzeczywiście wówczas wybierają najemców dających możliwość zawarcia takiej umowy.
Nie, że inaczej się nie da, ale nie są to już loty kosmiczne.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-02 16:59:18
Autor: z
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-01 o 22:37, kk pisze:
To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

I tu się właśnie zawahałem gdyż mam ofertę pozbycia się w rozliczeniu mojego auta. Oczywiście trochę na tym stracę ale są i zyski a tu dochodzi jeszcze jeden :-)

z

Data: 2019-03-31 23:52:09
Autor: WS
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
On Sunday, March 31, 2019 at 10:46:42 PM UTC+2, Marcin wrote:

Dla nieklikajacych. Czlowiek kupil uzywane auto od innego prywatnego czlowieka i auto sie zepsulo. Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow napraw w kwocie wiekszej niz cena auta! Nie ma przy tym znaczenia, ze sprzedajacy nie byl swiadomy ze z autem jest cos nie tak.

Z komentarza pod arty. wynika, ze nie do konca tak to wygladalo. Zwykle oszustwo + druciarstwo

dla nieklikajacych cytat:
"Znam sprawę.Ten człowiek oszukał mojego kuzyna, co potwierdził Sąd dwóch instncjii. Sprzedał mu powypadkowe auto miało wtedy 5,5 roku. Kuzyn był osobą fizyczną w dniu zakupu. Otworzył działalność po zakupie. Auto miało służyć do pracy.Nie pojeździł..
Sprzedający zapewniał go, że silnik jest oryginalny i nigdy nie był naprawiany oraz ,że auto nie jest powypadkowe .Auto nie było nowe miało drobne wady, ale to normalne. Stacja diagnostyczna robił normalny przegląd techniczny. W krótkim czasie doszło do awarii. W sądzie zeznał, iż auto przyjechało z Niemiec na kołach a kierowcą był jego syn sam pozwany miał siedzieć obok Dokumenty z urzędu celnego potwierdzają, że auto było powypadkowe. Miało rozbity przód i przyjechało na lawecie!!! Po przedstawieniu dokumentów w sądzie wyobraźcie sobie mina pozwanego, bezcenna!! Nieprawdą jest również to, że mój kuzyn żądał od pozwanego 5000 zł .Informował tylko sprzedającego o usterce auta i pierwszej djagnozie warsztatu, który określił wstępnie swoją usługę za naprawę na 5000 zł Prosił, aby sprzedający był obecny przy ekspertyzie, na co Sprzedający nie wyraził zgody.Kuzyn zamówił niezależnego eksperta,który stwierdził poważne wady w silniku. Sprzedający wiedział do czego auto ma służyć. Wszystko jest w aktach sprawy, opinia biegłego sądowego potwierdziła niefachową naprawę przed sprzedażą np. klejona pompa oleju, szrotowe części w silniku i inne kwiatki.Naprawiał rozbity samochód i nie wiedziłał, że skleił pompę olejową ??!!! . Czujnika o którym napisano w artykule nie było wcale i nie był powodem obniżenia ceny. Sprzedającył stwierdził, że mu się zerwał, ale to drobiazg bo Kupujący może nabyć na allegro. Swoją drogą moim zdaniem brak czujnika miał ukryć wysoką temperaturę silnika i złe smarowanie. Wszystkim zainteresowanym chętnie podam nr. akt sprawy. Sprawa trwała 2,5 roku. Do dnia dzisiejszego Kupujący nie otrzymał nawet złotówki, sprawa jest u komornika. Trudno oprzeć się wrażeniu, iż pan redaktor nie dołożył staranności pisząc ten artykuł. Nie pogodzony z wyrokiem Sądu I oraz II instancjii Pan Sprzedający biega teraz po redakcjach różnych gazet i wypłakuje się w ich rekawy, podając jakieś półprawdy. Gazety piszą o 30 000 zł zadośćuczynienia, to manipulacja! to zadośćuczynienie to kwota 2 330,77 zł Prawda jest taka, że Sąd zasądził 22 45,27 zł plus odsetki od dnia odsąpienia od umowy, w tym zawarta jest cena auta 18 000 zł oraz udokumentowane koszty, które poniósł Kupujący łącznie z kwotą tego zadośćuczynienia. Koszty sądowe ustawowo. Wyrok niezależnego Sądu wzorcowy!!!!. Zapraszam Redakcje gazet na przekazanie feralnego auta Sprzedawcy. Podam na życzenie datę. To dopiero będzie Cyrk!!! . Polecam sprawdzić w Wikio znaczenie słowa pieniacz. Pozdrawiam wszystkich, a na przyszłość nie śpieszcie się z wypowiadaniem opinii nie posiadając pełnych informacji."

Data: 2019-04-01 22:19:45
Autor: Janusz
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-01 o 08:52, WS pisze:
Dzieki za wyjaśnienia, zupełnie zmienia to kontekst wyroku.

Trudno oprzeć się wrażeniu, iż pan redaktor nie dołożył staranności pisząc ten artykuł.
Nic nowego, redaktorów juz nie ma, są tylko jakieś popłuczyny klepiące wierszówkę bez ładu i składu, byle jak najwięcej reklam sprzedać, stąd klikbajtowe tytuły i treści wysane z palca.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-04-02 17:22:21
Autor: z
"pan redaktor nie dołożył staranności pisząc ten artykuł"
z

Data: 2019-04-01 04:10:24
Autor: Jacek
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 31.03.2019 o 22:46, Marcin pisze:
Witam,

prosze jaki wyrok sadu:

Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow napraw w kwocie wiekszej niz cena auta!
Zawsze myślałem, że sędziowie kupują nowe auta, a tu taka niespodzianka ;-)
Jacek

Data: 2019-04-01 12:55:53
Autor: robot
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
W dniu 2019-04-01 o 04:10, Jacek pisze:
W dniu 31.03.2019 o 22:46, Marcin pisze:
Witam,

prosze jaki wyrok sadu:

Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow napraw w kwocie wiekszej niz cena auta!
Zawsze myślałem, że sędziowie kupują nowe auta, a tu taka niespodzianka ;-)

10/10

Data: 2019-04-04 17:48:15
Autor: J.F.
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q7rrug$dot$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 31.03.2019 o 22:46, Marcin pisze:
prosze jaki wyrok sadu:
Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow napraw w kwocie wiekszej niz cena auta!
Zawsze myślałem, że sędziowie kupują nowe auta, a tu taka niespodzianka ;-)

Ostatnio jakies cuda w kascie ... a moze to tylko dalsza rodzina :-)


No coz ... dobra zmiana w sadach ?
Czy "niezbadane sa wyroki sadow rejonowych" ?

A moze pismaki zapomnialy czegos istotnego napisac ?

Bo jak pamietam stare przyklady:
-rekojmia ze strony sprzedawcy istniala ... ale jaka wada ? Przeciez klient wyjechal autem sprawnym (bo wyjechal).
Jesli cos sie potem zepsulo ... od tego jest uzywane auto, zeby sie psuc.
i zapis w KC o przejsciu niebezpieczenstwa

- sady odrzucaly roszczenia z tytylu nieuzgodnionych napraw. Nie ma "oddalem do warsztatu i zaplacilem 10 tys"

Teraz moze byc istotne

Art.559.Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili

Art.556-2.
Jeżeli  kupującym  jest  konsument,  a wada  fizyczna  została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

Domniemanie wazna rzecz. Co prawda sprzedawca moze rzeczoznawce powolac, ktory stwierdzi, ze stopien zuzycia z grubsza odpowiada przebiegowi, wiec to nie jest zadna wada.
Ale jak naprawa bedzie tansza od ekspertyzy  ...

No domniemanie nie dotyczy sprzedazy prywatnej.

A moze sprzedano przez komis/handlarza ?
Wtedy ewentualne rozszczenia przenosza sie na poprzedniego wlasciciela ....

J.

Data: 2019-04-01 08:08:08
Autor: ToMasz
Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
Dla nieklikajacych. Czlowiek kupil uzywane auto od innego prywatnego czlowieka i auto sie zepsulo. Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow napraw w kwocie wiekszej niz cena auta!
zaskakujące, szczególnie że...

Takie prawo chroni zawsze prywatnego kupujacego od komisu czy innej firmy (kupujacy nie moze sie go zrzec) a w przypadku kupujacego od prywatnego uzytkownika mozna kores rekojmi skrocic nawet do 0, ale trzeba to jawnie zapisac w umowie.

.... na umowie było napisane że kupujący zna stan. więc taki zapis nie jest wiążący, natomiast zapis o braku rękojmi jest? Tak wiec mamy państwo w którym prawo nie zależy od takiej czy innej woli, od kontekstu sprawy tylko od odpowiedniego sformuowania. Ztcw zaliczka i zadatek są diametralnie różne z punktu widzenia prawa

dzięki za informacje. czegoś się nauczyłem

ToMasz

Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona