Bezwartosciowe banknoty Euro?

Data: 2012-06-17 11:45:04
Autor: Marcin
Bezwartosciowe banknoty Euro?
Witam

Prof. Gomulka w wywiadzie dla money.pl:

"Jak to w ogóle możliwe, że euro, które jest na kontach Greków nie będzie honorowane w Eurolandzie?

Mówię w tej chwili o pieniądzu papierowym i monetach. Jest wyraźny podział pieniądza pomiędzy krajami i wiadomo, które są greckie. Grecja nie może dodrukować tego typu pieniądza, który przestanie być akceptowany w całej strefie euro.

Jeśli ktoś w tej chwili ma konto w greckim banku i te pieniądze prześle do banku niemieckiego lub włoskiego, to te środki dalej będą do dyspozycji"

"Jeśli Grek będzie dysponował euro nieemitowanym w Grecji, to nadal ta waluta będzie mieć wartość i będzie mógł się nim posługiwać w transakcjach zewnętrznych."

Cytaty z:
http://www.money.pl/gospodarka/wywiady/artykul/to;jedyny;ratunek;dla;grekow;przelewy;do;niemiec,135,-1,1105287.html

Czyli jak ktos ma gotowke w Euro to po wyjsciu Grecji ze strefy
Euro bedzie mial tylko pare papierow a nie pieniadze? I co z "banknotami" lezacymi w sejfach bankow czy firm? Kazdy teraz powinien przejrzec gotowke i pozbyc sie papierow wyprodukowanych dla Grecji? Chociaz dzisiaj 1 Euro 'grecki' jest tak samo dobre jak 'niemeickie'. Sam takiego problemu nie mam wiec pytam czysto teoretycznie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-06-17 11:53:10
Autor: gral
Marcin napisał(a):

[...]

Mam kilka banknotów i za chiny ludowe nie umiem powiedzieć, z jakiego kraju pochodzą. Mam to poznać po numerze seryjnym?

Data: 2012-06-17 12:53:16
Autor: RobertS
Bezwartosciowe banknoty Euro?

Mam kilka banknotów i za chiny ludowe nie umiem powiedzieć, z jakiego
kraju pochodzą. Mam to poznać po numerze seryjnym?

wszystkie banknoty są takie same, tylko rezerw monet się różni

RobertS

Data: 2012-06-17 08:23:00
Autor: eisenberg
On 17 Cze, 12:53, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> Mam kilka banknotów i za chiny ludowe nie umiem powiedzieæ, z jakiego
> kraju pochodz±. Mam to poznaæ po numerze seryjnym?

wszystkie banknoty s± takie same, tylko rezerw monet siê ró¿ni

Najpro¶ciej - wp³aciæ je na konto w banku i przelaæ na rachunek w
Niemczech. Na miejscu Greka tak bym zrobi³

Data: 2012-06-20 23:19:48
Autor: Marcin
W dniu 2012-06-17 17:23, eisenberg pisze:
[...]

No dobra. Ale w bankach odrobina z tego co klienci wplacaja jest trzymane w gotowce w skarbcu. Czesc z tego jest wyprodukowana w wersji greckiej. I co z tymi pieniedzmi? Chociaz bankom to akurat pewnie EBC wymieni na inne, lepsze euro;)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-06-21 00:07:43
Autor: Krzysiek
Bezwartosciowe banknoty Euro?
W dniu ¶roda, 20 czerwca 2012 23:19:48 UTC+2 u¿ytkownik Marcin napisa³:
Chociaz bankom to akurat pewnie EBC wymieni na inne, lepsze euro;)
To niech wymienia wszystkim:P

Data: 2012-06-17 14:00:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezwartosciowe banknoty Euro?

"RobertS" jrkcuu$u2p$1@news.icpnet.pl

Mam kilka banknotów i za chiny ludowe nie umiem powiedzieæ, z jakiego
kraju pochodz±. Mam to poznaæ po numerze seryjnym?

wszystkie banknoty s± takie same, tylko rezerw monet siê ró¿ni

Oczywi¶cie mia³e¶ na swej my¶li 'rewers', nie 'rezerw'.

  da³ nam przyk³ad Bonaparte jak zwyciê¿aæ mamy?
  dali przyk³ad Grecy, jak zwyciê¿aæ mamy [i taty?]

Data: 2012-06-17 15:53:36
Autor: Zbynek Ltd.
Bezwartosciowe banknoty Euro?
Eneuel Leszek Ciszewski napisa³(a) :
  da³ nam przyk³ad Bonaparte jak zwyciê¿aæ mamy?
  dali przyk³ad Grecy, jak zwyciê¿aæ mamy [i taty?]

Da³ nam przyk³ad Grek Iwanow jak zwyciê¿aæ mamy ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Cz³owiek zaczyna u¿ywaæ dopiero wtedy rozumu, gdy koñcz± mu siê wszystkie mo¿liwo¶ci.]

Data: 2012-06-17 23:55:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezwartosciowe banknoty Euro?

"Zbynek Ltd." jrkngf$5gs$2@inews.gazeta.pl

  da³ nam przyk³ad Bonaparte jak zwyciê¿aæ mamy?
  dali przyk³ad Grecy, jak zwyciê¿aæ mamy [i taty?]

Da³ nam przyk³ad Grek Iwanow jak zwyciê¿aæ mamy ;-)

Co¶ mi t³ucze siê po mej g³owie, ¿e je¶li Grek -- to raczej Zorba...

Kto jeszcze pamiêta Zorbê z PKO? :) Ile to lat minê³o? Ze æwieræ wieku?

-=-

Ile Grecy dostali niedawno od UE? Ze 400 miliardów euro?
A ilu ich jest? Ze 4 razy mniej ni¿ Polaków? Ile wiêc by
przypad³o na Polaka, gdyby Polska dosta³a podobn± pomoc?
4*4*400 -- > 6.4 biliona z³otych... A¿ ci¶nie siê na usta
pytanie sprzed wielu lat -- nowych z³otych? ;) Ile zatem
przypad³oby na ³ebka?

  400 mld /10 mln -- > 40 ta³zenów euro -- > 160 tysiêcy z³otych

Je¶li rodzinka liczy sobie ze 4 osoby, to razem 640 ta³zenów
z³otych, czyli mo¿na by przenie¶æ siê z ciasnego mieszkanka
blokowego do domku ulokowanego gdzie¶ na przedmie¶ciach...

Data: 2012-06-18 06:57:59
Autor: bzdreg
Bezwartosciowe banknoty Euro?

"Zbynek Ltd." jrkngf$5gs$2@inews.gazeta.pl

dał nam przykład Bonaparte jak zwyciężać mamy?
dali przykład Grecy, jak zwyciężać mamy [i taty?]

Dał nam przykład Grek Iwanow jak zwyciężać mamy ;-)

Coś mi tłucze się po mej głowie, że jeśli Grek -- to raczej Zorba...

Kto jeszcze pamięta Zorbę z PKO? :) Ile to lat minęło? Ze ćwierć wieku?

-=-

Ile Grecy dostali niedawno od UE? Ze 400 miliardów euro?
A ilu ich jest? Ze 4 razy mniej niż Polaków? Ile więc by
przypadło na Polaka, gdyby Polska dostała podobną pomoc?
4*4*400 -- > 6.4 biliona złotych... Aż ciśnie się na usta
pytanie sprzed wielu lat -- nowych złotych? ;) Ile zatem
przypadłoby na łebka?

400 mld /10 mln -- > 40 tałzenów euro -- > 160 tysięcy złotych

Jeśli rodzinka liczy sobie ze 4 osoby, to razem 640 tałzenów
złotych, czyli można by przenieść się z ciasnego mieszkanka
blokowego do domku ulokowanego gdzieś na przedmieściach...

Co Ty p...?
A skąd niby te "domki" miałyby się wziąć? Chyba wybudowane z tej makulatury, na której wydrukowano by te miliardy €.
Nie da się w cudowny sposób śmieci zamienić na dobra przez namalowanie na nich napisu "100€". No - na indywidualną skalę, to i owszem. Ale prędzej te dobra wyrosną z ziemi w kolorze zielonym pod stosowną lampą, niż w postaci zadaszonych murów. :)

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Bzdreg.

Data: 2012-06-18 11:01:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bezwartosciowe banknoty Euro?

"bzdreg" jrmcgo$e6k$1@inews.gazeta.pl

Co Ty p...?

Co ja piszÄ™?

[...]

Przekonałeś mnie... ;) Wydrukuj zatem z milion €, wpłać je
na swoje konto bankowe, a następnie przelej na moje... Nic
u mnie z tego nie wyrośnie wg Ciebie. :) Nic i nie zyskam.
Nikt zatem nie straci.

-=-

Rajfi chyba nadal drukuje to, co ma nam dać. :)

Kółka kręcą się, czas ucieka, logowanie do Rajfiego
trwa długie minuty... Szmalu wisiennego -- nie ma...

Data: 2012-06-17 21:20:51
Autor: z
W dniu 2012-06-17 11:45, Marcin pisze:

Czyli jak ktos ma gotowke w Euro to po wyjsciu Grecji ze strefy
Euro bedzie mial tylko pare papierow a nie pieniadze? I co z
"banknotami" lezacymi w sejfach bankow czy firm?

No ³adnie. Najpierw greckie potem hiszpañskie potem...
Gor±cy pieni±dz po prostu a takiego pieni±dza to i konto bankowe mo¿e nie ostudziæ ;-)

Data: 2012-06-18 11:04:08
Autor: Zet
Bezwartosciowe banknoty Euro?
To jak to w końcu jest? Są greckie banknoty Euro? Bo szukam i szukam i nie ma takich informacji.

Data: 2012-06-18 14:55:57
Autor: AnonimGall
W dniu 2012-06-18 11:04, Zet pisze:
To jak to w końcu jest? Są greckie banknoty Euro? Bo szukam i szukam i
nie ma takich informacji.

Tak samo jak sa niemieckie francuzkie i holenderskie ale to trzeba ruszyc dupe z krzesla.

Data: 2012-06-18 06:46:30
Autor: Krzysiek
Bezwartosciowe banknoty Euro?
W dniu poniedzia³ek, 18 czerwca 2012 14:55:57 UTC+2 u¿ytkownik AnonimGall napisa³:

Tak samo jak sa niemieckie francuzkie i holenderskie ale to trzeba ruszyc dupe z krzesla.

za wiki:
"The first character of the serial number is a letter which uniquely identifies the country that issues the note"
Y Greece

Data: 2012-06-18 20:52:49
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bezwartosciowe banknoty Euro?
Hello,

za wiki:
"The first character of the serial number is a letter which uniquely identifies the country that issues the note"
Y Greece

Ha! Wprowadzili "sprzętowe" ograniczenie do maksymalnie 26 krajów w strefie euro. :-)

--
MiCHA

Data: 2012-06-18 22:55:24
Autor: Krystek
W dniu 2012-06-18 20:52, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
[...]

Spoko. dodzadzą drugą literkę i/lub cyfrowy country code i będzie git. Przepisy są po to, by je "apgrejdować".

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-06-18 23:21:56
Autor: AnonimGall
W dniu 2012-06-18 22:55, Krystek pisze:
[...]

Albo zrobia jak w jakims "zacofanym" afrykanskim kraju, ostatnio telewizornia pokazalo ze kasiora jest wirtualna w komorce wysylasz jak w paypalu z tym ze sms'em bo na chuj komu banknoty ?

Najlepszy sposob to przypisac kazdemu lemingowi numer a kasiora wirtualna w komputerze.

Data: 2012-06-19 06:32:15
Autor: bzdreg
W dniu 2012-06-18 23:21, AnonimGall pisze:

Najlepszy sposob to przypisac kazdemu lemingowi numer a kasiora
wirtualna w komputerze.

A teraz niby jak jest?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Bzdreg.

Data: 2012-06-19 11:39:42
Autor: AnonimGall
W dniu 2012-06-19 06:32, bzdreg pisze:
W dniu 2012-06-18 23:21, AnonimGall pisze:

Najlepszy sposob to przypisac kazdemu lemingowi numer a kasiora
wirtualna w komputerze.

A teraz niby jak jest?

Teraz kasiora jest w obiegu ! Tony makulatury i zlomu.

Bezwartosciowe banknoty Euro?