Białka - czy coś się tam zmieniło od 2010?

Data: 2013-01-24 12:01:01
Autor: Marcin N
Białka - czy coś się tam zmieniło od 2010?
Czy w Białce coś się zmieniło na lepsze/gorsze od 2010? Jakieś nowe wyciągi, trasy?

Pamiętam, że w 2010 kupiłem karnet na 4 dni i potem żałowałem. Był tak drogi, że nie byłem w stanie jeździć tyle, żeby chociaż być na zero względem opłat robionych na bieżąco.

--
MN

Data: 2013-01-24 16:49:08
Autor: J.F
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości
[...]

Cos sie zmienilo
http://www.rp.pl/artykul/757616.html

"Właściciele niektórych stacji zdecydowali się zainwestować w nowe, elektroniczne czytniki. Zamontowanie urządzeń pozwoliło na podpisanie porozumienia o jednym, wspólnym karnecie. Będzie on obowiązywał w tym sezonie w pięciu ośrodkach narciarskich: Kotelnica, Bania i Kaniówka w Białce Tatrzańskiej, Jurgów Ski w Jurgowie oraz w Czorsztyn Ski w Kluszkowcach."

Wiec teraz w 4 dni mozna sie przekonac ze wszedzie tak samo zle :-)

Ale to info z 11/12, warto sprawdzic jak teraz ... albo od razu zainteresowac cenami austryjackimi.

J.

Data: 2013-01-24 17:07:59
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-24 16:49, J.F pisze:
[...]

Właśnie widzę na ich stronie, że doszły dwie długie trasy niebieskie:
http://bialkatatrzanska.pl/images/plan-osrodka-01-big.jpg

Nr 7 i 8. 1900 i 1200m. Interesujące.

--
MN

Data: 2013-01-24 20:26:35
Autor: Maciek

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:kdrm8r$ck1> Właśnie widzę na ich stronie, że doszły dwie długie trasy niebieskie:
http://bialkatatrzanska.pl/images/plan-osrodka-01-big.jpg

Nr 7 i 8. 1900 i 1200m. Interesujące.

Ta... Tylko że ta dłuższa to w połowie trasa biegowa i podejrzewam że nie jest to Alpe Cermis... ;)

Maciek

Data: 2013-01-24 20:48:57
Autor: Andrzej Jackowicz-Korczyński
W dniu 2013-01-24 20:26, Maciek pisze:

Ta... Tylko że ta dłuższa to w połowie trasa biegowa i podejrzewam że
nie jest to Alpe Cermis... ;)

Maciek

Ale one podbiegały Olympią ... ;-)

--
Andrzej JK

Data: 2013-01-24 21:54:09
Autor: Rafał Grzelak
Maciek wrote:

> [...]
> http://bialkatatrzanska.pl/images/plan-osrodka-01-big.jpg

Ta... Tylko że ta dłuższa to w połowie trasa biegowa i podejrzewam że

Nie wiem jak teraz, ale rok temu chyba jeszcze niewielu ludzi zdawalo
sie wiedziec o nowym wyciagu (VI), przez co bylo tam duzo luzniej niz
na wyciagu (IV).

Sama trasa 8 to tak jak 4 - szeroko, niezbyt stromo, prosto. Mozna
cwiczyc jazde na kreche.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-01-25 09:25:03
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-24 22:54, Rafał Grzelak pisze:

Sama trasa 8 to tak jak 4 - szeroko, niezbyt stromo, prosto. Mozna
cwiczyc jazde na kreche.

A ta siódemka - to rzeczywiście w połowie biegowa? Wygląda apetycznie - zwłaszcza dla początkujących.

--
MN

Data: 2013-01-25 19:20:03
Autor: Rafał Grzelak
Marcin N wrote:

> [...]

> cwiczyc jazde na kreche.

A ta siódemka - to rzeczywiście w połowie biegowa? Wygląda apetycznie

Niestety nie wiem - na 7 nie bylem.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-01-27 09:58:34
Autor: Zygmunt
W dniu 2013-01-25 09:25, Marcin N pisze:
[...]

Początkujący wcale nie potrzebują płaskich tras, na takich trudno się ćwiczy choćby skręcanie bo od razu stajesz w miejscu, nie czujesz dynamiki jazdy.

Widziałem kiedyś szkółkę początkujących małych dzieci zjeżdżających z kotła Gąsienicowego prosto w dół, bez żadnego problemu.

I kiedy uczyłem swoje dzieci to też jeździliśmy po stromych zboczach. Pierwszy ich tydzień nauki zaczęliśmy w Małym Cichym a
skończyliśmy tamten tydzień w Tatrzańskiej Łomnicy jeżdżąc po czarnej trasie na ścianie z Lomnickiego siodla - bo tam nie było
żadnej kolejki do wyciągu i trasa była w lepszym stanie niż na dolnych odcinkach :)

Kiedyś przechodziłem koło "stacji narciarskiej"  Nędzówka w Kościelisku, gdy zobaczyłem parking pełen samochodów to pomyślałem sobie
że jakiś fajny ośrodek ktos postawił a następnie zobaczyłem trasę i wyciąg i to mnie zamurowało wyciąg**orczykowy**300m różnica
wzniesień 20m, ratrak !!  Trudno było ustalić czy wyciąg wciąga ludzi pod górę czy sami pod górę jeżdżą. Ale cały parking ludzi?! -
tak bardzo ludzie boją się nachyleń terenu?

Data: 2013-01-27 11:14:36
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-27 09:58, Zygmunt pisze:

tak bardzo ludzie boją się nachyleń terenu?

Sam też się boję. Nachylenie to prędkość. Jeśli coś pójdzie nie tak - to nagle się rozpędzisz i wpadniesz w panikę. Jestem miernym narciarzem i zdaję sobie z tego sprawę.

--
MN

Data: 2013-01-28 00:13:46
Autor: Fafek
W dniu 2013-01-27 11:14, Marcin N pisze:
[...]

Odpuść sobie tą Białkę, serio. Tam jest taka szarańcza na stoku, że przyjemności z jazdy żadnej nie będziesz mieć, to bardzo niebezpieczny ośrodek...

Maciek

Data: 2013-01-28 08:42:32
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-28 00:13, Fafek pisze:
[...]

A co w zamian? Mam plany jechać z Gdyni więc bez różnicy, czy zajadę pod Wrocław czy pod Kraków.

--
MN

Data: 2013-01-28 18:00:58
Autor: J.F
Białka - czy coś się tam zmieniło od 2010?
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości
A co w zamian? Mam plany jechać z Gdyni więc bez różnicy, czy zajadę pod Wrocław czy pod Kraków.

Jakbys sie wybral w Karkonosze, to czeskich i polskich osrodkow nie zabraknie.
Tydzien  gdzies w okolicach Szklarskiej, pare dni  blizej  Lubawki, codziennie na innej gorze.

Tylko ze teraz oni tez maja ferie.

J.

Białka - czy coś się tam zmieniło od 2010?