Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   BiaĹ‚y lakier.

Biały lakier.

Data: 2010-04-25 12:36:51
Autor: kffiatek
Biały lakier.


Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

pozdrawiam

--
kffiatek

Data: 2010-04-25 10:58:36
Autor: to
Biały lakier.
kffiatek wrote:

Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor?

Zależy jaki. Są rożne białe.

Jak to jest w VW?

Zapytaj w salonie.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-25 09:00:53
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4bd4205c$1news.home.net.pl...
kffiatek wrote:

Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor?

Zależy jaki. Są rożne białe.

To moĹĽe rozwiniesz nieco temat, co?

Jak to jest w VW?

Zapytaj w salonie.

A co oni tam mogą wiedzieć?
PrzecieĹĽ nie znajÄ… siÄ™ na lakierach tylko na sprzedawaniu aut...

Data: 2010-04-25 14:04:52
Autor: to
Biały lakier.
Pszemol wrote:

Zależy jaki. Są rożne białe.

To moĹĽe rozwiniesz nieco temat, co?

No ale co miałbym napisać? Sam fakt, ze lakiery różnią się pomiędzy sobą jakością jest chyba rzeczą oczywistą, ale nie sądzę, żeby istniał jakiś prosty sposób samodzielnego sprawdzenia jakości lakieru.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-25 09:14:58
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4bd44c04$1news.home.net.pl...
Pszemol wrote:

Zależy jaki. Są rożne białe.

To moĹĽe rozwiniesz nieco temat, co?

No ale co miałbym napisać? Sam fakt, ze lakiery różnią się pomiędzy sobą
jakością jest chyba rzeczą oczywistą, ale nie sądzę, żeby istniał jakiś
prosty sposób samodzielnego sprawdzenia jakości lakieru.

Z Twojej wypowiedzi wynikało, że rzeczywiście niektóre białe
są szczególnie gorsze od innych kolorów - jeśli nie to miałeś
na myśli a generalnie różne jakości lakierów to nie ma sprawy.

Z tego co ja mogę zgadywać, to producent samochodów zużywa
takie ilości farby że ma na 100% kontrakty z jednym producentem
farb i wszystkie kolory mają tą samą chemię i nie różnią się od
siebie wytrzymałością.

Data: 2010-04-25 15:08:31
Autor: to
Biały lakier.
Pszemol wrote:

Z Twojej wypowiedzi wynikało, że rzeczywiście niektóre białe są
szczególnie gorsze od innych kolorów - jeśli nie to miałeś na myśli a
generalnie różne jakości lakierów to nie ma sprawy.

Wynikało, że ogólnie lakiery mają różną jakość.
Z tego co ja mogę zgadywać, to producent samochodów zużywa takie ilości
farby ĹĽe ma na 100% kontrakty z jednym producentem farb i wszystkie
kolory mają tą samą chemię i nie różnią się od siebie wytrzymałością.

MoĹĽe tak, moĹĽe nie, kto to wie? ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-25 14:46:50
Autor: kffiatek
Biały lakier.
W dniu 2010-04-25 12:58, to pisze:
kffiatek wrote:

Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor?

Zależy jaki. Są rożne białe.

No nieźle. Ekstra informacja. Jak jesteś taki mądry, to chociaż hasłowo rzuć jakie są różnice.

Jak to jest w VW?

Zapytaj w salonie.

Pytam na grupie, to Ĺşle?

pozdrawiam choć niczego ciekawego się od Ciebie nie dowiedziałem, szkoda czasu na pisanie takich odpowiedzi.
--
kffiatek

Data: 2010-04-25 09:17:32
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> wrote in message news:hr1djn$hii$1news.onet.pl...
W dniu 2010-04-25 12:58, to pisze:
kffiatek wrote:

Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor?

Zależy jaki. Są rożne białe.

No nieźle. Ekstra informacja. Jak jesteś taki mądry, to chociaż hasłowo rzuć jakie są różnice.

Czyż nie widać wyraźnie, że gostek nie ma pojęcia o czym pisze???
Zapominasz, ĹĽe jesteĹ› na grupie samochodowej? :-)))

Data: 2010-04-25 15:09:13
Autor: to
Biały lakier.
Pszemol wrote:

Czyż nie widać wyraźnie, że gostek nie ma pojęcia o czym pisze???

Nie oceniaj innych po sobie.

--
cokolwiekf

Data: 2010-04-25 12:51:56
Autor: to
Biały lakier.
kffiatek wrote:

Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor?

Zależy jaki. Są rożne białe.

No nieźle. Ekstra informacja. Jak jesteś taki mądry, to chociaż hasłowo
rzuć jakie są różnice.

Jakie pytanie taka odpowiedź, a pytanie było niezbyt mądre. Biały lakier może być kiepski albo bardzo dobry, podobnie jak lakier w każdym innym kolorze. Sam kolor jako taki ma raczej niewielkie znaczenie, o ile w ogóle ma jakieś.

Jak to jest w VW?

Zapytaj w salonie.

Pytam na grupie, to Ĺşle?

Ĺąle nie, ale trochÄ™ bez sensu. AktualnÄ… ofertÄ™ najszybciej otrzymasz w salonie.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-25 15:39:52
Autor: =radek=
Biały lakier.
Dnia Sun, 25 Apr 2010 12:36:51 +0200, kffiatek napisał(a):

Czy biały lakier jest gorszy jako¶ciowo, albo mniej trwały od "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

Gdzie¶ mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
warstw podkładu, lakieru czy czego¶ tam, w zwi±zku z tym oprócz aspektów
wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest
trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozj±. Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się
brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania
elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy musz± się namęczyć z
cieniowaniem.

No i w nowym aucie przez jaki¶ czas ponoć należy unikać myjni
automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się.

Data: 2010-04-25 09:16:43
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"=radek=" <ja@tam.pl> wrote in message news:k5clapbjewgy$.krgsorfer6xs.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 25 Apr 2010 12:36:51 +0200, kffiatek napisał(a):

Czy biały lakier jest gorszy jako¶ciowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

Gdzie¶ mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
warstw podkładu, lakieru czy czego¶ tam, w zwi±zku z tym oprócz aspektów
wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest
trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozj±.

Urban legends.

Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się
brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania
elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy musz± się namęczyć z
cieniowaniem.

W każdym aucie lakiernicy musz± się namęczyć z cieniowaniem...
Czy chodzi to o czerwień, zieleń czy biel - s± tysi±ce jej odcieni.

No i w nowym aucie przez jaki¶ czas ponoć należy unikać myjni
automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się.

Najlepiej auta w ogóle nie myć aby się lakier nie psuł, zabłoconym jeĽdzić ;-)

Data: 2010-04-25 16:53:56
Autor: =radek=
Biały lakier.
Dnia Sun, 25 Apr 2010 09:16:43 -0500, Pszemol napisał(a):

Gdzie¶ mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
warstw podkładu, lakieru czy czego¶ tam, w zwi±zku z tym oprócz aspektów
wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest
trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozj±.

Urban legends.

Zatem jaka jest prawda?
Przegl±daj±c internet zadziwiaj±co często powtarza się opinia, że jednak
lakier metalizowany jest trwalszy i odporniejszy od zwykłego, jeden z wielu
przykładow takiej opinii:

[...]
Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż takie
auto dłużej ładnie wygl±da i jest bardziej odporne na korozję. Obecnie
stosowane "zwykłe" farby do karoserii ze względów ekologicznych s± mniej
trwałe i efektowne niż kiedy¶. Tym bardziej zatem, kupuj±c auto, warto
dopłacić za lepszy lakier.
[...]
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=21576&Strona=1

 
Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się
brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania
elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy musz± się namęczyć z
cieniowaniem.

W każdym aucie lakiernicy musz± się namęczyć z cieniowaniem...
Czy chodzi to o czerwień, zieleń czy biel - s± tysi±ce jej odcieni.

Oczywi¶cie, ale wiem z autopsji, że lakiernicy wła¶nie bialego specjalnie
nie lubia, bo białe elementy trudno wycieniować. Zwłaszcza jak auto już
kilka/kilkana¶cie lat ma. Dużo bardziej wol± "kolorowe" auta, tu łatwiej
wycieniować i zamaskować.

No i w nowym aucie przez jaki¶ czas ponoć należy unikać myjni
automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się.

Najlepiej auta w ogóle nie myć aby się lakier nie psuł, zabłoconym jeĽdzić ;-)

No nie ma co w skrajno¶c popadać, jednak nadal twierdzę, że co prawda
nowoczesne lakiery schn± szybko, to jednak twardniej± duzo wolniej. I je¶li
auto jest stosunkowo "¶wieże", to omijanie szczot w myjni przez jakis czas
jast całkiem sensowne. Zwłaszcza, że normalnie potrafia zdrowo porysować
samochodzik.

Data: 2010-04-25 17:01:31
Autor: Arek
Biały lakier.
=radek= wrote:

[...]
Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż
takie auto dłużej ładnie wygl±da i jest bardziej odporne na korozję.

Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny dopłaca - np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-25 10:19:05
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> wrote in message news:hr1lgb$62u$1news.onet.pl...
=radek= wrote:

[...]
Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż
takie auto dłużej ładnie wygl±da i jest bardziej odporne na korozję.

Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny dopłaca -
np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały.

To, że jest jaka¶ dopłata znaczy tylko tyle że s± klienci którzy s± gotowi
"dopłacić" i mieć kolor jaki chc±...
To, że jest dopłata NIC nam nie mówi na temat tego że lakier X jest
droższy od lakieru Y - rozmawiamy o cenie rynkowej samochodu a nie
kosztach jego produkcji - wiele osób myli te dwie sprawy...
Je¶li koszt produkcji jest ten sam a klient gotowy jest dopłacić za kolor
to czemu producent miałby nie skorzystać z tego zwłaszcza że jest
"pozwolenie" rynku na tak± praktykę "bo inni też tak robi±"?
Na innym rynku, np. w USA, nie ma dopłat za kolor więc wszystkie
kosztuj± tyle samo przy kupnie auta. Jak komu¶ nie zależy na kolorze
to można "utargować" parę stów i wzi±ć auto które jest akurat na placu
zamiast zamawiać z fabryki w konkretnym kolorze... Aut na placach
stoi mnóstwo i czeka na klientów - w USA jest inny rynek niż u nas.

Data: 2010-04-26 10:14:50
Autor: m
Biały lakier.

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:hr14up.5cc.0poczta.onet.pl...
To, że jest jaka¶ dopłata znaczy tylko tyle że s± klienci którzy s± gotowi
"dopłacić" i mieć kolor jaki chc±...

He, he. W Polsce to marketing, Cena od:. (niska)
Dopłaty s± za wszystko, za lakier też. Nie istnieje wersja lakieru bez dopłaty.Nie istnieje model referencyjny (najtańszy)
Kolor jaki chc±? Bakłażanowy ? Jak sobie pojad± pomalować. Kolorów do wyboru w salonie jest kilka, a nie jaki chc±.

Data: 2010-04-27 07:21:28
Autor: Pszemol
Biały lakier.


Data: 2010-04-27 23:23:40
Autor: kffiatek
Biały lakier.
W dniu 2010-04-27 09:34, LEPEK pisze:
Pszemol pisze:

To, że jest jaka¶ dopłata znaczy tylko tyle że s± klienci którzy s±
gotowi
"dopłacić" i mieć kolor jaki chc±...
To, że jest dopłata NIC nam nie mówi na temat tego że lakier X jest
droższy od lakieru Y - rozmawiamy o cenie rynkowej samochodu a nie
kosztach jego produkcji - wiele osób myli te dwie sprawy...

¶więte słowa.
Szkoda, że takiego dystansu brakuje bardzo wielu ludziom.

Nie no, nie o to mi chodziło. Mnie tam kolor obojętny, a biały niby jest najlepszy z tych, które s± do wyboru, ale je¶li ma być jaki¶ gorszy i odpa¶ć czy przerdzewieć po gwarancji, to wolę dopłacić i mieć inny.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wychodzi mi na to, że raczej gorszy jako¶ciowo nie jest, ale jak to czasem bywa, jednoznacznej odpowiedzi nie ma.

Pozdrawiam
--
kffiatek

Data: 2010-04-25 16:13:01
Autor: J.F.
Biały lakier.
On Sun, 25 Apr 2010 15:39:52 +0200,  =radek= wrote:
Gdzie¶ mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
warstw podkładu, lakieru czy czego¶ tam, w zwi±zku z tym oprócz aspektów
wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne.

Jest warstwa lakieru z metalizacja, a na to warstwa lakieru
bezbarwnego. J.

Data: 2010-04-25 10:14:44
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:bdj8t5d1uh8haueov6b6a5otil7lj5psu14ax.com...
On Sun, 25 Apr 2010 15:39:52 +0200,  =radek= wrote:
Gdzie¶ mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
warstw podkładu, lakieru czy czego¶ tam, w zwi±zku z tym oprócz aspektów
wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne.

Jest warstwa lakieru z metalizacja, a na to warstwa lakieru
bezbarwnego.

Clearcoat, bo tak się zwie warstwa bezbarwnego, kładzie się dzi¶
nawet na niemetalizowane lakiery. Daje to "głębie" również zwykłym farbom.

Data: 2010-04-27 12:09:33
Autor: Pszemol
Biały lakier.
"=radek=" <ja@tam.pl> wrote in message news:mnq6qkatwlx6$.phje2o469ak8.dlg40tude.net...
jak biały się szybko brudzi to kolego nie miałe¶ czarnego.
Utwardzenie lakieru ehhhh Czy jak auto stoi na placu przy fabryce 6
miechów to się już utwardziło czy jeszcze nie?

A zwykle przed sprzedaż± auta stoj± na placu przy fabryce 6 miesięcy?

Stoj±. Może nie zawsze 6 miesiecy, ale od momentu malowania
przez inspekcję finaln±, dostarczenei auta z fabryki do dilera mija
sporo czasu i lakier powinien być już twardy.

Co do utwardzenia to my¶lałem w kategorii tygodni. Tydzień, dwa tygodnie.
My¶lę że całkiem mozliwe, że auto może trafic do kupujacego w czasie
krótszym, niż 2 tyg po opuszczeniu fabryki. Może nawet krótszym niż
tydzień.

Wystarczy porównać datę produkcji swojego auta z kalendarzem... :-)

Zaskoczę ciebie kolego, ale czarnym tez jeĽdziłem. Jednak w po¶cie była
mowa o białym aucie. Zreszt± każde auto brudzi się tak samo szybko, uwazam
tylko, że a na białym widać to o wiele wyraĽniej. Przykładowo takie ptasie
gówno, wżarte w lakier widać jak na dłoni po umyciu, na czarnym jest mniej
widoczne.

Na białym. srebrnym czy szarym nie widać zwykłego kurzu jaki zbiera
się na umytym aucie zaraz po wyjeĽdzie z myjni. Czarne auto na drugi
dzień już widać ze jest zakurzone - praktycznie trzeba codziennie myć
aby było czyste.

Data: 2010-04-28 08:23:33
Autor: Mirek Ptak
Biały lakier.
Dnia 2010-04-27 19:09,  *Pszemol* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

jak biały się szybko brudzi to kolego nie miałe¶ czarnego.
Utwardzenie lakieru ehhhh Czy jak auto stoi na placu przy fabryce 6
miechów to się już utwardziło czy jeszcze nie?

A zwykle przed sprzedaż± auta stoj± na placu przy fabryce 6 miesięcy?

Stoj±. Może nie zawsze 6 miesiecy, ale od momentu malowania
przez inspekcję finaln±, dostarczenei auta z fabryki do dilera mija
sporo czasu i lakier powinien być już twardy.

S± takie co stoj± nawet dłużej, ale s± też takie (większo¶ć), które nie stoj± dłużej niż dzień/dwa i po transporcie s± w rekach klienta po tygodniu/dwu od malowania.
Co do twardo¶ci to co nieco się mylisz. Lakier jest odpowiednio twardy w maksimum 24 godziny od malowania (zarówno 1K jak 2K), bo w fabrykach samochodów nie używa się standardowych lakierów refinishowych, które rzeczywi¶cie lubi± trochę czasu dla pełnego utwardzenia, zwłaszcza jak lakiernik w garażu nie ma pieca :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-04-25 21:44:03
Autor: Olleo
Biały lakier.
Czy biały lakier jest gorszy jako¶ciowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

A nie chodzi ci przypadkiem o to, ze zazwyczaj biale samochody maja
gorsze wyposazenie? To standardowy kolor pod samochody dla PH, pod
reklamowe oklejenie i dlatego zazwyczaj tansze sa na rynku wtornym ;)
--
Olleo

Data: 2010-04-26 09:56:12
Autor: Vlad The Ripper
Biały lakier.

Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hr15vv$svf$1news.onet.pl...


Czy biały lakier jest gorszy jako¶ciowo, albo mniej trwały od "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

Gorszy jako¶ciowo nie jest. Z pewnych względów nawet lepszy (np. w przypadku lakierowania jakich¶ drobnych uszkodzeń). Dla VW akurat biały i czerwony niemetalizowany lakier to tradycyjnie kolor najtańszych i najsłabiej wyposażonych modeli i dlatego nie wymaga dopłat.

Data: 2010-04-26 10:11:39
Autor: Mirek Ptak
Biały lakier.
Dnia 2010-04-25 12:36,  *kffiatek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:


Czy biały lakier jest gorszy jako¶ciowo, albo mniej trwały od
"metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

W tej chwili już chyba nikt nie maluje kolorów solid jednowarstwowo, a na pewno nie VW. Spokojnie możesz brać - mój następny samochodzik też będzie biały :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Biały lakier.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona