Data: 2010-04-25 15:39:52 | |
Autor: =radek= | |
BiaĹy lakier. | |
Dnia Sun, 25 Apr 2010 12:36:51 +0200, kffiatek napisał(a):
Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW? Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej warstw podkładu, lakieru czy czegoś tam, w związku z tym oprócz aspektów wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozją. Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy muszą się namęczyć z cieniowaniem. No i w nowym aucie przez jakiś czas ponoć należy unikać myjni automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się. |
|
Data: 2010-04-25 09:16:43 | |
Autor: Pszemol | |
Biały lakier. | |
"=radek=" <ja@tam.pl> wrote in message news:k5clapbjewgy$.krgsorfer6xs.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 25 Apr 2010 12:36:51 +0200, kffiatek napisał(a): Urban legends. Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się W każdym aucie lakiernicy muszą się namęczyć z cieniowaniem... Czy chodzi to o czerwień, zieleń czy biel - są tysiące jej odcieni. No i w nowym aucie przez jakiś czas ponoć należy unikać myjni Najlepiej auta w ogóle nie myć aby się lakier nie psuł, zabłoconym jeździć ;-) |
|
Data: 2010-04-25 16:53:56 | |
Autor: =radek= | |
Biały lakier. | |
Dnia Sun, 25 Apr 2010 09:16:43 -0500, Pszemol napisał(a):
Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej Zatem jaka jest prawda? Przeglądając internet zadziwiająco często powtarza się opinia, że jednak lakier metalizowany jest trwalszy i odporniejszy od zwykłego, jeden z wielu przykładow takiej opinii: [...] Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż takie auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję. Obecnie stosowane "zwykłe" farby do karoserii ze względów ekologicznych są mniej trwałe i efektowne niż kiedyś. Tym bardziej zatem, kupując auto, warto dopłacić za lepszy lakier. [...] http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=21576&Strona=1 Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się Oczywiście, ale wiem z autopsji, że lakiernicy właśnie bialego specjalnie nie lubia, bo białe elementy trudno wycieniować. Zwłaszcza jak auto już kilka/kilkanaście lat ma. Dużo bardziej wolą "kolorowe" auta, tu łatwiej wycieniować i zamaskować. No i w nowym aucie przez jakiś czas ponoć należy unikać myjni No nie ma co w skrajnośc popadać, jednak nadal twierdzę, że co prawda nowoczesne lakiery schną szybko, to jednak twardnieją duzo wolniej. I jeśli auto jest stosunkowo "świeże", to omijanie szczot w myjni przez jakis czas jast całkiem sensowne. Zwłaszcza, że normalnie potrafia zdrowo porysować samochodzik. |
|
Data: 2010-04-25 17:01:31 | |
Autor: Arek | |
Biały lakier. | |
=radek= wrote:
[...] Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny dopłaca - np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały. -- Arek, arekmx|gazeta.pl |
|
Data: 2010-04-25 10:19:05 | |
Autor: Pszemol | |
Biały lakier. | |
"Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> wrote in message news:hr1lgb$62u$1news.onet.pl...
=radek= wrote: To, że jest jakaś dopłata znaczy tylko tyle że są klienci którzy są gotowi "dopłacić" i mieć kolor jaki chcą... To, że jest dopłata NIC nam nie mówi na temat tego że lakier X jest droższy od lakieru Y - rozmawiamy o cenie rynkowej samochodu a nie kosztach jego produkcji - wiele osób myli te dwie sprawy... Jeśli koszt produkcji jest ten sam a klient gotowy jest dopłacić za kolor to czemu producent miałby nie skorzystać z tego zwłaszcza że jest "pozwolenie" rynku na taką praktykę "bo inni też tak robią"? Na innym rynku, np. w USA, nie ma dopłat za kolor więc wszystkie kosztują tyle samo przy kupnie auta. Jak komuś nie zależy na kolorze to można "utargować" parę stów i wziąć auto które jest akurat na placu zamiast zamawiać z fabryki w konkretnym kolorze... Aut na placach stoi mnóstwo i czeka na klientów - w USA jest inny rynek niż u nas. |
|
Data: 2010-04-26 10:14:50 | |
Autor: m | |
Biały lakier. | |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hr14up.5cc.0poczta.onet.pl... To, że jest jakaś dopłata znaczy tylko tyle że są klienci którzy są gotowi He, he. W Polsce to marketing, Cena od:. (niska) Dopłaty są za wszystko, za lakier też. Nie istnieje wersja lakieru bez dopłaty.Nie istnieje model referencyjny (najtańszy) Kolor jaki chcą? Bakłażanowy ? Jak sobie pojadą pomalować. Kolorów do wyboru w salonie jest kilka, a nie jaki chcą. |
|
Data: 2010-04-27 07:21:28 | |
Autor: Pszemol | |
Biały lakier. | |
|
|
Data: 2010-04-27 23:23:40 | |
Autor: kffiatek | |
Biały lakier. | |
W dniu 2010-04-27 09:34, LEPEK pisze:
Pszemol pisze: Nie no, nie o to mi chodziło. Mnie tam kolor obojętny, a biały niby jest najlepszy z tych, które są do wyboru, ale jeśli ma być jakiś gorszy i odpaść czy przerdzewieć po gwarancji, to wolę dopłacić i mieć inny. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wychodzi mi na to, że raczej gorszy jakościowo nie jest, ale jak to czasem bywa, jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Pozdrawiam -- kffiatek |
|
Data: 2010-04-25 16:13:01 | |
Autor: J.F. | |
Biały lakier. | |
On Sun, 25 Apr 2010 15:39:52 +0200, =radek= wrote:
Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej Jest warstwa lakieru z metalizacja, a na to warstwa lakieru bezbarwnego. J. |
|
Data: 2010-04-25 10:14:44 | |
Autor: Pszemol | |
Biały lakier. | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:bdj8t5d1uh8haueov6b6a5otil7lj5psu14ax.com...
On Sun, 25 Apr 2010 15:39:52 +0200, =radek= wrote: Clearcoat, bo tak się zwie warstwa bezbarwnego, kładzie się dziś nawet na niemetalizowane lakiery. Daje to "głębie" również zwykłym farbom. |
|
Data: 2010-04-27 12:09:33 | |
Autor: Pszemol | |
Biały lakier. | |
"=radek=" <ja@tam.pl> wrote in message news:mnq6qkatwlx6$.phje2o469ak8.dlg40tude.net...
jak biały się szybko brudzi to kolego nie miałeś czarnego. Stoją. Może nie zawsze 6 miesiecy, ale od momentu malowania przez inspekcję finalną, dostarczenei auta z fabryki do dilera mija sporo czasu i lakier powinien być już twardy. Co do utwardzenia to myślałem w kategorii tygodni. Tydzień, dwa tygodnie. Wystarczy porównać datę produkcji swojego auta z kalendarzem... :-) Zaskoczę ciebie kolego, ale czarnym tez jeździłem. Jednak w poście była Na białym. srebrnym czy szarym nie widać zwykłego kurzu jaki zbiera się na umytym aucie zaraz po wyjeździe z myjni. Czarne auto na drugi dzień już widać ze jest zakurzone - praktycznie trzeba codziennie myć aby było czyste. |
|
Data: 2010-04-28 08:23:33 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Biały lakier. | |
Dnia 2010-04-27 19:09, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
jak biały się szybko brudzi to kolego nie miałeś czarnego. Są takie co stoją nawet dłużej, ale są też takie (większość), które nie stoją dłużej niż dzień/dwa i po transporcie są w rekach klienta po tygodniu/dwu od malowania. Co do twardości to co nieco się mylisz. Lakier jest odpowiednio twardy w maksimum 24 godziny od malowania (zarówno 1K jak 2K), bo w fabrykach samochodów nie używa się standardowych lakierów refinishowych, które rzeczywiście lubią trochę czasu dla pełnego utwardzenia, zwłaszcza jak lakiernik w garażu nie ma pieca :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|