Biała księga komiksem.

Data: 2011-08-31 17:13:46
Autor: stevep
Biała księga komiksem.
# Ryszard Dąbrowski (rys. i scen.) "Likwidator - prawda smoleńska. Biały  komiks (suplement do białej księgi)",

Więcej...  http://wyborcza.pl/1,75475,10202343,Kontrowersyjny_komiks__Likwidator_w_Smolensku.html#ixzz1WcTfV3zu

W najnowszym odcinku, zgodnie z tytułem, tematem jest "zamach smoleński".  I znajdujemy tutaj karykaturę tego, jak nawzajem postrzegają siebie różne  strony sporów o sztuczny hel i pijanego generała.

Oto politycy przypominający Tuska i Komorowskiego razem z rosyjskim  politykiem tytułowanym Imperatorem (ale z rysunku przypominającym Putina)  planują zamach na prezydenta, który wraz ze swoim bratem bliźniakiem leci  do Smoleńska. Rosjanie rozpylają sztuczną mgłę.

Pilot odmawia lądowania, mówiąc: "Nie chcę ryzykować - chcę pożyć", ale  Rosjanie włączają wtedy supermagnesy grawitacyjne. Samolot się rozbija,  ale jakimś cudem wszyscy wychodzą żywi, tylko lekko poturbowani. Rosjanie  chcą ich dobić, ale pojawia się Likwidator, który wszystkich po równo  likwiduje.

Przechodzący przypadkiem w pobliżu redaktor Popieprzalski, dokumentalista  trzymający kamerę zawsze tak, żeby jego twarz była na pierwszym planie,  kręci na tej podstawie przełomowy film "Likwidowani 2010". W Polsce i w  Rosji wybuchają zbiorowe manifestacje "patriotycznie wzbudzonych".

Na polskiej manifestacji pojawia się odziany we flanelową koszulę sędziwy  poeta z szubienicą, który wymachując laską, recytuje najnowszy wiersz o  Likwidatorze: "Za to że narodowi dał pstryczek / czeka go naszej produkcji  stryczek". Rosjanie manifestują pod hasłami "Likwidator - nu pagadi!".

Na koniec politycy przypominający Tuska i Komorowskiego spotykają się na  polowaniu i gratulują sobie, że nic już nie obali ich hegemonii.  Zapomnieli, że najbardziej na świecie Likwidator nienawidzi myśliwych...

Błędem byłoby doszukiwanie się w tym komiksie wzywania do przemocy.  Odwrotnie, ja w nim widzę apel, żebyśmy przestali widzieć swoich oponentów  politycznych tak, jakby byli karykaturami z komiksu Dąbrowskiego. #
Ze strony:
http://tiny.pl/h581c

Więcej...  http://wyborcza.pl/1,75475,10202343,Kontrowersyjny_komiks__Likwidator_w_Smolensku.html#ixzz1WcU1ZpzZ

--