Data: 2012-08-26 17:10:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
Takie co¶ mam:
http://img507.imageshack.us/img507/7733/kolektor.jpg I konkurs - o czym to ¶wiadczy? Jutro jak rozbiorê silnik powinno byæ rozwi±zanie. |
|
Data: 2012-08-26 15:16:59 | |
Autor: tï | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
begin Tomasz Pyra
Takie coś mam: "Spalał" płyn chłodniczy? :) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-26 17:14:50 | |
Autor: nazgul | |
Biały kolektor wydechowy? | |
W dniu 2012-08-26 17:10, Tomasz Pyra pisze:
Takie coÅ› mam: o zbyt wysokiej temperaturze? ubogiej mieszance? |
|
Data: 2012-08-26 19:42:10 | |
Autor: DoQ | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
W dniu 26-08-2012 17:10, Tomasz Pyra pisze:
Takie co¶ mam: Skoro bia³y, to mo¿e produkt z Cupertino ?? -- Pozdr. |
|
Data: 2012-08-26 22:02:12 | |
Autor: PiteR | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
I konkurs - o czym to ¶wiadczy? stopi³ sie zawór??? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-08-26 22:03:24 | |
Autor: PiteR | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
stopi³ sie zawór??? a mo¿e zaci±³ :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-08-26 20:18:30 | |
Autor: tï | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
begin PiteR
a może zaciął :) Tak to jest, jak się kupuje nowoczesne złomy projektowane przez księgowych. W moim Polonezie Trucku Royu, którego kupiłem za 1000 zł, zawory się nie zacinają. To zasługa niezawodnego silnika OHV LPG zaprojektowanego przez światowej klasy inżynierów z FSO. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-27 08:36:12 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Biały kolektor wydechowy? | |
W dniu 2012-08-26 22:18, tο pisze:
begin PiteRPrzez kogo ?? Chyba przez włoskich inżynierów w latach 30-tych zeszłego stulecia :P Polak czego dotknął się we włoskich konstrukcjach to spieprzył ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-08-27 07:13:47 | |
Autor: tï | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
begin Cezary Daniluk
Przez kogo ?? Widzę kolego, że jest Ci zupełnie obca historia powstania doskonałego silnika FSO OHV LPG. Prawdopodobnie jeździsz bezsensownie drogim, "zachodnim" autem, które jest bardziej awaryjne, mniej funkcjonalne, ale także brzydsze od mojego Poloneza Trucka Roya, a kosztowało wielokrotnie więcej. I dorabiasz do niego ideologię próbując deprecjonować silnik mojego Poloneza Trucka Roya. PS. Ostatnio mój Polonez Truck Roy spalił tylko 6 litrów LPG na trasie Giżycko - Ustrzyki Dolne. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-27 17:49:42 | |
Autor: nazgul | |
Biały kolektor wydechowy? | |
PS. Ostatnio mój Polonez Truck Roy spalił tylko 6 litrów LPG na trasiena całej trasie? z Ustrzyk do Giżycka to jeszcze bo z górki. p.s. tylko nie mów że masz coś wspólnego z Giżyckiem bo się załamię. |
|
Data: 2012-08-27 16:28:08 | |
Autor: tï | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
begin nazgul
na całej trasie? Ech, nie czepiaj się słówek. 6l LPG na 100 km na tej trasie. Dodam, że ostatnio zamontowałem w nim dodatkowo instalację HHO, co wyraźnie zmniejszyło -- i tak już niskie -- spalanie. z Ustrzyk do Giżycka to jeszcze bo z górki. Widzę, że już przyzwyczaiłeś się do paliwożernych aut projektowanych przez księgowych. Przyjmij do wiadomości, że mój Polonez Truck Roy to konstrukcja sprzed tych czasów, która może pochwalić się nawet tak niskim spalaniem gazu LPG. p.s. tylko nie mów że masz coś wspólnego z Giżyckiem bo się załamię. Wożę tam paszę do świń (no, pod Giżycko). Mój Polonez Truck Roy nadaje się i do tego, chociaż także pod operą prezentuje się zacnie. To po prostu samochód uniwersalny. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-26 22:55:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
On Sun, 26 Aug 2012 22:02:12 +0200, PiteR wrote:
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak: Ja tam stawiam na t³oki. |
|
Data: 2012-08-27 17:50:05 | |
Autor: nazgul | |
Biały kolektor wydechowy? | |
W dniu 2012-08-26 22:55, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 26 Aug 2012 22:02:12 +0200, PiteR wrote:no dobra ale dlaczego. |
|
Data: 2012-08-27 18:36:35 | |
Autor: scobowski | |
Biały kolektor wydechowy? | |
W dniu 2012-08-27 17:50, nazgul pisze:
W dniu 2012-08-26 22:55, Tomasz Pyra pisze: Bo dostawał w palnik! :D Ale poważnie - to jestem strasznie ciekawy, co daje biały nagar. |
|
Data: 2012-08-27 21:41:06 | |
Autor: Irokez | |
Biały kolektor wydechowy? | |
Użytkownik "scobowski" <scob@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:k1g7mj$ceq$1news.icpnet.pl...
W dniu 2012-08-27 17:50, nazgul pisze: Ceramizer? |
|
Data: 2012-08-28 00:35:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Biały kolektor wydechowy? | |
On Mon, 27 Aug 2012 18:36:35 +0200, scobowski wrote:
W dniu 2012-08-27 17:50, nazgul pisze: Rozmontowa³em ten silnik i tak: - smok ca³y zapchany metalowymi wiórami + nieustalona ich liczba któr± wyla³em razem z olejem http://img842.imageshack.us/img842/5656/wiory.jpg (to jest zawarto¶æ smoka do którego jak takie wpad³y to ju¿ nie mog³y wypa¶æ) - przekrêcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle wiórów) - po wyjêciu wszystkich t³oków wa³ korbowy obraca siê ca³kiem ciê¿ko (daje siê go krêciæ kluczem 20cm z du¿± si³±) T³oki, korbowody i cylindry w normie jak na 200kkm przebiegu (wszystkie napisy czytelne, ¿adnych ¶ladów topienia) G³owica wygl±da ok. Wiêc w sumie nadal nic nie wiadomo. Bia³y nalot zaczyna siê 15cm ZA wylotem z g³owicy - wygl±da na to ¿e nios± go gor±ce spaliny i osadza siê jak ich temperatura zaczyna spadaæ. Na pierwszych 15cm kolektora wydechowego jak i same zawory czarne jak nale¿y. Dojecha³em endoskopem do katalizatora i przynajmniej pierwsza warstwa te¿ bia³a. Sonda lambda ca³a bia³a. |
|
Data: 2012-08-28 01:48:06 | |
Autor: scobowski | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
W dniu 2012-08-28 00:35, Tomasz Pyra pisze:
On Mon, 27 Aug 2012 18:36:35 +0200, scobowski wrote: Rajdówka to ciekawe poletko do¶wiadczalne :) (wszak nie dzia³o siê to w "cywilnym" samochodzie..?) Patrz±c na zapytanie o knock-sensor: co¶ siê w silniku -przez zbyt wysok± temperaturê w cylindrach- wytapia³o i lecia³o w wydech ? Zaworki/g³owica(e)/g³oadzie - co¶ ma ile¶-tam Al w sk³adzie i polecia³o czê¶ciowo w wydech? Gdybam. Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszê po g³osie Pani Pyrowej/pilotki z którego¶ filmiku - bez urazy i z pe³nym szacunkiem), którzy wiedz± co z czym, potrafi± rozebraæ wolnossaka w gara¿u i d³ubi±, i zapaleñców, co z sentymentu trzymaj± stare auta (me! :) ), i wiedz± z grubsza, jak powinien zachowywaæ siê silnik, to z mojego pokolenia (30+, a poni¿ej to w ogóle czarna masa) nikt nie bêdzie siê interesowa³, co tam siê pod mask± dzieje.. |
|
Data: 2012-08-28 16:23:24 | |
Autor: Cavallino | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
U¿ytkownik "scobowski" <scob@icpnet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych: Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszê po g³osie Pani Pyrowej/pilotki z którego¶ filmiku - bez urazy i z pe³nym szacunkiem), Nie trafi³e¶, to ca³kiem m³oda kobitka. |
|
Data: 2012-08-29 00:39:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bia³y kolektor wydechowy? | |
On Tue, 28 Aug 2012 01:48:06 +0200, scobowski wrote:
W dniu 2012-08-28 00:35, Tomasz Pyra pisze: Ano... Jazda rajdowa silnikowi nie s³u¿y. W sumie nie tylko silnikowi. W³a¶nie co do ewentualnych powodów zgonu silnika, jakie¶ 200km wcze¶niej na treningu przy oko³o 150km/h zrobi³em niekontrolowany obrót o 360stopni. Byæ mo¿e nie wcisn±³em sprzêg³a, albo wcisn±³em za pó¼no i ca³kiem mo¿liwe ¿e silnik chwilê pokrêci³ siê ty³em przy ca³kiem wysokich obrotach. A panewki maj± zastrza³y tylko przeciwko obrotowi w dobr± stronê - w przeciwn± wygl±daj± na to ¿e przekrêciæ je o wiele ³atwiej. Zw³aszcza ¿e krêc±æ siê ty³em nie ma ci¶nienia oleju. Patrz±c na zapytanie o knock-sensor: co¶ siê w silniku -przez zbyt wysok± temperaturê w cylindrach- wytapia³o i lecia³o w wydech ? Obejrza³em dok³adnie ca³y silnik i nie ma ¿adnych ¶ladów na t³okach, zaworach, ¶wiecy itp. Tylko rozdeptana panewka 3 cylindra i przytarty wa³ korbowy. Chocia¿ spotka³em siê ju¿ ze zdaniem ¿e bia³y wydech to norma w rajdówce i tak ma byæ jak silnik generalnie nie schodzi poni¿ej 6000rpm przez d³ugi czas. Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszê po g³osie Pani Pyrowej/pilotki z którego¶ filmiku - bez urazy i z pe³nym szacunkiem), którzy wiedz± co z czym, potrafi± rozebraæ wolnossaka w gara¿u i d³ubi±, i zapaleñców, co z sentymentu trzymaj± stare auta (me! :) ), i wiedz± z grubsza, jak powinien zachowywaæ siê silnik, to z mojego pokolenia (30+, a poni¿ej to w ogóle czarna masa) nikt nie bêdzie siê interesowa³, co tam siê pod mask± dzieje.. Takie dziadki to z nas jeszcze chyba nie s± ;) No ale jako¶ tam sobie radzê - kiedy¶ to przy samochodzie zmieni³em najwy¿ej ko³o. Ale 4 lata temu kupi³em rajdowe Cinquecento no i musia³em siê nauczyæ sam wszystko robiæ. Niby fajne sobie pogrzebaæ przy aucie, ale chyba gdyby mnie by³o staæ, to wola³bym mieæ kogo¶ kto by to wszystko robi³ za mnie :-) |
|
Data: 2012-08-28 01:54:48 | |
Autor: J.F. | |
Biały kolektor wydechowy? | |
Dnia Tue, 28 Aug 2012 00:35:09 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
Rozmontowa³em ten silnik i tak: A te wiory to z czego sprawiaja wrazenie ? Bo jak na moj gust to na takie dlugie tylko miekki metal sie nadaje ... czyli chyba jednak panewka. Ale tak jakby cala przezuta, czy moze nawet kilka ... J. |
|
Data: 2012-08-28 10:44:09 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Biały kolektor wydechowy? | |
Dnia Tue, 28 Aug 2012 00:35:09 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
Rozmontowa³em ten silnik i tak: To resztki panewki. - przekrêcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle Z pozosta³ych panewek. Bia³y nalot zaczyna siê 15cm ZA wylotem z g³owicy - wygl±da na to ¿e nios± Na jakim paliwie je¼dzisz? ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-08-29 00:42:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Biały kolektor wydechowy? | |
On Tue, 28 Aug 2012 10:44:09 +0200, Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Tue, 28 Aug 2012 00:35:09 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): No tak wygl±da, ale jako¶ du¿o tego jak na jedn± panewkê.
Zosta³y te wa³u - pewnie przytar³y siê po tym jak szcz±tki panewki cylindra zapcha³y smok. Wniosek - trzeba sobie zamontowaæ zegarowy czujnik ci¶nienia oleju.
Zwyk³ej 95/98 ze stacji benzynowej :-) Tankujê na ró¿nych, ale tych firmowych. |
|