Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bicie

Bicie

Data: 2010-12-15 22:16:42
Autor: to
Bicie
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16 i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100 jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16 sprawdzone i niby są ok...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-15 23:39:12
Autor: Tomasz Pyra
Bicie
W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16
i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

Bardzo wÄ…tpliwe.

Te dwa komplety 16" sprawdzane były na tych samych felgach, czy róznych? Jeśli tych samych, to pewnie któraś z felg krzywa.

Z jakiś abstrakcyjnych pomysłów to sprawdź czy na tych 16" jest trochę miejsca między zaciskiem a naklejanymi ciężarkami.

No i jest jeszcze kwestia ET felg - to potrafi różne dziwne zjawiska powodować, ale raczej nie bicie.

Te R18 to pewnie letnie były, a R16 zimówki - na pewno wyeliminowałeś jakiś śnieg, albo wodę zamarzającą w zakamarkach felgi?

Data: 2010-12-16 04:25:59
Autor: to
Bicie
begin Tomasz Pyra
Te dwa komplety 16" sprawdzane były na tych samych felgach, czy róznych?
Jeśli tych samych, to pewnie któraś z felg krzywa.

Mam dwa komplety 16" felgi i dwa komplety 16" opon (zimowe, letnie).

Z jakiś abstrakcyjnych pomysłów to sprawdź czy na tych 16" jest trochę
miejsca między zaciskiem a naklejanymi ciężarkami.

Praktycznie nie ma, ale nic nie ociera.
 
No i jest jeszcze kwestia ET felg - to potrafi różne dziwne zjawiska
powodować, ale raczej nie bicie.

ET jest taki jak powinien być, nie jestem zwolennikiem eksperymentowania z tym parametrem.

Te R18 to pewnie letnie były, a R16 zimówki - na pewno wyeliminowałeś
jakiś śnieg, albo wodę zamarzającą w zakamarkach felgi?

Tak, wstawiłem auto do ocieplanego garażu na cały dzień i nic to nie zmieniło...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 21:30:26
Autor: V-Tec
Bicie
W dniu 2010-12-15 23:39, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16
i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

opony proste? Chociaż to byłby spory przypadek, że akurat w obydwu kompletach są uszkodzone.
Ja ostatnio 2 prawie nówki wyrzuciłem. Wyważyć się dało, jeździć na nich już nie. "Krzywizna" widoczna gołym okiem - minimalnie, a jednak.

--
pozdr,
W.

Data: 2010-12-16 00:15:16
Autor: BartekK
Bicie
W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16
i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...
Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120 wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak wibracji po chwili. Cuda po prostu. W końcu wymiana opon na nowe = zero problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-12-16 00:23:02
Autor: Tomasz Pyra
Bicie
W dniu 2010-12-16 00:15, BartekK pisze:

Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło
dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy
zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

W niektórych zakładach mają maszyny do sprawdzania jak się opona zachowuje po dociśnięciu jej do obracającego się walca.
Tam takie cuda wychodzÄ….

Data: 2010-12-16 04:33:43
Autor: to
Bicie
begin BartekK
Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane
po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120
wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje
proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak
wibracji po chwili. Cuda po prostu. W końcu wymiana opon na nowe = zero
problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło
dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy
zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

To może być to, bo u mnie też są przy przyspieszaniu (wyłącznie na 16"), no i to już trzeci sezon dla zimówek, więc kilkudziesięcioma dziurami już oberwały. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 07:11:41
Autor: Agent
Bicie

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d093e4a$0$22814$65785112news.neostrada.pl...
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16
i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...

W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

Data: 2010-12-16 06:45:03
Autor: to
Bicie
begin Agent
W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

Tak bym pomyślał, ale dwa komplety opon, dwa komplety felg? --
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 10:45:26
Autor: Tomasz Pyra
Bicie
W dniu 2010-12-16 07:45, to pisze:
begin Agent

W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

Tak bym pomyślał, ale dwa komplety opon, dwa komplety felg?


A między garażem a odcinkiem testowym tego śniegu nie nałapiesz?

Data: 2010-12-16 09:57:35
Autor: to
Bicie
begin Tomasz Pyra
A między garażem a odcinkiem testowym tego śniegu nie nałapiesz?

Ale letnie 16" też chyba biły... (inne opony, inne felgi) Chyba pojadę gdzieś, gdzie mają dobrą wyważarkę, może to coś da. --
ignorance is bliss

Data: 2010-12-16 11:29:35
Autor: Agent
Bicie

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d09e28f$0$27028$65785112news.neostrada.pl...
begin Tomasz Pyra

A między garażem a odcinkiem testowym tego śniegu nie nałapiesz?

Ale letnie 16" też chyba biły... (inne opony, inne felgi) Chyba pojadę
gdzieś, gdzie mają dobrą wyważarkę, może to coś da.

A weź przejedź się na jakiś odcinek idelnie równy (jakiś nowy czysty asfalt albo coś podobnego) i jedź bardzo wolno ( u mnie z prędkością mniejszą niż prędkość auta na 1 biegu bez dodawania gazu). Ja wyczuwam wtedy u siebie leciutkie kołysanie auta za co jeszcze nie wiem co winić - felgi lub opony ale napewno nie złe wyważenie. Mam zamiar to sprawdzić po kupnie za rok nowych opon. Przy większych prędkościach też mam leciutkie wibracje ale są na tyle małe że da się wytrzymać.

Data: 2010-12-18 09:30:35
Autor: to
Bicie
begin Agent
A weź przejedź się na jakiś odcinek idelnie równy (jakiś nowy czysty
asfalt albo coś podobnego) i jedź bardzo wolno ( u mnie z prędkością
mniejszą niż prędkość auta na 1 biegu bez dodawania gazu). Ja wyczuwam
wtedy u siebie leciutkie kołysanie auta za co jeszcze nie wiem co winić
- felgi lub opony ale napewno nie złe wyważenie.

Miałem tak przy lekko krzywej feldze. Ogólnie moim zdaniem taki efekt najprawdopodobniej oznacza krzywą felgę lub uszkodzoną oponę.

--
ignorance is bliss

Bicie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona