Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Bicie

Bicie

Data: 2010-12-16 00:15:16
Autor: BartekK
Bicie
W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:
Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym
innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16
i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
sprawdzone i niby sÄ… ok...
Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120 wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak wibracji po chwili. Cuda po prostu. W końcu wymiana opon na nowe = zero problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-12-16 00:23:02
Autor: Tomasz Pyra
Bicie
W dniu 2010-12-16 00:15, BartekK pisze:

Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło
dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy
zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

W niektórych zakładach mają maszyny do sprawdzania jak się opona zachowuje po dociśnięciu jej do obracającego się walca.
Tam takie cuda wychodzÄ….

Data: 2010-12-16 04:33:43
Autor: to
Bicie
begin BartekK
Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane
po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120
wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje
proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak
wibracji po chwili. Cuda po prostu. W końcu wymiana opon na nowe = zero
problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło
dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy
zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

To może być to, bo u mnie też są przy przyspieszaniu (wyłącznie na 16"), no i to już trzeci sezon dla zimówek, więc kilkudziesięcioma dziurami już oberwały. ;)

--
ignorance is bliss

Bicie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona