Bidon termiczny - alu vs plastik

Data: 2009-09-09 23:48:32
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Bidon termiczny - alu vs plastik
Czy są jakieś godne polecenia tanie bidony trzymające ciepło?
Bidon aluminiowy będzie sam z siebie termiczny, czy musi mieć jakąś
specjalną budowę?

Lepszy będzie plastikowy termiczny czy aluminiowy? W trzymaniu ciepła
i użytkowaniu, myciu itp

Co powiecie o tych:
http://tinyurl.com/kl9j99 (Bikemate)
http://tinyurl.com/mdhmwd (AG Aggresive)
http://tinyurl.com/nxyehx (??) :)
i tania podróbka (11zł w sklepie rowerowym) Polisport Termiki

Zastosowanie - późne lato/wczesna jesień i wiosna, 5-6 godzin wyjazdy,
żeby z powiedzmy 80st przez te kilka godz. nie spadło poniżej 15-20st..

A jeśli nie ma co liczyć na tanie, to Polisport Thermika będzie dobrym
wyborem?

Data: 2009-09-10 00:23:24
Autor: tadek
On 10 Wrz, 08:48, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
[...]

nie wiem czy wiesz ale z Twojego postu wnioskuję że nie masz większego
pojęcia. Aluminim jest dobrym przewodnikiem ciepła i płyn w nim
stygnie b. szybko.Bidon termiczny który trzymałby ciepłp przez około 4
godzin może być ten  http://www.allegro.pl/item733414369_izolowany_bidon_elite_thermal_cieplo_zimno.html

Data: 2009-09-10 03:14:11
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 10 Wrz, 09:23, tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:
nie wiem czy wiesz ale z Twojego postu wnioskuję że nie masz większego
pojęcia.
Zgadzam się :) jak szukałem to byłem jeszcze nieprzytomny po
nieprzespanej nocy (tani namiot :) i sugerowałem się testem z bB (te
lepsze były alu)

Data: 2009-09-10 09:20:18
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Bidon termiczny - alu vs plastik
zadne z powyzszych nie jest bidonem "termicznym" zwanym potocznie  termosem, sa to zwykle aluminiowe butelki, ktore z racji wlasciwosci  materialu beda skuteczniej chlodzily napoj niz bidon plastikowy.
zeby bidon mial wlasciwosci termoizolacyjne musi miec 2 warstwy, czy to  podwojna scianke z "proznia" pomiedzy lub warstwe izolacji termicznej,  jakas pianka np.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-09-10 09:35:27
Autor: Martinco
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
Czy są jakieś godne polecenia tanie bidony trzymające ciepło?
Bidon aluminiowy będzie sam z siebie termiczny, czy musi mieć jakąś
specjalną budowę?

sam z siebie to sobie może.....
Zwykły bidon aluminiowy będzie gorzej trzymał ciepła - za sprawa wysokiej przewodności cieplnej aluminium. Także aby byc "termiczny" musi miec podwójne scianki i najlepiej próżnię pomiędzy nimi.

Co d plastikowych termicznych - sa na pewno tańsze - tez maja podwójna ściankę i zazwyczaj gąbkę pomiędzy nimi.

Lepszy będzie plastikowy termiczny czy aluminiowy? W trzymaniu ciepła

w użytkowaniu najlepszy jest aluminiowy (nie trzyma zapachów, lepiej sie myje)

Co powiecie o tych:
http://tinyurl.com/kl9j99 (Bikemate)
http://tinyurl.com/mdhmwd (AG Aggresive)
http://tinyurl.com/nxyehx (??) :)
i tania podróbka (11zł w sklepie rowerowym) Polisport Termiki

żaden z nich nie jest termiczny - zresztą - sama cena na to wskazuje.

Zastosowanie - późne lato/wczesna jesień i wiosna, 5-6 godzin wyjazdy,
żeby z powiedzmy 80st przez te kilka godz. nie spadło poniżej 15-20st.

--
Martinco
Rowery od A do Z - wRower.pl

Data: 2009-09-10 10:53:29
Autor: ikov
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

Niedawno kupiłem "bidon termiczny" w lidlu za 6 zł :) Zdaję sobie sprawę z tego, że obok prawdziwego bidonu termicznego to on nawet nie leżał, ale trzyma ciepło/zimno znacznie dłużej niż zwykły bidon. Plastikowe butelki izolowane pianką. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia - czy ciężko się z takich bidonów pije? W normalnym można szybko wycisnąć sobie porcję napoju w czasie jazdy, a w termicznym, szczególnie gdy będzie alu   tak się nie da... przyssać sie czy jak? :)

Data: 2009-09-10 11:39:50
Autor: MadMan
Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:53:29 +0200, ikov napisał(a):

[...]

Ja obecnie stosuję nawet przy normalnych bidonach technikę "krótkich
pociągnięć" - ciągnę trochę, przełykam z półotwartymi ustami i tak kilka
razy. Mam wrażenie że lepiej gasi pragnienie. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-10 11:51:29
Autor: fabian
MadMan wrote:
[...]

Pij małymi łykami, małymi łykami ... Tak sobie zawsze powtarzam ;)

Fabian.

Data: 2009-09-10 12:40:39
Autor: Wooyek
[...]

Tak, w alu trzeba ssać :) Z plastikowych termicznych można wyciskać - może trochę trudniej, ale jak najbardziej da się. Przynajmniej z mojego Elite Clyma Jasa ;)

BTW fajny ten Elite, bo można go używać z izolacją (0,5 l) albo bez (~0,75 l). Przy kupowaniu zwróciłbym na to uwagę.

Data: 2009-09-10 04:49:59
Autor: tadek
On 10 Wrz, 12:40, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> [...]

BTW fajny ten Elite, bo można go używać z izolacją (0,5 l) albo bez (~0,75
l). Przy kupowaniu zwróciłbym na to uwagę.
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com //www.wooyek.pl//

mam tego Jasa i szybko stygną napoje szczególnie jak jest niska temp.
zewn np kilka stopni mrozu.Ten z mojego linku na allegro jest znacznie
lepszy ale niestety też droższy

Data: 2009-09-10 05:14:55
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 10 Wrz, 13:49, tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

mam tego Jasa i szybko stygną napoje szczególnie jak jest niska temp.
zewn np kilka stopni mrozu.Ten z mojego linku na allegro jest znacznie
Od jakiego czasu go masz? Wyciera się od koszyczka?
Wnętrze jest z czego (czy łatwo umyć)?
Może zamówiłbym na gwiazdkę takie cacko :)

Data: 2009-09-10 13:11:53
Autor: Martinco
ikov pisze:
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

tak samo jak w aluminiowych Siggach. Jest specjalny korek, przez który powietrze wpada do środka w czasie picia, a płyn nie wylatuje. W czasie picia słychać charakterystyczne gulgotanie.

A termiczne plastikowe to się po prostu ściska - bez problemu sie da.

--
Martinco
Rowery od A do Z - wRower.pl

Data: 2009-09-10 11:36:10
Autor: mmateusz
Bidon termiczny - alu vs plastik
Co powiecie o tych:
http://tinyurl.com/kl9j99 (Bikemate)
http://tinyurl.com/mdhmwd (AG Aggresive)
http://tinyurl.com/nxyehx (??) :)

żaden z tych, jak juz ci napisali

i tania podróbka (11zł w sklepie rowerowym) Polisport Termiki

kup Polisport Termikę.(izolacja z pianki.)
tani, ładnie wygląda, na 2-3 godziny starcza, jak wlejesz b. ciepłą wodę, to pod
koniec masz jeszcze letnią. Wystarczy, żeby nie wrócić z bolącym gardłem.

jak chcesz 6h to bym coś w droższego (próżniowego, stalowego) uderzał.
Takie pytanie "logistyczne" - po co ci bidon na 5-6h jazdy, jak woda się kończy
zazwyczaj po 2-3h? :>
Mk.

Data: 2009-09-10 03:12:27
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 10 Wrz, 11:36, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
Takie pytanie "logistyczne" - po co ci bidon na 5-6h jazdy, jak woda się kończy
zazwyczaj po 2-3h? :>
2 bidony, pite na zmiane => 4-6 godzin :) i jak jest zimno, to
zazwyczaj mniej pije (chyba dlatego, że picie jest zimne)

Data: 2009-09-10 13:28:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bidon termiczny - alu vs plastik
Michał 'miok' Rzeźnik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
Czy są jakieś godne polecenia tanie bidony trzymające ciepło?

Widziałem gościa używającego czegoś takiego:
http://www.e-horyzont.pl/laken_41m/butelka-na-paliwo-1-0-l_30262t.html
Mówił, że trzyma temperaturę i napój się nie grzeje. Minus - nie popijesz w
czasie jazdy.

Data: 2009-09-10 05:13:19
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Bidon termiczny - alu vs plastik
On 10 Wrz, 13:28, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

Mówił, że trzyma temperaturę i napój się nie grzeje. Minus - nie popijesz w
Widziałem takie coś na Allegro. To mieściło się w koszyku na bidon?
Gorącej herbaty nie będę pił w czasie jazdy :P

Data: 2009-09-10 14:36:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bidon termiczny - alu vs plastik
Michał 'miok' Rzeźnik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
To mieściło się w koszyku na bidon?

Si.
Nawet trzy sztuki w trzech koszykach. 0,7l chyba miał.

Data: 2009-09-10 14:52:59
Autor: Martinco
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Bez sensu. Przeciez to butelka na paliwo - na pewno nie ma podwójnych ścianek.  Czyli jest identyczna jak aluminiowy bidon. (kiepsko trzyma ciepło)

A po drugie - jeśli gwint jest taki jak u SIGGa to można wkręcić korek do picia - taki jak w bidonie

PS

ale po co sobie utrudniac zycie - nie lepiej kupić po prostu aluminiowy bidon, niż kombinować z butelka na benzynę ?

--
Martinco
Rowery od A do Z - wRower.pl

Data: 2009-09-10 16:17:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bidon termiczny - alu vs plastik
Martinco bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
ale po co sobie utrudniac zycie - nie lepiej kupić po prostu aluminiowy bidon, niż kombinować z butelka na benzynę ?

Dlatego, że butelka na benzynę jest tańsza. To raz.
Dwa: nie wiem niestety jak ta, do której link podałem, ale moja, z
GoSystemu, jest termincza, a wygląda identycznie.

Data: 2009-09-10 14:32:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-10, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

A jesteś pewien, że ta butelka na benzynę nie reaguje z jakimiś
kwasami/tłuszczami/cukrami/alkoholem, które możesz chcieć pić,
wytwarzając jakieś brzydkie świństwa?

Data: 2009-09-10 07:40:08
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Bidon termiczny - alu vs plastik
On 10 Wrz, 16:32, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
A jesteś pewien, że ta butelka na benzynę nie reaguje z jakimiś
kwasami/tłuszczami/cukrami/alkoholem, które możesz chcieć pić,
wytwarzając jakieś brzydkie świństwa?
Tłuszcze?? W bidonie? Fuj..
Alu będzie reagowało z kwasami (harbatka z cytrynką itp), jeśli nie
jest zabezpieczone jakoś

Data: 2009-09-10 14:46:01
Autor: Jan Srzednicki
wrote:
A jesteś pewien, że ta butelka na benzynę nie reaguje z jakimiś
kwasami/tłuszczami/cukrami/alkoholem, które możesz chcieć pić,
wytwarzając jakieś brzydkie świństwa?
Tłuszcze?? W bidonie? Fuj..

Troszkę tłuszczy będzie w praktycznie wszystkim organicznym.

Alu będzie reagowało z kwasami (harbatka z cytrynką itp), jeśli nie
jest zabezpieczone jakoś

Otóş.

Data: 2009-09-10 16:58:36
Autor: mmateusz
Bidon termiczny - alu vs plastik
A jesteĹ&#65533; pewien, Ĺźe ta butelka na benzynÄ&#65533; nie reaguje z jakimiĹ&#65533;
kwasami/tĹ&#65533;uszczami/cukrami/alkoholem, ktĂłre moĹźesz chcieÄ&#65533; piÄ&#65533;,
wytwarzajÄ&#65533;c jakieĹ&#65533; brzydkie Ĺ&#65533;wiĹ&#65533;stwa?

dokładnie, butelki alu "spożywcze" są pokrywane od środka tworzywem, żeby woda
nie miała kontaktu z alu, które zdrowe nie jest.
te na paliwo mogą nie mieć w ogóle tej warstwy, albo mieć jakąś inną, odporną na
paliwo, która nie musi być zdrowa. --
mk

Data: 2009-09-10 18:57:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bidon termiczny - alu vs plastik
Jan Srzednicki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
A jesteś pewien, że ta butelka na benzynę nie reaguje z jakimiś
kwasami/tłuszczami/cukrami/alkoholem, które możesz chcieć pić,
wytwarzając jakieś brzydkie świństwa?

Odpowiadam na pytanie: nie, nie jestem.
Z resztą, nie zamierzam pić z butelki, w której obecne jest benzyna.

Data: 2009-09-10 15:03:02
Autor: mmateusz
Bidon termiczny - alu vs plastik
[ciach]
czyli tak bez kombinowania kup Polisport Thermika na pierwsze 3h i zwykły
stalowy termos do plecaka na następne 3h.
--
mm

--

Bidon termiczny - alu vs plastik