Bieżnik ok 4 mm

Data: 2014-07-31 15:19:39
Autor: Jacek
Bieżnik ok 4 mm
Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepność na mokrym.
Jak radzicie? Te stare oddać jakiemuś zaprzyjaźnionemu kapelusznikowi, czy wyrzucić (trochę szkoda)? Opony mają 3 lata.
Jacek

Data: 2014-07-31 14:18:02
Autor: tᴏ
Bienik ok 4 mm
Jacek wrote:

[...]

Radzę Ci je zjeść.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-07-31 15:35:43
Autor: J.F.
Bieżnik ok 4 mm
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości
[...]

Skoro wyraznie pogorszyla, to ja bym ich nikomu zaprzyjaznionemu nie dawal.

Podlozyc sobie cegle pod pedal gazu i dojezdzic do zimy ?

J.

Data: 2014-07-31 15:14:15
Autor: tᴏ
Bienik ok 4 mm
J.F. wrote:

Skoro wyraznie pogorszyla, to ja bym ich nikomu zaprzyjaznionemu nie
dawal.

Ale skąd wiesz, czy zaprzyjaźniony nie ma jeszcze gorszych? :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-07-31 16:38:56
Autor: Cavallino
Bieżnik ok 4 mm

Użytkownik "Jacek" <Jacek_nospam@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53da426b$0$2245$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

 3,5 mm to już szrot.

Data: 2014-07-31 19:50:54
Autor: J.F.
Bieżnik ok 4 mm
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
[...]

przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do szrotu im formalnie daleko.

Ale na deszczu trzeba uwazac, szczegolnie w koleinach, no i sam Jacek pisze ze wyraznie pogorszone.

J.

Data: 2014-07-31 20:01:55
Autor: Cavallino
Bieżnik ok 4 mm

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53da8200$0$2242$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak, całe 2 mm.
Cholernie daleko wręcz.

Data: 2014-07-31 22:13:30
Autor: J.F.
Bieżnik ok 4 mm
[...]

Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.

A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ...

J.

Data: 2014-08-01 14:10:26
Autor: Cavallino
Bieżnik ok 4 mm

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53daa36b$0$2165$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co znaczy "wystarczyć"?
Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUŻ TERAZ, to jak dla mnie już teraz nie wystarczają.

Data: 2014-08-01 14:40:20
Autor: J.F.
Bieżnik ok 4 mm
[...]

I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania komus zaprzyjaznionemu.

Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego ze te konkretne okazuja sie juz zle.

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

J.

Data: 2014-08-01 14:42:49
Autor: Cavallino
Bieżnik ok 4 mm

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53db8ab6$0$2234$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zazwyczaj tak jest, że taki bieżnik NIE DZIAŁA na deszczu.

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

Tak oczywiście.
A gdyby 100 km/h na prostej drodze było bezpieczne to by nie obowiązywało 50 km/h w jakichś 50% terytorium tego kraju.

Data: 2014-08-02 01:46:00
Autor: Tomasz Pyra
Bieżnik ok 4 mm
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
[...]

Sporo zależy od konstrukcji opony.

http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402-t-f-l600-sk3.png
Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.

http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniroyal-rainsport-2.jpg
A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na ostrych zakrętach na suchym.

Stąd pomysły na asymetryczne bieżniki.

Data: 2014-08-02 09:30:43
Autor: J.F.
Bieżnik ok 4 mm
Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisa(a):
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P

Sporo zaley od konstrukcji opony.
http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402-t-f-l600-sk3.png
Yokohama A drive ma do zamknity bienik - jak mniej bienika, to mocno zmniejsza si ilo wody ktra pomieci si w wewntrznych rowkach, a nadmiar nie bardzo ma ktrdy ucieka.

Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
1.6mm". Sprawdzic znacznik.

Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
naszych drog i ich kolein :-)

Za to bardziej zwarte boki opony maj wiksz powierzchni przylegania i daj lepsze osigi jak jest sucho, albo jak woda mieci si w rowkach opony.

http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniroyal-rainsport-2.jpg
A np. Uniroyal Rainsport ma bienik otwarty gdzie woda ma duo drg ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji daj rad na mokrym tak dugo jak nie s kompletnie yse. Za to saby bienik nie daje rady na ostrych zakrtach na suchym.

Logiczne, ale http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3240
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3239

Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)

J.

Data: 2014-08-03 01:14:01
Autor: Tomasz Pyra
Bienik ok 4 mm
W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:
[...]

Albo widzieli obowizujce na nich ograniczenia prdkoci ;)
Bo tak do 100km/h zupenie daje rad taki bienik:
http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/fn-slick.jpg

[...]

Bienik to jedno, a mieszanka gumy drugie.
Jeszcze pytanie o to co tak naprawd ma si na myli mwic "mokro".

Bo jedna rzecz to odporno na aquaplaning ktr daje rzeba bienika.
A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotn powierzchni z ktrej bienik ju odprowadzi wod i tu bardziej istotna bdzie mieszanka.

Data: 2014-08-03 07:23:57
Autor: Jacek
Bieżnik ok 4 mm
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:

Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
Gdyby ustawy pisali uczciwi, mądrzy i kompetentni ludzie, to być może tak. Tymczasem mam wrażenie, że ustawy tworzy banda pazernych, cynicznych sępów.
Jacek

Data: 2014-08-03 07:49:26
Autor: J.F.
Bieżnik ok 4 mm
Dnia Sun, 03 Aug 2014 07:23:57 +0200, Jacek napisa(a):
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
Gdyby ustawy pisali uczciwi, mdrzy i kompetentni ludzie, to by moe tak. Tymczasem mam wraenie, e ustawy tworzy banda pazernych, cynicznych spw.

To akurat bardzo stary przepis. I chyba powszechnie na swiecie
przyjety.

A gdyby byli pazerni, to by wprowadzili 5 mm i obowiazkowa zmiane na
zimowki :-)

J.

Data: 2014-08-01 02:30:59
Autor: Dman666
Bienik ok 4 mm
W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa:

> przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do > szrotu im formalnie daleko.

Tak, cae 2 mm.

Cholernie daleko wrcz.

No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-)

--
Dman-666

Data: 2014-08-01 14:12:51
Autor: Cavallino
Bienik ok 4 mm

Uytkownik "Dman666" <dm4n666@gmail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:d7a0404b-bf87-427e-a012-4f20f027c846@googlegroups.com...
> [...]

Tak, cae 2 mm.

Cholernie daleko wrcz.

No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-)

Rnie, ale nigdy nie zjedziem do 1 mm.
Ostatnie poszy precz, jak zrobia si w jednej dziura, uznaem e jej naprawa bdzie drosza ni warto opon ktre pozostay.
Na oko miay poow bienika
Ale syn znalaz gumiarza, ktry odkupi 3 pozostae i jeszcze jaka stwka za nie wpada, ktre nowe w czci dofinansowaa.

Data: 2014-07-31 16:47:55
Autor: huri_khan
Bieżnik ok 4 mm
Dnia Thu, 31 Jul 2014 15:19:39 +0200, Jacek napisa(a):

Zmieniam wkrtce Yokohama A Drive z bienikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyranie pogorszya si przyczepno na mokrym.
Jak radzicie? Te stare odda jakiemu zaprzyjanionemu kapelusznikowi, czy wyrzuci (troch szkoda)? Opony maj 3 lata.

Jak si nudzi to wystaw na tablicy czy innym darmowym portalu
ogoszeniowym. Moe uda si zarobi. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2014-07-31 18:19:06
Autor: Jacek
Bienik ok 4 mm
W dniu 2014-07-31 16:47, huri_khan pisze:
Jak si nudzi to wystaw na tablicy czy innym darmowym portalu
ogoszeniowym. Moe uda si zarobi.
Jak si zaprzyjaniony kapelusznik na opony nie skusi, to tak zrobi.
Ewentualny zysk zawsze si przyda jako urozmaicenie do sobotniego grilla ;-)
Jacek

Data: 2014-08-01 01:00:15
Autor: Tomasz Pyra
Bieżnik ok 4 mm
W dniu 2014-07-31 15:19, Jacek pisze:
Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5
mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepność na mokrym.

Poszukaj kogoś kto ma ochotę potrenować poślizgi, albo sam poćwicz :)

Bieżnik ok 4 mm