Data: 2014-07-31 16:38:56 | |
Autor: Cavallino | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "Jacek" <Jacek_nospam@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53da426b$0$2245$65785112@news.neostrada.pl... Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepność na mokrym. 3,5 mm to już szrot. |
|
Data: 2014-07-31 19:50:54 | |
Autor: J.F. | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "Jacek" <Jacek_nospam@o2.pl> napisał w wiadomości grup Zmieniam wkrótce Yokohama A Drive z bieżnikiem w granicach od 3,5 do 4,5 mm na nowe, bo wyraźnie pogorszyła się przyczepność na mokrym. 3,5 mm to już szrot. przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do szrotu im formalnie daleko. Ale na deszczu trzeba uwazac, szczegolnie w koleinach, no i sam Jacek pisze ze wyraznie pogorszone. J. |
|
Data: 2014-07-31 20:01:55 | |
Autor: Cavallino | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53da8200$0$2242$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz. |
|
Data: 2014-07-31 22:13:30 | |
Autor: J.F. | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup szrotu im formalnie daleko.3,5 mm to już szrot.przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do Tak, całe 2 mm. Cholernie daleko wręcz. Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy. A i na pare tys km powinno starczyc. ladnych pare - blizej 10 ... J. |
|
Data: 2014-08-01 14:10:26 | |
Autor: Cavallino | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53daa36b$0$2165$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Co znaczy "wystarczyć"? Skoro są wymieniane, bo źle się zachowują JUŻ TERAZ, to jak dla mnie już teraz nie wystarczają. |
|
Data: 2014-08-01 14:40:20 | |
Autor: J.F. | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Dwa razy wiecej. Wiecej niz 2 razy.szrotu im formalnie daleko.3,5 mm to już szrot.przepisy dla letnich nakladaja obowiazek 1.6mm (lub do znacznika), wiec do Co znaczy "wystarczyć"? I tu sie zgadamy, one juz teraz sa do wyrzucenia, a nie do podarowania komus zaprzyjaznionemu. Ale sa do wyrzucenia nie dlatego ze 3.5mm to jest szrot, tylko dlatego ze te konkretne okazuja sie juz zle. Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P J. |
|
Data: 2014-08-01 14:42:49 | |
Autor: Cavallino | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53db8ab6$0$2234$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Zazwyczaj tak jest, że taki bieżnik NIE DZIAŁA na deszczu. Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P Tak oczywiście. A gdyby 100 km/h na prostej drodze było bezpieczne to by nie obowiązywało 50 km/h w jakichś 50% terytorium tego kraju. |
|
Data: 2014-08-02 01:46:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bieżnik ok 4 mm | |
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Sporo zależy od konstrukcji opony. http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402-t-f-l600-sk3.png Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać. Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony. http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniroyal-rainsport-2.jpg A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na ostrych zakrętach na suchym. Stąd pomysły na asymetryczne bieżniki. |
|
Data: 2014-08-02 09:30:43 | |
Autor: J.F. | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisa(a):
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze: Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz 1.6mm". Sprawdzic znacznik. Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli naszych drog i ich kolein :-) Za to bardziej zwarte boki opony maj wiksz powierzchni przylegania i daj lepsze osigi jak jest sucho, albo jak woda mieci si w rowkach opony. Logiczne, ale http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3240 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?testId=152&recordId=3239 Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-) J. |
|
Data: 2014-08-03 01:14:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Bienik ok 4 mm | |
W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:
Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisa(a): Albo widzieli obowizujce na nich ograniczenia prdkoci ;) Bo tak do 100km/h zupenie daje rad taki bienik: http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/fn-slick.jpg Za to bardziej zwarte boki opony maj wiksz powierzchni przylegania i Bienik to jedno, a mieszanka gumy drugie. Jeszcze pytanie o to co tak naprawd ma si na myli mwic "mokro". Bo jedna rzecz to odporno na aquaplaning ktr daje rzeba bienika. A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotn powierzchni z ktrej bienik ju odprowadzi wod i tu bardziej istotna bdzie mieszanka. |
|
Data: 2014-08-03 07:23:57 | |
Autor: Jacek | |
Bieżnik ok 4 mm | |
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-PGdyby ustawy pisali uczciwi, mądrzy i kompetentni ludzie, to być może tak. Tymczasem mam wrażenie, że ustawy tworzy banda pazernych, cynicznych sępów. Jacek |
|
Data: 2014-08-03 07:49:26 | |
Autor: J.F. | |
Bieżnik ok 4 mm | |
Dnia Sun, 03 Aug 2014 07:23:57 +0200, Jacek napisa(a):
W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze: To akurat bardzo stary przepis. I chyba powszechnie na swiecie przyjety. A gdyby byli pazerni, to by wprowadzili 5 mm i obowiazkowa zmiane na zimowki :-) J. |
|
Data: 2014-08-01 02:30:59 | |
Autor: Dman666 | |
Bienik ok 4 mm | |
W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa:
>>> Jak radzicie? Te stare odda jakiemu zaprzyjanionemu kapelusznikowi, >>> czy wyrzuci (troch szkoda)? Opony maj 3 lata. No dobra, napisz po prostu przy ilu Ty wyrzucasz ;-) -- Dman-666 |
|
Data: 2014-08-01 14:12:51 | |
Autor: Cavallino | |
Bienik ok 4 mm | |
Uytkownik "Dman666" <dm4n666@gmail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:d7a0404b-bf87-427e-a012-4f20f027c846@googlegroups.com... W dniu czwartek, 31 lipca 2014 20:01:55 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: Rnie, ale nigdy nie zjedziem do 1 mm. Ostatnie poszy precz, jak zrobia si w jednej dziura, uznaem e jej naprawa bdzie drosza ni warto opon ktre pozostay. Na oko miay poow bienika Ale syn znalaz gumiarza, ktry odkupi 3 pozostae i jeszcze jaka stwka za nie wpada, ktre nowe w czci dofinansowaa. |
|