Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.

Data: 2010-12-17 08:15:43
Autor: Panslavista
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.

A Angielki nawet na mrozie chodzą z gołymi pępkami...

Data: 2010-12-17 09:02:20
Autor: quent
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
A Angielki nawet na mrozie chodzą z gołymi pępkami...

Dokładnie.
Mieszkałem kiedyś przez moment w Londynie i zimą w parku spacerowałem z żoną w ciepłych kurtkach przy chyba -5st. a obok przebiagała laska w koszulce na ramiączka i krótkich spodenkach, co zresztą nie było jakąś rzadkością ;-)

Pół biedy jak dorosły ale widziałem dzieci, małe... rok, półtora... które ubrane były w jakieś sweterki tylko, bez czapek i z zimna głowy miały aż fioletowe :-(

To się nazywa "zimny chów"!

Data: 2010-12-17 09:25:16
Autor: Przemek

Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:4d0b192b$0$22807$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak to gdzies bylo ze skalą temperatur...

+15 stopni- mieszkancy Miami zakladaja czapki
-10 stopni-rosjanie zakladaja podkoszulki
-15 stopni-rosjanie zamykaja okna w lazience
-40 stopni- adwokaci chowaja rece do kieszeni.....

Przemek

Data: 2010-12-17 09:38:25
Autor: Panslavista

"Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message news:ief6pf$d4l$1news.onet.pl...

[...]

+40 - twoje rebusy nadal noszą myce...

Data: 2010-12-17 10:51:15
Autor: Krzysztof 45
Przemek napisał(a):
+15 stopni- mieszkancy Miami zakladaja czapki
-10 stopni-rosjanie zakladaja podkoszulki
-15 stopni-rosjanie zamykaja okna w lazience
-40 stopni- adwokaci chowaja rece do kieszeni.....
Moja kumpela odpala piec gazowy gdy temp. w mieszkaniu spada poniżej 24 st :D
--
Krzysiek

Data: 2010-12-17 11:37:31
Autor: quent
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Moja kumpela odpala piec gazowy gdy temp. w mieszkaniu spada poniżej 24 st :D

Widać lubi nago chodzić po mieszkaniu ;-)

Data: 2010-12-17 12:21:01
Autor: Panslavista

"quent" <xx@xx.com> wrote in message news:4d0b3d89$0$21010$65785112news.neostrada.pl...
Moja kumpela odpala piec gazowy gdy temp. w mieszkaniu spada poniżej 24 st :D

Widać lubi nago chodzić po mieszkaniu ;-)

Pewnie tak pracuje...

Data: 2010-12-17 14:33:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik quent napisał:
Moja kumpela odpala piec gazowy gdy temp. w mieszkaniu spada poniżej
24 st :D

Widać lubi nago chodzić po mieszkaniu ;-)

Nago? Przy +24???

Nigdy, w tej temperaturze cienka dzianina na skórze służy temu żeby zwiększyć powierzchnię parowania, inaczej pot paskudnie między półdupki wpływa!

--
Darek

Data: 2010-12-17 14:40:46
Autor: quent
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
cienka dzianina na skórze

Hehe... może być i cienka dzianina ;-)

Data: 2010-12-18 01:18:29
Autor: Krzysztof 45
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Ale Wy pogieci jesteście ;)
Nie wiem kiedy sie poci, ale przy 24rech jest jej chłodno :)
I goła po mieszkaniu nie łazi :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-18 01:27:20
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:ieguli$a0b$1news.vectranet.pl...
Ale Wy pogieci jesteście ;)
Nie wiem kiedy sie poci, ale przy 24rech jest jej chłodno :)
I goła po mieszkaniu nie łazi :)

Podgrzej do 26 i opowiadaj

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-12-17 21:34:00
Autor: robertr
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Jak byłem pierwszy raz w Hameryce to moje pierwsze wrażenie - dzieci
do roku bez czapek. Ogólnie silny dość chłodny wiatr - okolice San
Francisco. Moja córka miała koło roku i bardzo dobrze wiedziałem od
wszystkich teściowych jak ważna jest gruba czapka - zapalenie ucha.
Pozdr

Data: 2010-12-22 10:23:19
Autor: Ormianin
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Fri, 17 Dec 2010 21:34:00 -0800 (PST), na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,
robertr napisał(a):

[...]

Akurat w San Farncisko nie ma zim i w ciagu roku jest tam cieplo, wogole
Kalifornia poza stanem Floryda to jeden z cieplejszych rejonów USA

Data: 2010-12-22 02:29:07
Autor: robertr
On 22 Gru, 10:23, Ormianin <ormia...@ciach.epf.pl> wrote:
Fri, 17 Dec 2010 21:34:00 -0800 (PST), na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,
robertr napisa (a):

> Jak by em pierwszy raz w Hameryce to moje pierwsze wra enie - dzieci
> do roku bez czapek. Og lnie silny do ch odny wiatr - okolice San
> Francisco. Moja c rka mia a ko o roku i bardzo dobrze wiedzia em od
> wszystkich te ciowych jak wa na jest gruba czapka - zapalenie ucha.
> Pozdr

Akurat w San Farncisko nie ma zim i w ciagu roku jest tam cieplo, wogole
Kalifornia poza stanem Floryda to jeden z cieplejszych rejon w USA

Pójdź sobie nad ocean - temperatura wody + 10 -  +12 -  (mało ucieczek
z Alcatraz) - bardzo mocny wiatr. Mało która matka w Polsce wystawi 6
miesięczne dziecko bez czapki w takich warunkach. Latem w SF nie bywa
więcej niż 21.

Data: 2010-12-22 12:59:51
Autor: Ormianin
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Wed, 22 Dec 2010 02:29:07 -0800 (PST), na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,
robertr napisał(a):

[...]

W S.F. bylem kilka razy w ciagu kilku lat, z Kaliforni znam jedynie dobrze
San Diego gdzie pomieszkiwalem dobry rok, generalnie byc moze Kalifornia
polnocna jest chlodniejsza, ale snieg pada tylko w gorach. Co do ubierania
sie tam ludzi to na ulicach spotakc mozna takich co w zimie przy temp. 15
stopni (San Diego) chodza w futrze i czapce, sa tacy co w czapkach chodza
przez caly rok, sa tacy co chodza prawie nago i biora kapiel w oceanie
rowniez w styczniu... Ale tak naprawde nikt sie tym zupelnie nie przejmuje,
bo cala Ameryka ma to do siebie ze zyjesz i chodzisz jak chcesz. To czy
jakas matka ubierze dziecku czapke czy nie to nie ma znaczenia w tym kraju.
Mimo chlodnego stycznia i tak w S.F. jest duzo cieplej niz w Polsce i inne
sa w Polsce zwyczaje. Co do ogrzewania w Kaliforni to kazdy domek ma
kominek, albo jego elektryczna atrape, prad nie jest drogi i zima podczas
chlodniejszych deszczowych dni kazdego stac na podlogowke, lub zwykly
termowentylator. Wiecej pradu pojdzie latem na klimatyzacje, a na to to juz
nie zawsze kazdego tam stac.

Data: 2010-12-22 05:36:52
Autor: robertr
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Opisałem jedynie swoje bardzo SUBIEKTYWNE wrażenie - miałem małe
dziecko i fakt niezakładania czapek małym dzieciom w określonych
warunkach, wchodził mi w oczy. Np inna sprawa - stołowałem się jak
inni i po tygodniu wysiadło mi gardło - od lodu we wszelkich napojach.
Pamiętam, że później zamawiając cokolwiek prosiłem wyraźnie bez lodu i
prawie zawsze był lód. Chodzenie z gołą głową, czy picie wszystkiego
schłodzonego do zera to tylko kwestia przyzwyczajenia.
Pozdr

Data: 2010-12-22 18:08:25
Autor: Paweł Hadam
W dniu 2010-12-22 14:36, robertr pisze:
[...]

Hehehe, ja zamawiając colę bez lodu w lutym w Seattle dowiedziałem się, że to nie cywilizowane. :)

Data: 2010-12-23 11:02:23
Autor: Ormianin
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Wed, 22 Dec 2010 18:08:25 +0100, na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom, Paweł
Hadam napisał(a):

[...]

Macie problem, ja zazwyczaj unikalem wszelkiej masci MCDonalds czy inny
burger, bo mi to zarcie nie lezy, kupuje jedzenie tylko w Wal-Mart Stores
bo najtaniej i zawsze znajde tam cos dobrego dla kazdego. Ale jak chcecie
zywic sie zdrowo to tylko nalezy kupowac organic foot po kilka dolców
wiecej za produkt :) W kazdym wiekszym miescie na wschodnim wyberzezu jest
siec USDA Organic, gdzie kupicie naturalne soki bez lodu, a nie ta
chemiczna i modna cola ligth... Obecnie przebywam co jakis czas w Anchorage na Alasce (mam tam prace) i tam
sa zupelnie inne zwyczaje. Anchorage nie jest wcale zimnym miejscem jak
mogloby sie wydawac, klimat tam jest taki jak pd Norwegii, albo Szkocji, to
bardzo deszczowe miejsce, lato czy zima, pada... Ludzie zazwyczaj chodza
cieplo ubrani, zima nie jest duzo sniegu, ale sa okropne porywiste wiatry
od oceanu, tam dzieci ubieraja w kombinezony narciarskie i w czapy i
szaliki na styl inuicki, slabiej ubieraja sie tylko miejscowi Indianie,
Inuici i Eskimisi, oraz Chinczycy (Azjaci), ale to ze wzgledu na ich tusze
(sa to dosc kurpuletni ludzie) oni sa wychowani w zimnym klimacie i
dostosowani do jego warunków. Amerykanie (a bylem tylko w Kaliforni, Oregon -  miasto Portland i
Anchorage w Alasce) lubie sie przegrzewac w domach, maja zazwyczaj w
salonie dobre 25 stopni ciepla i wiecej, wszedzie modne sa kominki
(otwarte) oraz ogrzewanie podlogowe. Nie spotkalem sie nigdy z sytuacja aby
ktos mial nizsza temperature w domu niz 25 stopni, oprocz sypialni gdzie
jest zdecydowanie chlodniej, te ich tekturowe domy sa dosyc cieple w
odroznieniu od naszych ceglano-betonowych.

Data: 2010-12-23 23:45:33
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Ormianin" <ormianin@ciach.epf.pl> napisał w wiadomości news:19nb3kf827l9s$.1bp2unzq9w44g.dlg40tude.net...
[...]

Organic chicken od zwykłej różni się tylko tym, że ma odrobinę lepszą paszę i teoretyczną możliwość wyjścia na wybieg. Teoretyczną, bo dopiero tydzień przed ubojem i kury nie wychodzą na zewnątrz, bo po co? Płaci się za nic.

Twórca idei organic food nie jest zadowolony, że jego pomysł został skomercjalizowany i wypaczony.

[...]

W II taryfie prąd niekiedy kosztuje tam dwa razy taniej niż u nas, a w I taryfie o 25% mniej. 14 i 4 c.

Data: 2010-12-24 08:48:03
Autor: Ormianin
Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.
Thu, 23 Dec 2010 23:45:33 +0100, na pl.misc.budowanie,pl.rec.dom, Jan
Werbinski napisał(a):

[...]

Tak, tez czytalem o takich rewelacjach, ale mimo to jest potezna roznica w
smaku pomiedzy organic food a zwyklym konserwowanym zarciem, zazwyczaj
warzywa czy mieso organic ma krotszy czas waznosci w sostunku do calej
reszty jaka sprzedaje sie w marketach. Zreszta, jesli nie ufasz marketowemu
organic, mozesz kupic zywnosc bezposrednio od Amiszów, w Portland maja
potezna siec swoich sklepików, ktore ciesza sie wielkim zainteresowaniem.
A slyszalem ze na wschodnim wyberzezu jest ich znacznie wiecej.

[...]

Energia elektryczna jest tansza niz w Polsce, to prawda, ale przy
amerykanskich zarobkach, ona jest dla Amerykanów bardzo tania, podobnie
zreszta jak paliwo sprzedawane w galonach. Casla ta energia tansza jest
jeszcze na Alasce, sa tam miejsca ze stan doplaca do jej kosztów.

Data: 2010-12-20 16:13:26
Autor: GB
W dniu 2010-12-17 09:02, quent pisze:
[...]

zimno = zdrowie.

Najgorzej to sie "trzymać ciepło".

GB

Biedacy z Anglii czują się komfortowo bez grzania w domu. U nas obciachem jest temperatura poniżej 23.