Biedroń oskarża policję.

Data: 2010-11-15 08:01:53
Autor: Azor jest pedałem
Biedroń oskarża policję.
Chodzi o to, by nie mogli bezkarnie nadużywać siły

Rozmowa z Robertem Biedroniem działaczem Kampanii przeciw Homofobii

Ewa Siedlecka: Rzecznik policji pyta: co Robert B. robił w¶ród osób rzucaj±cych kamieniami w stronę legalnego marszu narodowców?

Robert Biedroń: Obserwowałem wydarzenia. W tym miejscu znalazłem się przypadkowo.

Policja mówi, że wyrwał pan policjantowi pałkę i uderzył go w twarz.

- Nie wyrywałem pałki i nie uderzyłem funkcjonariusza w twarz. Jak można uderzyć w twarz kogo¶ w hełmie z osłon± z pleksi na twarzy?

To jak było?

- Na ul. Tamka policja zepchnęła grupę osób, w której się znalazłem, do ¶ciany budynku i zaparkowanych samochodów. Krzyczeli, żeby się wycofać, ale nie było jak, bo byli¶my zakleszczeni.

Wtedy zaczęli bić pałkami. Mnie bili i kopali. Zacz±łem krwawić. Potem zaczęli wyci±gać osoby z tłumu. Skuli mi ręce do tyłu i wrzucili do radiowozu. Tę scenę widać na filmie zamieszczonym na YouTubie.

Byłem pierwszym zatrzymanym. Funkcjonariusz zamkn±ł drzwi i zacz±ł mnie bić po twarzy i w klatkę piersiow±. Wygl±dał, jakby był w amoku. Krzyczał: "Zaje... cię". Był już wtedy bez hełmu, więc zapamiętałem jego twarz.

Bronił się pan?

- Jak? Ręce miałem skute do tyłu. Byłem ¶miertelnie przerażony. Naprawdę my¶lałem, że mnie zabije. Słyszałem opowiadania osób, które przychodziły ze skargami na pobicie przez policję, ale miałem nadzieję, że przesadzaj±. Teraz wiem, że nie.

Przekonałem się też, jak się ustala ¶wiadków. Funkcjonariusz, który mnie pobił, powiedział do innego, chyba przypadkowo wybranego: "Będziesz ¶wiadkiem". Tamten się spłoszył i spytał: "¦wiadkiem czego?". Ale ten "mój" nakazał mu tylko podać dane identyfikacyjne.

Czy policjant wiedział, że jest pan działaczem Kampanii?

- Nie s±dzę. Miałem wrażenie, że chciał się na kim¶ wyładować. Potem wsadzili do radiowozu innych zatrzymanych i zawieĽli do komendy na Wilczej. Od lat zajmuję się prawami człowieka, więc znam prawa zatrzymanego. Od razu poprosiłem, żeby zawiadomili osobę blisk± o moim zatrzymaniu, że chcę kontaktu z adwokatem i protokołu zatrzymania. Wielokrotnie ponawiałem pro¶by. Policjanci odpowiadali: "W swoim czasie".

Prosiłem też o kontakt z lekarzem, bo byłem pobity i wszystko mnie bolało. Po dwóch godzinach od zatrzymania zabrała mnie karetka. Pojechałem do szpitala na Banacha, gdzie zrobiono mi obdukcję i założono kołnierz ortopedyczny.

Co napisano w obdukcji?

- Mam karty obdukcji dwóch lekarzy. Nie chcę ujawniać wszystkiego przed pokazaniem dowodów prokuraturze. Stwierdzono m.in. ograniczenie wydolno¶ci kręgosłupa szyjnego.

Około północy przewieziono mnie z powrotem na komendę. W międzyczasie interweniował m.in. poseł Marek Balicki (SLD) i dzięki temu nocowałem w osobnej celi. Przez cały czas zatrzymania - od godz. 16 do 14 następnego dnia - kiedy nas zaczęto wypuszczać, nie dostali¶my nic do jedzenia. Większo¶ć zatrzymanych była skuta przez cały czas, choć mnie zdjęto kajdanki.

Policja mówi, że odmówił pan podpisania protokołu zatrzymania.

- To prawda. Wbrew przepisom protokół dano mi do podpisania dopiero następnego dnia. Antydatowany. Napisano w nim, że złożyłem wyja¶nienia, choć to nieprawda - przez 20 godzin zatrzymania wyja¶nień ode mnie nie odebrano.

W protokole napisano jednak, że złożyłem je o godz. 19. Tymczasem ok. 18 zabrano mnie do szpitala, a lekarz przyj±ł mnie ok. 22, więc o 19 nie mogłem być w komendzie. W protokole napisano też, wbrew prawdzie, że nie chciałem przekazania informacji o moim aresztowaniu bliskiej osobie.

Kampania przeciw Homofobii robiła dla policjantów warsztaty. Co¶ chyba nie najlepiej ich wyszkolili¶cie...

- Cóż, szkoleń nie było wiele, bo mamy za mało ¶rodków. Zderzenie z rzeczywisto¶ci± to szokuj±ce do¶wiadczenie. Najgorsze jest, że funkcjonariusz, który ma nas chronić, może się stać dla nas zagrożeniem. I że czuje się w tym bezkarny, bo zawsze może umówić się z kolegami, żeby byli jego ¶wiadkami. Taki brak kontroli i bezkarno¶ć prowokuj± nadużycia.

Akurat teraz ja padłem ich ofiar±. Jestem w lepszej sytuacji niż wielu innych, bo mam dowody - obdukcję, nagrania wideo zrobione przez przypadkowe osoby. A także ¶wiadków i, dzięki Wojciechowi Olejniczakowi (SLD), adwokata.

Liczę, że prokuratura i s±d rzetelnie to zbadaj±. Nadal wierzę w państwo, ale je¶li ono mnie zawiedzie - pójdę do Strasburga. Może w ten sposób uda się wywalczyć mechanizmy kontroli tak, by funkcjonariusze nie mogli bezkarnie nadużywać siły.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8659486,Biedron_oskarza_policje.html#ixzz15Kdq5Uw5

Przemysław Warzywny

--

Dupowaty Hitler już się potkn±ł w swoim nieudolnym marszu do władzy,
 o Joannę Kluzik-Rostowsk± i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

Data: 2010-11-15 08:12:25
Autor: Andrzej Adam Filip
"Pokojowy" Biedroń oskarża policję :-)
Warzywny jest chamem <Brońmy RP przed pisem@...pl> pisze:
[...]
LiczÄ™, ĹĽe prokuratura i sÄ…d rzetelnie to zbadajÄ…. Nadal wierzÄ™ w
państwo, ale jeśli ono mnie zawiedzie - pójdę do Strasburga. Może w
ten sposób uda się wywalczyć mechanizmy kontroli tak, by
funkcjonariusze nie mogli bezkarnie nadużywać siły. [...]
http://wyborcza.pl/1,75248,8659486,Biedron_oskarza_policje.html

<ironia> Bo chodzi o to żeby to antynarodowcy mogli bezkarnie używać
siły z GW błogosławieństwem :-) </ironia>

--
Andrzej Adam Filip : Ĺšwiat jaki jest kaĹĽdy widzi (inaczej).
Mówcy powinni mieć na uwadze nie tylko to, by wyczerpać temat, ale także by

Data: 2010-11-15 08:31:46
Autor: Azor jest pedałem
"Pokojowy" BiedroĹ? oskarĹĽa policjÄ? :-)

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

[...]

Popraw kodowanie, bo jeste¶ nieczytelny.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-15 09:36:07
Autor: boukun
"Pokojowy" BiedroĹ? oskarĹĽa policjÄ? :-)

Użytkownik "Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibqnl5$qp7$1inews.gazeta.pl...

To akurat twój czytnik Ľle czyta...

boukun

Data: 2010-11-15 14:04:41
Autor: Azor jest pedałem
"Pokojowy" BiedroĹ? oskarĹĽa policjÄ? :-)

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w

To akurat twój czytnik Ľle czyta...

Niewykluczone. Dlaczego tylko jego?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-15 18:33:57
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-15 14:04, Azor jest pedałem pisze:

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w

To akurat twój czytnik Ľle czyta...

Niewykluczone. Dlaczego tylko jego?

On koduje w UTF-8 ... ale prawidłowo to deklaruje.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-15 23:20:47
Autor: boukun
"Pokojowy" BiedroĹ? oskarĹĽa policjÄ? :-)

Użytkownik "Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibrb5d$1c7$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w

To akurat twój czytnik Ľle czyta...

Niewykluczone. Dlaczego tylko jego?

Przemysław Warzywny

Podał ci AAF link do prawidłowej konfiguracji outlooka. Masz ewidentnie bł±d w konfiguracji, przejrzyj ten link i postępuj zgodnie z wskazówkami. Ja mam też outlooka i widżę poprawnie. Tez kiedy¶ wg tego opisu poprawiłem, outlook domy¶lnie ma spieprzone ustawienia...

boukun

Data: 2010-11-15 10:26:19
Autor: Andrzej Adam Filip
Warzywny jest komputerowym "dukaczem" i siÄ™ sam do tego publicznie przyznaje :-) [UTF-8]
Azor jest pedałem <Brońmy RP przed pisem@...pl> pisze:
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

<ironia> Bo chodzi o to żeby to antynarodowcy mogli bezkarnie używać
siły z GW błogosławieństwem :-) </ironia>

Popraw kodowanie, bo jesteĹ› nieczytelny.

Przemysław Warzywny

MĂłj czytnik prawidĹ‚owo deklaruje w  nagĹ‚Ăłwkach i uĹĽywa kodowania UTF-8.
Według FAQ dla usenetowych grup pl.* kodowanie ISO-8859-2 jest zalecane,
a kodowanie UTF-8 "*dozwolone*".

Jeśli ty nie potrafisz poprawić w swoim czytniku *DURNYCH* ustawień
domyślnych które wybrał "mądry" MicroSoft to naprawdę nie mój problem że się do tego publicznie sam przyznajesz jak cię MS załatwił bez
wazeliny :-)

URL(s):
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm
  Konfiguracja Outlook Express

--
Andrzej Adam Filip : Ĺšwiat jaki jest kaĹĽdy widzi (inaczej).
Od domu lekkoducha lepszy jest dom trędowatego.

Data: 2010-11-15 18:34:58
Autor: Tomy M.
Warzywny jest komputerowym "dukaczem" i się sam do tego publicznie przyznaje :-) [UTF-8]
W dniu 2010-11-15 10:26, Andrzej Adam Filip pisze:

Mój czytnik prawidłowo deklaruje w  nagłówkach i używa kodowania UTF-8.
Według FAQ dla usenetowych grup pl.* kodowanie ISO-8859-2 jest zalecane,
a kodowanie UTF-8 "*dozwolone*".

Zgadza się. U Ciebie wszystko jest OK.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-15 17:07:50
Autor: rAzor
"Pokojowy" BiedroĹ? oskarĹźa policjÄ? :-)
Darz bór! Użytkownik... he he - Azor jest pedałem raczył napisać:

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

<ironia> Bo chodzi o to şeby to antynarodowcy mogli bezkarnie uşywa�
si�y z GW b�ogos�awie�stwem :-) </ironia>

--
Andrzej Adam Filip : �wiat jaki jest kaşdy widzi (inaczej).
Mówcy powinni mie� na uwadze nie tylko to, by wyczerpa� temat, ale
-- Churchill, Winston (1874-1965)

Popraw kodowanie, bo jesteĹ› nieczytelny.

Przemysław Warzywny

--

Dupowaty Hitler już się potknął w swoim nieudolnym marszu do władzy,
o Joannę Kluzik-Rostowską i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

:-))))))))))))))
To ty sobie skonfiguruj czytnik jak należy, ośle!
--
Sátoraljaújhely

Data: 2010-11-15 18:33:20
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-15 08:31, Azor jest pedałem pisze:

Popraw kodowanie, bo jeste¶ nieczytelny.

Kodowanie ma OK. UTF-8 i prawidłowo zadeklarowane
Zmień czytnik ... OE to padaczka totalna, też mi
ciężko było się przestawić ale TB jest sporo lepszy.

Tomy M.

Data: 2010-11-15 09:26:56
Autor: raff
"Pokojowy" Biedroń oskarża policję :-)
W dniu 2010-11-15 08:12, Andrzej Adam Filip pisze:
Warzywny jest chamem<BroĹ„my RP przed pisem@...pl>  pisze:
[...]
[...]

<ironia>  Bo chodzi o to ĹĽeby to antynarodowcy mogli bezkarnie uĹĽywać
siły z GW błogosławieństwem :-)</ironia>

Buehehe, nie dosc ze pedal, to jeszcze ciul.

Pedalstwu wszystko wolno.

R.

Data: 2010-11-15 17:15:27
Autor: rAzor
"Pokojowy" Biedroń oskarża policję :-)
Darz bór! Użytkownik... he he - Andrzej Adam Filip raczył napisać:
[...]

Nastepnym razem powinni wsadzić tego pajaca do celi z grypsuj±cymi. Oczywi¶cie z zachowaniem maksimum kultury - "pan będzie łaskaw, panie Robercie", "proszę się poznać - oto pan Zdzichu, a to pan Gienek", "tu jest pańska saszetka z kosmetykami" czy "życzymy spokojnej nocy i miłych snów, dobranoc". ;->
--
Sátoraljaújhely

Data: 2010-11-15 17:25:40
Autor: Azor jest pedałem
"Pokojowy" Biedroń oskarża policję :-)
Użytkownik "rAzor" <lojtnant.rzewski@starakobylka.com.ru> napisał

[...]

Gdyby pan nie mógł zasn±ć, to tu jest rAzor do wydymania...

Przemysław Warzywny

Data: 2010-11-15 18:35:58
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-15 17:15, rAzor pisze:

[...]

Teeee!!!!!! Na nagrody to on musi sobie zasłużyć!!!!

--

Tomy M.

Data: 2010-11-15 08:53:46
Autor: Dobrodziej
Biedroń oskarża policję.

Użytkownik "Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibqlt4$miu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne. Przypadkowo też dostał wpier..l, więc jest remis. Od kiedy to pedzie s± nietykalni?

d.

Data: 2010-11-15 09:23:18
Autor: boukun
Biedroń oskarża policję.

[...]

I już łże jak pies, bo na zdjęciu z doprowadzenia do samochodu policyjnego jest bialutki na twarzy i u¶miechnięty...

boukun

Data: 2010-11-15 09:26:59
Autor: boukun
Biedroń oskarża policję.

[...]

Czyli wie, że to ten sam, którego wcze¶niej napadł i który go za to zatrzymał. Wcze¶niej waln±ł go w kask, a w samochodzie zobaczył jego twarz. Dobrze, że policjant miał na głowie kask...

boukun

Data: 2010-11-15 09:32:17
Autor: boukun
Biedroń oskarża policję.

Użytkownik "Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał
Przez cały czas zatrzymania - od godz. 16 do 14 następnego
dnia - kiedy nas zaczęto wypuszczać, nie dostali¶my nic do jedzenia.

Ale ciul, w nocy chciał jeszcze na dołku je¶ć dostać...
Mnie na dołku nigdy je¶ć nie dali, a jak byłem grzeczny, to waln±łem w klapę i mogłem wyj¶ć na korytarz i napić się z kranu wody...

boukun

Biedroń oskarża policję.